Van Hanegem haalt uit: 'In mijn tijd noemden we die slijmerds 'zwakkelingen''

Van Hanegem haalt uit: 'In mijn tijd noemden we die slijmerds 'zwakkelingen''

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 06:49ma 18-03-2019 om 06:49

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 08:08ma 18-03-2019 om 08:08

Willem van Hanegem heeft in zijn column in het Algemeen Dagblad uitgehaald naar Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord. Volgens De Kromme wordt het tijd dat Van Geel kritisch naar zijn eigen functioneren kijkt.

Van Hanegem zag Van Geel een dag na de nederlaag tegen Willem II (2-3) aan tafel zitten bij Kees Jansma.'Van Geel kijkt zelf helemaal niet kritisch naar zijn eigen functioneren. En nog erger, de mensen om hem heen ook niet. Van Geel zei dat het bijna bij het gênante af was hoe hij intern werd gesteund. En dat is het ook. Waarom wil mijn club niet toegeven dat er een doodlopende weg is ingeslagen?', schrijft De Kromme.

'Een bod op Jeremiah St. Juste van 12 miljoen euro en het feit dat hij dan nog steeds bij Feyenoord speelt, als hij al eens speelt? Dat is helemaal niet gek. Algemeen directeur Jan de Jong zat laatst zelf ook al alles maar recht te praten wat krom is aan tafel bij Tom Egbers. Vinden de vijf leden van de raad van commissarissen het echt zo wel prima gaan in de Kuip? In mijn tijd als speler noemden we die slijmerds die zo lekker rond de top van de club hingen 'zwakkelingen'.'

Va Hanegem kraakt verder de keuze voor de onervaren Jaap Stam als nieuwe hoofdtrainer . 'Als je daar vraagtekens bij zet, vinden ze je een zeurpiet. Maar de mensen op de tribunes zijn niet gek. De Kuip is al opvallend leeg de laatste tijd en ik begrijp dat heel goed. Ik voorspel dat het nog erger zal worden.'

Lees ookDruk op Van Geel wordt groot: 'Die is weer aan de beurt, de haat neemt weer toe'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

fr1963 +4662
maandag 18 maart 2019 om 06:55
MvG is machtswellusteling. Gaat dat zelf nooit opgeven. Niemand die boven hem ingrijpt.....pijnlijke teloorgang van een potentiele grootmacht.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
maandag 18 maart 2019 om 07:15
Van Hanegem slaat wel heel vaak de spijker op zijn kop de laatste tijd!!
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
maandag 18 maart 2019 om 07:23
De koppen van deze spijkers zijn er door half nederland al ingeslagen de afgelopen tijd. Spuit 11 geeft nu ook water.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:31
Misschien heeft dit meer impact.
Vind ik leuk
Hulsink +605
maandag 18 maart 2019 om 08:25
Elmersweide: Onterechte kritiek op Willem!!!
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
maandag 18 maart 2019 om 08:43
Is geen kritiek. Hij heeft wel gelijk, maar half nederland roept dit al weken cq maanden.
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 18 maart 2019 om 16:56
Deed men ooit ook over Overmars.

Ik denk dat het probleem meer anders zit, dat er geen klik tussen de visie van Gio en MvG was, waarom Ayoub halen als Gio hem niet opstelt?
Boetius laten gaan en dan Larsson daar neerzetten? Daar doe je Larsson ook geen plezier mee want die is geen linkervleugel... maar Larsson en Ayoub is ook dubbelop er zit geen lijn in en helemaal niet als de trainer Clasie op hun plek zet, maar wie is dan schuldig? MvG of de staf?
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
maandag 18 maart 2019 om 17:13
Ik gaf geen mening over de inhoud, maar reageerde alleen op iemand die zei dat Willem de spijker op zijn kop sloeg. Maar wat hij zegt dat hebben al honderden anderen de afgelopen weken en maanden geroepen.
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 18 maart 2019 om 17:26
Omdat we een schuldige zoeken, dat is simpel denken.
Ik geef juist aan dat het genuanceerder ligt.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
maandag 18 maart 2019 om 17:33
Waar heb je het allemaal over? Reageer je wel op de juiste??
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 18 maart 2019 om 17:53
Oh, jij wilt gewoon roepen dat Willem iets roept wat een populaire mening is.

Maar je bent niet geinteresseerd in nuances.
Het is makkelijk om v Geel te noemen, als Willem niet wil zien wat er achter zit, maar misschien denk jij zo ver niet.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
maandag 18 maart 2019 om 20:13
Neeeeee ik denk lang niet zo ver als de grote Cookee. Dat kan ook niet. Jij bent denk ik wel degene op VP die het beste, verste en langst over alles nadenkt. Jij bent eigenlijk de kurk waarop deze site drijft.
Vind ik leuk
Cookee +12953
dinsdag 19 maart 2019 om 20:58
Vervelende man, dit is een discussie-site.
Jij wilt gewoon je mening dumpen en Willem afzeiken, het is hier de bedoeling dat je een gesprek voert, die kans laat je lopen.
Ga op Twitter dan kan je elke scheet laten lopen.
Vind ik leuk
Krav +236
maandag 18 maart 2019 om 20:09
Clasie op hun plek???? Beide zijn geen nr 6!
Vind ik leuk
Cookee +12953
dinsdag 19 maart 2019 om 20:56
Clasie moet vlak voor de defensie staan niet diep op midveld, hij voegt voetballend niks toe.
Fey vult die 6 verkeerd in.
Als je Toornstra uitschakelt en Berghuis dan is er geen aanvoer. Omdat Clasie dat niet kan.
Vind ik leuk
Krav +236
maandag 18 maart 2019 om 20:08
Ik al jaren.

Maar dan riep men: wacht het eerst af.
Maar heb je nu kritiek.. dan zeggen ze: ja achteraf makkelijk lullen
Vind ik leuk
Cookee +12953
dinsdag 19 maart 2019 om 21:09
Haha, ik mis je punt even, doel je erop dat v Geel en de staf geen klik hebben of dat Overmars niet goed was?

Ik vraag me wel eens af, kan de trainer niet beter de aankopen doen? En dan de accountant de zakelijke kant laten doen?
Vind ik leuk
Krav +236
donderdag 21 maart 2019 om 13:26
Volgens mij is mn reactie op de verkeerde persoon geweest :)

Ja trainers die aankopen doen. Die doen het voor de korte termijn. Td's zijn gekomen voor de lange termijn. Ook al blijven ze vaak zelf niet heel lang. Maar het is wel hun taak.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:28]
Vind ik leuk
Cookee +12953
vrijdag 22 maart 2019 om 15:01
Je geeft nu iemand spelers waar hij misschien niks mee kan in zijn visie. Als ik mijn gereedschap uitkies kan ik een beter produkt maken dan wanneer een TD niet weet wat ik wil gaan doen toch?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:02]
Vind ik leuk
Krav +236
vrijdag 22 maart 2019 om 22:58
Ik denk ook dat je als td trainers moet aanstellen die dezelfde visie hebben over het voetbal. En alleen talenten haalt voor de toekomst. En directe versterkingen die door trainers ook gewenst zijn
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 11:02]
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 07:47
Willem vrijwel altijd.

Vind ik leuk
Dharmpie +1136
maandag 18 maart 2019 om 08:46
Van Hanegem heeft een tijdje kritiek geleverd dat soms onder de gordel leek. De laatste jaren is zijn kritiek steeds beter onderbouwd. Hij lijkt veel minder “zurig” maar harder en realistscher te zijn met zijn kritiek. Het is jammer dat de beleidsmakers in de kuip hem niet meer gebruiken als reflectie. Hij heeft een achterban in alle lagen vd club.
Vind ik leuk
Hulsink +605
maandag 18 maart 2019 om 10:30
Dharmpie:Ik heb Willem nog nooit kunnen betrappen op Niet Onderbouwde Kritiek!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:19
Klopt, dat valt mij ook al op.
Vind ik leuk
2018-2019 +24
maandag 18 maart 2019 om 20:38
Het is ook een hele grote spijker en een hele grote hamer geworden dit jaar ;-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:03
Doet hij vrijwel altijd hoor.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:28
Nouuuu..... Niemand, vergeet zijn vrouw/baas Truus niet!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 06:56
VanGeelOUT
Vind ik leuk
PickNikker +369
maandag 18 maart 2019 om 06:57
‘De kuip is opvallend leeg de laatste tijd’
Volgens die kakkies hier is daar niks van waar Willem!
Vind ik leuk
fr1963 +4662
maandag 18 maart 2019 om 07:02
Wat zijn kakkies?
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 18 maart 2019 om 07:07
Kinderachtige vorm van kakkerlakken.

Zinloze nietsnutten..
Vind ik leuk
FRChamp +2415
maandag 18 maart 2019 om 08:13
Klopt. Hij is bang dat hij anders wordt gerapporteerd.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
maandag 18 maart 2019 om 10:45
Niets wat je tegen zou moeten houden on niet gewoon vol op die knop te gaan rammen.
Niet dat het zin heeft, vp grijpt alleen maar in als als de bal terug gekaatst wordt.
Vind ik leuk
FRChamp +2415
maandag 18 maart 2019 om 10:49
Ze ondernemen ook actie na 1 reactie.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
maandag 18 maart 2019 om 11:01
Ja, dat zeg ik, als je de bal eventjes terugkaatst zijn ze er als de kippen bij om in te grijpen.
Maar hoe vaak bovenstaande niet gewoon helemaal niet worden weggehaald of pas een halve dag later.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:59
Heb je jullie stadion gezien als die Hunnies 2-0 achter staan in de 80e minuut ;)
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 18 maart 2019 om 07:08
Nietsnut.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
maandag 18 maart 2019 om 07:11
Moet je toch echt wat beter lezen. Want dat is door Feyenoorders zelf hier al eens bevestigd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:19
Ach joh, dat is gewoon dom wat roepen om het roepen..
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
maandag 18 maart 2019 om 07:34
Ach meissie toch
Vind ik leuk
Jopi1982 +890
maandag 18 maart 2019 om 07:38
Haha dit is volwassen 😂
Vind ik leuk
rexxo +15940
maandag 18 maart 2019 om 08:08
Very mature
Vind ik leuk
frhoi +2225
maandag 18 maart 2019 om 08:46
Moeilijk he, normaal Feyenoorders schrijven..

kijk maar gewoon lekker naar je eigen club ;)
Vind ik leuk
Dharmpie +1136
maandag 18 maart 2019 om 10:43
Ik vind het woord "kakkies" en alle andere benamingen met de daarbij behorende associaties niks. Wat betreft het leger worden van de Kuip, dit proces is eigenlijk al heel snel begonnen en heeft alles te maken met de schandalige wijze waarop Feyenoord speelt ( 6000 ballen breed, of terug ) en zo af en toe een keer naar voren, ook de keuzes die Gio maakt zijn soms echt niet te rijmen, zijn tactische onkunde en besluiteloosheid zijn echt tergend. Als Gio door was gegaan dan was ik in ieder geval na 30 jaar gestopt met mijn seizoenskaart. Veel supporters zijn het beleid en alles erom heen helemaal zat. Dit is best zorgelijk en wordt onvoldoende opgepakt door de club, voor het nieuwe seizoen vrees ik dat er echt veel minder seizoenskaarten verkocht gaan worden. Het bestuur en alles erom heen lijkt nog steeds te slapen. Ik hoop dat er dingen gebeuren die de aantrekkingskracht richting Feyenoord verbeterd. Gebeurt dit niet dan wordt het een pittige nieuw seizoen met vele lege plekken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:49
Die ballen breed of terug zijn geen punt, wel dat er te weinig gescoord en teveel tegendoelpunten vallen en daardoor verloren wordt.
De vele ballen breed en terug is in balbezit spelen en de bal veel liefst snel rond laten gaan. Dat gaat Feyenoord best goed af tegenwoordig, maar goed ik vergelijk dat met hoe Feyenoord tot voor 5 jaar terug speelde met veel lange ballen of continu die bal maar uit de zestien rossen naar niemandsland.
Voetballend is m.i. allemaal veel beter geworden, maar er worden teveel fouten gemaakt en/of te laks gereageerd op de tegenaanvallen .
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:50]
Vind ik leuk
2018-2019 +24
maandag 18 maart 2019 om 20:41
Vorig jaar hadden we de email om te verlengen al binnen. En zo druk kunnen ze het niet hebben. Ze hoeven in ieder geval geen loterij voor de bekerfinale te organiseren...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 06:59
Enge griezel, ook hoe hij neerbuigend tegen Kraay praatte. Deze man heeft een luizenbaan, vast contract, heerlijk salaris en lage eisen.
Vind ik leuk
Het Brein +4898
maandag 18 maart 2019 om 07:29
En Ja-knikkers om zich heen..
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 18 maart 2019 om 07:07
Helaas heeft willem gelijk. De weg naar beneden is ingeslagen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:07
Willem is zo gek nog niet ! 😎
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:09
Van Hanegem vergeet dat grappige VAR moment te noemen van Jørgensen.
Net als de NLse mediamannetjes.

Toevallig keurde hij hem af. Gewoon puur toeval. Net zoals wel vaker gbeurt, maar niet bij iedereen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 07:09]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:21
Het zit veel dieper Hup Wim. Je moet verder kijken dan een keer winst of verlies.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:24
Een keer lelijk winnen is ook wel eens leuk. Soms heb je geluk nodig, en een beetje hulp.

Dat mist Feyenoord ook wel, dan hadden ze net als Ajax en PSV 12 punten meer gehad.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:30
Lelijk winnen is ook wel eens leuk. Maar ik denk niet dat Willem het daar over heeft. Het is de teloorgang van Feyenoord zonder dat iemand zijn verantwoording neemt. Het is schrijnend aan het worden. Het doet me denken aan Ajax van voor de ‘fluwelen revolutie’. De ‘top’ doet net of alles zo geweldig is terwijl een blinde ziet dat het niet goed gaat.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:35
Dan blijft alleen de vraag, hoe verbeter je dat?

Door alles en iedereen uit te schelden en te gaan janken, of af te wachten of de trainerswissel voldoende is.

Hup Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:41
Wachten daarop lijkt me sowieso niet de juiste strategie.
Brard terug bij de jeugd is denk ik al een juiste zet. Stam is wel afwachten, maar hij is niet alleen verantwoordelijk voor het resultaat.
Er zit geen schwung in het beleid, het kabbelt maar voort. En de directie! Wie gelooft Van Geel en De Jong? Zelden zoveel slap gelul gehoord.
Eenhoorn, dat lijkt mij wel wat voor Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:43
Eenhoorn voor Jan de Jong is de beste zet.

Ik vind Van Geel nog steeds voldoende.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:50
Van Geel is zo steriel, nul vooruitstrevend. Zo zaaddodend, er gebeurt niets. Hij doet zijn ding en that’s it!

Het is ook niet dat hij het heel slecht doet. Maar er gebeurt niets. Het is altijd maar een 6 en dat is te laag voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Bossie020 +6570
maandag 18 maart 2019 om 07:55
Eenhoorn of De Jong zal het verschil niet maken. De functie van TD is de sleutelpositie. Ook een Hoofd jeugdopleiding telt zwaar, naast de Trainer Coach natuurlijk. Een directeur zit er in de voetballerij meer voor de vorm.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:57
Nou ... nee hoor.

De algemeen directeur bepaalt het beleid. Als het goed is.
Hij bepaalt de jeugdopleiding, de geldstroom en de personele bezetting van de managers.
Het meerjarenplan.

Vandaar dat Eenhoorn en Gerbrands ook zolang bij PSV en AZ blijven.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:00
on ,zul je bedoelen Hup Wim
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
maandag 18 maart 2019 om 10:01
Helemaal mee eens Wim; een 6 dus......
Vind ik leuk
Degier +2038
maandag 18 maart 2019 om 08:43
Hopen dat Troost in de RVC uiteindelijk het verschil gaat maken. Van Geel's vriendjes zijn in ieder geval al uit de jeugdopleiding weggewerkt en vervangen door Brard.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:12
Dat is wel een belangrijke stap denk ik. Met Brard komen namelijk ook veel echte Feyenoorders weer in beeld.
Vind ik leuk
FRChamp +2415
maandag 18 maart 2019 om 08:21
Er moet in ieder geval nu wat gebeuren, dat gaat Gio nu doen door een aantal spelers aan de kant te zetten. Laat ze maar de recente jeugd meer de kansen geven en bankzitters als Ayoub en Sinisterra. Die gasten op de bank zijn zo slecht nog niet, misschien wel beter voor dit Feyenoord dan een aantal die standaard worden opgesteld.
Vind ik leuk
FRChamp +2415
maandag 18 maart 2019 om 08:15
Dat zeker inderdaad. In het kampioensjaar lukte dat nog wel.
Vind ik leuk
Nilsinno +942
maandag 18 maart 2019 om 07:49
Dit gaat niet over een wedstrijd maar over het beleid en de verkeerde keuzes die worden gemaakt
Vind ik leuk
Kuip +10189
maandag 18 maart 2019 om 07:11
Wat’s new? Na het kampioenschap is alles fout gegaan wat fout kan gaan. De mensen bij Feyenoord zijn niet capabel om zo’n grote club te leiden.
Haal Max Huiberts en Robert Eenhoorn bij AZ weg en die zijn in staat de club weer op niveau te brengen.
Vind ik leuk
Het Brein +4898
maandag 18 maart 2019 om 07:28
Het Legioen moet massaal thuisblijven..
Vind ik leuk
frhoi +2225
maandag 18 maart 2019 om 08:49
Tegen heerenveen is vak S al dicht, de oproep is ook om als andere vakken mee te gaan doen, benieuwd hoeveel mensen mee doen
Vind ik leuk
Degier +2038
maandag 18 maart 2019 om 08:54
Het zal zo fifty-fifty zijn. Het bestuur zal wel wijzen dat het een protest tegen de KNVB is, terwijl het ook tegen het beleid van de club is gericht.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
maandag 18 maart 2019 om 10:05
Dan gaat het heel snel veranderen.......
Maar er moet iemand opstaan bij Feyenoord die de boel op sleeptouw neemt, iemand met nieuwe ideeën.
Van Hanegem komt ook niet verder dan wekelijks gemopper.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:13
Niet flauw bedoeld, maar het legioen blijft al massaal weg. Sommige vakken zijn meer dan half leeg, behalve bij de harde kern. Maar hoe slechter je voor je hond zorgt, hoe trouwer hij wordt. Dit lijkt hier nu ook al op te gaan. Je ziet een enkeling nog boos zijn na een verloren pot, maar het gros heeft het kinnetje stil op de borst. Misschien is het bestuur er wel alles aan gelegen om niet te hoog te eindigen. Zouden de bestuurders bang zijn om nog opzichtelijker te falen, wanneer ze CL gaan spelen en daar beleid op moeten maken? Geld lijkt er voldoende te zijn. Nu nog kwaliteit op de bank, maar ook en vooral in de bestuurskamer.
Vind ik leuk
merlijn +31
maandag 18 maart 2019 om 07:29
Ik ben het volkomen eens met de Kromme
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 07:29
Het Feyenoord zoals ik de club ken zal nooit verloren gaan. Een heel diep dal kenden ze wel eerder, dit overleven ze ook wel. Deze club staat gedeeld derde, dèrde is heel goed hoor. Zo hard als ze nu een stukkie naar beneden vallen, zo snel kan dat ook gekeerd worden. En, wat Willem met me eens zal zijn, het ligt niet allereerst aan Van Geel, allereerst laten de spelers nu de club min of meer in de steek. Waar is die lofzang op Van Persie nu? Die was er vier weken geleden nog wel. Ik zou zeggen tegen de fans: je geeft te snel op, laat ze nu niet barsten. We hebben het hier wel over Feyenoord.
Vind ik leuk
Jopi1982 +890
maandag 18 maart 2019 om 07:40
Het is gewoon structureel en dat begint bovenin de top en dat heeft een verlammende werking naar beneden
Vind ik leuk
FRChamp +2415
maandag 18 maart 2019 om 08:23
Ben ik met je eens!
Vind ik leuk
Degier +2038
maandag 18 maart 2019 om 08:51
Van Geel neemt foute beslissingen. Functioneert dus niet naar behoren. Zelf opstappen doet ie nooit en het bestuur steunt hem.
Daar gaat het dus fout. Maar Feyenoord komt altijd terug. Denk maar aan de 10-0 tegen PSV en de tiende plaats in de competitie. Kakkerlakken overleven zelfs een nucleaire oorlog.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 09:37
Degier, ik kan best een eindje meegaan in jouw mening, maar probeer me voor te stellen hoe het zou zijn als ik het werk van Van Geel zou moeten overnemen. Het makkelijkst is om maar te roepen dat een ander het moet overnemen, maar wie is er in staat om een grote olietanker die stuurloos op een rivier op de oever af drijft, deze te stoppen en een andere richting te laten op gaan? Misschien is de motor kapot, leveringstijd een half jaar.

Beter is om nu van het seizoen het beste te maken en te verlangen dat er in de zomermaanden een revisie komt, van de club, van de spelers en van het toekomstplaatje. Er is veel energie gestoken in Feyenoord City, nu wordt het ze allemaal een beetje teveel. Ook Van Geel mag zich mijn verhaaltje wel aantrekken. Hij zou ook met ingang van 1 juli a.s. Zichzelf kunnen terugtrekken en dat nu al aankondigen. Dan komt er rust, en ruimte voor de aanloop baar die revisie en een nieuw seizoen. Blijf je verstand gebruiken mensen, als je oude schoenen weggooit loop je straks op blote voeten door de laatste vorstperiode.
Vind ik leuk
Degier +2038
maandag 18 maart 2019 om 17:18
Hij hoeft voor mij ook niet gelijk weg. Maar jouw suggestie is prima. Vertrekt ie ook nog door de voordeur. Van Geel heeft alleen geen zin om op te stappen, dus dat gaat ook niet gebeuren ben ik bang. Die man dekt zich alleen maar in. Haalt vriendjes binnen en maakt vriendjes, door bv Stam aan te trekken op voorspraak van de Vrienden Van Feyenoord.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 17:49
Bij die vriemdjes zul je mij niet vinden. Met andere woorden, hoe dat gestalte heeft gekregen weet ik niet, maar het past een technisch directeur niet om zichzelf boven het belang van de club te plaatsen. Een echte clubman stelt zich beschikbaar om te buffelen, niet om op basis van nul komma nul de baas te spelen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:46
Na het kampioenschap heeft het winnen van de bekers mvg, het beleid en de scouting nog overeind gehouden. Er wordt geteerd op die successen en positief saldo. Dat kan zo niet door blijven gaan. Feit is dat op alle fronten door het ijs wordt gezakt. De grote bezem moet door de organisatie en de spelersgroep. Zie 020 daar kwamen ook de oud spelers in verweer. Geen prijzen maar een hele vette bankrekening en CL succes. Spelers zijn net zoveel waard als ons jaarbudget. Kunnen bijna kopen wat ze willen. Dus gaat met dit beleid dat maar een nadoen of dichterbij komen. KANSLOOS zijn we bijna helemaal als er niet wordt ingegrepen.
Vind ik leuk
FRChamp +2415
maandag 18 maart 2019 om 08:26
Van Geel heeft wel zelf gezegd dat een aantal spelers van Feyenoord nu al meer waard worden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:05
mag ik even vragen welke scouting ?? Hebben we die wel ??? Marty ??
Vind ik leuk
WTSGD +1714
maandag 18 maart 2019 om 07:48
Echt onbegrijpelijk hoe veel steun vGeel krijgt. Ook nog bij een deel van het Legioen. Heb je dan lekker je oogkleppen op. Gadverdamme, heel je club staat in brand maar komen ze met onzinargumenten aan dat vGeel 8 jaar geleden wel paar goede keuzes heeft gemaakt. 8 jaar (!). Wat een topsportcultuur heerst er bij Feyenoord, waar je zo ongestraft keihard mag falen.

Maar he, met een nieuw stadion zullen alle problemen verdwijnen. Plotseling wordt er dan wel doorgeselecteerd, is men kritisch op elkaar, stroomt de jeugd wel door, wordt er geen miljoenen aan pure middelmaat uitgegeven etc etc
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
maandag 18 maart 2019 om 08:25
Ik begrijp die kritiek wel, als buitenstaander heb ik al een tijd geen idee welke richting Feyenoord op gaat. Er is geïnvesteerd in Varkenoord maar jeugdspelers krijgen amper een kans nu er een beetje geld is. Scouting blijft bord op schoot verhaal. Bij het zoeken naar een nieuwe trainer gaat men van een veteraan als Advocaat naar een rookte als Stam. Het is allemaal weinig doordacht. Het voetbal is over het geheel gezien matig en er zit ook geen verbetering in. Ajax en PSV barsten van de talenten waar toekomst in zit en die een hoop geld (gaan) opleveren. Zelfs een club als AZ is met de middelen die ze hebben wezen bouwen aan een interessant elftal. Feyenoord heeft amper spelers die nog veel beter kunnen worden en die veel doorverkoopwaarde vertegenwoordigen.
Vind ik leuk
FRChamp +2415
maandag 18 maart 2019 om 08:41
We komen hier bovenop. We hebben slechtere tijden gekend en van geleerd. Kritiek en mening geven is altijd goed en vooruitstrevend. Natuurlijk gaat het nu niet voortreffelijk en staan we niet bovenaan, maar de heren in de top zijn ook niet blind. Heb vertrouwen. Gio gaat nu in ieder geval drastische maatregelen nemen wat betreft de spelersgroep om in ieder geval Europees voetbal veilig te stellen. Van Geel geeft aan dat spelers juist wél meer waard worden. De Jong is bezig met een prachtig, nieuw stadion. We hebben een nieuwe, tophoofdsponsor. Nieuw clubhuis. Kritiek geven is goed en wordt gehoord, maar weet wel dat de top werkt om ons Feyenoord nog meer te verbeteren. Het zou bijvoorbeeld weer geweldig zijn om Europese, Intercontinentale prijzen te winnen die weg gaan we nu wel inslaan, waarbij de nationale prijzen net zo belangrijk zijn.
Vind ik leuk
Degier +2038
maandag 18 maart 2019 om 09:04
Van Geel heeft goed werk geleverd, maar de koek is gewoon op. Waarom Clasie en Martina huren, terwijl die geen toegevoegde waarde hebben? Jeugd krijgt te weinig kansen. Leuk dat de helft van je selectie uit jeugdspelers bestaat, maar die zitten gewoon op het bankje, omdat we steeds maar weer moeten kopen. Verdonk en Malacia deden het prima, maar nu moet Haps er gelijk weer in.
Niet in de voetbalpyramide stappen als het kan en spelers als Jorgensen en St Juste niet verkopen voor veel geld. Daar had je mooi jeugd in kunnen passen. Jeugd die nu nooit speelt en dus nooit op niveau komt door dit beleid.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:24
Daarnaast (en ik weet dat dat een trainersbeleid is) kan een TD er best wel eens bij de trainerT op aandringen dat aankopen een kans moeten krijgen, of op een juiste positie in het elftal moet spelen. Ik blijf er bij dat Sinistera volgens mij echt wel van een bepaalde meerwaarde zou kunnen zijn, mits je dit soort gastjes een kans geeft. Datzelfde geldt voor Tapia, zoals ik vandeweek al zei in het artikel over zijn terugkeer.
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 18 maart 2019 om 09:19
Stam gaat Feyenoord weer prijzen leveren.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
maandag 18 maart 2019 om 09:33
Willem klaagt wat laat......bovendien moet hij aangeven wie het dan wel moet gaan doen en hoe.
Hij schaart zich gemakshalve in de rij van de al jaren zeurende en klagende supporters.
Willem zou beter, net als Cruijff destijds voor de revolutie bij Ajax, mensen om zich heen moeten verzamelen, een plan maken en aan de Directie aanbieden met steun van de supporters.
Dat aanhoudende gehuil van Willem in zijn AD column zet anders geen zoden aan de dijk; geen woorden maar daden, beste Willem.....
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
maandag 18 maart 2019 om 10:05
"Willem klaagt wat laat......bovendien moet hij aangeven wie het dan wel moet gaan doen en hoe."


Heeft-ie al eens eerder aangegeven: wat hem betreft is Van Bronckhorst de ideale TD. Of het realistisch en wenselijk is, is een 2e.

Willem moet gewoon lekker kritische columns blijven schrijven en zich, vooral op zijn leeftijd, dat hele revolutie-circus niet meer op z'n hals halen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
maandag 18 maart 2019 om 10:14
Of dat alles oplost......
Je moet naar de hele organisatie kijken, van beneden naar boven.
Van Hanegem komt dan niet verder als Fraser aan te stellen, die niet goed ligt bij Feyenoord......en verder niets bijzonders voorstelt.
Met zijn kritiek op Stam slaat hij ook de plank volkomen mis, "geen ervaring"........dat had Gio ook niet als Trainer, Cocu niet en de Boer ook niet ha ha
Gio is helemaal geen zakenman, over geen ervaring gesproken.....
Van Hanegem is op leeftijd, je hebt gelijk, maar zou wel een mooi uithangbord zijn ( met alle respect ) voor een groep Feyenoorders met progressieve ideeën.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
maandag 18 maart 2019 om 10:26
Klopt, de hele organisatie moet je doorlichten. 't Is niet voor niets dat Feyenoord al een jaar of dertig onderpresteert. Dat ligt niet alleen aan Van Geel. En die kritiek op alleen Stam snap ik ook niet. De kritiek dat je eerst voor Advocaat gaat en dan voor Stam, snap ik wel: dat ligt niet in lijn met eerdere uitspraken qua beleidskeuze (inzetten op jeugd, ontwikkelen van jeugd, etc.).

Geen idee of-ie er zin in heeft en het fysiek nog trekt, maar Wim Jansen zou de kar kunnen trekken. Paar slimme oud-Feyenoorders erbij (Van Wonderen, Brard) en wat gasten die zakelijk en qua topsport/voetbal (Eenhoorn, al wordt dat erg lastig, Van Leeuwen, wie weet) ook weet Abraham de mosterd haalt. Dan moet je met een goed, bestendig en gedragen plan kunnen komen. Nog helemaal los van het stadion verhaal, want dat is niet randvoorwaardelijk om beter te presteren.

't Is alleen de vraag hoe dat met de VvF zit, die volgens mij nog altijd twee man in de RVC hebben. Geen idee of zij dergelijke initiatieven kunnen tegen houden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:36
Willem heeft gewoon gelijk. Ik zag laatst die de Jong bij Studio Voetbal, wat een fantast is dat. Het ging eigenlijk prima. Gewoon stuitend. Is er nou niemand in de directie die zegt wat de mensen ook zien in de kuip zien? Namelijk we staan stil we komen niet meer vooruit. Pas als je t probleem erkent kan je er wat aan doen.
Vind ik leuk
Ryan82 +1089
maandag 18 maart 2019 om 09:38
DANK JE WEL WILLEM!!!
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
maandag 18 maart 2019 om 09:41
Zowel van Geel als van Hanegem spelwn een belangrijke rol in de klucgt die Feyenoord heet. Van Geel doer er goed aan om op te krassen. Hij heeft zijn kunsstukje sl uitgevoerd. Het kampioenschap is een prima prestatie gebleken. De weg naar de top eredivisie zal knder zijn begeleiding niet tot stand komen. En van Hanegem moet echt erns aan zijn pensioen gaan denken.
Vind ik leuk
Kuyt 2017 +14
maandag 18 maart 2019 om 09:42
Wat steld van Hanegem dan voor?Met van Geel zijn we weer een financieel gezonde club geworden.Laten we dat koesteren.Dan maar een derde plek .Beter dan failliet gaan.We gaan wel zien wat het met Jaap Stam wordt.Wie weet verrast hij en is de Kromme ook weer om.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
maandag 18 maart 2019 om 10:06
"Wat steld van Hanegem dan voor?"


Oké....
Vind ik leuk
Kuyt 2017 +14
zondag 24 maart 2019 om 17:03
Steld in de zin van wat voor ideeën de Kromme dan heeft anders stelt en dat is niet van toepassing.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:23
Ik ga er van uit dat hier volwassen mensen met regelmaat hun reactie neer zetten .
Dan vraag ik me toch wel af waarom het meteen na de 1ste of 2de reactie al gelijk er vol word ingegaan en hatelijk word gedaan over andere clubs en het dan geheel niet meer gaat over het onderwerp.
Het is soms echt schandalig hoe mensen fans van verschillende clubs gelijk elkaar van alles toewensen en er totaal niet over het onderwerp waar het over zou moeten gaan .
Het is gewoon triest te lezen hoe ver sommige gaan .
Er zijn er hier veel die hier wat komen zeggen niet over het desbetreffend onderwerp maar wel puur om elkaar af te zeiken uit te schelden enz enz.
Ik wil altijd de discussie hier aangaan over het desbetreffend onderwerp maar veelal loopt het uit op ruzie scheldpartijen ze wensen mekaar allerlei ziektes toe.
Nogmaals volwassen mensen denk ik misschien nog wel met kinderen ook.
Dan denk ik waarom ,,want normale discussies over voetbal kunnen leuk zijn .
Maar de haat die ik hier lees tussen de fans van verschillende clubs is echt abnormaal en als dit een afspiegeling is van hoe ze tegen overmekaar staan dan is het echt slecht gesteld met deze voetbal cultuur.
Elke volwassene met gezond verstand moet dit toch niet willen .
Ik ben ook geen heilig boontje maar probeer wel altijd een nette discussie aan te gaan en bij het onderwerp te blijven.
Dus mensen probeer is 1 keer een discussie hier aan te gaan zonder er van alles bij te halen en je haat weg te laten .gr Peerke
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:26
Oh vergeet te zeggen dat het niet over dit onderwerp gaat maar hier boven werd wel de discussie goed gevoerd hoor .
Het gaat mij over het geheel hier op dit forum in het algemeen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:28
Willem de enige Feijenoorder met inzicht..!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:00
Ik denk dat Willem gelijk krijgt.
Als v. Persie stopt aan het eind van het seizoen wat blijft er dan nog over.
Ben AJAXfan maar zie toch graag volgend seizoen weer een competatief Feijenord terug anders wordt de eredivisie wel erg saai.
Het is even afwachten wie er allemaal vertrekken bij AJAX en wat er voor terugkomt.AJAX heeft in ieder geval geld genoeg om te kopen maar er weer een goed elftal van te maken heeft weer tijd nodig.
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 18 maart 2019 om 14:38
Onzin Willem, van Geel is ook niet gek.
Op 5 plekken nieuwe spelers en je zit weer dichter op de top.

Mischien zit Stam wel meer op 1 lijn met de aankopen dan Gio/Gastel.
Want Ayoub halen en nooit opstellen blijft heel vreemd.. en helemaal als v Hanegem-vriend Clasie daar speelt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:01
Hij heeft gewoon gelijk het is het kijken niet waard ze moeten deeigenschappen
Schamen
Die luiaards
Vind ik leuk
Mari +13213
maandag 18 maart 2019 om 16:08
Ook ik was jarenlang iemand die van mening was dat Hanegem zeurde.
Maar, als je goed naar die man luistert en niet bevooroordeeld bent dan kan je maar 1 conclusie trekken:
van Hanegem is begaan met zijn club en ziet zaken die anderen niet zien of willen zien.
Bovendien zegt hij dit ook.
Chapeau
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:11
De kritiek van Wim van Hanegem over het aanstellen van de onervaren Jaap Stam vind ik belachelijk. Had Wim ervaring toen hij trainer werd bij Feyenoord. Van Marwijk kwam van Fortuna , Bronkhorst ? Zonder ervaring deden ze het redelijk. De zeer ervaren Beenhakker kon ook niet met een lege portemonnee goeie spelers aantrekken. Daarnaast heeft Willem daarna met weinig succes clubs getraind . Iedereen kan zien wie er momenteel veel talent hebben. Echter in het buitenland betalen ze meer voor die spelers van AZ of Heerenveen.
Vind ik leuk
bergerac +83
maandag 18 maart 2019 om 16:25
Dat men zo wie zo bij Egbers aan tafel gaat zitten klopt al niet, dom programma vind ik het.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:54
Daarom zat van Geel ook niet aan tafel bij Egberts maar bij Kees Jansma.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:56
Gays Jansma !!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:14
Mooie reactie van van Geel over de stelling van Hans dat jeugdspelers meer weerstand hebben in de KKD dan in een competitie van Jong ... ED clubs.

Want zegt van Geel 'Hans er was toen geen geld om in te stromen". Oftewel was er wel geld geweest dan waren ze gewoon ingestroomd. Punt.

Nu wil van Geel dat Ajax en PSV, etc uit de KKD moeten stappen omdat dat beter is voor de Nederlandse jeugd. Nou nee hoor Martin, dat is alleen beter voor jou en de Feyenoord jeugd. Man man Feyenoord O19 heeft het nu al moeilijk tegen Ajax O19 en PSV O19 en Sparta O19. Als Ajax en PSV mee zouden gaan in jouw wens dan zou je met die Jong Ajax en PSV spelers in de door jou gewenste Jong competitie volledig van de mat gespeeld worden. Laat eerst maar eens zien of dat jouw jeugdteams altijd voor de 1e plek spelen en ze regelmatig op die eerste plek laten eindigen dan praten we wel verder.

En de drogreden dat het nu wel heel erg veel competitie vervalsing is in de KKD is ook niet plausibel. Als je nu de vier jong teams eruit haalt, dan komt er gelijk minder geld binnen en daarnaast hou je dan maar 16 teams over. Het was niet voor niks dat er jeugdteams bij gezet werden.

Je probeert het naar je eigen hand te zetten, maar Ajax en PSV hebben laten zien dat op deze manier opleiden zijn vruchten afwerpt en dat het geld oplevert, dus die gaan nooit overstag en daarmee sta ja nu al met 3 - 0 achter en dat gaat alleen maar verder oplopen als je zo lekker eigenwijs blijft.

Een ding is zeker als je het legioen steeds meer van je weg duwt of dat je ervoor zorgt dat ze niet meer naar de Kuip komen, dan moet je wel erg blind zijn om te denken dat je nog toekomst hebt. Maar het ergste is dat Feyenoord moet bloeden door jouw keuzes. Dat je de toekomst van deze club ondergeschikt maakt aan jouw keuzes zonder te willen luisteren naar anderen dan je directe maatjes en ja-knikkers.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:16]
Vind ik leuk
fer65 +410
dinsdag 19 maart 2019 om 00:13
Dat het nog erger zal worden dat de kuip leger word ja ????dat gast er dik in zitten met zo vies zooitje.Alsje nu enkeld naar beker wedstrijden moet gaan om nog enig sinds een leuke partij voetbal te zien ,is dat tog wel heel erg bestuur en td van feijenoord schaam je.Feijenoord krijgt links en rechts om zijn oren en blijkbaar genieten jullie daar van.Want er veranderd ook helemaal niks ook we gaan vrolijk verder waar we mee gestopt zijn.jaar in jaar uit wat is dat met jullie ziel wat is er zijn jullie ziek of zo gaat het thuis niet goed hebje hoofdpijn pijn inje reet of zo wat is er met jullie .Magje geen plaats nemen in het nieuwe onderkomen de kuip zijn jullie daar boos over en dan gaan jullie zo om met jullie club .worden daar om ook alle prominente feijenoorders buiten gehouden ?u het bestuur TD J.de Jong hebben er samen met de VVF een flinke puinzooi van gemaakt
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:51
Van Hanegem eigenlijk zou elke Nederlander zo moeten zijn ……...
Vind ik leuk
Franciscus +216
dinsdag 19 maart 2019 om 18:48
De enige die vertrouwen in Jaap Stam heeft, is Jan Everse. Ik ga in deze met hem mee. Jaap Stam is nog niet eens begonnen. Jaap Stam is iemand die harde beslissingen durft te nemen. Hij gaat het goed doen. Mark my words.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws