Paris Saint-Germain wint Le Classique dankzij uitblinker Dí María

Paris Saint-Germain wint Le Classique dankzij uitblinker Dí María

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 23:09zo 17-03-2019 om 23:09

Paris Saint-Germain heeft Le Classique van Olympique Marseille weten te winnen dankzij een geweldige Angél Dí María. In het Parc Des Princes werd het 3-1 voor de ploeg van Thomas Tuchel.

PSG stevent met een voorsprong van twintig (!) punten op nummer twee OSC Lille af op de zoveelste landstitel, waardoor de klassieker tegen Marseille puur een prestigestrijd is voor de club uit Parijs. Marseille knokt echter nog voor de punten en hoopt stiekem nog op plek drie in de Ligue 1. Olympique Lyon heeft een voorsprong van zes punten op Marseille.

Mario Balotelli kreeg namens Marseille de eerste mogelijkheid van de wedstrijd, waarna een goal van Dí María vanwege buitenspel werd afgekeurd. De Argentijn zou bij de 1-0 van Kylian Mbappé vlak voor rust zijn stempel drukken door de bal mee te geven op de Fransman, die de voorsprong bewerkstelligde. 

Nog geen minuut na het begin van de tweede helft kwam Marseille verrassend langszij door Valère Germain, die uit de draai raak schoot. De nieuwe voorsprong van PSG liet niet lang op zich wachten. Dí María kreeg de bal op rechts, combineerde wat met een ploeggenoot en schoot vervolgens de 2-1 in de verre hoek binnen. Een paar minuten later kreeg Marseille-doelman Steve Mandanda een rode kaart na een handsbal buiten het strafschopgebied.

Zijn vervanger kon een paar minuten later een geweldige vrije trap van Dí María niet keren: 3-1. Mbappé miste daarna nog een strafschop. 

Plaats een reactie

Slashed +74
zondag 17 maart 2019 om 23:10
Di Maria blijft een fantastische speler
Vind ik leuk
Maxx Jw +1571
maandag 18 maart 2019 om 00:32
Klopt! En ook al weer 31 jaar...we gaan de komende jaren van veel goede voetballers afscheid nemen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:10
Altijd gecharmeerd geweest van zijn type voetballer.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:14
el classico geen reet meer aan sinds PSG is gekocht door DENK
Vind ik leuk
Jozef +44995
zondag 17 maart 2019 om 23:15
Wist niet dat dit ook een klassieker genoemd wordt..
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 07:37]
Vind ik leuk
Verratti +2388
maandag 18 maart 2019 om 00:08
Er is op deze aarde 1 klassieker. Feijenoord tegen Ajax. Sinds 1950. Daarna is er in het voetbal gelukkig niets veranderd. Alleen Nederland heeft een klassieker en zo hoort het. Wij zijn toonaangevend en e rest zijn peanuts.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
maandag 18 maart 2019 om 00:46
El Clásico.... *1902 ;)
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 07:37
Bij klassiekers heb ik wedstrijden, historie en emotie in gedachten.

Dan denk ik niet gauw aan PSG-OM, maar goed, die Fransozen willen ook wat.

Kan iemand één geruchtmakende wedstrijd tussen die ploegen herinneren? Misschien één kleine herinnering aan een speler of een wedstrijd 10 jaar geleden of zo?

...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:07
Een erg slechte titel.. Bij Franse klassieker denk ik aan wedstrijden tussen Lyon, Marseille en St Etienne.. PSG is opgericht in 1970 en geplastificeerd in 2011.
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 13:10
Precies.

Geen voetbalhistorie en een rijke Arabier.
Vind ik leuk
goedemorgen +3375
zondag 17 maart 2019 om 23:26
De zoveelste landstitel?
Dit word de achtste waarvan de laatste 5 in de afgelopen 6 jaar zijn behaald.
Dat ze dit een klassieker noemen is te triest voor woorden, ik kijk liever naar de eredivisie dan naar deze schijncompetitie, hier wint niemand anders dan PSG de titel in de toekomst.
Vind ik leuk
Verratti +2388
zondag 17 maart 2019 om 23:56
Dat geldt ook voor Nederland. PSV haalt waarschijnlijk z'n zoveelste jaar titel op rij.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 23:58]
Vind ik leuk
1313 +11950
maandag 18 maart 2019 om 04:43
Als ze het worden, dan is de 2de op rij. Idd, de zoveelste ja.
Vind ik leuk
Leodinho +727
zondag 17 maart 2019 om 23:32
Kom op Di maria help Messi tijdens komende Copa america om samen een internationale prijs te pakken. Wat verdient Argentinië toch een prijs met nationale elftal.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 18 maart 2019 om 07:04
Le saaie competitie.
Vind ik leuk
Springbok +1491
maandag 18 maart 2019 om 09:44
Ik dacht dat Marseille - Lyon Le Classique was...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws