Sfeer 'heel slecht' in Ajax-kleedkamer: Iedereen baalt, het is klote

Sfeer 'heel slecht' in Ajax-kleedkamer: "Iedereen baalt, het is klote"

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 18:46zo 17-03-2019 om 18:46

Na de 1-0 nederlaag van Ajax in Alkmaar was Donny van de Beek niet te genieten. De middenvelder vond het onbegrijpelijk hoe zijn team voor de dag was gekomen in het AFAS Stadion. "Iedereen is teleurgesteld", zei Van de Beek in gesprek met AT5. 

"De sfeer in de kleedkamer is slecht, iedereen baalt. Het is echt klote natuurlijk", aldus Van de Beek. Hoe het kan, zo'n zwak optreden? "Er ging heel veel fout, we hebben niet goed gespeeld. AZ kreeg veel meer kansen."

"Ik vind het lastig, ik weet het niet... Niemand had z'n dag, dan wordt het wel heel lastig. Toen Klaas-Jan Huntelaar er op het einde in kwam, ging het wat beter, kregen we nog een kans. AZ kreeg natuurlijk ook kansen."

Van de Beek vindt het lastig om uit te leggen waarom Ajax dit seizoen regelmatig een terugval kent. "Je hebt soms je dag niet, maar dan moet je niets weggeven en bij elkaar blijven. Iedereen wil kampioen worden, daar ligt het niet aan."

"Wat moet ik zeggen? We balen allemaal, dit was niet Ajax-waardig." 

Lees ook: Onherkenbaar Ajax verliest van AZ en incasseert harde tik in titelstrijd 

Poll

Heeft Ajax de titel definitief verspeeld?

(6716 stemmen)

Plaats een reactie

Sven! +2573
zondag 17 maart 2019 om 18:51
Stelletje lamzakken!
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 18:53
Tegen PSV moeten ze winnen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Jullie tellen em al he.. dat is gevaarlijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:00
PSV is vandaag kampioen geworden!
Vind ik leuk
Wim Horst +1262
zondag 17 maart 2019 om 19:03
competitie al voorbij dan!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:04
Na vandaag wel. Omdat Ajax weer heeft laten zien ballerinas te zijn.
Vind ik leuk
Wim Horst +1262
zondag 17 maart 2019 om 19:07
we zullen wel zien!
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 19:19
Is nog lang niet beslist.
Vind ik leuk
Vak-T +1964
zondag 17 maart 2019 om 19:33
Inderdaad PSV speelde ook weer dramatisch, maar pakken gelukkig de punten....
Maar dat moet echt beter...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:46
Natuurlijk wel. Ik wil het ook niet, maar we moeten gewoon realistisch zijn! Zelf weer weggegeven. Zijn we heel goed in, in Amsterdam. Stelletje amateurs zijn het!
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 20:32
Kop op, we hebben allemaal wel eens een kutdag, komt goed.
Vind ik leuk
AZVork +3116
maandag 18 maart 2019 om 12:31
Niks weggegeven wij waren gewoon beter
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:40
Ik had het met weggeven niet over de wedstrijd. Ik had het over de titel.
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 19:21
Dat heb ik Dries Mertens ook een keer horen zeggen...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:39
Roepen jullie het 5 jaar
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 20:05
Moet ik je toch corrigeren.. Wij roepen niet al 5 jaar dat we kampioen zijn... wel dat we het worden, maar dat roept Ajax eingelijk al 119 jaar.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:09
Daar heb je een punt maar het kan nog
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 20:29
En zo moeten ze er ook zelf in staan
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 20:30
Thuis van PSV moet je winnen... en daarna zelf alles winnen. En dan hopen... je hebt het niet meer in eigen hand helaas.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:31
Nou dat de gelukkigste maar kampioen mag worden
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 21:08
Daar sluit ik me bij aan.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:28
Euhmm nee nog langer niet nog acht wedstrijden te gaan. Stel we winnen van Ajax dan zetten we een heel groot stap richting de titel. Maar het is nog langer niet gedaan;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:47
Is nog lang niet beslist.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:19
PSV moet ook nog tegen AZ
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 20:41
Dat heb ik al vaker gelezen, PSV en AJAX vallen beide tegen na de winterstop.
Vind ik leuk
jari11 +5760
zondag 17 maart 2019 om 19:01
Nope kan zomaar 1-3 worden na een aantal counters. En dan is er weer een groot feest hier, niks voor ons alweer! Hopelijk niet..
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 19:03
We tellen niks, Lorenzo...

Net zo min moeten jullie dat doen lijkt me.
Vind ik leuk
yuuup +11206
maandag 18 maart 2019 om 06:11
Volgens mij stipt hij alleen de noodzaak aan. Niks meer.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:55
Heb je mooi verwoord Sven van Beek 👍
Vind ik leuk
Sven! +2573
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Je mag mìj overal voor uitmaken maar nooit voor iemand van Feyenoord🤔
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:00
Even tot tien tellen, Sven!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:01
Verklaar je nader
Vind ik leuk
Johnnies +2948
zondag 17 maart 2019 om 19:00
😂😂😂😂
Vind ik leuk
Dezeun +6269
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Blijf maar roepen dat jullie de beste zijn
Nu een keer niet presteren zijn het lamzakken
Misschien hebben jullie last van uitschieters naar boven en naar beneden net als elke club
Vind ik leuk
Sven! +2573
zondag 17 maart 2019 om 19:01
Ik heb nog niet een keer op de site geroepen dat wij de beste zijn!
Vind ik leuk
Piranha73 +342
zondag 17 maart 2019 om 20:20
Dat moet je ook niet zeggen....want jullie zijn namelijk ook niet de beste!!
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 17 maart 2019 om 19:11
WIJ ZIJN AZ WIJ ZIJN DE BESTE!!! ;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:24
Was herkenbaar ajax, we zien dit al jaren telkens weer. Lukt dus ook ten Hag niet om dat eruit te krijgen.
Vind ik leuk
Piranha73 +342
zondag 17 maart 2019 om 19:27
De 020 arrogantie voerde weer de boventoon
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:38
Kunnen niet beter leg je er nu maar bij neer
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:46
Zowel ajax als PSV zijn hun superioriteit van voor winterstop kwijt.
Wordt nog spannend. Alleen NAC lijkt (helaas, mooie club) beslist.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4817
zondag 17 maart 2019 om 20:07
Stel klootzakken!
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 20:16
Donny laat zijn shirtje weer zien.
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 18:51
Daar gaat de eerste prijs weg.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:52
#boycottenvandewinterstop...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:52
Dra-ma-tisch!
Fijne avond iedereen..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:53
Jij ook Al!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:52
Ja... In 5 jaar alleen de beker... Das nie best..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:53
Doe dat nou ff niet... wacht op zn minst op de wedstrijd in Amsterdam heb geen zin om daar weer vernederd te worden.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Vernederd... Wanneer is psv daar vernederd? Ajax werd vernederd in Eindhoven.
Vind ik leuk
ficusje +3181
zondag 17 maart 2019 om 18:56
En psv in europa,ajax niet.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:57
K faal nog steeds te zien hoe je kan worden vernederd tegen teams die 6x de begroting van PSV hebben. Dat Ajax t uitzonderlijk goed heeft gedaan is iets heel anders en staat los van wat PSV gedaan heeft.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 22:09]
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 19:13
Kijk. Jij snapt het.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Vorig seizoen 3-0 in Amsterdam... we kunnen t niet bepaald permitteren om ergens nog lichtzinnig over te doen. We moeten nu de titel pakken.
Vind ik leuk
Dezeun +6269
zondag 17 maart 2019 om 19:02
Gaat met de var niet meer gebeuren
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:03
T pakken van de titel of die 3-0 in Amsterdam?
Vind ik leuk
Dezeun +6269
zondag 17 maart 2019 om 19:04
3 - 0 in Amsterdam
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:07
We kunnen t in elk geval niet veroorloven om met Ihattaren te starten. Tegen Ajax kan je t niet veroorloven om kansen weg te geven en zelf niet genoeg te creeren dus t niveau moet een stuk hoger.
Vind ik leuk
Dezeun +6269
zondag 17 maart 2019 om 20:38
Tegen ajax hoeven we het spel niet te maken
Zou een middenveld met Hendrix Rosario en Sadilek wel zien zitten in de arena
Kan luuk nog beetje inzakken met Bergwijn en Lozano ervoor
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:05
Dat heeft ons júist geen goed gedaan de vorige keer. We moeten juist met Pereiro Sadilek en Rosario beginnen. Een vroege goal afdwingen en ervoor zorgen dat ze niet meer hun ding kunnen doen maar ze geforceerd spelen en fouten maken.
Vind ik leuk
Babelagtig +2660
zondag 17 maart 2019 om 18:57
De vorige keer dat psv daar speelde ...was ook gewoon 3-0 hoor...
Niet dat t nu nog nut heeft..5 punten nu is te veel lijkt me.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:58
We moeten ook nog tegen AZ...
Vind ik leuk
Babelagtig +2660
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Ik weet t ..en vitesse uit..maar ajax blijft ook niet foutloos met dit zwaar programma...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:02
We zullen zien. Pas als de voorsprong na volgende week minstens nog 5 punten is durf ik voorzichtig te zeggen dat het gespeeld is.
Vind ik leuk
ficusje +3181
zondag 17 maart 2019 om 19:11
Over 2 weken he,maar kan toch weer een druk ontstaan.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:03
Goed punt, t is idd over 2 weken.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3651
zondag 17 maart 2019 om 18:57
Vorig seizoen vergeten? Zijn jullie goed vernederd, net als wij in Eindhoven dit seizoen en vorig seizoen.
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Onderschatting van Willem II, gelijk indertijd tegen PEC in de finale?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:16
Door achter een boom te staan en het geluid van boerenkool te maken.
Vind ik leuk
Wim Horst +1262
zondag 17 maart 2019 om 19:06
in 8 jaar 4x de schaal! wat nou 5 jaar
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:06]
Vind ik leuk
Patje41 +1225
zondag 17 maart 2019 om 18:53
De jong en mazraoui waren zo verschrikkelijk slecht... de jong weigerde gewoon naar de bal toe te komen en maz werd weggespeeld door indrissi. En weer die dramaspits dolberg erin ipv huntelaar..... het was volledig ajax onwaardig wat we vandaag hebben moeten zien
Vind ik leuk
Retweet +854
zondag 17 maart 2019 om 18:53
En door! PSV was ook niet best vandaag maar daar speelde vvv en dat plastic veld ook een rol... We zullen het zien! Hoop op een feestje in Eindhoven!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:54]
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 18:53
Middenveld van Ajax was wederom de bottleneck. Niet de eerste keer dit seizoen overigens.
Vind ik leuk
Patje41 +1225
maandag 18 maart 2019 om 08:08
dieptepunt waren de Jong, Schone en Mazraoui en de rest was niet veel beter....
Vind ik leuk
Janzijnvader +17417
zondag 17 maart 2019 om 18:53
De sfeer in mijn kleedkamer is anders wel goed hoor :)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Huilie huilie doen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Zijn heel erg hardleers die voetballers van Ajax.
Vallen telkens in herhaling.
Vind ik leuk
Argento8523 +7467
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Misschien had je die enorme kans niet de dampkring in moeten schieten Donny.....had wel mee geholpen
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 19:05
Hangt die zo laag dan?
Vind ik leuk
Argento8523 +7467
zondag 17 maart 2019 om 19:23
Wat ik begreep is de bal nog steeds aan het stijgen
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:23]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 18:55
Moeten sowieso van psv winnen nu dan zie ik nog kans anders word psv kampioen
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Ik kop um alvast in, ik weet namelijk toch al wat de meeste ajacieden zullen zeggen...

31 maart dichten we het gat weer tot 2 punten.

Wat misschien wel zo kan zijn. Maar dan zijn we er nog niet...

Wij zullen het nog loodzwaar gaan krijgen en we hebben het zelf niet meer in de hand.

Psv gefeliciteerd dus.😒
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:56]
Vind ik leuk
ficusje +3181
zondag 17 maart 2019 om 18:58
Gun het psv wel,maar is ook niet van een leien dakje.ajax gaat het ergens laten liggen,op 3 fronten is te veel gevraagd.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Precies.
Maar ik gun het Psv alleen niet...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:08
Niet? Wij kunnen als de beste een feestje bouwen hoor
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:33
Misgunnen leidt tot frustratie.
We gaan het zien.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:30
De uiteindelijke kampioen is altijd de verdiende winnaar.
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 19:07
Die ervaring komt Ajax nog tekort ten opzichte van met name de Engelse clubs. Die hebben zo'n druk programma, dat zij meer gehard zijn in het koppie.
Vind ik leuk
ficusje +3181
zondag 17 maart 2019 om 19:09
En een grotere begroting hebben,gaat bij ajax de komende jaren ook aankomen.
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 19:12
Vrees een beetje dat de spelers die je zou willen hebben niet bereid zijn om naar de eredivisie te komen.
Vind ik leuk
Muscles +2094
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Spelers kunnen beter zwijgen........alleen Nico en the Hunt mogen spreken....
Vind ik leuk
Sven! +2573
zondag 17 maart 2019 om 19:00
Vergeet Onana niet!
Vind ik leuk
karnisse +603
zondag 17 maart 2019 om 19:08
En De Ligt
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Daar koop ik geen ruk voor Donny!
Vind ik leuk
RR12 +810
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Eigenlijk is PSV wel erg goed hoor. Liefst 5 punten voor op die topclub die volgens alle kenners het summum is. Henk Spaan, kom er maar in.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Psv is veel degelijker als Ajax.
Ajax wil driehoekjes kunnen maken en de tegenstander van de mat kunnen tikken maar de vorm omdat te doen is er niet altijd en ze hebben geen plan b.
Psv speelde vandaag helemaal niet slecht.. Controleerde de wedstrijd.. Maar hebben het moeilijk tegen een tegenstander die de bus parkeert.
Tegen Ajax kunnen ze doen waar ze goed in zijn... En zeg jullie nu al... We zullen een wervelwind zien... Degelijk verdedigen en er haas snel uitkomen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:02]
Vind ik leuk
De Liefhebber +13125
zondag 17 maart 2019 om 19:20
Na PSV speelde niet slecht ben ik opgehouden....ik snap dat je als PSV'er blij bent dat je kampioen wordt maar hier kun je toch niet 35 wedstrijden van genieten??
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:44
Nee ajax was genieten.. Ajax won ook in de laatste minuut van vvv... Vorige week was slecht vandaag weer.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:45]
Vind ik leuk
De Liefhebber +13125
zondag 17 maart 2019 om 19:48
Dat zeg ik toch niet dat Ajax goed speelde? Wat is de laatste echt goede wedstrijd van PSV dan??
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:55
Competitie heeft inderdaad maar 34 wedstrijden. Genieten, ja, zeker vandaag. Knappe en verdiende goal voor Lozano.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13125
zondag 17 maart 2019 om 20:20
Heb je echt serieus genoten van de wedstrijd tegen vvv?? Oké......
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:25
Mag toch.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:22
Dat wil Feyenoord ook. De 3 hoekjes gaan daar best aardig tot goed, maar als het op afronden op doel aan komt gaat dat heel moeizaam.
En als het op verdedigen aan komt ook al niet. Tsjaa dan wordt de kans op verliezen wel erg groot.
Misschien is het idee om de tegenstander stuk te spelen wel een overschatting van jezelf als team of een onderschatting van je tegenstander. Die denkt laat ze maar lekker driehoekjes maken, wij wachten gewoon af en slaan toe.
Vind ik leuk
Aalstars +150
zondag 17 maart 2019 om 19:00
3 wedstrijden in een week is ook wel veel hè?! Hahahaha en aangezien de beker in Amsterdam geen prijs is weer een verloren jaar😂
Vind ik leuk
Bizzy +22924
zondag 17 maart 2019 om 19:07
Maar ze hebben wel een dikke bank rek. Daar kan ik als Psv supporter jaloers op zijn. Race om de kampioenschap is nog niet gelopen. Psv speelt al weken dramatisch
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:07]
Vind ik leuk
De Liefhebber +13125
zondag 17 maart 2019 om 19:22
Jij en Dimitri zijn zo'n beetje de enige realistische PSV'ers hier....oh en Korm natuurlijk, maar die mis ik al een tijdje....
Vind ik leuk
Bizzy +22924
zondag 17 maart 2019 om 19:30
Tnx....zorgelijk blijft het wisselbeleid van Van Bommel.
Het heeft impact op de waarde van spelers. Kan me voorstellen dat de Jong en Gerbrands met gefronste wenkbrauwen hier tegen aan kijken. Spelers als Pereiro en Guti kwamen met verwachtingen naar Psv. Jammer. Psv is na de winterstop de ondergrens gezakt. Gala voorstellingen blijven uit en het gemopper vanuit de achterban vind ik wel terecht. Spelers uitfluiten gaat te ver.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13125
zondag 17 maart 2019 om 19:40
Tja... dat zeg ik, waren er maar meer zoals jij....weet jij misschien wasrom Korm pleite is?? Goeie gast....
Vind ik leuk
Bizzy +22924
zondag 17 maart 2019 om 20:05
Het is dat je erover begint. Ik heb Korm ook een tijdje niet meer gezien op VP. Geen idee waar hij gebleven is. En idd hij heeft een nuchtere kijk op het spelletje met een hoog relativerings vermogen.
Een asset voor VP.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13125
zondag 17 maart 2019 om 19:20
Wat is het dan mocht PSV geen kampioen worden?
Vind ik leuk
Johnny020 +158
zondag 17 maart 2019 om 19:03
Gvd stelletje lamzakken. Jullie teneergeslagen ???? En ik dan? Ben AJAX supporter maar kom uit Brabant!! Word weer uitgelachen morgen. Kutzooi!!
Vind ik leuk
ficusje +3181
zondag 17 maart 2019 om 19:07
Kijk psv doet op een front nog mee,maar is toch niet wat het moet zijn.begrijpelijk dat ze kampioen worden,maar meer zal het ook niet worden(europees gezien dan).
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:10
Ja wat doet een Brabander ook om voor Ajax te zijn. 🤣
Vind ik leuk
74ratje +1058
zondag 17 maart 2019 om 19:15
Ben psv supporter, werk in Amsterdam. Word een mooie dag morgen:-)
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 19:03
Ik zag Labyad lachen😀
Vind ik leuk
Bizzy +22924
zondag 17 maart 2019 om 19:08
Al weer ?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 19:12
Ten Hag en Labyad Out🙃
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 19:07
Ben wel klaar met balende spelers, je moet niet balen, je moet je ballen uit je broek lopen in het veld en als team opperste concentratie en strijd leveren.

Als je nu nog niet beseft waar het om gaat en wat er van je gevraagd wordt komt dat besef dan uberhaupt ooit wel? Die hele slechte reeks na de winterstop had het besef allang moeten los maken, maar kennelijk niet, kennelijk blijven ze maar steeds teveel in zichzelf geloven ipv in te zien dat die CL wedstrijden overlopen van de passie, strijd, inzet en opperste concentratie.
Vind ik leuk
Aart +320
zondag 17 maart 2019 om 19:08
In de Arena kan PSV lekker op de counter spelen, want Ajax MOET winnen.👍👍
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:47
De laatste week van april of de eerste week van mei psv en twente kampioen. Wat een fantastisch seizoen voor Eindhoven en Enschede
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:12
ajax geen kampioen ...als ze geluk hebben de knvb beker en dat was t...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:13
Met dezelfde instelling stonden jullie in de Kuip nog niet zo lang geleden.
Dat zou dus een les geweest moeten zijn, maar ik denk dat jullie of jezelf overschat hebben of AZ onderschat.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:14
Kan iemand mij vertellen hoe het in hemelsnaam komt dat we weer zo verliezen als tegen Feyenoord en Heracles???? Hoe de f*ck is dit mogelijk?? Je mag echt weten dat ik hier dood en doodziek van ben. Zeker omdat fucking PSV weer in de laatste minuut heeft gewonnen. Het is om MOEDELOOS van te worden... Ik weet het eigenlijk ook niet meer...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:19
Misschien omdat je niet altijd alles kunt winnen en de eerste helft van het seizoen het te fantastisch ging met gemiddeld meer punten dan normaal en nu wordt dat gecorrigeerd.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:41
Dat snap ik ook wel maar het is toch wel moeilijk te accepteren om te zien dat zo'n schijtploeg 5 punten voor staat op jou club.

Khoop bovendien dat dit niet het begin is van weer een vormdip...
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 19:16
Dan moeten jullie eens je poten uit het lijf lopen als de Europese camera’s niet aan staan. Ik heb nog geen enkele goede partij gezien tegen de topploegen dit jaar. Elke keer laten jullie het afweten, vd Beek.... Elke keer weer het gespeelde verdriet en “dit is Ajax-onwaardig”....
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:33]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:18
Rot toch op. Steeds na de wedstrijd zeiken. Ga vooraf nu eens met de juiste instelling het veld op, ook als het niet CL is.
Vind ik leuk
Nielsk +2376
zondag 17 maart 2019 om 19:24
Precies maar lijkt wel of ze er geen zin in hebben of misschien de motivatie er niet meer voor hebben. Ook lijkt het alsof ze al druk bezig zijn met de volgende stap
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:44
31 maart laatste kans om de spanning terug te brengen. Kan ook de dag worden dat PSV het kampioenschap al zo goed als zeker binnensleept. Dat scenario moet genoeg motivatie opleveren lijkt mij.
Vind ik leuk
Nielsk +2376
zondag 17 maart 2019 om 19:51
Dat was vorig jaar wel zo, toen kwam er ook een beslissing maar vraag me af of ze daar iets van geleerd hebben
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:52
Waarschijnlijk niet. Geheugen van een goudvis.
Vind ik leuk
Nielsk +2376
zondag 17 maart 2019 om 20:27
Dollar tekens zitten in de weg
Vind ik leuk
Nielsk +2376
zondag 17 maart 2019 om 19:23
De boys willen alleen schitteren op het grote podium want... ze willen duur verkocht worden en zeker een grote stap maken...
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 17 maart 2019 om 19:24
Die foto ook. Aandoenlijk zeg.
Vind ik leuk
Hazelnoot +200
zondag 17 maart 2019 om 19:25
Tis zo stil.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:29
Kom, kom...gwoon PSV dood , die boeren kunnen nix toch ?, Whahaaaaaa kansloze minkukels met Sjakie biels en Sjakie boter op die grachtenkoppen...............
Vind ik leuk
Akela +396
zondag 17 maart 2019 om 19:31
Het is gewoon een overschat zootje dat mazzel had dat Madrid intern zoveel strubbelingen had.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:31
vd Beek, schandknaapje van Sjakie...................
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:32
Dat is ajax eigen.als ze het in eigen hand hebben,verspelen ze punten!met zo'n team moet je kampioen worden,klaar!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:33
Ik neem aan dat Tagliafico er niet bij is tegen PSV omdat hij de komende week geschorst gaat worden voor natrappen tegen AZ. Maar met de KNVB weet je het maar nooit (denk aan elleboog Klaassen die nooit bestraft is en de elleboog van Veltman vorig seizoen tegen Vitesse die nooit bestraft is)

Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:37
Alweer
Vind ik leuk
Pvm9 +1057
zondag 17 maart 2019 om 19:44
Psv moet nog uit naar ajax vitesse Willem 2 en az. Die gaan ze niet allemaal winnen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:49
Ik ben helemaal klaar met die spek en bonen veldopvulling van een Dolberg. Ver uit de slechtste spits die Ajax heeft gehad sinds allister Dick. Nou was de rest op Nico na ook niet best maar die spelen dan andere wedstrijden weer goed. Maar Dolberg is structureel slecht. Echt slecht
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:52]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:50
Zonde van de verloren punten.

Met alle respect voor AZ,

Maar Ajax was alles behalve groots vandaag.
Uitvallen van Ziyech was al een domper.
Op alle linies waren we gewoonweg niet in goede doen.

Voorin Tadic Neres Dolberg konden weinig creeren.
Middenveld Schone en de Jong van de Beek werden met name in de omschakeling overrompeld.
Verdediging hadden constante moeite met balvast Stengs en vlanken.

AZ zorgde door ons slechte collectieve omschakeling dat ze steeds dreigend eruit kwamen.

Volgende week moet je punten pakken en hopen dat PSV punten laat liggen.
Vind ik leuk
Dorzon +4825
zondag 17 maart 2019 om 19:51
Ik hoop niet dat schone deze week weer stoer gaat doen in een interview
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 19:52
Je trainer zit bij Rondo aan de tafel..
Vind ik leuk
Hvdp +2099
zondag 17 maart 2019 om 19:52
En toch wordt Ajax kampioen!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:53
Waardeloze wedstrijd van onze kant, Az had de boel goed voor elkaar. Baal er van al helemaal na de onthutsend zwakke wedstrijd van Psv en m’n gedachten de druk er over twee weken vol op te kunnen zetten en dan in Alkmaar een collectieve wanprestatie neer te zetten. Om je te schamen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:57
https://www.youtube.com/watch?v=Ish_BwyjOso
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:00
Vertel het eens ? Of wil je puur een beetje provoceren ?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:09
jou imiteren
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:39
Triest ventje bende niet meer niet minder. Halleeee
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:41
tsja......meer kun je niet meer zeggen wel...................
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:57
PSV, op weg naar de 11 de titel in 20 jaar !!!!...........................
Vind ik leuk
Harrie82 +4388
zondag 17 maart 2019 om 20:02
Afgelopen woensdag was ook al niet goed. De vele wedstrijden eisen hun tol. En je opladen voor een wedstrijd tegen Real is altijd makkelijker. Zou niet mogen, maar dat is menselijk. De sfeer in het stadion is ook vele malen beter als er CL voetbal gespeeld wordt.
Het is in ieder geval nog lang niet gespeeld. Even interlands en dan gaan we het zien over 2 weken.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:09
Wow, wat een verrassing... uiteraard is de sfeer slecht.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:42
bel de knvb............3 weken vrij.................
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:47
Ik mag jouw humor wel.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:11
We moeten t nog niet te hard van de daken schreeuwen. Aiaks is afhankelijk dat is het enige verschil. Maar dat ze een vertrouwensdeukje hebbn opgelopen iz duidelijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:47
Ajax.
Vind ik leuk
Mi amigo +201
zondag 17 maart 2019 om 20:17
He Sjakie, hoe is het met je hart?
Lekker ziek? Heerlijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:17
Het zoveelste artikel over de mooie overwinning van mijn club en nog steeds geen reactie van mijn grote vriend; hakim Ziyech wzawzdb. Als je dit leest; wat een ongelofelijke droeftoeter ben je ook. Grote muil, maar als de feiten op vp komen reageer je niet meer!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:18]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:53
Rustig vriend, te druk maken is niet goed voor je hart en sommige geven nooit iets toe. Proficiat met de verdiende overwinning
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:28
Thx man, zo kan het dus ook. Dat pikkie waar ik het over pik zegt dat ik continue negatief over ajax. Vervolgens zegt hij; als je mij een positieve reactie van jou kan laten zien laat ik een standbeeld van je maken.
Vervolgens kopieer ik een reactie van mij na de prachtige overwinning van jullie op RM en plots reageert hij nergens meer op. Ik ga hem natuurlijk net zo lang zieken tot hij gek van me word. Als je grote bek hebt, prima maar heb dan ook de ballen in je broek om je ongelijk toe te geven.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:37
Laat gaan maat, is het over praten wrss niet waard. Geniet van de overwinning n je avond gr
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:53
hij is zijn geit aan t zoeken..........
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:00
🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:19
Hoogmoed komt voor de val...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:24
Huntelaar wordt onderschat
Dolberg zwaar overschat

Dat het kwartje n x mag vallen bij Erik.
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
zondag 17 maart 2019 om 20:30
Gaat Klaas Jan en zijn voetbalmaatjes vanavond nog even de discotheken van Alkmaar in?

Zonder gein, net dit was het weekend gezien en het zegt genoeg wat Ronald de Boer en Perez zeiden en feitelijk lieten zien.

En kijk ook even terug naar de laatste zin van Perez en het onderwerp prijzen winnen Feyenoord versus Ajax.

Goed nieuws voor u, dit was het weekend ook mbt reacties van mij...

ik wens iedereen dankzij of ondanks het voetbal nog een gezonde en mooie zondagavond.
Vind ik leuk
Avanko +164
zondag 17 maart 2019 om 20:32
Tja.... Nu wordt het natuurlijk wel heel moeilijk. Het probleem is dat Ajax de helft van de wedstrijden een 10 scoort qua spel, maar dat kan de week erop dan weer een 5 zijn. PSV speelt constant een 7 en daar bereik je toch meer mee.

In mijn ogen hangt nu alles af van de onderlinge confrontatie. Als ajax niet van PSV wint, wordt PSV kampioen. Als Ajax wel wint is er nog van alles mogelijk.

Gefeliciteerd AZ. :-(
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:56
0-0
Vind ik leuk
Renelas +296
zondag 17 maart 2019 om 20:42
Alleen als Ajax straks wint tegen PSV geef ik Ajax nog een kans. Anders is het echt over en uit.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:47
Eens.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:27
Ajax wint wel van PSV.. en PSV gaat ook nog wel wat puntjes morsen. Het is zeker nog niet beslist. Misschien wordt Feyenoord nog kampioen
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:52
Lekker met zn allen naar de nachtclub 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:53
Krijg de tering!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:01
Ook al verliest Ajax, ik wil gewoon een team zien die tenminste knokt voor een overwinning en als het dan niet lukt jammer, maar dan hebben ze in ieder geval inzet getoond. O ja ik ben er nu dan toch voor dat Dolberg maar effe bij Ajax op de bank mag plaats nemen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5656
zondag 17 maart 2019 om 21:02

Dit verwacht je niet van zo’n selectie. Wel van de trainer trouwens.

Maar goed, het is gespeeld. Gefeliciteerd PSV’er en trolletjes
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:57
2e rangs selectie...........................meer en beter investeren.....
Vind ik leuk
ajaxdev +689
zondag 17 maart 2019 om 21:58
De ervaren sterkhouders geven het slechte voorbeeld. Blind,Tadic,Schöne. Alles schuiven ze naar Frenkie en die mag het oplossen. Dat werkt dus soms maar niet altijd. Heel veel balverlies en een spits die niet bij deze speelwijze past. Dolberg wordt weinig of niet aangespeeld. Maza was dramatisch vandaag. Kortom, als het moet in de nederlandse competitie zijn de heren even een blokje om. Jammer
Vind ik leuk
Slashed +75
zondag 17 maart 2019 om 23:08
Zeker nog niet verspeeld. Tegen PSV winnen klaar. PSV heeft nog zwaar schema.... Vitesse, Heracles, AZ, PEC, Willem 2(5-0!)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 00:37
Bert Sutherland
Donny van de Beek mag dan aangeven, dat de sfeer in de kleedkamer slecht was na de nederlaag tegen AZ in Alkmaar. Aan de andere kant mag hij zijn hand in eigen boezem steken. Het is Donny van de Beek geweest die in deze wedstrijd een open kans kreeg voor het doel van AZ en jammerlijk overschoot. Voorst stelt Donny van de Beek vast, dat hij het lastig vindt om uit te leggen waarom AJAX dit seizoen regelmatig een terugval kent.
Met betrekking tot dit laatste zal ik trachten de vinger op de zere plek te leggen. In de eerste plaats wordt van het elftal, dat in dezelfde samenstelling tegen AZ start als tegen Real Madrid het geval was, verwacht dat er een positief resultaat zal worden geboekt. Integendeel, het ontbrak de spelers van AJAX in Almaar aan de nodige agressie om het AZ moeilijk te kunnen maken. Tevens constateer ik dat vele passes van AJAX-spelers niet de beoogde speler bereikten. AJAX was een mak schaap dat zich gewillig naar de slachtbank liet vervoeren. Deze miljoenenploeg moet zich diep schamen. Het is niet de eerste keer dat AJAX in een dergelijke situatie verzeild is geraakt. Hiertoe moge ik verwijzen naar de wedstrijden tegen Heracles uit, PSV uit. Feyenoord uit, Heerenveen thuis en PEC Zwolle thuis. Vervolgens stel ik vast, dat Kasper Dolberg nog niet het gewenste niveau heeft. Na zijn blessure heb ik niet de Dolberg gezien die mij voorheen voor ogen stond. De trainer met zijn staf zullen dit toch ook moeten zien. Reden temeer, dat ik het bestuur van AJAX in overweging geef om te zien naar een veelzijdige en scorende spits. Met het oog op de naderende transferperiode doet AJAX er goed aan zowel de achterhoede als het middenveld te voorzien van enige spelers die er meteen staan. Ik matig mij niet aan namen van spelers te noemen, die een meerwaarde voor AJAX zouden kunnen zijn. In ieder geval wens ik het bestuur van AJAX alle wijsheid toe met betrekking tot het aantrekken van spelers. Veel succes!
Vind ik leuk
Guntherr +1885
maandag 18 maart 2019 om 08:07
Ajax staat bekend om die arrogante club uit Amsterdam.
Moet zeggen dat ik nu al een tijdje rond zwerf hier op VP, en dan naar mijn mening PSV fans een stuk arroganter zijn dan AJAX fans.. Jammer vond PSV altijd wel een sympathieke club.
Vind ik leuk
hefbrug38 +537
maandag 18 maart 2019 om 08:49
van de Beek wereld kampioen kansen missen en niet alleen afgelopen zondag hoor het is structureel
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:50]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:28
Jongens KOM OP!!!! Het is niet erg. Het is logisch dat Ajax niet top was. Het seizoen is duurt al een tijdje, spelers zijn een beetje op. In zn stadion zonder dak en met die wind is ook lastig voetballen. Juve heeft ook verloren ;)

Volgend weekend maar even goed uitrusten tijdens interlandperiode en dan weer fris tegen PSV.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:47
Alles is volgens mij intern gericht op de champions league, al zal men dat nooit uitspreken. Kampioen worden zou ik ook niet als primair doel meer hebben temeer omdat plek 1 en 2 van de eredivisie allebei kwalificatie champions league inhoud.

Hoeveel levert een kampioenschap dan eigenlijk op in verhouding met verder gaan in champions league.
Vind ik leuk
fr1963 +4755
maandag 18 maart 2019 om 12:52
Ze mogen blij zijn dat het geen 6-2 is geworden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws