Naam van Odegaard zingt rond in Amsterdam: 'Ik hoop echt dat-ie naar Ajax gaat'

Naam van Odegaard zingt rond in Amsterdam: 'Ik hoop echt dat-ie naar Ajax gaat'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 14:30ma 18-03-2019 om 14:30

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 14:31ma 18-03-2019 om 14:31

Martin Odegaard zou bij Ajax de ideale opvolger kunnen zijn van Hakim Ziyech. Dat zegt Geert-Arend Roorda in gesprek met VoetbalPrimeur. Roorda volgt de verrichtingen van Odegaard in de Eredivisie op de voet. Met Ziyech speelde de voormalig prof nog samen bij sc Heerenveen. 

Het Spaanse Marca schreef onlangs dat Odegaard (20) op het verlanglijstje van Ajax staat. Het Noorse wonderkind wordt al sinds januari 2017 door Real Madrid in de Eredivisie gestald. De aanvallende middenvelder was anderhalf jaar actief bij Heerenveen en doet het dit seizoen uitstekend in Arnhem namens Vitesse. Real zou inmiddels bereid zijn om Odegaard te verkopen. In Spanje klinkt een mogelijke transfersom van een slordige 20 miljoen euro. Of de Noors international goed genoeg is om uitblinker Hakim Ziyech op te volgen? Roorda, tegenwoordig voetbalcolumnist en jeugdtrainer van Sparta, gelooft van wel. 

"Ik denk dat Odegaard zeker een speler is die in de voetsporen van Ziyech kan treden. Het is een technisch begaafde speler die het positiespel begrijpt. En hij levert nu ook goals en assists, dat was bij Heerenveen minder", zegt de Fries in gesprek met deze website. "Daar ontwikkelt hij zich in en mocht hij naar Ajax gaan, dan verwacht ik dat dat ook alleen maar beter wordt. Bij Ajax kom je nu eenmaal vaker in positie."

VoetbalPrimeur sprak onlangs met Odegaard over de Ajax-geruchten

Roorda ziet overeenkomsten tussen Odegaard en Ziyech. "Ze zijn allebei linksbenig, hebben een geweldige techniek en kunnen moeiteloos in kleine ruimtes voetballen. Ik denk wel dat Ziyech wat directer is, meer op zoek naar een doelpunt of een beslissende pass. Dat maakt hem soms kwetsbaar, maar omdat hij zo goed is, maakt het hem vooral zo dwingend en beslissend."

"Odegaard is in mijn optiek een meer dienende speler, die heel goed kan voetballen, maar vooral andere spelers ook beter en makkelijker laat voetballen."

Zidane
Christian Monge Hugsted, van Dagbladet, een van de grootste kranten van Noorwegen, schrijft al jaren over Odegaard. Er is veel aandacht voor de linkspoot sinds zijn spraakmakende overstap van Strømsgodset naar Spanje in 2015. "Odegaard is een grote naam in Noorwegen, al is alle heisa rond hem wel iets minder geworden nu hij in de Eredivisie speelt", vertelt Hugsted aan VoetbalPrimeur. "Mensen in Noorwegen volgen die competitie niet. We schrijven wel veel over hem en we merken dat mensen graag over Odegaard lezen."

"Ik denk dat het erg lastig voor hem wordt in Madrid. Je leest nu dat Real komende zomer bijvoorbeeld Eden Hazard wil kopen. Waar moet Odegaard dan spelen? Het is natuurlijk wél zo dat Zidane hem goed kent van Real Madrid Castilla, het B-team van de club, dus het kan een interessante situatie worden."

"Ook in Noorwegen hebben we de geruchten over Ajax gehoord. Persoonlijk hoop ik echt dat-ie naar Ajax vertrekt, dat zou erg mooi zijn. Ajax is natuurlijk veel groter en bekender dan Heerenveen en Vitesse. In de Champions League doen ze het dit seizoen fantastisch. Voetbalfans in Noorwegen zien Odegaard trouwens liever in de Premier League spelen, denk ik. Die competitie is in Noorwegen gigantisch populair, meer nog dan onze eigen competitie."

(Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

Poll

Moet Ajax voor Odegaard gaan als Ziyech vertrekt?

(6480 stemmen)

Plaats een reactie

★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 14:32
Ajax kan toch wel beter krijgen zou je denken?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:34
...dit zou echt een fantastische aankoop zijn voor relatief weinig geld, zeker de gok waard!
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
maandag 18 maart 2019 om 14:50
kweet niet of real er om zit te springen om spelers aan ajax te verkopen.....
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 15:40
En als dat gebeurt minimaal €86M.....
Vind ik leuk
Groen +4560
maandag 18 maart 2019 om 17:00
Tsja ik lees hierboven "relatief weinig geld" en dat klopt nog ook. En dan hebben we het over 20 miljoen. Tis hard gegaan met die transfersommen, niet te geloven...
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Tsja, verwacht dat binnen 10 jaar €300 a €400M word afgetikt voor een speler.
Vind ik leuk
Botvanger +163
maandag 18 maart 2019 om 18:21
Als je Ziyech verkoopt voor 30 miljoen en Odegaard voor 20 kunt terugkopen heb je een klasse deal gemaakt lijkt me.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1350
maandag 18 maart 2019 om 18:53
Odegaard mag nog niet eens de rechter veters strikken van Ziyech. Met alle respect Ziyech is beduidend beter.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:12
Wel heel erg overdreven in je eerste zin. Nog maar 20 jaar, kan zich nog goed ontwikkelen.
Vind ik leuk
abraksas +2705
woensdag 20 maart 2019 om 09:11
Als je Ziyech voor 30 verkoopt dan heb je erg slecht onderhandeld als Ajax zijnde
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:59
Dat is misschien wat overdreven, zeker voor Ødegard!

Maar Ajax heeft wel het voordeel dat als een jonge speler het een beetje leuk doet bij hun, hij meteen dik geld oplevert.
Vind ik leuk
abraksas +2705
woensdag 20 maart 2019 om 09:16
Precies. Als ie het een beetje goed doet (en dat zal wel lukken denk ik) dan is ie uiterlijk een seizoen later wel 40 ofzo waard. Als ie het echt goed doet zal dat bedrag wel oplopen naar 50 of 60 ofzo. Hij is ook nog pas 20 he.
Denk dat Ajax wel een gokje moet wagen met hem. Is een uitstekende speler en kan alleen maar beter worden.
Vind ik leuk
Pimman +11544
maandag 18 maart 2019 om 15:19
Ik vind het een geweldige speler..een stylist met fluwelen linkerbeen!
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 15:49
Haha!
Vind ik leuk
Mo +13251
maandag 18 maart 2019 om 18:03
Relatief weinig geld? 20 miljoen is veel te veel voor deze jongen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:34
Voor 10-20 miljoen kan je betere spelers halen. Genoeg pareltjes in Zuid Amerika.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 14:35
Met die pareltjes moet je toch maar altijd afwachten wat je koopt en wat je krijgt. Orejuela en cassiera werden ook pareltjes genoemd. Odegaard kent de competitie en het land ,dat scheelt natuurlijk wel
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 01:01
Iedereen is knettergek geworden met die bedragen. Dan kun je beter veel te veel betalen voor een zekerheidje, dan voor een talent uit Zuid-Amerika of Afrika.
Vind ik leuk
abraksas +2705
woensdag 20 maart 2019 om 09:26
Idd, Sanchez, Neres en Tagliafico zijn uitstekende transfers geweest maar er zitten ook genoeg missers bij.
Lijkt me echt beter om iemand als Odegaard te halen en daarnaast gewoon ook nog een pareltje uit Zuid Amerika met de hoop dat ie er het seizoen erop klaar voor zal zijn.
Vind ik leuk
RenW +5751
maandag 18 maart 2019 om 15:20
Noem is namen van die pareltjes?
Vind ik leuk
Hupfean +5703
maandag 18 maart 2019 om 14:42
Volgens mij wordt er niet zoveel gezongen in de arena momenteel.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 14:54
Wanneer wel?
Vind ik leuk
zwollie +9901
maandag 18 maart 2019 om 15:55
In het abe lenstra stadion ook niet
Vind ik leuk
Hupfean +5703
maandag 18 maart 2019 om 17:27
Niet iedereen heeft zoveel geluk als jullie.
Vind ik leuk
HansVites +6770
maandag 18 maart 2019 om 19:29
Tuurlijk ze hebben er vast wel een in die geweldige jeugdopleiding, of een die ze bij een andere club weggehaald hebben zoals uit Arkel of zo.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:33
20 miljoen vragen ze! Veel te veel geld!
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 14:35
Overmars gaat nooit meer dan 8 betalen voor deze jongen. Meer is hij gewoon niet waard
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:36
Kans is groot dat Overmars weggaat!
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 14:37
Hoop het niet
Vind ik leuk
markie +3201
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Heb uit bronnen binnen Ajax vernomen dat Overmars op het punt staat zijn contract te verlengen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:36
Goeie speler maar idd dat is gewoon teveel
Vind ik leuk
mcmodd +28758
maandag 18 maart 2019 om 15:08
Als Ajax spelers voor van die fantastische bedragen verkoopt, zal het bijna automatisch voor andere spelers ook meer moeten betalen. Daar moeten ze dan niet altijd moeilijk over doen, want dat staat enorm armoedig natuurlijk.
Vind ik leuk
RenW +5751
maandag 18 maart 2019 om 15:24
Dat is een kromme redenatie.
Als je een Ferrari voor een ton verkoopt, ga je geen ton betalen voor de aankoop van een mindere Opel Kadet.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 16:45
Toch zit er wel een kern van waarheid in. Als ik weet dat jij je auto heb verkocht voor een goeie prijs zeg maar een ton en jij mijn autotje heel graag wil hebben dan vraag ik ook 15.000 terwijl hij maar 10.000 waard is
Vind ik leuk
benny-boys +2056
maandag 18 maart 2019 om 17:02
Een ouwtotje voor 10.000 zullen wel centen zijn dan?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Dan maak je echt dik verlies.
Snap je zelf ook wel toch?
Vind ik leuk
RenW +5751
maandag 18 maart 2019 om 17:08
Ja dat kan je best vragen, maar of ik daar in zal vliegen? Denk ik niet
Vind ik leuk
V. Gaal +8
maandag 18 maart 2019 om 15:46
Wanneer Frenkie voor 75 miljoen gaat met bonussen in het verschiet is 20 mil voor hem toch niet meer dan logisch in de huidige markt ?
Vind ik leuk
RenW +5751
maandag 18 maart 2019 om 23:01
Nou ik vind dat je dat los van elkaar moet zien.
Als Frenkie voor 35m was weggegaan, zou het dan een andere prijs voor Odegaard moeten zijn?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 14:33
Als hij de ideale opvolger van Ziyech zou zijn dan zou hij wekelijks Vitesse bij de hand nemen en strooien met assists en goals.

Het heeft ook wel erg lang geduurd voordat het super talent eindelijk een beetje fatsoenlijk ging spelen in de eredivisie, het maakt zijn stap naar Madrid alleen maar lachwekkender, nauwelijks uitblinken in de eredivisie terwijl je getekend hebt in Madrid.
Vind ik leuk
Paaseiland +219
maandag 18 maart 2019 om 14:40
Blinkt ook veel te weinig uit. Heeft af en toe een leuke actie maar laat dat vooralsnog veel te weinig zien. Bij Vitesse kan dat maar bij Ajax moet je wekelijks uitblinken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:14
In een beter team zou ie beter presteren aangezien Vitesse dit seizoen een verdediging heeft om van te janken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:15]
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 18 maart 2019 om 14:34
Die gaat ongetwijfeld slagen bij Ajax. Maar 20 mio blijft wel heel errug veul
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:35
Maximaal 10 miljoen en anders niet doen!
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 14:40
10 mil + Dolberg 😉
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:12
Serieus ja?
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 15:53
Tuurlijk, strikje er om en weg ermee
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:51
Mm.. Ondanks zijn huidige vorm (en afgelopen vorm) zie ik nog steeds de potentie van Dolberg. Af en toe laat hij dingen zien die maar weinig spelers uit de ED voor elkaar krijgen. En die dingen laat hij steeds meer zien, ik houd vertrouwen in hem!
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 17:28
Mag dan zo zijn maar is te vaak bang voor een smerig tenue-tje (en hoeft zelf niet eens te wassen...). Die 50M van een paar jaar geleden haalt ie nooit weer
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:16
Alsof we elke week naar z'n tweelingbroer zitten te kijken die stiekem op Volleybal zit..
Vind ik leuk
Boeyakasha +270
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Ik was gedurende de EL campange ook erg gecharmeerd van Dolberg vooral die sprint vanuit het middenveld tegen Lyon. Nu zie ik teveel van die zwakke kaatsen van em hakje dit hakje dat komt niet bij medespelers terecht. Niet bal vast meer geen scherpte voor de goal.... pffff ik gun het hem en Ajax maar ik heb er een hard hoofd in. Hij zal toch in de resterende wedstrijden weer echt klasse moeten tonen anders kan Ajax beter naar een nieuwe spits zoeken voor het volgend seizoen en Dolberg maar 2e keus. Geduld is een x op. Bij mij dan...
Vind ik leuk
rinirat +4197
maandag 18 maart 2019 om 14:34
Deze jongen is een creatieve voetballer die Ajax nodig heeft!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:22
Creatieve voetballers heeft Ajax al genoeg toch .
Een paar winnaars die hun tegenstander opvreten om een wedstrijd te winnen kunnen ze beter gebruiken .
Vind ik leuk
Hoos +83
maandag 18 maart 2019 om 14:35
Ik denk dat Ziyech wel iets beter is. Hij zal een hoop bij moeten leren. Maar het kan wel. 20 miljoen lijkt me wat overvraagd. Maar dat weet Overmars ook. Dat komt wel goed.
Vind ik leuk
Couto76 +1268
maandag 18 maart 2019 om 14:36
Uitstekende voetballer die bij Ajax alleen maar nog beter kan worden!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:43
Ik zou Doan nemen ipv. Odegaard, ze hebben beide het Ajax niveau maar Doan is veel directer dan Odegaard en is ook nog eens de helft goedkoper.
Vind ik leuk
Couto76 +1268
maandag 18 maart 2019 om 14:50
Ook een prima voetballer inderdaad!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:43
Doan is gewoon niet goed genoeg denk ik. Odegaard ook niet, trouwens
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:40
Doan halen is goedkoper .
Vind ik leuk
zwollie +9901
maandag 18 maart 2019 om 15:57
Maar niet beter
Vind ik leuk
Roeptoeter +19233
maandag 18 maart 2019 om 14:40
Odegaard is hooguit een 20 miljoen kostende Martin van Geel aankoop als die komt.

Overmars kennende gaat hij dus komen want dat is de weg van de minste weerstand. Ze doen het ook rustig aan zodat de Ajacieden kunnen wennen aan het idee.

Ziyech is al 3 jaar veruit de belangrijkste man bij Ajax. Geef hem salaris verdubbeling en contract voor het leven in plaats van een speler die Ajax al een keer geweigerd heeft.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:41
ook als ziyech blijft nog steeds een prima speler voor ajax !
Vind ik leuk
Daan87 +273
maandag 18 maart 2019 om 14:58
als ik zijn salaris bij real hoor vind ik dat de investering niet waard. natuurlijk een groot talent, dat zeker.
Vind ik leuk
isaa +32
maandag 18 maart 2019 om 15:00
Zoek maar eerst een opvolger voor frenkie
Vind ik leuk
B3v3r +817
maandag 18 maart 2019 om 15:10
Prima speler voor Ajax, alleen dan moet Ajax er geen 20 miljoen voor betalen zoals eerder gemeld werd.
Vind ik leuk
NvC +9672
maandag 18 maart 2019 om 15:18
Doen! Voor Odegaard ook een prima stap omhoog.
Vind ik leuk
leozao +2678
maandag 18 maart 2019 om 15:18
Beter laat dan nooit. Mooie speler voor Ajax
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:21
gewoon 40+ aftikken...............
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
maandag 18 maart 2019 om 15:25
Naam van Odegaard zingt rond in Amsterdam. Heeft Gordon een nieuwe CD?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:28
Naam van Odegaard zingt rond in Amsterdam: De rest van NL zingt straks weer HELEMAAL NIETS in AMSTERDAM...
Vind ik leuk
zwollie +9901
maandag 18 maart 2019 om 15:58
Zielig neusje
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:17
Geen idee wat groter is...Je neus of je ego.
Vind ik leuk
Boeyakasha +270
maandag 18 maart 2019 om 19:51
Neej niet de rest van nederland spreek niet voor anderen. Vooral alles in en rondom eindhoven zingt dat. En dat mag ook huidige kampioen en zeer waarschijnlijk de nieuwe kampioen. Geen rol van betekenis kunnen spelen in de CL ook al zaten ze in een loodzware groep. Ze hadden meer kunnen en moeten brengen.
Vind ik leuk
Boeyakasha +270
maandag 18 maart 2019 om 19:58
Wat is de gedachte achter je profielnaam ? Beetje zielig vind je niet ? Ajax supporters arrogant noemen prima kan ik mee leven maar zo een naam verzinnen en nog een acount aanmaken ervoor ook en je bent niet de enigste je hebt nog eentje met "al 4 jaar niks in Amsterdam" en nog een paar, dat zie ik ajaxcieden dan weer niet doen geeft wel weer aan hoe zeer jullie met ajax bezig zijn.... jammer voor de gewone psv supporters maar jij en die anderen zijn egt mafketels.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:34
Niet halen die gast.alleen maar spelers halen die bij ajax willen voetballen.hij koos voor het geld ipv elke wedstrijd spelen dat hij kon bij ajax een aantal jaar geleden.en wat ze er voor vragen.?!?!?daar kan ajax zeker betere spelers voor kopen!!!
Vind ik leuk
Mari +13307
maandag 18 maart 2019 om 15:39
Allemaal leuk en aardig, maar Ajax is nu echt het maximaal haalbare voor hem
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 15:50
Nederlandse topclubs moeten kappen met dit soort spelers in te lijven, je hebt er niets aan. In de Europese top red je het hier niet mee!
Vind ik leuk
Cor du Roy +251
maandag 18 maart 2019 om 16:34
Heeft Vitesse geen eerste optie tot koop dan?
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 16:39
Aub kopen, graag voor 20 over meer miljoen, dank je wel.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:40
Je moet na het eventuele vertrek van Ziyech je club versterken ... is zie geen speler in de Eredivisie die daarvoor zou kunnen zorgen 😎
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:42
Denkt die journalist daadwerkelijk dat Zidane ook maar 1 tel serieus over odegaard nadenk?
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 16:42
Ziyech is onvervangbaar door 1 speler.
Hij doet defensief ook heel veel en maakt voorin het verschil. En Odegaard kan hem mogelijk maar op 1 punt vergelijken.
Vind ik leuk
SjakieNYC +240
maandag 18 maart 2019 om 16:55
20m is natuurlijk belachelijk voor deze man...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:11
En ze hebben al zoveel goeie Haaa nu nog een titel haa
Vind ik leuk
Boeyakasha +270
maandag 18 maart 2019 om 20:08
Binnenkort maar weer een nieuwe acount aanmaken ofniet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:23
Waar bemoei jij je mee
Vind ik leuk
Boeyakasha +270
maandag 18 maart 2019 om 20:49
Haaa sorry mijn excuses haa ik wist niet dat het een prive gesprek was haa pleur op man. Haa
Vind ik leuk
Patje41 +1221
maandag 18 maart 2019 om 17:12
Is een wereldspeler!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:16
Nee Ajax niet doen aub is het niet waard word nooit zo goed als Ziyech. Zwaar overschat dat hebben die Spanjaarden allang gezien . Waarom denk je dat hij niet eens word verhuurd aan een middenmoter of laagvlieger uit de La Liga of nog beter gezegd uit Duitsland ofzo. Ik heb wel een vermoeden waarschijnlijk omdat die clubs allemaal zien dat hij niet goed genoeg is overschat dus.

Laat hem eerst maar eens 10 goals en 15 assist geven of op zijn minst iedere week de sterren van de hemel spelen bij Vitesse.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
Iniesta 8 +39
maandag 18 maart 2019 om 18:17
Haha, komt niks van deze jongen terecht.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:22
Ook als ziyech niet vertrekt, zag zondag als er 1 van de basis 11 uitvalt het gewoon kut is
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:52
Maakt op mij geen indruk.
Vind ik leuk
hoebie60 +223
maandag 18 maart 2019 om 20:21
Hij komt kwaliteit tekort, slome speler straalt ook weinig plezier uit, ideaal maatje voor dolberg
Vind ik leuk
ritje +787