'Jonge spits scoort zeventien keer in elf wedstrijden: Ajax toont interesse'

'Jonge spits scoort zeventien keer in elf wedstrijden: Ajax toont interesse'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 09:37ma 18-03-2019 om 09:37

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 09:46ma 18-03-2019 om 09:46

Ajax heeft interesse in de vijftienjarige Iverson Sacaza. De spits uit Honduras speelt momenteel voor A.D. Juventud Canario en staat in de belangstelling van meerdere clubs.

Dat meldt het Hondurese Diez. Sacaza is een van de uitblinkers in het Spaanse jeugdvoetbal, waar hij in elf wedstrijden zeventien keer wist te scoren. Inmiddels hebben meerdere clubs interesse getoond in de jongeling, die zelf het liefst in Spanje wil blijven. "Er zijn verschillende clubs bij wie hij is opgevallen. We vinden het liefst een club in Madrid, zodat hij hier kan blijven en niet weg hoeft van zijn familie", aldus zijn zaakwaarnemer Juan Pablo.

Volgens zijn zaakwaarnemer is Sacaza een volwassen speler voor zijn leeftijd, die fysiek sterk is en alle kenmerken van een geboren doelpuntenmaker bezit. Pablo stelt dat er nog geen concrete aanbiedingen gedaan zijn. De voorbije maanden zou ook Ajax interesse hebben getoond. "Enige tijd geleden werd Ajax genoemd, maar we laten ons niet gek maken. We blijven rustig, omdat we graag met hem in Madrid willen werken. Hij is een jongen voor de toekomst, zijn cijfers weerspiegelen dat."

Lees ook'Ajax heeft veel interesse, hij staat hoog op de verlanglijst'

Plaats een reactie

Janzijnvader +17425
maandag 18 maart 2019 om 09:39
Had verwacht dat Ajax Ron Vlaar wel zou willen kopen na zijn wereld wedstrijd gisteren.
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 09:46
15 jaar , dan kunnen ze als die 18 jaar is zeggen eigen jeugd ...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:04]
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
maandag 18 maart 2019 om 09:58
Lees het nog eens
Vind ik leuk
Babelagtig +2658
maandag 18 maart 2019 om 09:59
Het kwartje is nog niet gevallen..
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 10:03
LoL Thnx mannen las het idd fout
Vind ik leuk
HJR +9146
maandag 18 maart 2019 om 12:37
Met ze, bedoelde je de supporters die niet voor Ajax zijn?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19232
maandag 18 maart 2019 om 09:51
AZ verkoopt niet meer aan Ajax...
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 10:06
Jawel nederlagen ;)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19232
maandag 18 maart 2019 om 10:12
Zo aandoenlijk. Iets waar ze al zo lang tegenaan hikken, winnen van een topclub.
Lekker toch van een zwaar vermoeid team winnen terwijl je kansloos was in de beker. Dat was veel belangrijker, dat was een tastbare prijs. Derde worden is geen prijs, dat is een verplichting mbt de huidige staat van Feyenoord.
Daarom aandoenlijk dat iedereen Ajax zo hoog plaatst. Oude tijden herleven.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
maandag 18 maart 2019 om 10:35
Zwaar vermoeid???... en ze hebben nog wel extra rust gehad. Ze hebben toch de beste selectie? En een bredere bank? Ligt het dan aan de trainer? Want met zo'n geweldige selectie en idem bank kun je toch rouleren? En dat hoog plaatsen doen de supporters van Ajax...alleen maar bluf en grootspraak
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:27
Heerlijk van een zwaar vermoeid team te winnen. Net zo heerlijk als gelijk spelen tegen een uit vorm zijnde verouderde ploeg met 1-1 en 3-3. Of winnen van een arrogant niet scorende ploeg met 1-4.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13056
maandag 18 maart 2019 om 10:03
Die was best goed ja maar lukt dat ook 3 wedstrijden in de week?? 2 x WillemII in een week valt al niet mee....keepertje mag wel naar Ajax als tweede keeper...
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
maandag 18 maart 2019 om 09:41
"Ajax heeft interesse in de vijftienjarige Iverson Sacaza"


Even verderop: "De voorbije maanden zou ook Ajax interesse hebben getoond. "Enige tijd geleden werd Ajax genoemd, maar we laten ons niet gek maken."


Kortom, op lucht gebaseerde geruchten?
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 09:45
Lucht is tenminste nog iets
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 09:47
Idd heb het maar eens niet ;).
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 10:19
Hoeveel van deze geruchten worden door VP zelf verzonnen?

Come on, je hele familie woont daar en dan ga je naar het zonnige Nederland.

Kuch kuch kuch click bait.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
maandag 18 maart 2019 om 10:26
:-)
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 10:33
Er spelen 5 clubs uit Madrid in de PD, en in die divisies daaronder ook een paar clubs uit en rondom Madrid.

Dikke duim verhaal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:31
Geen enkel bericht wordt hier verzonnen. Die creativiteit hebben ze niet. Hoogst genoten opleiding om bij VP als redacteur te mogen werken is de 4 weekse kleuterklas knippen en plakken. Sorteren hoeft nog geen eens want dat doet de met "ajax" ingestelde zoekmachine wel.
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 15:35
Dat leeftijdscategorie die jij omschrijft matcht voor een aanzienlijk gedeelte het profiel van de gemiddelde huistrollen hier op het forum😁
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:42
Dit is de markt waar je als eredivisie club moet vissen tegenwoordig. Al heeft Ajax natuurlijk wel meer te besteden. Maar vergeleken de rest van de europese top competities loop je natuurlijk nog altijd achter.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6053
maandag 18 maart 2019 om 09:50
Welnee, een 15 jarige Hondurees moet lekker in Honduras voetballen. Kijk naar 15 jarige jeugdspelers in Amsterdam eo.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:57
Dus als deze jongen zo goed als Messi kan worden gewoon laten lopen want hij komt niet uit Amsterdam?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:25
Ff lezen manneke
Waar ie nu speelt
Vind ik leuk
mcmodd +28757
maandag 18 maart 2019 om 09:44
Laat Ajax nu eens geen Sacaza willen kopen, het signaal is duidelijk: deze jongen kan nog niet uitvliegen bij zijn ouders. Die moet je ook niet willen, hij kan alleen maar tegenvallen als hij heimwee krijgt. Bovendien, hij is voor het volgende seizoen geen optie voor het eerste, verknoei geen talent dat voor zo’n overstap niet klaar is. Spaanse jongens van 15 kunnen misschien al heel aardig voetballen, maar zijn nog vreselijk onvolwassen. Niet doen dus.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 09:47
Tot hij de nieuwe Messi blijkt te zijn. Valt toch niets over te zeggen vanaf je zolderkamer
Vind ik leuk
mcmodd +28757
maandag 18 maart 2019 om 09:54
Nee, daar valt inderdaad nog niets van te zeggen, zowel in goede als in minder goede zin. En dan moet je verstandig zijn: bij twijfel niet inhalen. Ook Messi kon op zijn 15e niet zonder zijn ouders, daarom is hij nu zo goed.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 09:56
Vanuit jouw positie valt er niets te zeggen over zijn potentie
Vind ik leuk
mcmodd +28757
maandag 18 maart 2019 om 12:39
Nee, en dat zal ik ook niet proberen. Dat laat ik dan maar aan jou over.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 12:42
Het enige wat ik doe is reageren op jouw uitspraken "kan alleen maar tegenvallen" en "moet je niet willen" en "verknoei geen talent" enz. Door te stellen dat daar niets over valt te zeggen vanuit jouw huidige positie. Wie weet is het de nieuwe opgestane voetbal Christus
Vind ik leuk
mcmodd +28757
maandag 18 maart 2019 om 12:55
Ja, wie weet misschien ook niet. Daar kunnen we alle kanten mee op. Ik heb voor wat betreft het werken met jeugdspelers vroeger altijd het standpunt gehuldigd dat de echt grote spelers in Nederland tot minimaal 21 jaar in Nederland moeten blijven. Totdat Seedorf ineens op zijn 18e naar het buitenland vertrok. Derhalve, met dat gegeven in het hoofd, ben ik ook wat omgeswitcht. Uitzonderingen zijn er altijd. Maar 15-jarigen, daar maak ik absoluut geen uitzondering voor. Voetballend zouden de enkelen daar nog niet eens problemen mee krijgen, maar maatschappelijk zeg ik: dat moet je niet willen, dat is te jong. Je moet toch minimaal ook een diploma van de middelbare school uit je eigen taalgebied hebben en ook redelijk zelfstandig kunnen wonen.
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 09:48
Wat een opleiding dat van Ajax kopen kopen kopen...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:05]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:49
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:36]
Vind ik leuk
mcmodd +28757
maandag 18 maart 2019 om 09:57
Jij moet oppassen met je seksuele afwijking hier tentoon te spreiden. Probeer eens wat interesse in ander zaken te ontwikkelen, dit valt wel heel erg op als armoedig eenzijdig.
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 18 maart 2019 om 09:56
. . 15 . . . ???
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
maandag 18 maart 2019 om 09:58
Een speler uit Honduras kan geen topper worden , kijk maar naar de historie.
Nog nooit een super goede voetballer uit Honduras gezien
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:27
Gebroeders beausejour
Speelden zelfs een tijdje in Europa en de oudste van de drie stond fftjes op de radar van de middenmoters van Spanje en Italië
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
maandag 18 maart 2019 om 13:56
Dat was geen super goede speler...
Ik heb het over spelers die tegen de absolute top aanzitten.
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
maandag 18 maart 2019 om 09:58
Hij is in elk geval trots op zijn duim
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:13
Nada,ook hij wil niet.........
Vind ik leuk
sundaymanara +1445
maandag 18 maart 2019 om 10:20
Een kind van vijftien laat je bij zijn ouders.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
maandag 18 maart 2019 om 10:25
Spaanse clubs pikken hem wel op.. zeker nu Ajax interesse heeft zullen ze wakker worden. Lijkt me voor die jongen ook beter om daar te blijven.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:31
15 jaar.... Waar praten we over... of is het jeugdvoetbal in Spanje nu al veel beter dan de spelers in de ere-divisie??
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 11:32
Het heeft een hartslag en het kan voetballen, uiteraard is Ajax geïnteresseerd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:45
Wat begint ajax toch een koopclub te worden als dit allemaal waar is. Geen opleidingsclub meer te noemen dit jaar... Kapitaalvernietiging en totaal onnodig!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:50
Je ziet het zonder onze grote vriend ZIYECH is AJAX 50% minder is toch jammer dat er geen goede vervanger voor hem is
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:39
15 jaar waar gaat dat henen!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:01
Dan kan hij vijf jaar in jong Ajax spelen en dan????????????????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws