Neres neemt het op voor ploeggenoten: 'Spelers van AZ kregen extra energie'

Neres neemt het op voor ploeggenoten: 'Spelers van AZ kregen extra energie'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 13:37ma 18-03-2019 om 13:37

David Neres zag zijn wissel tegen AZ wel aankomen. De Braziliaan kwam zondagmiddag totaal niet uit de verf en werd vervangen door Klaas-Jan Huntelaar.

Neres is zelfkritisch en vond zelf ook dat hij geen goede wedstrijd speelde. "Zoals gezegd speelde ik niet goed en in de slotfase van de wedstrijd gingen we hoge ballen het strafschopgebied in pompen. Dan heb je goede koppers nodig, zoals Klaas Jan. Later ging Matthijs (De Ligt, red.) ook nog mee naar voren, maar helaas scoorden we niet", vertelt Neres aan Ajax Life. Ajax verloor zondagmiddag met 1-0.

Velen zagen een vermoeid Ajax tegen AZ. Neres is naar eigen zeggen fit en denkt dat ook zijn medespelers dat zijn. "Daar ben ik het niet mee eens. Ik voelde me in ieder geval niet moe. Ik denk eerder dat de spelers van AZ extra energie kregen van hun eigen publiek."

Plaats een reactie

RGB +2032
maandag 18 maart 2019 om 13:40
Deze jongen bevalt me prima als voetballer, kan niet alleen heel goed voetballen maar heeft ook zelfkritiek.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 13:41
Neres is gewoon een geweldige voetballer.
Vind ik leuk
Vowtar +7039
maandag 18 maart 2019 om 13:53
Onbegrijpelijk dat hij niet altijd basis staat. Hij heeft kwaliteiten die niemand anders in de selectie heeft en is sowieso een uitstekende voetballer. Zowaar een onderschatte Ajacied, dat zie je ook niet vaak.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 14:01
Je laatste zin 👍😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:41
Velen zagen een vermoeid Ajax tegen AZ...
Ja, met Neres erbij denk je al gauw aan een chronisch slaapgebrek.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
maandag 18 maart 2019 om 13:43
Net zoals de Heerenveen spelers speelde tegen De Graafschap? Die leken ook wel chronisch vermoeid.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:46
Ik wist dat dit happende Ajacieden op zou leveren.

Mare.. je hebt wel gelijk. Dit was even een beschamende vertoning tussen de hoogtepunten van de afgelopen weken door.

En je kan zeggen wat je wil maar die Neres ziet er toch echt zo uit. Kan ik ook niet helpen.
Vind ik leuk
RGB +2032
maandag 18 maart 2019 om 13:47
Maar die grap is al vierhonderdzevenenveertigduizenddriehonderdvijftien keer gemaakt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:49
447316 inmiddels.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
maandag 18 maart 2019 om 13:55
Omdat het zo simpel is om op een speler zijn uiterlijk af te geven terwijl jij zelf verstopt achter je PC / mobiel aan het reageren bent!

Overigens zou je ook eens praatjes moeten hebben wanneer Heerenveen verliest, na de wedstrijd was je er niet, terwijl jij altijd zoveel praatjes hebt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:04
Ik zat in het stadion. Daar heb ik wel andere bezigheden. Ik zit inderdaad braaf achter mijn PC maar had ook best profvoetballer willen worden, maarja, 2 linkerbenen..dan wordt het lastig.

Als je een beetje had opgelet had je intussen wel gezien dat ik mijn mening over de wedstrijd heb gegeven en een handjevol supporters van de Superboeren heb gefeliciteerd.
Het is maar net wat je wilt zien.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
maandag 18 maart 2019 om 14:09
Hoe zie jìj er zelf uit wanneer je commentaar hebt op het uiterlijk van Neres , zie jij er zelf zo goed uit dat je commentaar weet te leveren op het uiterlijk van een ander? Of ben je zo'n simpel lelijk boertje uit Friesland wat boer zoekt vrouw nodig heeft om aan een wijf te komen?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:12
Vol pukkels
Scheel
Met een bril
Obesitas
3 armen
Een hazenlip.
En zoals ik als zei (weer niet opgelet zeker?) 2 linkerbenen.

Nee, ik heb het niet getroffen.

Met één ding trouwens wel. Ik heb gelukkig geen lange tenen..
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:24]
Vind ik leuk
Garrie +3823
maandag 18 maart 2019 om 14:33
Hahaha sterk hoor
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 19 maart 2019 om 16:24
Die is wel weer grappig😂👍🏻
Vind ik leuk
pedros +363
maandag 18 maart 2019 om 14:30
Kennelijk ben je een fanboy van Neres, maar je laat je hier wel erg kennen zeg. Een onschuldige grap die iedereen wel in kon koppen, maar je reageert als het eerste het beste tienermeisje wanneer iemand een grap maakt over de Backstreet Boys, of One Direction, of welke boyband jullie dan tegenwoordig ook fan van zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:06
Bovendien, neem de flauwekul die ik hier typ maar gewoon met een korreltje zout, daar blijft je humeur wat beter van.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1030
maandag 18 maart 2019 om 18:15
Alle ballen op henkir, maar henkie gaat naar cambuur!😉😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:06
Dit gaat over Henk Veerman grapjas.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1030
maandag 18 maart 2019 om 20:13
Dat snap ik zelf ook wel, maar als we toch flauwe grappen gaan maken.....😂😂
Vind ik leuk
Caddy +126
maandag 18 maart 2019 om 14:01
Maar blijft leuk
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:35
En die Trencin grap dan?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:04
Deze hapt aardig moet ik zeggen 🤣
Vind ik leuk
Guust +6755
maandag 18 maart 2019 om 20:28
Hij toch ook niet, beetje gekke opmerking dus, of bepaalde jij wel hoe je gezicht eruit kwam te zien.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:44
Smoke weed every day.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:46
Van de vele (wellicht negatieve) reacties zal dit waarschijnlijk wel de leukste zijn Henkie. Ziet er vaak wel wat niet uitgeslapen uit;-)

Wel goed dat ie kritisch is op zijn eigen spel! Was gister zeker niet de Neres van de afgelopen weken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:15
Gelukkig nog iemand die er om kan lachen.

Ze zijn er hierboven wel anders..
Vind ik leuk
pos +9961
maandag 18 maart 2019 om 13:42
Prima reactie. Ik heb aan niets kunnen merken dat Ajax het niet kon belopen ofzo.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:09
Dat maakt de nederlaag dan nog zorgwekkender, vind je niet ?
Vind ik leuk
pos +9961
maandag 18 maart 2019 om 14:47
En dat vraag je aan een AZetter ? Hehe ik vind er sowieso niets zorgwekkends aan hoor. Volgende keer weer zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1030
maandag 18 maart 2019 om 18:19
Nog van harte az'ers! Ben gister niet in de gelegenheid geweest om jullie te feliciteren, (iets met balen van de 1-0 verlieapartij) maar verdiend gewonnen gister. Veel gevaarlijker dan mijn club, en als stengs scherper was geweest was het nog veel erger geworden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:45
Zelf kritiek bij een voetballer wil wel mankeren. Neres geeft een juist signaal aan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:46
Az was gewoon beter. We mogen blij zijn dat een niet een afstraffing is geworden als tegen Feyenoord. We richten ons maar op het volgende seizoen voor een eventuele titel. PSV zal nu laten zien, hoe je zakelijk een titel pakt en ik hoop dat wij er in Amsterdam dan ook wat van leren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:58
Topreactie .

Alhoewel ik niet denk dat PSV zomaar ff kampioen gaat worden gaat het wel heel erg moeilijk worden voor Ajax .
In de wedstrijden waar het er om gaat in de ED laat Ajax het te vaak afweten .
Ze hebben 2 keer de kans gehad om de koppositie over te nemen van PSV , tegen PSV zelf en tegen Heerenveen , en 2 keer lukt het niet .
Als je gisteren gewoon wint in Alkmaar , kun je de volgende wedstrijd tegen PSV ook weer de koppositie pakken .
En weer lukt het niet .
En dan ga ik me toch afvragen hoe dat elke keer kan .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:56
Dat komt, omdat wij op sommige dagen een selectie hebben met alleen maar ballerinas die een tutu aanhebben!
Vind ik leuk
jari11 +5262
maandag 18 maart 2019 om 14:03
Kijk jij snapt het. Zakelijk een titel winnen, konden we voor het laatst in 2014. Was ook niet om aan te gluren maar je wordt wel kampioen..
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 14:04
Klopt absoluut wat je zegt, waar psv de slechte wedstrijden wel winnen krijgt Ajax dat niet voor elkaar. Alleen jammer dat Ajax zelf niet kan profiteren van de punten die in Europa worden/zijn behaald. Daarom zo vreemd dat Eindhoven zo negatief over Ajax is terwijl ze er wel van profiteren....
Vind ik leuk
jari11 +5262
maandag 18 maart 2019 om 14:02
Kampioenschap is misschien wel verspeelt. Je laat gewoon een kans liggen om 1ste te worden ( als je de 31ste van PSV wint) Kan mij het schelen dat AZ energie krijgt van het thuispubliek, zo hoort het ook. Bedankt voor misschien wel 5 jaar geen kampioenschap. Heel leuk hoor jezelf laten zien in Europa. Maar laat het ook tegen AZ, Heracles en Heerenveen zien pvd!!!
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 18 maart 2019 om 14:06
Als AZ supporter vindt ik dat wel een mooi compliment van Neres, dat we de jongens wat extra energie bezorgd hebben.

Over Neres zelf: ja hij heeft de bakkes van een stuff-kikker die net een joint van een halve meter gerookt heeft, maar het is verder een uitstekende voetballer, die zich verder keurig gedraagt (je weet maar nooit of zo'n gozer om kan gaan met de weelde van het voetballer zijn).

Hij had ook maar zo kunnen scoren in de 1e helft. Zo slecht vond ik 'm helemaal niet.

Maar AZ had de verdediging goed op orde.
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 19 maart 2019 om 16:28
En fantastisch keeperswerk van bizot in de laatste fase
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
maandag 18 maart 2019 om 14:12
Heb vele oorzaken gehoord/gelezen. Maar van het AZ publiek is wel de meest onwaarschijnlijke.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17425
maandag 18 maart 2019 om 14:13
Snap nog steeds niet waarom Dolberg er zo lang in stond.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
Ik snap niet dat hij er überhaupt in staat!
Vind ik leuk
Patje41 +1221
maandag 18 maart 2019 om 14:16
moe zijn was het enige excuus wat je kon hebben... als je niet moe bent moet je de ogen uit je hoofd schamen na zo'n wanprestatie
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:25
Je oogde niet echt fit, net zoals de hele selectie, hetzelfde geldt voor mijn PSV, maar laten we daar maar niet over praten want dan beginnen de Japie's weer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:38
PSV komt de laatste speeldag naar AZ, die hebben ze echt nog niet gewonnen. Het kampioenschap is nog lang niet beslist.
Vind ik leuk
Cookee +12962
maandag 18 maart 2019 om 19:36
Jij gaat er van uit dat Ajax dus wint van PSV thuis.
Vind ik leuk
De Hout +2039
maandag 18 maart 2019 om 14:52
Ik lees geregeld dat ajax de beste is. Dat valt wel mee toch? :-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:57
Neres is naar eigen zeggen fit :-b kijkt hij niet in de spiegel??? Met recht een droeftoeter..
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
maandag 18 maart 2019 om 15:13
Ajax gaat nog 4 wedstrijden verliezen (tegen PSV, Willem II, Groningen en Utrecht). Kan de Ligt weer zeggen dat Ajax een offday had; of met andere woorden: we waren niet onszelf!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:18
Bert Sutherland
Ik ben van mening, dat David Neres een zeer goede speler is waarmee AJAX, lees de trainersstaf, op gepaste wijze dient om te gaan. In het nabije verleden heeft Erik ten Hag ten onrechte gemeend om Neres een reserverol te doen toebedelen. Overigens merk ik op, dat Kasper Dolberg thans niet in goede doen verkeert. Reden temeer, dat de trainersstaf hier een taak heeft meer aandacht aan deze jonge speler te doen schenken, op welke wijze dan ook. Dit neemt niet weg, dat de spitspositie bij AJAX in het geding is. De wedstrijd tegen AZ van afgelopen zondag heeft weer eens aangetoond, dat het tot een groot gemis leidt indien Hakim Ziyech niet in staat wordt geacht verder te spelen. Het is Hakim immers die de grote lijnen uitzet. Alles overziend ben ik de mening toegedaan, dat het tijd wordt dat de spelers ook in de vaderlandse competitie meer gedrevenheid aan de dag zullen gaan leggen. Van deze spelers mag zeker meer daadkracht/prestaties worden verwacht. Zij allen hebben het predicaat tot de top van Nederland te behoren; laat het dan op het speelveld zien! Het is onverklaarbaar dat de spelers van AJAX met name in wedstrijden tegen Bayern Munchen en Real Madrid een hoog niveau bereiken en vervolgens tegen AZ het onderspit delven. En dan te bedenken dat Frenkie de Jong en met hem Matthijs de Ligt na dit seizoen niet meer deel zullen uitmaken van AJAX. In ieder geval berust er op de directie van AJAX een niet benijdenswaardige taak een juiste aanvulling hiertoe gestand te doen. Veel succes voor de toekomst.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:49
Ik denk eerder dat de spelers van AZ extra energie kregen van hun eigen publiek."

En 't IS maar klapvee!
Vind ik leuk
El Gorpo +23
maandag 18 maart 2019 om 16:52
Waar blijft Sjakie op Swart???
Vind ik leuk
Degier +2046
maandag 18 maart 2019 om 17:36
Waarom werd Neres eigenlijk gewisseld? Je moet toch winnen. Of het nou 1-0 blijft of 3-0 wordt maakt toch ook geen bal uit.
Neres kan met zijn snelheid en zijn acties toch ook vaak iets forceren?
Haal er dan een ander uit en gooi alles op de aanval.
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 21:44
Mee eens ik ben geen Aiaksied maar Neres zou ik altijd laten staan. Die is altijd gevaarlijk en ook onnavolgbaar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws