De Boer nu al in de problemen: Atlanta weet ook derde MLS-duel niet te winnen

De Boer nu al in de problemen: Atlanta weet ook derde MLS-duel niet te winnen

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 06:44ma 18-03-2019 om 06:44

Frank de Boer wacht nog altijd op zijn eerste zege in de MLS. Atlanta United bleef zondag in het eigen Mercedes Benz-stadion steken op een 1-1 gelijkspel tegen Philadelphia Union. 

Ezeguil Barco behoedde de regerend kampioen voor erger. Hij kopte enkele minuten na zijn invalbeurt fraai raak. De Boer en Atlanta waren kort voor rust op achterstand gekomen door een goal van Brenden Aaronson, die doelman Brad Guzan met zijn schot op het verkeerde been wist te zetten. 

Atlanta staat door de remise negentiende in de MLS. Eerder werd met 2-0 verloren van DC United en met 1-1 gelijkgespeeld tegen FC Cincinnati. Bovendien werd de formatie van De Boer afgelopen week in de CONCACAF Champions League uitgeschakeld door het Mexicaanse Monterrey. De kritiek op de voormalig trainer van Ajax, Internazionale en Crystal Palace neemt toe. Veel fans zijn niet blij met zijn 3-4-3 systeem.

"Het is een zeer teleurstellend resultaat voor iedereen die Atlanta een warm hart toedraagt", reageert De Boer. "Maar we kunnen trots zijn dat het team de rug heeft gerecht na de achterstand en nog geprobeerd heeft de winst te pakken."

Plaats een reactie

la galaxy +1218
maandag 18 maart 2019 om 06:51
Paniek paniek als je met een van de sterkste teams in de MLS niet eens 1 wedstrijd wint tja....
Vind ik leuk
Adje80 +10470
maandag 18 maart 2019 om 06:53
Hij blijft koppig..ongelofelijk dat ie meteen weer alles naar zijn hand wil zetten ipv met dezelfde speelstijl beginnen waar heel goed mee geëindigd was en dan pas wat veranderen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:19
Idd. Heel koppig weer!
Precies dezelfde tactiek als toen die bij Palace en bij Inter begon, zal ook wel dezelfde afloop krijgen...exit FdB.
Vind ik leuk
Adje80 +10470
maandag 18 maart 2019 om 09:37
Ik kan het eigenlijk ook niet begrijpen allemaal..voor de media en bij praat programma's komt hij altijd heel goed en realistisch over.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:05
Ja dat vind ik ook zo apart, zn analyse van wedstrijden en spelers is vaak haarscherp, bizar is dat
Vind ik leuk
Freddy M. +1402
maandag 18 maart 2019 om 06:52
Heb toch echt gedacht dat hij een prima trainer was in de tijd van Ajax hoewel het voetbal ook niet altijd geweldig was! Maar na 2 x te zijn ontslagen en nu dat het ook niet geweldig gaat begin ik toch echt te twijfelen. Ook hier weer vasthouden aan 1:3:4:3, terwijl een goede trainer kijkt naar de mogelijkheden van het team en daar zijn systeem op aanpast en niet onders om!!
Vind ik leuk
utreg1971 +2071
maandag 18 maart 2019 om 07:40
Vasthouden aan zijn eigen ideeën en de rest is bijzaak. Echt zwak ja. Bij Ajax een wereldprestatie gekeverd met dat elftal van toen. Zonde die koppigheid
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:28
Die wereldprestatie was geleverd omdat de rest van de eredivisie helemaal niet thuis gaf.
Het voetbal was toen gewoon slecht.
Vind ik leuk
Freddy M. +1402
maandag 18 maart 2019 om 08:31
Eigenwijs zijn op z’n tijd is helemaal niet verkeerd want als je aan elke mening moet toegeven komt het ook niet goed maar je moet ook niet doorslaan!! Ik denk dat hij de peoplemanagement kwaliteiten op dit moment teveel mist en teveel als trainer denkt. Het is niet alleen maar trainer zijn etc. etc. Er komt zoveel meer bij kijken en misschien moet hij die skills maar eens gaan ontwikkelen want anders voorspel ik hem geen toekomst meer als trainer.
Vind ik leuk
utreg1971 +2071
maandag 18 maart 2019 om 08:35
Wel gek toch. Heeft top trainers gehad,had ie van kunnen leren qua peoplemamager zijn. Maak het zelf mee in de zaak:amateur psycholoog zijn
Vind ik leuk
Freddy M. +1402
maandag 18 maart 2019 om 11:17
Dat laatste idd. Ben zelf trainer geweest bij de jeugd op 3e divisie niveau en daar dacht ik ook eerst heel zwart wit totdat je erachter komt dat heel veel grijs is. Je moet er alleen voor open willen staan en vervolgens leren om het toe te passen. Spreek daar over met anderen het is geen zwakte bod om te vragen: hoe doe jij dat?, want daar leer je van!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:27
Precies!!!
Vind ik leuk
KHK2013 +292
maandag 18 maart 2019 om 09:37
In het land der blinden is 1 oog koning.
Vind ik leuk
1313 +11950
maandag 18 maart 2019 om 12:13
Zo makkelijk om dit te koppelen aan koppigheid? Jij weet dus wat hij besproken heeft met het bestuur van Atalanta? Ben je zijn zaakwaarnemer? Wat nou als het bestuur van Atalanta deze manier van spelen wilt, dat ze hem juist hiervoor gehaald hebben? Iedereen hier denkt maar dat het aan hem ligt, alsof ze alles weten ofzo.
Vind ik leuk
utreg1971 +2071
maandag 18 maart 2019 om 14:12
Ja ben gelukkig zijn zaakwaarnemer..garantie dat ie ala ned maatstaven wil voetballen. Hebben veel ned trainers last van. Sup daar zijn zo blij met hem. Lees op het internet hoe de sup daar al over denken. Lees ze en reageer dan maar weer eens. Hij wil dit veranderen en dat veranderen. Het bestuur?totdat ze hem ontslaan. Hoop het niet voor hem overgens.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 06:53
Nog een paar weekjes en Frank is de nieuwe Aadje "Afkoopsom" de Mos!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 06:54]
Vind ik leuk
PickNikker +369
maandag 18 maart 2019 om 06:55
Die Frank de Boer kan beter koeien gaan houden jongens!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:20
Laat dat nou maar aan ons Superboeren over 😜😜😉😉😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:27
🤡
Vind ik leuk
Jan Guevara +10464
maandag 18 maart 2019 om 07:03
Aanschouw het De Boer effect.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 18 maart 2019 om 07:04
Koffers staan al.klaar.
Vind ik leuk
utreg1971 +2071
maandag 18 maart 2019 om 07:40
Ga je op vakantie. Fijne vakantie man(geintje)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:04
Word toch PEC Zwolle komend seizoen 🤣
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 07:46
De Graafschap
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:20
zo bijzonder is de boer ook niet als trainer toch? Op z’n periode bij ajax na heeft hij niks gepresteerd. En zelfs bij Ajax zou je kunnen zeggen dat ze kampioen zijn geworden bij gebrek aan beter
Vind ik leuk
Dussss +727
maandag 18 maart 2019 om 08:22
Dat vind ik wel het gekke, als je de selectie toen zag dan heeft het Ajax van nu echt veel betere spelers. Ik zie ook niet waarom de boer toen zoveel succes had, ik vond zijn tactische kennis nou niet bepaald hoog.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:21
Om 3-4-3 systeem te kunnen spelen, moet je kunnen voetballen. Daar zit het probleem.
Vind ik leuk
Het Brein +4898
maandag 18 maart 2019 om 07:26
Dat veld is net vloerbedekking!
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
maandag 18 maart 2019 om 07:28
Wie maakt die man eens wakker?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:47
Schop hem weg man die kan er geen ruk van
Vind ik leuk
Nr14always +5100
maandag 18 maart 2019 om 07:55
Ik stel voor ga nog wat shoppen op Peachtree Street en dan naar Andrew Young Airport enkele reis Amsterdam.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:56
de man lijdt aan het ajaks syndroom.......blablbladieblabla grouwte smoel, goudvis IQ,en geen zelfreflectie, alleen verbaal geweld en minderwaardig gedrag naar alles wat van buiten het Reservaat aan de Amstel komt...................
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
maandag 18 maart 2019 om 08:13
Ai ai ai.. Frankie haal je koffers vast maar van zolder. Dit gaat niet goed..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:45
Fox sports kan binnenkort analyseren met beide de boertjes #frankgoesUWV
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:00
Maar het ligt niet aan de Boer, hoor. Nee, het ligt aan de keuze van de Boer voor de verkeerde club, keer op keer. Einde carriere, ga lekker bij Fox zitten en commentaar leveren op het werk van anderen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
maandag 18 maart 2019 om 09:00
Je hebt bij Ajax gespeeld, bij Barca... en nooit 3-4-3 gespeeld en dan wordt je trainer en dan wil je kennelijk naam vestigen met dat systeem. Dat lukt prima Frank, je wordt de eerste trainer die 3x op rij ontslagen wordt met dat systeem! Goed bezig, pik... 👌🏻
Vind ik leuk
Rabarber +8202
maandag 18 maart 2019 om 09:27
Hij speelde bij Ajax ook wel eens 3-4-3 en verspeelde dan altijd punten. Tegen Utrecht deed hij het ook, puntverlies. De eerstvolgende wedstrijd tegen Utrecht, weer 3-4-3. Vanaf zijn tijd Ajax mislukt dat systeem al compleet en hij doet het nog steeds. Die man is echt niet te geloven.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:30]
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
maandag 18 maart 2019 om 10:39
Wat ik bedoelde is dat hij het zelf, als speler nooit gespeeld heeft. Hij heeft al zijn spelers successen behaald met een ander systeem en toch heeft Frank de kronkel in zijn kop dat 3-4-3 een goed en succesvol systeem is. Overal waar hij komt en met dat systeem begint, verliest hij steeds en krijgt hij de zak. Dan ben je of vreselijk eigenwijs, of vreselijk stom en in zijn geval beide... ;-)
Vind ik leuk
ritje +757
maandag 18 maart 2019 om 09:21
hallo Het bord uitgang wordt steeds groter! voor boertje! mvg ritje
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
maandag 18 maart 2019 om 09:43
Wat is dat toch met de Boer, dat gaat het hem niet meer worden op deze manier.
Vind ik leuk
Hammers96 +2923
maandag 18 maart 2019 om 10:01
Is dat gras of kunstgras? Ziet er wat donker uit
Vind ik leuk
mason +2417
maandag 18 maart 2019 om 10:50
Kun je zien FdB is gewoon een heel beperkte trainer. Dat was ie bij ajax al het voetbal was toen al niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:30
Eens.
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 18 maart 2019 om 10:55
Typisch gevalletje van is niks en wordt niks. Bij Ajax prima gedaan, maar verder bakt ie er geen pepernoot van. Als je ook in Amerika niet kunt presteren ben je gewoon niet goed genoeg.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:04
Frank de Boer blijkt simpelweg geen goede manager te zijn voor clubs buiten AJAX.
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 18 maart 2019 om 14:41
Prachtig dat kunstgras...

Hoop dat Frank het tij keert, lijkt me een fijne vent.
Maar zijn CV is niet al te rooskleurig.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:40
Frank afkoopsom
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws