VP-voetbalkantine: 'Odegaard is de perfecte opvolger van Ziyech bij Ajax'

VP-voetbalkantine: 'Odegaard is de perfecte opvolger van Ziyech bij Ajax'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 17:00ma 18-03-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'PSV geeft voorsprong op Ajax nu niet meer uit handen'

Stelling 2: 'Ronaldo moet geschorst worden voor de wedstrijd tegen Ajax'

Stelling 3: 'Odegaard is de perfecte opvolger van Ziyech bij Ajax'

Plaats een reactie

rinirat +4197
maandag 18 maart 2019 om 11:08
Dit is echt onzin... kan in 2 wedstrijden gebeurd zijn, waaronder tegen Ajax en AZ Gisteren verdiende ook PSV het weer niet maar een makkelijk houdbare bal bleek ineens te moeilijk voor de keeper van PSV
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:11
Met je eens! Kan alle kanten nog op deze achterstand wel vaker ingelopen. Heb wel vertrouwen in een goede afloop. Als Ajax wint in Amsterdam ligt alles gewoon weer open.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:13
Klopt want jullie winnen alles haaa
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:41
Kan jij meteen weer om een nieuwe gebruikersnaam.
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 11:52
Zucht wat zijn er toch wat zielige figuren hier met hun trieste usernames...
Vind ik leuk
Ale +6155
maandag 18 maart 2019 om 16:45
Tja en allemaal fan van dat zuidelijke clubje.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4907
maandag 18 maart 2019 om 11:41
Mijn vertrouwen is wel ver weg om eerlijk te bekennen. We lopen al jaren achter de feite aan en dat is aan ons zelf te wijten. We hadden er na de winterstop al boven moeten staan waar ze niet mee om konden gaan. Naar mijn idee gaan we alleen de bekerfinale spelen en doen we voor de rest nergens meer voor mee.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:01
Ik ben het met je eens maat! Ik denk dat Ajax helaas geen kampioen gaat worden dit seizoen. Ik hoop natuurlijk van wel...maar ik denk dat PSV dit niet gaat weggeven meer.

Ajax had dit allang veilig moeten stellen, genoeg mogelijkheden ook.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 12:21
PSV moet ook nog naar AZ.
En jullie spelen over twee weken thuis tegen PSV.
Kan nog alle kanten op alhoewel jullie het nu natuurlijk niet meer in eigen hand hebben.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:25
Ik zie PSV niet verliezen van AZ. Maybe een gelijkspel....
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 12:35
Als.......met de nadruk op als, als jullie van PSV winnen, en dan natuurlijk geen punten meer verspelen, volstaat een gelijkspel van PSV tegen AZ hoogwaarschijnlijk niet omdat jullie een veel beter doelsaldo hebben.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:18
Die 5 punten is echt niks als je beseft dat er nog 24 punten te halen zijn. PSV kan nog makkelijk een paar keer gelijkspelen of verliezen. Laatste speelronde tegen AZ-uit.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:36
Ik hoop et...maar denk et niet meer maat!

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:46
Miss niet, maar er is nog niks gespeeld. Het is nog spannend als wat. Ik denk als wij al onze wedstrijden winnen we een hele grote kans hebben om kampioen te worden.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 12:31
Zelfde als het vorige Europese succesjaar, je kan niet op beide paarden wedden met de te jonge ploeg die we hebben. Deze jongens maakte laatste twee duels al geen fitte indruk, en ik zag het al aankomen dat az uit wel een horde teveel kon zijn, helaas kreeg ik gelijk. Het is jammer, maar we zijn geen Europese top waar ze nog een wisselteam met gearriveerde namen op de bank hebben zitten. Overduidelijk gaan we voor succes in Europa boven eigen competitie.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:24
Nog te vroeg om dat te zeggen. Maar ik snap je conclusie wel. Ondanks dat al eerder gezegd als PSV wint in Amsterdam dan zetten we een heel groot stap richting het kampioenschap.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4907
maandag 18 maart 2019 om 14:25
Het is nooit te vroeg om te zeggen dat je vertrouwen wel even weg is..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:13
Haa stumper jullie winnen wel alles toch
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:25
👍 keurige reactie gewoon.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4907
maandag 18 maart 2019 om 11:42
Jaa klopt, nette reactie van je! Lief
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 11:53
Hahhaa de beste reactie je hem kan geven! complimenten!
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 11:50
Mooi om die frustraties te zien, dat je zelfs denkt dat die goal houdbaar was voor de keeper. Dat is natuurlijk gelul. Het was een moeizame pot en psv mag zich gelukkig prijzen met de winst, maar die goal was gewoon een prima goal van Lozano.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4907
maandag 18 maart 2019 om 11:54
Prima goal, unnerstal werd zo omhoog geprezen dat die fantastisch keept.. deze bal had hij toch echt moeten hebben. Voor jullie is het lekker dat psv het wel over de streep trekt.. mijn vertrouwen in het kampioensschap is dit jaar meerdere malen naar beneden gehaald dus ik laat het daar voor nu ook even bij.
Vind ik leuk
jari11 +5281
maandag 18 maart 2019 om 12:35
Lul niet zo slap. Was een matig puntertje. Mooie actie hoor maar een zwak schot. Keeper heeft vast instructies gehad!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:54
Ik denk dat ie hem expres heeft doorgelaten rinirat , het is allemaal 1 groot complot tegen Ajax .
En dan noemen ze PSV fans Calimero's .....
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
Ari as +446
maandag 18 maart 2019 om 13:45
Jaja matchfixing hahaha. Net als het polletje van v/d Hart
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 13:46]
Vind ik leuk
HanV +5729
maandag 18 maart 2019 om 20:15
Dat polletje kon je tenminste nog zien liggen, op het prachtige egale veld van VVV moet je iets anders verzinnen.
Ajax is dat jaar trouwens 2e geworden op 17 punten achterstand en 9 voor de nummer 3, dus voor de stand maakte dat allemaal niets uit.
Grootste verschil sinds 1984/85 (in 2001/01, 97/98 ook 17), toen was het 19 punten (geteld met drie punten voor een overwinning).
Vind ik leuk
DrJ +1089
maandag 18 maart 2019 om 13:47
De Graafschap - Ajax komt ook nog.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:08
PSV gaat niet in de Arena winnen en ook niet in Arnhem en Alkmaar,

Dus nee, PSV wordt geen kampioen.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 18 maart 2019 om 11:11
Gaat Ajax vanaf nu wel alles winnen dan?
Dat is iets wat we al jaren horen, met name door ten Hag en zijn holmaatje Schöne
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:19
Nee hoor, maar dat hoeft ook niet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:33
Als Ajax zoals gisteren voetbalt tegen PSV , gaan ze ook niet tegen PSV winnen , dan word het een gelijkspel of een nederlaag .
Dan blijft het gat 5 punten of word het 8 punten , en dat gaat PSV echt niet meer uit handen geven ..

Ik denk regelmatig ; dit blijft nooit goed gaan voor PSV op deze manier , die gaan echt nooit kampioen worden .
En elke keer verneukt Ajax het dan zelf zoals gisteren .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:03
Trieste conclusie maar helaas helemaal waar. Tegen PEC kondigde de lamlendigheid zich trouwens al aan. En die win je gelukkig. Je zou zeggen dat ze dat weer bij de les zijn maar helaas. We zullen het zien. PSV heeft ook nog wel een programmaatje...
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 18 maart 2019 om 11:19
Al jaren hoor je dit van Ten Hag? Volgens mij zit hij dr nu bijna anderhalf seizoen, dus bullshit wat je zegt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6413
maandag 18 maart 2019 om 12:09
Hij was vorig jaar toch die Einstein bij Ajax die in de week voor PSV - Ajax zei dat PSV bang was voor Ajax?
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 18 maart 2019 om 12:16
Alsnog is dat niet al jaren, daar ging het me om.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 18 maart 2019 om 12:32
Elk jaar in meervoud is al jaren.
Feitelijk dus correct.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 18 maart 2019 om 14:16
Alleen doet hij het niet elk jaar. 😉
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 18 maart 2019 om 18:17
Vorig jaar en dit jaar zikn twee jaren. En Schöne roept dat nog langer, ook toen Feyenoord kampioen werd.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 18 maart 2019 om 18:24
Ten Hag heeft dit jaar nog niks geroepen maar oke 😂 Schöne natuurlijk wel een aantal jaar al.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:54
Ja, die Lasse Schöne kan de tegenstander aardig ophitsen. Hij bereikt er echter 0,0 mee.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6413
maandag 18 maart 2019 om 16:24
Die denkt al 4 jaar op rij dat ie nog kampioen wordt met 7 punten achterstand en 2 wedstrijden te gaan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:14
Roepen de dwazen al 5 jaar
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 11:15
Reken nog eens goed uit.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:20
Winst tegen PSV is nog 2 punten achterstand. PSV gaat punten verspelen tegen Vitesse en AZ, dus dan staat Ajax 2, 3 of 4 punten voor.

Duidelijk toch?
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 18 maart 2019 om 11:24
Mooie glazen bol. Gaat Ajax geen puntverlies meer lijden?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:27
Ook nog wel een keer ja, maar dat kan genoeg zijn.
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 11:34
Oh je gaat uit van winst (proest!). Doe het nog een keer, maar dan met gelijkspel. Je kunt het.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:38
Omdat ik winst verwacht ja.
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 11:55
Laat me raden, jij had afgelopen 4 jaar zeker ook verwacht dat ze kampioen zouden worden... jouw verwachtingen komen zelden uit gok ik
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:00
Heel realistische voorspelling lijkt mij, we hebben de afgelopen keer van PSV in de Arena gezien. En in uitwedstrijden in 2019 is het ook om te janken.
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 12:01
Heb je Ajax ook thuis gezien tegen PEC, Heerenveen en Heracles? Als zij het goed kunnen doen tegen Ajax in de Arena, waarom PSV niet...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:11
PEC winnen we op z’n PSV’s en Heracles is een half jaar geleden of zoiets.

En ik zeg ook niet dat PSV het niet goed kan doen in de Arena, alleen voorspel ik dat van niet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:16
Hakim ik zou gewoon niks zeggen tot na die wedstrijd , en je melden als het zover is .
Als Ajax kampioen word , pak je ze gewoon keihard terug .

Ik lees hier al tijden dat Ajax boven PSV gaat komen , maar voorlopig is het gat nog gewoon 5 punten , waar ze na de winterstop zelfs de koppositie hadden kunnen pakken na Emmen uit voor PSV .

Ook al winnen ze van PSV , dan verneukt Ajax het wel weer ergens anders ben ik bang .

Psv staat al sinds begin vorig seizoen boven Ajax , dus het is geen incident meer .
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
maandag 18 maart 2019 om 12:05
Zijn jullie thuiswedstrijden dan van een bijzonder niveau? Tegen Heerenveen en Zwolle ontsnap je ook aan een nederlaag.

Laten we gewoon vaststellen dat beide ploegen niet denderend spelen en in elke wedstrijd tegen puntverlies aan kunnen lopen. Ajax kan punten verliezen in Groningen en Tilburg, PSV kan punten verliezen in Arnhem en Tilburg. Voordeel dat PSV heeft is dat het een marge heeft van 5 punten. Wij kunnen ons dus nog wat veroorloven. De druk op Ajax om in Amsterdam te winnen is in ieder geval niet kleiner geworden afgelopen weekend. Maar dat kan ook een voordeel zijn, aangezien je weet wat je te doen staat...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:13
En in hoeveel van die thuiswedstrijden in 2019 heeft Ajax punten verspeeld? Juist.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 12:25
Hoe langer je thuis geen punten hebt verspeelt hoe eerder dat dan weer er aan komt.
Vind ik leuk
Grijs +1414
maandag 18 maart 2019 om 14:54
En hoeveel in maart? Juist.
Vind ik leuk
Lachuh +961
maandag 18 maart 2019 om 12:11
Want,ajax gaat alles winnen met die prutsers?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:54
Vijf jaar klopt toch?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:41
Ajax moet nog tegen Vitesse en tegen Utrecht.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:55
In thuiswedstrijden zie ik zowel Ajax als PSV geen punt verspelen.
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 11:56
En uit tegen een Groningen dat na de winterstop punt op punt pakt
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 11:54
Prima, dan spelen wij alle drie de wedstrijden wel gelijk. Zijn we er ook!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:56
Verliezen in de Arena, gelijkspel in Alkmaar en Arnhem.

Dat is wat ik denk. Gelukkig voor jou zit ik er ook wel eens naast ;-)
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 12:03
Gelijkspel in de Arena, winst in Arnhem en gelijkspel bij AZ, dan zijn we er ook ;-) mijn voorspelling is mooier
Vind ik leuk
LOZGUTI +1100
maandag 18 maart 2019 om 12:56
En dat zeg jij met je glazen bol
Vind ik leuk
JoeyC +4436
maandag 18 maart 2019 om 12:56
3 gelijkspelletjes en de rest winnen. PSV kampioen!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:16
Hangt er vanaf welke wedstrijden er gelijk worden gespeeld door PSV.
Vind ik leuk
DrJ +1089
maandag 18 maart 2019 om 13:51
Ajax - PSV gelijk. Vitesse uit wint PSV altijd. AZ zou nog een gelijkspel kunnen. Ik maak me meer zorgen om Willem II uit. Maar ja, Ajax - Utrecht, Graafschap - Ajax.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 11:08
Oh jawel hoor
Vind ik leuk
bartjeee +1574
maandag 18 maart 2019 om 11:08
Ben ik het niet mee eens, vittesse uit ajax uit en az uit zijn niet de makkelijkste wedstrijden kan nog spannend worden. Zodra we in de arena winnen ben ik het met deze stelling eens🤟👍
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:11
Ik ook.
Vind ik leuk
guusje +1645
maandag 18 maart 2019 om 11:14
zo is dat. zelfs VVV uit en Emmen uit waren al lastig, en als AZ nog hoopt op een 3e plaats zal het een hele leuke laatste speelronde kunnen worden.
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 12:00
Ach, Feyenoord is tegen die tijd al lang afgehaakt ;-)

En als je zegt dat VVV-uit en Emmen-uit lastig waren, dan kunnen we ook stellen dat Heracles-thuis, Heerenveen-thuis, Zwolle-thuis en Heracles-uit ook lastig waren. Als je dat mee pakt, dan hoeft het misschien helemaal niet tot de laatste speelronde spannend te blijven...

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kansloze nederlagen die Ajax leed tegen Feyenoord en PSV eerder dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:15
Weer zo'n dwaas
Vind ik leuk
bartjeee +1574
maandag 18 maart 2019 om 12:28
Heb je t tegen mij?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:37
Nee je moeder
Vind ik leuk
bartjeee +1574
maandag 18 maart 2019 om 12:39
Kom is met goede argumenten waarom je mij een 'dwaas zou vinden'
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:41
Omdat je dom bent
Vind ik leuk
bartjeee +1574
maandag 18 maart 2019 om 12:50
En waar zie jendat aan?💁‍♂️
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:51
Aan je reactie wij winnen alles
Vind ik leuk
bartjeee +1574
maandag 18 maart 2019 om 12:52
Ik heb nergens gezegd dat we alles gaan winnen 💁‍♂️
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:09
PSV kampioen! Zelfs als we verliezen in de arena...
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Denk nog steeds dat 31 maart doorslaggevend is. Mocht Ajax winnen dan is het gat nog twee punten. PSV moet nog naar Vitesse, Willem II en AZ. Ajax heeft relatief makkelijkere uitwedstrijden. Mocht PSV daar winnen dan mogen ze twee van die wedstrijden verliezen en is het wel klaar denk ik.
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
maandag 18 maart 2019 om 12:07
Ajax moet ook nog uit naar Willem II. Toevallig vlak voor Juve... En nog naar Groningen. AZ uit is voor PSV de laatste wedstrijd. Met het huidige puntenvoorsprong is het dan al gespeeld... Zo kan je er van alles van vinden...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Ik beantwoord deze vraag op 31 maart om 18.30 uur. Next!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 12:28
Ik nog later
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:47
Ik helemaal nie
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 13:11
:O(
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Nog te vroeg om dit te concluderen. Wint Ajax in de ArenA is t verschil weer 2 punten. Bovendien heeft PSV nog veel moeilijkere uitwedstrijden. Maar Ajax moet dan wel scherper gaan spelen. Anders kan PSV nog wel wat puntjes morsen.
Vind ik leuk
Ari as +446
maandag 18 maart 2019 om 13:50
Ben jij soms Lassie Schone???
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Met het loodzware programma van Ajax, de 5 punten achterstand en de blessures heeft Ajax misschien 70% kans op het ED Kampioenschap.
Mocht PSV Kampioen worden dan is het CL succes van Ajax ironisch genoeg de reden voor 5 x niks.
( de KNVB beker daargelaten )
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:18
5x niks? en de 75 .000.000 miljoen noem jij het maar niks daar koop je heel psv voor!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 12:29
Het gaat om de prijzen en minder om het geld.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:49
Daarom staat er ook 2013 achter zijn naam!
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 11:11
1: Dit gaat PSV niet meer weg geven ben ik bang
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:57
we zullen zien psv moet nog tegen willem2-az-vitesse en die winnen psv???? dacht het niet!
Vind ik leuk
Harmmm +201
maandag 18 maart 2019 om 11:15
Het hangt iig aan een zijden draadje, weet Ajax niet te winnen over 2 weken is het over en sluiten. En Ajax - PSV is in mijn ogen een 50/50 wedstrijd.
Vind ik leuk
tikkietoe +6453
maandag 18 maart 2019 om 11:16
Stelling 1) indien Ajax thuis van PSV wint, maken ze nog steeds goede kans op de titel. Anders lijkt het me uitgesloten.
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 18 maart 2019 om 11:23
. . . st 1; . . nix nieuws dus !?

. . st 1a; zie ik net hiernaast, van nieuwkerk praat over het verlaten van dwdd !?, . . nou hoe eerder hoe liever matthijs ; jouw "koffie-tijd" is nu wel geweest !?
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 11:27
Stelling 1:

Op dit moment nog niet natuurlijk, nog 8 wedstrijden, 24 punten te halen.

Wel is zo dat Ajax moet winnen, zelf denk ik 1-1 echter de winnaars mentaliteit van Mark van Bommel is vaak in de Arena op zijn best.

Ik denk dat er toch stiekem een 2 a 3 Ajax spelers zijn, met in het achterhoofd Juve 10 dagen later, er tegen PSV er niet 100% zullen ingaan.

Echter al eerder geschreven Als PSV na Vitesse uit nog steeds bovenaan staat dan acht ik de kans groter voor een nieuw kampioenschap.

Stelling 2....degradeert NAC...Yep.

Stelling 3...is het leuk dat oranje weer mag voetballen...Nop.

Komend weekend geen ED en F1..man man man hoe overleef ik dat.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 11:39]
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
maandag 18 maart 2019 om 12:31
KKD kijken!
Vind ik leuk
jari11 +5281
maandag 18 maart 2019 om 12:37
Waarom kijk je in godsnaam f1. De meeste onlogische en oneerlijke sport. Ga allemaal is in dezelfde auto rijden, dan is het leuk
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 13:41
Gezien het het beste sportprogramma is op de Nederlandse bodem, van voorbeschouwing, kwalificaties, de race tm de nabeschouwing.

Allemaal feitelijk met prachtige details ipv elke week dat gezeik aan moeten horen hoe fantastisch Ajax eigenlijk wel niet is maar dat ze bijna 5 jaar niks gewonnen hebben doet er niet toe. Feyenoord haalt diverse prijzen maar daar is alles mis en er klopt niks van...zeg het maar...5 jaar niks en het is allemaal gewelding en tig jaar veel prijzen en het is volgens met name media land nergens goed, niet bij Feyenoord dan wel bij PSV.

Enige goede voetbalprogramma is dit was het weekend, als je diverse spelvoorbeelden krijgt te zien & de var ook wordt doorgenomen met de mensen achter de VAR.

Terug naar Formule 1, meest onlogische en oneerlijke sport, ondanks mijn grote liefde voor voetbal...voetbal is ook erg oneerlijk op vele vlakken maar dat weet u ook wel.

Vind ik leuk
jari11 +5281
maandag 18 maart 2019 om 13:59
Klopt, degene met het meeste geld wint vaak. Dat is zo in het voetbal en in de autosport. Alleen heb je in het voetbal nog wel is een verassing ( zie Ajax of Porto vorig jaar Roma). Bij de autosport is het allemaal vrij voorspelbaar, degene met de snelste auto wint. Of degene wie het parcours het best ligt.

Ajax heeft helaas al 5 jaar niks gewonnen, ik ben ook een van de weinige die niet roept dat we de beste zijn. Want dat zijn we op dit moment niet. Helaas ontbreekt er vaak realisme bij mensen.
Vind ik leuk
HanV +5729
maandag 18 maart 2019 om 20:36
De eerste race was best wel verrassend. Bottas voor Hamilton. Verstappen die zomaar Vettel voorbij rijdt. Gasli die je toch gewoon 5 plekken naar voren verwacht. Ricciardo die er al na een ronde uit is op zijn thuiscircuit.
Vind ik leuk
jari11 +5281
maandag 18 maart 2019 om 21:18
Klinkt spannend, wie weet geef ik het een kans en verander van mening!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:39
Stelling 1 vind ik een typische stelling van een Ajacied. De reden dat PSV veel wedstrijden over de streep weet te trekken is omdat PSV geen enkele tegenstander onderschat. Ajax wel. In de Eredivisie kan iedereen van iedereen verliezen, Ajax ook, maar die denken juist dat ze van iedereen moeten kunnen winnen. Veelgehoorde kritiek gisteren was dat PSV met afstand de slechtst spelende nummer 1 zou zijn (alsof iemand dat wat boeit) terwijl mensen lijken te vergeten dat Ajax een discutabele penalty nodig had om uit van VVV te winnen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:54
was een zuivere strafschop voor Ajax!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:42
Het word simpelweg een titanenstrijd. Dus V.Bommel moet simpelweg zijn BESTE spelers opstellen op 31 maart. Het is maar hoe hij wil spelen en hoe het met de fitheid van Angelino en Dumfries is gesteld na de interlandbreak. Zijn ze fit? Dan zou ik Guti centraal links zetten, Rosario centraal rechts en Pereiro op 10. En Angelinio en Dumfries moeten als een kamikaze blijven gaan, en Pereiro moet echt zijn voeten laten spreken.

Ihattaren kun je altijd nog inbrengen, Pereiro moet gewoon gaan vlammen vanaf minuut 1. Sadilek lijkt me net te priel voor deze titanenstrijd en Hendrix lijkt voor mij zo goed als uitgespeeld ook al zie ik em graag terug in de resterende wedstrijden.

Zoet; Dumfries, Schwaab, 4gever, Angelino; Rosario, Pereiro, Guti, Bergwijn, L. de Jong en Lozano.

Speel je toch met 9 internationals.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:53
zou me niets verbazen als van bommel 11 verdedigers op stelt tegen Ajax!!
Vind ik leuk
AFP +3717
maandag 18 maart 2019 om 11:45
Deze stelling is op dit moment nicht in Sprache. Pas na 31.3 als Ajax verliest of gelijk speelt dan kunnen we zeggen dat PSV kampioen is (geworden).
Als Ajax van PSV wint dan komt er een zware mentale druk op PSV te staan en PSV speelde ondanks de 3 punten tegen VVV heel slecht en dit is geen incident. In de persoonlijke duels verloren alle PSV-ers van de tegenstanders. Lozano kwam zijn bewaker niet eens voorbij.
Zijn doelpunt was goud waard maar ook een Mahi, een Linssen zou zo'n doelpunt kunnen maken. Bergwijn was nerveus en onzeker. Dumfries werd opgefokt en speelde onrustig. Van de supersub Malen kwam er ook niet veel van terecht, Luuk had wat kansjes maar geen uitgesproken, Angelino ging wel. Ihatarren was niet veel. Zoet was de enige positieve van het elftal. En dan speelde PSV tegen VVV, indien AZ of Groningen hier had gestaan dan weet ik niet of PSV de winst binnen haalde. Als PSV dit niveau behoudt dan zijn er voor Ajax zeker kansen om PSV te passeren. Kwalitatief is Ajax over de hele breedte beter dan PSV, alleen bij Ajax en voor de Ajacieden is het :"Jantje lacht, Jantje huilt", instabiel dus.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:50
zo is het dit psv wint ook niet van az
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 12:02
Dat wordt zo ongeveer elk seizoen gezegd, maar doorgaans weet PSV opvallend vaak te winnen in Alkmaar. Vitesse-uit is ook doorgaans een prooi voor PSV.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:33
Emmen en Utrecht normaal gesprokeb ook toch?
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 12:42
Normaal gesproken spelen ze niet tegen Emmen maar spelen onze Drentse vrienden een niveautje lager.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 13:05]
Vind ik leuk
Grijs +1414
maandag 18 maart 2019 om 15:14
Het is typerend voor de gemiddelde Ajacied (die niet verder kijkt dan zijn eigen bubbel) om tegenstanders waarvan ze verloren hebben, te verheerlijken.

Zo zou PSV niet van dit AZ winnen. Want AZ zou in vorm zijn (want gewonnen van Ajax). Dat ze de afgelopen 5 wedstrijden 2x verliezen van Willem II en gelijkspelen tegen PEC, wordt even weggelaten...

Ook merk ik elk jaar weer dat Ajacieden hun hoop hebben gevestigd dat hun eigen angstgegners óók tegen PSV wel eventjes zullen winnen.

Ben benieuwd hoelang ze daar blijven intrappen
Vind ik leuk
benny-boys +2056
maandag 18 maart 2019 om 13:28
zo is het ook dat ajax niet van willem II wint.
Vind ik leuk
AFP +3717
maandag 18 maart 2019 om 20:29
Ze krijgen weer praatjes in Edhv.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:48
psv moet nog tegen AZ spelen en tegen Ajax uit! het is nog niet beslis!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:57
Het is nog niet beslist.Het is en blijft een rare competitie.
Vind ik leuk
Justin Kees +3624
maandag 18 maart 2019 om 12:00
Stelling 1... PSV moet uit naar Ajax, Vitesse en AZ. Allereerst zie ik niet in, waarom AZ van Ajax kan winnen en niet van PSV. Vitesse uit kan ook erg lastig zijn. Daarbij, zo in vorm is PSV ook weer niet. De laatste overwinningen laten zien dat ze het erg lastig hebben, bij mindere tegenstanders.

Ajax heeft van de 2 het makkelijkste programma, al heeft Ajax wel een drukker programma. Maar volgens mij is het zo dat Ajax de 31ste moet winnen van PSV en dat de strijd dan gewoon weer volledig open ligt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:06
Er is nog helemaal niks gespeeld, denk dat Ajax toch aan het langste eind gaat trekken.
Vind ik leuk
Harrie82 +4378
maandag 18 maart 2019 om 12:27
Stop maar met de stelling.
Kijk maar naar het puntverlies na de winterstop. Dit blijft spannend tot het einde en ik denk nog steeds dat Ajax aan het langste eind zal trekken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:35
Niks is zeker....Wat wel een feit Is Ajax is nog steeds de achtervolgende ploeg en zal thuis moeten winnen willen ze PSV voorbij gaan. Ik hoor ook vaak psv vormdip nou en zeg ik dan, inderdaad het voetbal Is bij tijd en wijle niet om aan te gluren maar na de winterstop minder verliespunten als ajax. Psv heeft echter 1 hele goeie kwaliteit ( hand van van Bommel ) ze blijven tot de 95e minuut voor resultaat gaan! Vormdip, schijtbakkenvoetbal, countervoetbal mn klote in 2020 weet niemand meer hoe psv kampioen Is geworden maar die titel blijft staan!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:37
In theorie kan het. De praktijk is zo wisselvallig dat ik PSV als kampioen beschouw.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 12:40
PSV wankelt zelf ook, met hangen en wurgen langs VVV. Complimenten voor VVV ook van mij. Ik zag kwa spel geen verschil tussen het spel van de kampioen en het spel van VVV.

Is ook gewoon leuk dat de kleintjes nu kunnen winnen van het groot kapitaal. Moeten maar snel die TV-gelden eens aanpassen, wie wint van de top-3 moet extra geld krijgen, dat maakt het spannender. En die top-3 mogen best 10x minder geld uit onze TV-rechten, qua voetbal word ik van de Tob-3 bepaalt niet vrolijk, de leukste spelers spelen bij ADO, Heracles, AZ, H'veen en W II.
Pak de patsers dat geld af ... de macht aan de kleintjes !!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:54
Stelling 1 klopt volgens mij wel . Ook al winnen wij van Psv. We laten ergens anders ook nog wel punten liggen!

Vind ik leuk
JoeyC +4436
maandag 18 maart 2019 om 13:00
Stelling 1. Met de VAR is alles mogelijk. Zelfs dat Ajax alsnog kampioen wordt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Daarvoor is de var ook in het leven geroepen 😉😉
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:20
Vorige week was het nog zeker dat AJAX kampioen werd. 🤔
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:21
Wat een onzin dit,op de laatste speeldag wordt het pas beslist.
Beide ploegen spelen geen fatsoenlijke uitwedstrijd meer na de winterstop.
Een gelijkspel in een uitwedstrijd voor psv bij vitesse,willem2 of az zit er dik in
Ajax wordt kampioen op doelsaldo. +86... +85.
Vind ik leuk
pitboss +257
maandag 18 maart 2019 om 14:44
Minimaal 2 wedstrijden is redelijk.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 18 maart 2019 om 14:48
1. dat denk ik niet. gezien het programma zie ik PSV alleen misschien nog punten morsen in Amsterdam.
2. nee, is een reactie op Simeone en even de draak steken. Al zou het voor Ajax wel goed uitkomen. treffen ze alweer een manke topclub en voor NL zou dat prima zijn.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 14:49
Tjonge jonge, ik wil ook zo'n glazen bol. Denk dat Az nog gewoon kampioen wordt en Feyenoord netjes tweede....
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:56
Ik denk dat PSV nog wel misstappen gaat maken, ze hebben gewoon een vrij matige selectie vooral in de verdediging!!
Vind ik leuk
JoeyC +4436
maandag 18 maart 2019 om 15:12
Slechts 16 doelpunten tegen. Ruim de minste van alle teams in de Eredivisie. Ja, echt slecht die verdediging 🤣
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:27
Ja oude fokker Viergever is gewoon zware middelmaat Ajax heeft hem echt niet zomaar weggedaan !!
Vind ik leuk
JoeyC +4436
maandag 18 maart 2019 om 15:09
Stelling 2. Hahaha, ja dat zou Ajax wel goed uitkomen. Wat een onzin.
Vind ik leuk
Romarioo +874
maandag 18 maart 2019 om 15:35
Stelling 2 ik wist het dat Ajax achter het onderzoek zit😎😎
Vind ik leuk
gustare +782
maandag 18 maart 2019 om 15:58
Stelling 2, wat een onzin. Als Simeone alleen boete krijgt dan Ronaldo ook boete. Bovendien, heb liever dat Ajax Juventus verslaat mét Ronaldo. Anders gaan die trollen hier weer piepen omdat Juve niet op sterkst was.
Vind ik leuk
Optelsom +810
maandag 18 maart 2019 om 16:09
Ronaldo hoeft niet geschorst te worden, wat een onzin. Buiten dat, koop een kaartje om hem te zien spelen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:21
Stelling 1: ik wil eens zeggen, maar je weet het natuurlijk nooit. Als Ajax 31 maart wint, staan we bij een volgende gelijkspel alweer achter op doelsaldo. Je kunt het niet voorspellen.

Stelling 2: oneens, maar wat is nou de betekenis van deze stelling? Ik snap ‘m niet.
Vind ik leuk
RGB +2032
maandag 18 maart 2019 om 16:29
Stelling 1 - ik heb geen glazen bol.
Stelling 2 - nee, dat moet niet. Simeone werd ook niet geschorst. Het mág natuurlijk wel.
Vind ik leuk
bergerac +84
maandag 18 maart 2019 om 16:30
Die trainer van Atletico Madrid is ook niet geschorst dus waarom zou Ronaldo dan wel geschorst moeten worden ? Slaat nergens op.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:52
Beste VP, waarom staan jullie toe dat op jullie best wel mooie site zoveel gescholden wordt? Een bloemlezing: kutjoden, neuzen, kakkerlakken.. ik stop er maar meteen mee, word er triest van. Nu na lange tijd maar even ingelogd om dit weer 's kenbaar te maken, ik vind dit werkelijk een grote schande.
Vind ik leuk
markie +3201
maandag 18 maart 2019 om 16:57
St 2. Natuurlijk. Al zou Ajax winnen heeft de rest weer een excuus
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:02
Stelling twee waarom vragen ze het überhaupt

Lekker trol onderwerpje voor de Ajax peuters
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 18 maart 2019 om 17:05
st 3; . . perfecte opvolger ??, . . alleen een stapje of drie terug tov ziyech dan, vilhena is een goede middevelder, maar mi van een wat mindere categorie !?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:07]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:08
Tip: wees niet zo dom om op PSV-ers te reageren. Negeren en dan is het snel over.
Vind ik leuk
Lubje +771
maandag 18 maart 2019 om 17:11
Ronaldo niet schorsen! Jammer voor de wedstrijd tussen Ajax en Juventus. Beide ploegen moeten op hun sterkst zijn.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 17:11
1. Jawel zo overtuigend spelen zij ook niet.
2. Minimaal 2 ;)
3. Nee.
Vind ik leuk
Andone +253
maandag 18 maart 2019 om 17:14
Stelling 1. T blijft spannend. Als Ajax wint kan PSV best weleens meer punten verliezen.
Stelling 2. Onzin, omdat ie 1 beweging maakt?! Triest als ie geschorst wordt......
Stelling 3. Die is wel goed maar nog niet zover.....
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:21
Stelling 1: nee
Stelling 2: nee
Stelling 3: nee
Vind ik leuk
broedkip +2229
maandag 18 maart 2019 om 17:27
1. Klopt
2. Ja
3. Daar wordt Ajax VEEL STERKER DOOR.
Vind ik leuk
Renzo99 +10
maandag 18 maart 2019 om 17:32
Halen zeker goeie speler
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:47
1. Eens - Countervoetbal in de Arena. PSV hoeft niet te winnen, gelijkspel is genoeg.
2. Oneens - geldboete net zoals Simeone.
3. Eens - Goede voetballer, veel talent en techniek.
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 17:51
St 3 nee ziyech is onvervangebaar wbt zijn passes..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Competitie is gespeeld;PSV kampioen. Ajax heeft een heel intensief programma gedraaid, dat breekt de ploeg nu op. Tegen de top 3 de uitwedstrijden verloren.
Proberen tegen Juve nog een goede thuiswedstrijd te spelen en de nationale Beker pakken is het maximaal haalbare.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
maandag 18 maart 2019 om 18:22
Heb je PSV zien sprelen laatste 5 potjes ??? Met een gelukkig puntertje winnen ze afgelopen zondag maar gaan echt niet fluitend naar eindstreep.
Ajax heeft zich en daarbij heel NL weer op Europese kaart gezet
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Odegaard kan (nog) niet tippen aan Ziyech
Vind ik leuk
MN223 +1751
maandag 18 maart 2019 om 18:12
Alle 3 onzin.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
maandag 18 maart 2019 om 18:17
Stelling 1: moeilijk te zeggen. Beide teams overtuigen niet en gaan punten verspelen
2: niet geschorst worden, boete afdoende
3: ja!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:47
1. Op 31 maart weten we meer, wint ajax is alles open, wint psv of is er een gelijkspel is het over.

2. Als simeone ervoor geschorst wordt waarom hij dan niet!

3. Nee is een heel ander soort speler.
Vind ik leuk
Sonneillon +964
maandag 18 maart 2019 om 19:03
Simeone heeft alleen een geldboete gehad
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
maandag 18 maart 2019 om 19:06
1. Behalve als ze in A'dam verliezen. Dan zie ik het zomaar uit elkaar vallen in Eindhoven.

2. Liever niet. Krijg je een hoop gezeik als we winnen. Daarnaast kreeg Simeone ook maar een boete voor hetzelfde.

3. Wie???
Vind ik leuk
meloen87 +845
maandag 18 maart 2019 om 19:07
1. Het is echt een bizar seizoen, ik vind het niveau in ieder geval bedroevend slecht. Hoe is het mogelijk, dat Ajax de ene keer het grote Real Madrid uitschakeld en in de finale staat van de KNVB-beker, terwijl ze alle moeite hebben met PEC en AZ? PSV is ook gewoon bizar, want zij hadden gewoon nu al eigenlijk met 10 of meer punten voorsprong 1e moeten staan, gezien dat ze geen Europees en KNVB beker wedstrijden spelen. Goed, die voorsprong betekend dus helemaal niks, PSV gaat straks op bezoek bij Ajax, en dan zal de voorsprong wel weer slinken.
2. Het zou zeker goed nieuws zijn, maar eerst maar even afwachten wat de verdict is. Het is in ieder geval bijzonder lomp wat hij deed. Een voetballer van zijn kaliber weet wel beter.
3. Ik vind hem een interessante speler, hij wordt steeds beter. Eerlijk gezegd denk ik dat hij bij Real Madrid nooit zal doorbreken, dus Ajax zou niet eens een slechte keuze zijn.
Vind ik leuk
Bennamari +299
maandag 18 maart 2019 om 19:53
Ajax heeft kampioenschap weg gegeven ondanks er nog paar wedstrijden te spelen zijn.





Ronaldo krijgt max een geldboete omdat hij het recht heeft om zijn doelpunt te vieren misschien iets te erotisch maar geen enkele reden om hem een wedstrijd te schorsen.



Ziyech is een zeer zeldzame speler die het voetbal niet alleenmaar aantrekkelijk maakt om naar te kijken maar je geniet gewoon van zijn bewegingen schots uit stand voorzetten die niemand in de eredivisie na doet en een heerlijke aanname en balgevoel heeft.

Ik weet nog dat overmars zei dat ze hem niet nodig hebben ik denk als Ziyech naar psv was gegaan dat ze nu 15punten voor Ajax stonden

Vind ik leuk
Kuip +10226
maandag 18 maart 2019 om 21:51
Stelling 3: helemaal waar. Odegaard komt het dichtst bij Ziyech in de buurt en wordt uiteindelijk nog beter.
Vind ik leuk
De Haan +698
maandag 18 maart 2019 om 22:05
1. Nee nog niet gespeeld
2. Objectief.. Nee, maar doe maar wel
3. Nee niet het niveau
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:03
1: niet eens, ze gaan het wel uit handen geven.
2: nee, leuker om te winnen tegen een ‘compleet’ Juventus
3: misschien
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 00:03]
Vind ik leuk
ritje +787