De Eredivisie-flops: Deense dissonanten van Ajax en onthutsend Feyenoord-duo

De Eredivisie-flops: Deense dissonanten van Ajax en onthutsend Feyenoord-duo

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 11:00ma 18-03-2019 om 11:00

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 11:01ma 18-03-2019 om 11:01

In speelronde 26 van de Eredivisie leden Ajax én Feyenoord smadelijke nederlagen. Van beide topclubs vinden twee spelers hun naam terug in het wekelijkse floplijstje van VoetbalPrimeur. Ook NAC Breda, dat in volle vaart op rechtstreekse degradatie afkoerst, is met twee man vertegenwoordigd. 

Benjamin van Leer (NAC Breda)
Na afloop van de desastreuze 4-0 thuisnederlaag tegen FC Utrecht sprak Van Leer schande van het optreden van zijn elftal. Zelf deelde de goalie ook in de malaise. Had Van Leer die 0-3 van Willem Janssen bijvoorbeeld niet gewoon kunnen, of zelfs móeten pakken? 

Doke Schmidt (sc Heerenveen)
Een horroravond voor Schmidt in eigen stadion. De rechtsback van Heerenveen werd tegen laagvlieger De Graafschap vollédig dolgedraaid door de aanvallers uit Doetinchem - en dan met name Delano Burgzorg. 

Cuco Martina (Feyenoord)
Het was niet om aan te gluren, wat Martina zaterdag tegen Willem II (2-3) liet zien. De huurling van Everton gaf de aanvallers uit Tilburg véél te veel ruimte. Aan de bal was het zo mogelijk nog slechter. Martina leverde bal na bal in. 

Andrej Lukic (FC Emmen)
Zelden vertoond, dat een trainer - Dick Lukkien in dit geval - na één helft twee van zijn verdedigers miste. In de rust van het uitduel met Fortuna Sittard stond Emmen al met 3-0 achter. Dat kwam door slap, onbegrijpelijk optreden van onder meer Lukic. Ook Keziah Veendorp sneuvelde in de rust. 

Jan-Arie van der Heijden (Feyenoord)
Net als Martina leverde ook Van der Heijden een wanprestatie tegen Willem II. De 2-2 van Fernando Lewis kwam voor een groot deel op het conto van de ervaren linkspoot. Waarom blééf hij maar achteruit lopen? 

Max Clark (Vitesse)
Clark incasseerde de domste rode kaart van het weekend. Met twee keer geel vòòr rust benadeelde de Britse back Vitesse op bezoek bij Heracles Almelo. Met een man minder gingen de Arnhemmers uiteindelijk met 3-2 onderuit. 

Lorenzo Burnet (Excelsior)
Wat zat er zondagmiddag in de koffie bij Burnet? De linksback van Excelsior had werkelijk een complete offday tegen PEC Zwolle, dat met 2-0 won in Kralingen. Burnet had geen seconde grip op tegenstander Younes Namli. Bij de beslissende 2-0 werd Burnet wel vier keer voorbijgelopen. 

Lasse Schöne (Ajax)
Op social media ging het zondagmiddag tijdens AZ-Ajax (1-0) behoorlijk los op Schöne. In Alkmaar leek de Deense routinier er met zijn hoofd niet helemaal bij. Schöne liet z'n man een paar keer lopen én leverde meerdere ballen in. Ajax-trainer Erik ten Hag liet hem nog opvallend lang op het veld staan, tot minuut 64. 


Lex Immers (ADO Den Haag)
Immers groeide tijdens het duel tussen FC Groningen en ADO in het hoge Noorden uit tot de schlemiel van speelronde 26. Door een ongelukkige eigen doelpunt van de aanvallende middenvelder verloor ADO met 1-0. 

Kasper Dolberg (Ajax)
Het was werkelijk verschrikkelijk en haast onacceptabel wat Dolberg na zijn vroege invalbeurt - de Deen kwam in het veld als vervanger van de geblesseerde Hakim Ziyech - liet zien tegen AZ. Letterlijk niets lukte. Alsof Ajax zónder spits speelde. Wat was er met Dolberg aan de hand? 

Mikhail Rosheuvel (NAC Breda)
Een week geleden klaagde Rosheuvel voor de camera van Omroep Brabant over zijn reserverol tegen PSV. Zaterdag mocht de aanvaller vanaf de eerste minuut beginnen, tijdens het thuisduel met FC Utrecht. NAC verloor kansloos met 0-4 en Rosheuvel bakte er helemaal niets van. Had trainer Mitchell van der Gaag het toch goed gezien. 

Poll

Wie vond jij de flop van speelronde 26?

(2326 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 11:02
Maar 1 van Heerenveen, hier komen we goed weg.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:04
Jullie zijn niet de enige... Ajax was zwakker, maar er hadden hier ook rustig een paar namen van PSV mogen tussen staan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:05
Resultaat verbloemt veel.
Dit hele elftal had wat mij betreft wel voor mogen staan met Ajacieden, Feyenoorders en Heerenveenspelers.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Ben het met je eens, laten we het er op houden dat 11 man in zo’n elftal veel te weinig zijn.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 11:40
Wel in zo'n weekend als deze idd. Van ajax en feyenoord alleen al hadden we een compleet elftal kunnen vullen.
Vind ik leuk
Groen +4560
maandag 18 maart 2019 om 12:12
Ik zou graag Danny Blind voordragen als grote winnaar. Tegen Zwolle was hij ook al dramatisch maar maakte wel de winnende goal waardoor hij buiten schot bleef.

Nog trager en minder scherp dan Schöne en totaal geen bezieling...
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 12:15
Danny is ook veel te oud om nog op het veld te staan die moet lekker in de bestuurskamer wat gaan doen. 😉
Vind ik leuk
Groen +4560
maandag 18 maart 2019 om 12:22
Ha. Ja begrijpelijk foutje toch? Dat geldt ook voor Daley ;)
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 12:27
Daley vind ik altijd zo goed als het team is zeg maar. Als het team slecht speelt doet daley daar zeker aan mee. Als het loopt zie ik hem ook lekker ballen. Maar hij neemt de ploeg zeker niet op sleeptouw als het nodig is, en daar is hij toch een beetje voor gehaald.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6413
maandag 18 maart 2019 om 11:05
Ja..... daar moet ik het nog even over hebben met je...

Als ik nou geld inzet op dat er 4 goals of meer gescoord worden tijdens Heerenveen - De graafschap en dat wint niet ondanks het feit dat De graafschap er 3 in schiet..... Kan ik dan de rekening even bij het bestuur van Heerenveen neerleggen of is daar echt helemaal geen geld meer?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:08
Je kan altijd een poging wagen. Ik geef je weinig kans.
Van een kale kip ken je niet plukke..

Al blijft Cees zeggen dat onze toekomst er ineens weer rooskleurig uit ziet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:05
Haha...nou die van ons had ik wel zien aankomen. Valt mee dat er maar 2 van ons bij zitten.
Vind ik leuk
J de Wit +2312
maandag 18 maart 2019 om 11:03
die dolberg! Hadden ze moeten verkopen aan Monaco...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6413
maandag 18 maart 2019 om 11:06
Dat bod van 50 miljoen was net zo serieus als die 12 miljoen voor St Juste.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:19
Solberg wat is dat voor een vreemde heer je kunt niet zien of hij blij of verdrietig is helemaal niets emotieloze man vlug weggaan
Vind ik leuk
Groen +4560
maandag 18 maart 2019 om 12:40
Een vreemde heer is het. Hij heeft laten zien dat hij potentie heeft maar dat is inmiddels lang geleden..

Overigens vind ik dat zogenaamd grappig verhaspelen van namen wel erg sneu, maar ieder zijn ding I guess...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:03
Lozano? Was weer erg matig gister.
Vind ik leuk
Ekr 1913 +95
maandag 18 maart 2019 om 11:05
Maar zorgt wel voor de belangrijke 3 punten, verder idd erg zwak
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:06
Mss is verstandig dat wij naar ons eigen zooitje kijken ? Zat gister 0,0 aan beleving in, heb me de pest pokken zitten ergeren
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:10
Oh van mij mag het halve elftal gevuld worden met Ajacieden hoor, maar een speler als Lozano hoort hier ook gewoon tussen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:11
Ja maar die kutjanus stampt de winnende erin, klein verschil natuurlijk.
Vind ik leuk
pedros +363
maandag 18 maart 2019 om 11:37
Dat is natuurlijk ook vooral gevoed door sentiment en verwachtingspatroon. Als je kijkt naar de objectieve ratings van whoscored.com, waarvan ik het algoritme ook nog niet helemaal doorgrond heb maar die doorgaans wel als leidend worden beschouwd, scoort Lozano zelfs het hoogste van PSV. De manier waarop ze hun ratings bepalen wordt vrij uitvoerig uitgelegd op de website. Al verwacht ik alsnog niet dat je je er in kunt vinden, maar dat is het dingetje met subjectief vs objectief.
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 18 maart 2019 om 11:17
Ik denk niet dat hij in Ajax geïnteresseerd is, Alleen maar in PSV.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:52
Dan heeft ie een serieus probleem 😳
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:13
Als ze t veld op komen lopen zie je al bijna aan hun houding hoe de wedstrijd gaat lopen. Echt om te janken gisteren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:51
Precies doodziek van die kut mentaliteit
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 15:52
Het team is ook gewoon leeggespeeld en heeft dringend behoefte aan rust dit programma was net iets teveel van het goede. Oude rotten kunnen er nog mee omgaan, maar de jonkies die hun eerste volwaardige seizoen meedraaien en dat zijn er best een aantal die zitten er gewoon doorheen. Was in dat jaar van de EL finale ook het geval.
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
maandag 18 maart 2019 om 11:06
Die heeft in ieder geval gescoord.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6413
maandag 18 maart 2019 om 11:07
Denk dat ze daar wel mee kunnen leven in Eindhoven als hij tot het eind van het seizoen per wedstrijd maar 1 bal goed raakt, en dat iedere keer de winnende is.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Logisch, maar het was wel weer de eerste sinds tijden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6413
maandag 18 maart 2019 om 11:17
Scoorde 2 weken geleden nog tegen Feyenoord de voor jullie niet onbelangrijke 1-1

Zijn laatste 4 goals leveren 7 punten op: 1-0 VVV, 2-1 Groningen, 1-1 Feyenoord

Zijn spel mag dan te wensen over laten, er mankeert helemaal niks aan zijn statistieken en dus inbreng.
Vorig seizoen 17 goals, 8 assists
Nu staat de teller op 15 goals, 6 assists.
Moet wel heel raar lopen wil hij niet op zijn minst dezelfde cijfers halen als vorig seizoen dus.

Je hebt veel meer aan een gozer die er 15 inschiet als dat iedere keer de 1-0 of 1-1 is, goals die punten opleveren dus, dan aan een gast die er 34 in legt maar dat doet met hat tricks op het moment dat je al met 3-0 voor staat.

[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 11:20]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:22
Na de winterstop is ie misschien 2 keer belangrijk geweest, dat is veel te weinig voor een ‘topspeler’ in de Eredivisie.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6413
maandag 18 maart 2019 om 11:25
Ik zet boven 3 van de laatste 4 potjes die gespeeld zijn neer. Waarin hij 4 scoort en 7 daardoor 7 punten pakt

Begrijp me goed, ik ga niet voor hem naar het stadion, ik zet de tv nog niet voor hem aan.
Maar hij is fucking belangrijk voor PSV en de enige reden de laatste tijd dat ze redelijk schadevrij doorkomen.
Vind ik leuk
Ekr 1913 +95
maandag 18 maart 2019 om 11:04
Dolberg, was dat niet de man van 50 miljoen
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 14:12
😂 😂 😂 Met de nadruk op "was".... Krijgt Ajax er nooit weer voor.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:04
Mazraoui, Blind, Frenkie en Tadic hadden ook een uitverkiezing verdiend. Haalde er trouwens geen een zijn niveau, al is dat natuurlijk ook de verdienste van Az.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
maandag 18 maart 2019 om 11:32
Mazraoui was moe, Frans.
Dus kun je hem niets kwalijk nemen.......
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:49
Ik neem ze alles kwalijk, niet alleen mazraoui het gehele elftal
Vind ik leuk
langeGek +1819
maandag 18 maart 2019 om 12:29
Iedereen behalve Tagliafico. Dolberg was zo verschrikkelijk slecht dat ik me afvraag waarom hij überhaupt nog speelt. Dat gaat ‘m niet meer worden. AZ verdient een groot compliment, wat een bevlieging. Gewoon Ajax compleet van de mat gespeeld. Klasse.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:49
Precies
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 11:05
Mooi zo alle stemmen op Dolberg
Ophokken met die gast
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:07
En dan zei ons tactisch wonderbrein gisteren dat hij vond dat Dolberg wel rendement heeft. En mulder en kiest en gullit toch niet de minste zien liever Huntelaar , nou ik ook.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:10
En de floptrainer , was met 100% ten hag , zelfs na de uitleg van kieft mulder en gullit zag hij het licht gisteren nog niet. Ajax neem toch een ajax waardige trainer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:14
Dolberg heeft nu kansen genoeg gehad ,
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:22
Wat wat moet je met dolberg?....
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:24
Tot hij nu weer voor Huntelaar moet gaan
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:14
Alle spelers van Heerenveen
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
maandag 18 maart 2019 om 11:15
Toen Cuco Martina van Everton werd gehuurd vroegen veel supporters van Everton hoeveel geld Marcel Brands ( TD everton) daarvoor moest betalen.
Zie enkele andere tweets hieronder. Van Geel heeft weer een "Koopje", net als met Diks... echt ongelooflijk als je elders niet presteert kun je altijd nog naar de Kuip.

"
Marcel Brands is an actual fucking maestro. Selling Martina to his former clubs rivals ahahahaha
paul joyce @_pauljoyce

Cuco Martina being recalled by Everton from StokecCity ahead of a loan move to Feyenoord which will become permanent.
Marcel Brands cursing Feyenoord so PSV can have an easier path to the Eredivisie title should definitely feature on his Wikipedia honours list.
paul joyce @_pauljoyce

Cuco Martina being recalled by Everton from StokecCity ahead of a loan move to Feyenoord which will become permanent. "

[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 11:16]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:16
V leer goede keeper

Vind ik leuk
heur es +963
maandag 18 maart 2019 om 11:18
Goeie speler heeft die Martin weer binnen gehaald, hij zal zichzelf ook hier wel weer over verdedigen! Martina, houthakker!
Vind ik leuk
Johnny020 +152
maandag 18 maart 2019 om 11:19
Schiet al 2 jaar geen deuk ik een pakje boter. Kan er geen kut van. Dat ziet toch iedereen!! Snap niet wat ten Hag wil bewijzen???
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:30
Het waren niet alleen twee AJAXieden die slecht speelden.
Tadic niet gezien,Neres niet gezien de Jong niet gezien etc.
Heel AJAX is alleen maar bezig met de CL.
Als ze zo doorgaan staan ze voor de vijfde keer met lege handen want de CL gaan ze ook niet winnen.
Sinds de winterstop spelen ze in de eredivisie dramatisch.
Ze hebben geluk dat PSV ook slecht speelt maar die winnen tenminste.
Het kan allemaal nog goed komen als ze over veertien dagen PSV verslaan want dan krijgt PSV weer een tik.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:52
Dolberg? Misschien een spits voor het Dames elftal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:53
Martina, vd Heiden, Eric. Haps Vilhena en Berghuis. Vermeer allemaal ondermaats tot slecht.
Vind ik leuk
semi1946 +409
maandag 18 maart 2019 om 12:02
let er maar eens op hoe vaak dat dit mannetje natrap kleine geniepige tikjes uitdelen daar is dolberg goed in tis een gluiperig mannetje ,maat rja is ajaxcied he dan mag je wat meer !!!!
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 14:16
🙄 Eeuh, ja inderdaad. Gelukkig heeft alleen AJAX zo'n speler.......
Vind ik leuk
G.Kopf +5769
maandag 18 maart 2019 om 12:23
Als keeper van dit NAC ga je vanzelf slechter speler natuurlijk, zelfvertrouwen houden met al die ballen die hij mag rapen is alleen voor Emile Ratelband mogelijk volgens mij.
Vind ik leuk
West Ham +18
maandag 18 maart 2019 om 12:30
Ik ben zelf voor Feyenoord maar de heer Larsson had toch ook niet misstaan in deze lijst
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 13:11
Dat Martina hierin staat mag toch geen verrassing zijn, iedereen wist toch dat hij al te kort kwam.
Vind ik leuk
RGB +2032
maandag 18 maart 2019 om 13:38
Beetje flauwe rubriek dit.
Vind ik leuk
pitboss +257
maandag 18 maart 2019 om 13:39
Schone speelt al het hele seizoen dramatisch. Ongelooflijk dat die Dolberg de voorkeur krijgt boven Huntelaar. Benieuwd wat hij op trainen laat zien.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 14:18
Wat Dolberg betreft ben ik het helemaal met je eens, maar Lasse is een ander verhaal. Heeft toch genoeg goede wedstrijden gespeeld. En dan die vrije trap in Madrid... 💪
Vind ik leuk
RGB +2032
maandag 18 maart 2019 om 13:50
Ik vond de wissel Ziyech / Dolberg volslagen onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:06
Dolberg straalt helemaal niets uit en ziet er vaak onhandig uit met de bal. Ajax-spits onwaardig.
Vind ik leuk
Patje41 +1221
maandag 18 maart 2019 om 14:19
dolberg is altijd de flop van de week als hij speelt, onbegrijpelijk dat hij steeds de voorkeur krijgt boven Huntelaar
Vind ik leuk
pitboss +257
maandag 18 maart 2019 om 14:45
1 vrije trap maakt geen seizoen
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Wat een negatief item.

Meteen weer alle pijlen op Schone... er waren meer die faalden, ook die 2 die hemelhoog geprezen worden waren schuldig, maar Schone heeft 't weer gedaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws