Geen tatoeages voor De Jong: 'Mama, ik ben niet van plan om zo'n ding te nemen'

Geen tatoeages voor De Jong: 'Mama, ik ben niet van plan om zo'n ding te nemen'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 07:19ma 18-03-2019 om 07:19

Frenkie de Jong zal na zijn overstap naar FC Barcelona niet opeens een 'wild leven' gaan leiden. Dat stelt zijn moeder in gesprek met De Telegraaf.

"Nee, ik ben niet bang dat hij daar een wild leven gaat leiden. Hij heeft al vier jaar verkering en zo’n jongen is het ook gewoon niet. Frenkie is rustig en bedachtzaam. Hij neemt geen ondoordachte beslissingen", aldus Marjon Schuchhard, moeder van de Ajax-middenvelder, in gesprek met De Telegraaf. "Ook niet met geld. Hij draait ieder dubbeltje tien keer om voor hij er een uitgeeft."

"Ik heb ook weleens een gesprek met hem gevoerd over tatoeages, want nou ja, zoveel voetballers hebben van die plaatjes", vervolgt ze ."Frenkie, zei ik, denk erom. Zo’n tattoo heb je op je tachtigste nog en dan ziet het er heel wat minder mooi uit. Hij moest er wel om lachen. Mama, zei hij, ik ben helemaal niet van plan zo’n ding te nemen. Maak je geen zorgen. Komt goed."

De moeder van de Ajax-middenvelder vertelt dat er regelmatig fans voor de deur staan sinds hun adres in een landelijke krant heeft gestaan. "Heel veel mensen denken dat wij wel aan kaartjes voor hen kunnen komen. Maar die heb ik helemaal niet. Iedereen denkt dat Frenkie hen zomaar op de gastenlijst kan zetten, maar ook de spelers zelf moeten kaarten kopen voor hun gasten. Zelf zien we de meeste wedstrijden ook gewoon op televisie."

Poll

Wordt De Jong komend seizoen basisspeler bij Barça?

(12754 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 07:22
Te schattig!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 07:27
Maar wel onzin wat zijn moeder zegt, kaarten hoeven hun niet te betalen en een plek in de spelershome is altijd gereserveerd voor ouders. Dat ze dan geen kaarten voor mensen kunnen regelen is een ander verhaal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:35
Volgens mij zegt ze dat ook. Het is vooral raar dat blijkbaar wildvreemde mensen aan je deur om kaarten komen bedelen. Hoe ziek...
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 07:39
Ja dat is indd vreemd dat mensen dat komen doen.. ik denk ook niet dat dat wild vreemde van hem zijn. Maar mensen uit arkel zelf. brutaal ook zoiets, ik heb het ook meer over dat ze zegt dat spelers zelf kaarten moeten kopen voor gasten zoals bijv zijn ouders en zelf de wedstrijden vaak op tv moet kijken maar dat is onzin.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 07:39]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:47
Ik denk dat hij aanspraak kan maken op een aantal kaarten. Dat zal niet onbeperkt zijn. Op tv kijken is natuurlijk een keuze. Lijkt mij dat er altijd plek is voor je ouders.

Sinds het adres in de landelijke media heeft gestaan. Dus ik denk ook van buiten Arkel. Moet je al eens kijken wat voor een mafkezen je op zo’n VP tegenkomt. Vind ik ook weleens schrikken.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 07:51
Jaa, zou zeker kunnen dat het ook onbekende mensen zijn indd. Vreemd dat je zoiets kan doen met iemand zijn privacy.. dat zijn adres online heeft gestaan is dan ook nogal vreemd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:53
Dat kun je wel zeggen ja. Blijkbaar kan dat maar allemaal.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 18 maart 2019 om 08:42
De moeder van Frenkie is van harte welkom als we in mei op het Stadhuisplein weer een kampioensfeestje te vieren hebben.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:45
Ja, jij zou daar ook zo voor de deur gaan staan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
maandag 18 maart 2019 om 11:47
Daar zit ze echt op te wachten......die telt alleen nog maar geld nadat Frenkie elk dubbeltje heeft omgedraaid, da's een hoop werk zoveel dubbeltjes.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:20
Haha ja dacht ik ook al! Sommige mensen zijn niet helemaal goed...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:07
Een schoon lijf is tegenwoordig mooier dan een lijf vol met tattoo's
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:23
Ben benieuwd of hij nog wel weet wat een dubbeltje is eigenlijk
Vind ik leuk
Jordtt +1636
maandag 18 maart 2019 om 07:27
In Spanje hebben ze ook de Euro hoor ;)
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
maandag 18 maart 2019 om 07:42
Dubbeltje is geen 10 eurocent. Dat zijn nog ouderwetse guldencenten.
Vind ik leuk
Jordtt +1636
maandag 18 maart 2019 om 08:45
Ja joh, maar dan word je grap zo lang heh
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:32
Dat is dat ding, dat altijd in het voordeel van PSV valt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:43
Heet niet voor niks 'de goeie kant' op vallen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:45
Een dubbeltje op zijn kant ... maar dan blijft het afwachten hoe hij valt.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4776
maandag 18 maart 2019 om 07:52
Kut ploeg.
Vind ik leuk
HardSchot +141
maandag 18 maart 2019 om 10:15
Heb je het nou over Frenkie's ding?
Vind ik leuk
74ratje +976
maandag 18 maart 2019 om 10:24
Toen bestond Frenkie nog niet.
Vind ik leuk
Leedz +7982
maandag 18 maart 2019 om 07:26
Frenkie Schuchard
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:31
Gelukkig ligt de Eftelling in Brabant.

Anders kwamen er geen Brabanders in de Eftelling. En dat is toch lullig voor de kids.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
maandag 18 maart 2019 om 07:32
Heerlijk die "normale" jongens De Jong en De Ligt. Geen gedoe en poespas. Geen verongelijkt gedoe. Altijd netjes iedereen te woord staan. Een verademing. Het geeft maar aan dat je als topper ook normaal kunt blijven doen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15870
maandag 18 maart 2019 om 07:35
"Frenkie, zei ik, denk erom. Zo’n tattoo heb je op je tachtigste nog en dan ziet het er heel wat minder mooi uit."

Ik snap dit nooit zo echt. Je neemt die tattoo toch niet voor als je tachtig bent of wel? Eer dat je dat bent en je hebt een tattoo, nou dan ben je tachtig en who gives a fuck je gaat toch zo de pijp uit.

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:51
Zijn moeder zou een beroerte krijgen als ze mij zou zien. Ik zou zo het rijksmuseum inkunnen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:52
Brabanders ook, want die lopen nog steeds op die stomme houten klompen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:35
Dan ben ik als brabander eenzaam in mijn soort
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:51
Maar als je 80 wordt, dan wordt je ook 40, 50, 60 en 70.

Je zal maar op je 40e spijt krijgen.
Dan ben je pas op de helft.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15870
maandag 18 maart 2019 om 08:46
Die tattoo was het waard op het moment van nemen. Zo lang het geen obscure tattoo is zou je gewoon moeten respecteren dat je op die leeftijd dat wilde hebben.

Je leeft maar een keer dus het heeft geen nut om over zo'n dingen spijt te hebben.

Ik heb ook een aantal tattoo's die niet bij een 50 jarige passen. Dat maakt me niks uit want op dit moment past het wel en daar gaat het om. Ik neem ze niet voor over 30+ jaar er nog goed uit te zien en zolang je kleren erover kan doen maakt het allemaal niks uit.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:16
Weet je, vaak is het een modeverschijnsel. De meeste die ik ken zouden het met de kennis van nu niet weer doen.

Zelf moet ik altijd lachen om die lappen tekst.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:07
Ik om spelfouten erin, google maar eens. Dat is hilarisch.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:24
Dat is echt te erg ja, Hahaha.
Vind ik leuk
blij +8
maandag 18 maart 2019 om 07:38
Leuke gast en hopelijk blijft dat zo.En ook heel origineel door eens geen plakplaatjes te hebben.Houden zo.
Vind ik leuk
Muscles +2073
maandag 18 maart 2019 om 07:41
Een gezonde Hollandse jongen met ongelooflijk talent. Hij zal lichtgevend zijn tussen die wandelende tattooslalompalen🎩❤️💫
Vind ik leuk
Johnny020 +148
maandag 18 maart 2019 om 07:41
Als hij zo speelt als gisteren dan is hij dasr zo klaar.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5991
maandag 18 maart 2019 om 07:49
Wat een primeuren op deze website!
Vind ik leuk
AVDV +1607
maandag 18 maart 2019 om 07:54
We gaan nu zelfs zijn ouders interviewen, het moet niet gekker worden.

Nog even en we weten of hij zijn wc papier frommelt of vouwt om af te vegen na het poepen.

Voor de geinteresseerden; ik ben nu aan het vouwen!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:02]
Vind ik leuk
HardSchot +141
maandag 18 maart 2019 om 10:18
Volgende keer zijn slaapkameravonturen!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:25
Frenkie is oké olé olé :)
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 18 maart 2019 om 08:33
Had ik maar zijn dubbeltje :))
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
maandag 18 maart 2019 om 08:40
Eindelijk een voetballer die niet mee gaat in de massahysterie. Ik ben zelf ook niet zo van die plaatjes. Het straalt m.i. geen intelligentie uit.

Die plaatjes zal je zelden zien in een raadszaal, of in de O.K. Bij de emballage, ja daar kom je ze tegen. Of bij de kassa van de Action.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15870
maandag 18 maart 2019 om 08:49
Misschien omdat mensen in een raadzaal een pak aanhebben? Hun hele lichaam is bedekt met kleren voor hetzelfde geld heeft een van hun zijn hele lichaam onder zitten. Dat zou jij niet weten.

Iets met boek en de cover enz. Kortzichtige gedachte wat jij zo hebt.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:01]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:06
Jij voelt je wel heel erg aangesproken, heb je zelf plakplaatjes?

Bij 90 procent van de mensen is dat meelopertjes gedrag. Het laten weghalen van tattoos is booming business.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:08]
Vind ik leuk
pos +9946
maandag 18 maart 2019 om 08:42
Op je tachtigste ziet alles er minder mooi uit. Dat is geen reden.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
maandag 18 maart 2019 om 08:58
Nou, leuk dat moeder Gans zo blij is met haar jong en leuk dat we nu weten dat ze vooral zo “normaal” wil blijven. Wars van tattoes is, want ja.. dat ziet er over 60 jaar niet meer uit. Nou mevrouw de Jong, ga eens voor de spiegel staan als je 80 bent... dat ziet er sowieso niet meer uit! Dus een tattoo of wat dan ook, maakt geen ruk uit en het is echt een domme redenering. Koop ook geen auto jongen, want over 60 jaar is hij toch kapot... 😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:12
Dit is by far het meest onzinnig Frenkie nieuws dat ik heb gelezen op deze site. Fijn om te weten dat hij geen tattoo wilt, mijn dag kan niet meer stuk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:28
Die jongen hebt gelijk ook dat hij die plaatjes niet laat zetten. De personen die dat doen willen alleen maar indruk maken en hoe vies gezicht is het wel niet . Dat is het zelfde wat je tegenwoordig ziet die mafketels met die baarden op het veld , het is gewoon een vies en onverzorgd gezicht. Als ze dat willen mogen ze van mij in het kamelenland gaan spelen .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:51
Gelukkig mag iedereen zelf beslissen wat hij of zij doet..
Vind ik leuk
Hammers96 +2923
maandag 18 maart 2019 om 09:54
Ergens denk ik dat jij een baard hebt met 2 sleeves die de boel eens komt opjutten...
Vind ik leuk
Johnny Cash +10883
maandag 18 maart 2019 om 10:11
Ergens denk ik dat hij graag wat tattoos zou willen maar absoluut niet mag van zijn mammie. Ook zou hij het liefst een stoere volle baard hebben maar hij zal het wel moeten doen met 2 kleine donshaartjes
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:21
Ik kom de boel niet opjutten maar dit is mijn mening en iedereen mag die hebben ook jij hebt je meningen met bepaalde dingen . Zo heb ik die jaap Stam meerdere malen aan de kant zien staan te kouwen het leek wel koe die aan het herkouwen was . Dat is zn fris gezicht ?
Vind ik leuk
Hammers96 +2923
maandag 18 maart 2019 om 09:52
'Op je tachtigste zit het er nog en dan ziet het er heel wat minder mooi uit'
Op mijn tachtigste zal het mij een zo erg zijn hoe ik eruit zie , ben dan al blij dat ik nog zelfstandig adem..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:29
"Ook niet met geld. Hij draait ieder dubbeltje tien keer om voor hij er een uitgeeft." Dat gaat hem veel tijd kosten, hij verdient zoveel dubbeltjes per maand ...
Beter: geld niet belangrijk vinden. Op een bank laten staan, en zo nu en dan een behoorlijk bedrag weggeven aan wie het goed kan gebruiken.
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 18 maart 2019 om 14:20
als hij daar dezelfde instelling laat zien als bij Ajax tegen az en pec zit hij snel op de tribune
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 18 maart 2019 om 14:35
Als Nederlanders iets gratis kunnen krijgen dan zijn ze er bij.

Hulde voor Frenkie en Mathijs hun ouders, ze hebben zoons die gewoon zeggen zoals het is... geen k*l van die 2.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:33
Half jaar .dan staat het eerste logo erop.. die van Ajax 😂😂
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws