Tuttosport: Juventus wacht niet af en wil zondag een ontmoeting met Ajax

Tuttosport: Juventus wacht niet af en wil zondag een ontmoeting met Ajax

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 14:33ma 18-03-2019 om 14:33

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 14:36ma 18-03-2019 om 14:36

Juventus geeft gas voor Matthijs de Ligt, meldt Tuttosport in Italië. De directie van de club reist volgend weekend af naar Amsterdam om te spreken met de entourage van de Ajax-aanvoerder. Dat moet rond de wedstrijd tussen Nederland en Duitsland gaan gebeuren.

De Ligt staat maandag op de voorpagina van Tuttusport, dat meldt dat Juventus niet wil wachten en actie onderneemt. Juventus wil in Amsterdam gaan onderhandelen over De Ligt. Het is niet uitgesloten dat Fabio Paratici, een hoge technische baas bij Juventus, zelf aansluit bij de gesprekken.

Ajax neemt het over drie weken op tegen De Oude Dame in de kwartfinales van de Champions League, waardoor beide directies elkaar ongetwijfeld tegen gaan komen. Juventus wil echter niet afwachten en wil volgende week zondag al een ontmoeting met Ajax regelen.

De concurrentie is fors voor Juventus, aldus Tuttosport. Naar verluidt zijn ook Manchester United, Paris Saint-Germain en met name FC Barcelona zeer geïnteresseerd in De Ligt. De verwachting is dat de Ajax-captain niet voor minder dan zeventig miljoen euro vertrekt uit Amsterdam.

Plaats een reactie

pedros +363
maandag 18 maart 2019 om 14:36
Op zich een mooie club voor een verdediger, maar de timing van Juventus is natuurlijk wel wat strategisch :)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:36
.....van Mino Ratiola bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:46
Ligt gecompliceerd
Vind ik leuk
voebtalie +3876
maandag 18 maart 2019 om 17:03
Gelukkig is hij niet te Jong.
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 14:37
Prima, €150M voor de Ligt en de 1/4 finale CL laten lopen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:45
Op die manier ga ik liever niet door.
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 20:33
Denk jij dat die spelers van Juventus in de finale van '96 er ook zo over dachten?

Die liepen na de rust erbij alsof ze in de pauze naar een drugsproeverij waren geweest.

Dikke schande dat ze destijds niet zijn aangepakt .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:24
Dit dus. Wraak nemen op die klote club.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:52
Ik denk niet dat Juve Matthijs kan betalen, Juve is niet de rijkste club die de Ligt willen halen hij zal immers rond de 100 miljoen moeten opbrengen.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 14:56
Ehh wat betaalden ze voor ene Ronaldo ook nog maar?
Juve heeft geld zat denk ik hoor. Steeds kampioen, steeds ver in de CL en grote sponsoren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:00
Blijkbaar kun jij beter hun bankrekening gaan beheren dan de huisbankier van Juve zelf omdat jij beter weet wat er mogelijk is dan Juve zelf.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 15:08
Voor jou info.
Ronaldo koste ze meer dan 100M.
Dus dat kunnen ze betalen.
Door hem te halen hebben ze ook weer meer omzet behaald.
Ze komen telkens vrij ver in de CL en als je wil weten welke sponsoren ze hebben en wat die jaarlijks betalen, kijk ff op internet zou ik zeggen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:13
Als ik jou was zou ik even contact zoeken met Juve en ze vertellen dat ze meer moeten uitgeven dan ze kunnen, misschien kunnen ze jou gebruiken als huisbankier.
Vind ik leuk
FudoAmida +72
maandag 18 maart 2019 om 15:33
Gozer.. Zelf wil je net bepalen wat Juve wel en niet kan betalen en wanneer iemand een tegenreactie geeft moet die opeens de boekhouder worden omdat die niet kan weten wat Juve wel en niet kan. Beetje tegenstrijdig, pik.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 15:40
Gelukkig zijn er nergens clubs die meer uitgeven dan ze ontvangen heh.
Naïef als je zo denkt.
Barça, Real. Bergen schulden.
PSG, City onderzoek aan de broek en de sjeiks storten weer geld bij.
Dus sorry, maar de realiteit is anders.
En een bankier ben ik bijna 25 jaar.
En zit lekker al jaren onder de Spaanse zon.
Kennelijk toch iets goed gedaan???
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 15:57
Aha, daar zijn m'n spaarcenten 🤔😀
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 16:01
Ssssstttttt
Vind ik leuk
The Genius +3857
maandag 18 maart 2019 om 16:19
25 jaar bankier, al jaren onder de Spaanse zon en willen horen dat je het goed hebt gedaan op een voetbal site... ik weet het niet hoor...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:52
Ff wat info voor je juve heeft zojuist 300 miljoen opgehaald (uitgifte aandelen)
En lenigingen opnieuw afgesloten tegen nieuwe betere voorwaarden wat ook 120 miljoen oplevert
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
maandag 18 maart 2019 om 17:01
Juve kan dit wel betalen. Zonder probleem. Maar wil zich niet in schulden werken door zware transfers te doen. Vergeet niet de verkoop van pogba vidal etc.. heeft genoeg binnengebracht. + nieuw contracte met sponsors adidas alianz etc. 7 titels + bekers. Cl deelnames. Voor je iet zegt over een club. Best even informeren. Gegevens staan ook online. :)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:05
En jij weet wel hoe de bankrekening van Juve eruit ziet? Kneus. En anderen verwijten dat zij het zogenaamd weten..
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
maandag 18 maart 2019 om 23:17
Ipv als een achterlijke te antwoorden. Als je iets cijfers kent. Weet je det bedrijven en clubs omzetten etc bekend moeten maken. Domme jonge toch.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:56
En heb je op de komst van die gast, alle protestacties niet gezien.
Door hem zijn veel mensen baanloos geworden.
Maar dat wordt natuurlijk niet gehighlight.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:58
Juve kan aardig wat op tafel leggen maar als een City of PSG gek gaan doen zullen ze er niet te ver in mee gaan vrees ik . Zie hem volgend jaar graag in het wit zwart
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:02
Juve kon 70 miljoen betalen en dat is niet genoeg.

De Ligt zou het beste passen bij Bayern of City maar het geld wil ook wat.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:04
Toch denk ik dat de Ligt niet alleen naar het salaris kijkt als ie zijn keuze maakt .
Dat is een jongen die ook op zijn gevoel af gaat denk ik .
Daarom is PSG kansloos .
City is ook niet de juiste club voor hem , er zijn zoveel mooiere en grotere clubs in England als City .

Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 14:59
Echt wel, dan krijgen de werknemers van FIAT de komende 43 jaar geen loonverhoging zoals met de komst van CR7😜
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:09
Na de komst van Ronaldo moesten ze geloof ik hun 13e maand inleveren .
Als de Ligt komt dan krijgen ze geen vakantiegeld meer , en na de volgende topaankoop van Juve , moeten de werknemers van Fiat voortaan geld betalen om daar te mogen werken .
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 14:54
Hahaahaha ik had serieus je comment niet gelezen... 2 zielen, 1 gedachte.
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 18 maart 2019 om 16:24
Gelukkig niet veeleisend Rexxo.
C/L 1/4 finale moet je zelf verdienen. En 150mio slaat natuurlijk ook nergens op. Groot talent, maar hij maakt nog te veel foutjes. Is ook nog niet elke wedstrijd dominant. Ergens tussen de 50 en 70mio is ook al veel (te veel) geld, maar veel realistischer.
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 16:57
Beetje zure reactie, maar goed ieder zijn eigen mening.

Omdat jij het veel geld vind wil niet zeggen dat Overmars daar genoegen mee neemt.

Er zijn blijkbaar wel clubs die bereid zijn een bedrag te betalen wat absurd hoog is om andere clubs af te troeven.

Ik zal de volgende keer een emo bijvoegen zodat jij weet dat mijn post deels cynisch is.

Hoor graag je mening over een paar maanden als het transferbedrag bepaald is.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3819
maandag 18 maart 2019 om 17:12
Ik geloof best dat er clubs zijn die meer willen betalen maar je wordt niet altijd verkocht aan de hoogste bieder, gelukkig niet.
Desnoods komt er een arbitragecommissie aan te pas om de transfersom te bepalen
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 17:17
Gelukkig niet?

Realitycheck voor jou, Ajax is een beursgenoteerd bedrijf wat denk jezelf?

Zou jij als TD genoegen nemen met minder?




Vind ik leuk
Pagan1964 +3819
maandag 18 maart 2019 om 17:28
Het zijn geen slaven. Bij een conflict komt er een zaak bij de uefa over de transfersom.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:19
Nee niet over de transfersom
Maar over de belangen van de speler qua ontwikkeling etc
Vind ik leuk
Pagan1964 +3819
dinsdag 19 maart 2019 om 08:31
Dus jij denkt dat spelers verkocht kunnen worden aan clubs waar ze niet heen willen. Wat nou als een speler zijn handtekening niet zet onder een contract met een evt. nieuwe werkgever ?
Volgend jaar transfervrij de deur uit ?? Of weet jij een middel om hem te dwingen ?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 08:43]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:28
Arbitragezaken gaan niet over de transfersom

Vind ik leuk
Pagan1964 +3819
dinsdag 19 maart 2019 om 11:57
oke, maar dan nog kan je niet verkocht worden aan een club waar je niet heen wil
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 18 maart 2019 om 14:49
Tja Ajax kan dit nu ook gewoon naast zich neer leggen toch...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:54]
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 14:54
Zo werkt dat, je tegenstander onnodig veren in de kont steken en laten blijken dat je interesse hebt in de belangrijkste spelers.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 14:57
Idd zo doet Ajax dat in de ED ook al jaren.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 15:22
Niet perse Ajax, was meer een de Boer dingetje, de laatste jaren horen we het niet zo vaak meer, af en toe nog.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 15:42
Prima joh.
Bedoel maar te zeggen, er zijn zoveel clubs die truukjes uithalen.
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 15:01
Waar was die belangstelling toen Younes, Dijks en nog meer van die parels bij Ajax speelden.

Alhoewel Lamprou is er nog.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:09
Bij Real zeiden ze voor de wedstrijd ook dat ze Nico wilden hebben. We weten allemaal hoe dat heeft uitgepakt hehe.
Vind ik leuk
Pimman +11544
maandag 18 maart 2019 om 15:22
Als Juve Ajax laat winnen dan mogen ze hem overnemen voor 70 miljoen...een winwin-situatie ;)
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1133
maandag 18 maart 2019 om 15:34
Die hebben dergelijke spelletjes niet nodig.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:24
Beetje hetzelfde wat Ajax in het verleden deed bij FC Twente (Tijd Theo Janssen) en AZ (Stengs) deed.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2693
maandag 18 maart 2019 om 17:27
Ajax streken 😁
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 14:36
moved
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:37]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:36
...Mino Ratiola is lekker bezig
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 14:57
2x dezelfde grap.

Kun je ook andere grappen maken? Gewoon, even voor de variatie?
Vind ik leuk
Cappie +7978
maandag 18 maart 2019 om 15:32
Grap?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19233
maandag 18 maart 2019 om 14:36
Schorsen tot na de onderlinge confrontaties. Dit kan effect hebben op de mindset van de Ligt en dat moet Ajax niet willen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:41
Denk niet dat de Ligt gevoelig is voor dat soort situaties.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19233
maandag 18 maart 2019 om 14:46
Frenkie had er ook 'geen' last van.
Je moet het gewoon niet opzoeken nu.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:47
Dat je het niet moet opzoeken ben ik zeker met je eens.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:36
De ligt naar Turijn, die had ik nog niet gehoord...
Vind ik leuk
Couto76 +1268
maandag 18 maart 2019 om 14:37
Prima club voor De Ligt, maar denk dat hij liever naar Barcelona gaat.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 14:37
Mocht Ajax doorgaan ten koste van Juve dan gaat de waarde van De Ligt omhoog tot onschatbare proporties
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:55
Absoluut, maar als De Ligt helemaal nat gaat en er twee wedstrijden geen reet van bakt. Dan zal zijn waarde hoogstwaarschijnlijk dalen.

Hopen natuurlijk dat hij een super pot speelt.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 14:37
Verkopen voor 100 miljoen en in contract opnemen dat ronaldo beide wedstrijden tegen ajax niet mee mag doen 😁
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:39
En eisen dat de transfersom in 1 keer wordt overgemaakt!
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 14:40
Idd ook belangrijk
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:43
Is toch sneu! De grote man uit hangen maar dan bedelen of het in 3 of 4 jaar termijnen betaald kan worden!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:57
Logisch toch? Beiden heeft ze voordelen. Krijg je het in 1 keer kun je het direct herinvesteren.

Krijg je het over meerdere termijnen heb je gegarandeerd inkomsten voor je begroting. Vaak is een transfer een combinatie van. Als ze het volledige bedrag in termijnen willen betalen valt de transferwaarde vaak hoger uit.
Vind ik leuk
Cappie +7978
maandag 18 maart 2019 om 15:34
En wat is beter denk je... in 1 keer het hele bedrag krijgen. Of in 4 jaartermijnen 25%.... ik zie niet in welk voordeel er zit in het krijgen van het geld over meerdere termijnen. 0,0.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 01:02
Uitspreiden over meerdere jaren kan goed zijn in verband met de ffp boekhouding
Niet dat daar ook maar iets van klopt die ffp
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 08:39
Oké. Dat zou idd kunnen ja. Al zou ik dat nog steeds heel raar vinden van de ffp. Want wat is voor je liquiditeit nou beter, nu al het geld of gespreid...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:31
Ligt eraan wat je de eufa wil laten zien qua ffp

Ik weet dat het heel erg raar lijkt om het geld te spreiden maar qua boekhouding kunnen er zeker voordelen aanzitten
Bijvoorbeeld als je schuld hebt kan je niet in een keer betalen (of doen alsof)
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 11:26
Nou, ook qua boekhouding zie ik geen enkel voordeel. Nu liquiditeit of pas over 3 jaar....
En hoe doe je alsof je een schuld betaald? En waarom zou een schuld ineens betalen slecht zijn?
Of bedoel je aan de andere kant? Want ja, voor de betaler is het wel beter om gespreid te betalen ja.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:31
het Is altijd beter om schuld te hebben
Is namelijk
Een betere positie om
Vanuit te onderhandelen
Dan dat men weet dat je een bodemloze portomennee hebt

Overigens is de constructie van mbappert naar psg het beste voorbeeld van wat ik bedoel
Als ze hem gekocht hadden in het eerste jaar (waar ie nu als huurling kwam) had men de ffp niet gevolgd
Niet dat ze het nu wel doen hoor 😉😉
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:32]
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 12:11
Het is altijd beter om schuld te hebben? Hahaha... oké.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:51
Ja duh als je laat merken dat je geld hebt moet je hoofdprijs betalen bro
Kan je beter doen alsof je het niet al te breed hebt en relatief meer overhouden 🥳
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 13:21
Ja, lekker eenvoudig gedacht. Gewoon doen alsof je niet zoveel geld hebt. Want mensen weten dat idd niet. En ze weten ook niet dat je voor De Ligt dan in 4 termijnen betaald krijgt (en dus eigenlijk ook veel geld hebt).
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:22
Juve heeft nu geld genoeg in kas
Ik denk dat ze die termijnen juist niet gaan doen en dat gaan gebruiken om als betere keus (voor Ajax)uit de bus te komen ten opzichte van barca en bayern waarvan ik zeker weet dat men in termijnen gaat betalen
Is wel een soort positieverbetering dan bij het onderhandelen
De tijd zal het uitwijzen

Welke club vind jij eigenlijk beter passen bij de ligt ??
Ik vind persoonlijk juventus de beste keus, ik denk namelijk dat barca niet al te snel een plekje voor hem heeft omdat het in Spaanse competitie wat spannender is
Juve is toch altijd rond december al kampioen (beetje overdreven)
Waar bij juve meer ‘veteranen’ in het elftal staan, zie ik hem eerder de kans krijgen
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 16:49
Ik heb eigenlijk geen idee. Altijd lastig om dat vantevoren te bepalen. Juventus is een mooie club voor hem waar hij vast wel aan spelen toekomt. Maar toch niet echt de absolute top. Dan moet hij naar Barca, Real of iets in Engeland.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:54
Gezien de grote clubs (naar mijn mening dan hè) nu te hoog gegrepen zijn
Zou ik twee jaartjes juventus aanraden
Stuk minder druk om te presteren
Daarna is ie zeker klaar voor de top en nog steeds in de bloei van zijn carrière(als ie blessurevrij blijft dan)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:00
Je stelt wel erg goede inhoudelijke vragen. Geld over meerdere termijnen ontvangen zorgt ervoor dat je minder risico loopt in je begroting. Stel Ajax begroot op CL en ze halen de CL volgend jaar niet, dan heb je transferinkomsten als gegarandeerde inkomsten.

Natuurlijk een hogere cashflow betekend een betere uitgangspositie, daarom is het bedrag van een transfer over meerdere termijnen altijd hoger dan ineens direct storten. Bijvoorbeeld directe 75m voor de Ligt of 82m over 4 jaar. Het bedrag over 4 jaar is altijd hoger dan die directe 75m. Je kunt er dus voor kiezen om voor de hogere transfer te gaan.

(Waarom dat bedrag hoger is, is weer een ander verhaal).

Inkomsten over een langere periode kan goed zijn omdat het boekjaar 2019 al veel winst heeft. Als je winst al torenhoog is dit jaar, kun je beter geld over een langere periode ontvangen om de winst wat te drukken. Hoe hoger de winst hoe meer dividend je kwijt bent.

Daarbij moet je als organisatie schulden hebben. Als het rente percentage goed is, wil je zo lang mogelijk doen over het terug betalen van schulden. Dat heeft weer te maken met verschillende ratio's. Simpel gezegd, als Ajax 1 euro leent kunnen ze daar 1,5 euro van maken. Dus verdiend Ajax 0,5 euro door de schulden.
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 12:17
Mooi uitgelegd.
Toch ben ik het er niet helemaal mee eens.
Waarom loop je minder risico in je begroting? Omdat je blijkbaar zelf niet goed op je centen kan zitten en ze meteen weer uitgeeft?

Het is natuurlijk ook niet altijd zo dat een betaling in termijnen altijd hoger is.

En je verhaal over de winst is ook niet helemaal correct. Je moet winst namelijk toerekenen aan de periode waarop die winst behaald is. Dat heeft niets te maken met het moment waarop je het geld daadwerkelijk via de bank ontvangt. Als je De Ligt voor 80 miljoen verkoop en je krijgt het geld over 4 jaar verspreid dan moet je wel die 80 miljoen als opbrengst in dit jaar nemen. 20 miljoen krijg je nu op de bank, 60 miljoen is een vordering. Maar in de resultatenrekening mag je niet spreiden. Dus de winst blijft gelijk en is zelfs iets hoger omdat je er, zoals jij stelt, meer geld voor krijgt.

En je laatste stukje slaat al helemaal nergens op. Je moet als organisatie schulden hebben? Schulden kosten altijd geld. Altijd. En ja, als je met het maken van die schulden meer geld kan verdienen dan je betaald voor die schulden dan is het toegestaan om die schulden te hebben. Maar stel dat je dat geld toch wel verdiend zou hebben omdat je nou eenmaal genoeg geld in kas hebt (in dit geval bij Ajax zeker waar) dan hoef je echt geen schulden te hebben en hou je 1,5 over in plaats van 0,5.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:20
Het moeilijke aan het hele verhaal is dat we het over voetbal clubs hebben. Dus dan hebben we veel uitzonderingen en gelden de ''gewone'' regels niet. Daardoor zijn solvabiliteit en rentabiliteit erg lastig te definiëren als we het over een BV als Ajax hebben.

Prima dat jij jouw mening er over hebt. Alleen dat je aangeeft dat mijn laatste stukje nergens op slaat begrijp je economie niet. Het gaat erom dat een organisatie geld (vermogen) nodig heeft om omzet te maken. Je hebt salarissen, inkoop en veel meer kosten zodat je je product of dienst kunt verkopen.

Dat geld (vermogen) kan uit je eigen zak komen of je leent het van een bank. Stel je hebt 1 euro in je eigen zaak gestopt en je omzet is 3 euro. Ben je goed bezig, maar wat nou als je 1 euro bij leent van de bank en je omzet is 6 euro? Dan maak je 3 euro met elke euro dat je leent.

Dus dan levert iedere 1 euro schuld, jou 3 euro omzet op. Heb je 2 euro verdiend (- een paar centjes rente).

Doe jij dat bedrag niet lenen van de bank, dan blijft je omzet maar 3 euro. Want je hebt zelf maar 1 euro erin gestopt.

Voorbeeld voor Ajax, je hebt een eigen vermogen van 50 miljoen. Kun je bijvoorbeeld voor 25 miljoen spelers kopen. Na 1 jaar verkoop je al die spelers weer en heb je 40 miljoen verdiend. 15 miljoen winst. Wat nou als Ajax geld leent van een investeerder. Dan hebben ze 30 miljoen extra, kom je op 80m totaal vermogen. Kun je voor 40 miljoen spelers kopen en die verkoop je voor 60 miljoen. Hatse 20miljoen winst.

Dat is 5miljoen meer dan eerst.

EDIT: Ajax is een NV, excuus
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 13:32
Ik begrijp economie wel. Alleen hoeveel vermogen heeft Ajax? En hoeveel extra geld hebben ze nodig om dat extra geld nog te verdienen? Je kan toch moeilijk zeggen dat Ajax schulden nodig heeft om spelers te kopen?

Je voorbeeld over het geld van de bank is ook wel iets te simpel. Ja, als het zo simpel zou zijn dan zou dat gelden ja. Maar het is toch echt in principe beter om geen geld te lenen.
Want stel in plaats van van de bank te lenen, stort je zelf nog 1 euro extra. Dan maak je dus ook 4 winst in totaal. Hoef je niet die ene 1 euro terug te betalen aan de bank. En hoef je die paar centjes rente (die wel meer zijn dan een paar centjes, trust me) ook niet te betalen. Dat bedoelde ik. Het is beter om zelf geld te hebben en geen schulden dan wel schulden. Want schulden kosten altijd geld.

In je voorbeeld voor Ajax hou je er geen rekening mee dat je ook nog wel geld moet terugbetalen aan die investeerder, plus rente. En bij dit soort bedragen zijn dat geen misselijke rentes. Of percentages van de verkoopwinst.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:42
Probeer het erg simpel uit te leggen, want dit onderwerp is erg complex. Je geeft aan stel in plaats van te lenen stort je zelf nog 1 euro. Er is geen stel je stort zelf nog 1 euro. Alles is al gestort, je hebt alles er al in zitten. Als je alles er al in hebt zitten en je wil toch meer verdienen? Dan ga je lenen...

Rente percentage hoog? Nee man, de ECB staat op historische laagte: 0,05% rente... Dat is helemaal niks, noppes, nada. Nederlandse banken zitten daar wat boven maar stelt echt helemaal niks voor. Kijk maar op je eigen spaarrekening. De rente is om te janken zo laag.

Je moet doorhebben dat met ''lenen'' je geld kunt verdienen. Pas dan ga je het begrijpen. Je moet niet naar je eigen bankrekening kijken, maar naar dat van een bedrijf. Als ik als privé persoon ga lenen, ja dan kost het me alleen maar geld. Denk als een bedrijf en je gaat het snappen.
Vind ik leuk
Cappie +7978
dinsdag 19 maart 2019 om 15:23
O, dus jij denkt dat je geld voor hetzelfde percentage kan lenen als de rente die jij krijgt op je bankrekening?
Ga de markt maar eens op om een goed bedrag te lenen. Reken er maar niet op dat je dan 0,1% betaald ofzo. Als jou dat wel lukt, wil je mij dit dan asjeblieft meteen melden, want idd, dan ga ik ook dat soort bedragen lenen.

En ik geef nu het voorbeeld dat ik nog een euro stort, omdat we het over Ajax hebben. Die hebben zat eigen geld en kunnen ook voor 80 miljoen spelers kopen. Geen enkele garantie dat je daarmee geld gaat verdienen overigens. Maar Ajax hoeft dus niet te lenen. En als ze dat niet hoeven te doen, dan moet je dat ook zeker niet gaan doen.

En ja, ik begrijp wel dat je met lenen geld kunt verdienen. Alleen als het ook maar enigszins mogelijk is om geen geld te lenen en toch datzelfde geld te verdienen dan heeft dat de voorkeur. Laat ik het zo zeggen: stel ik heb 100 euro en wil nog 50 euro lenen om daar vervolgens 175 euro van te maken. Dan ga ik toch liever met die 100 euro eigen geld 120 euro maken. Want over die 50 euro moet ik 5 euro rente betalen (en dus zelfde winst) en ik ben afhankelijk van een bank geworden.

Je doet wel net alsof ik er echt helemaal niets van begrijp, maar zo complex is dit onderwerp niet. Helemaal niet als je zoals ik in mijn dagelijks werk alleen maar met bedrijven en leningen te maken heb.

Wat jij zegt... denk als een bedrijf... dat heeft al vele bedrijven kapot gemaakt. Ja, je moet risico's nemen als bedrijf. En dus in veel gevallen ook geld lenen om geld te kunnen verdienen. Maar als het niet hoeft...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:38
Lenen is wel beter want dan loopt niet alleen Ajax het risico
Vind ik leuk
Cappie +7978
woensdag 20 maart 2019 om 08:22
Nee, inderdaad. Door geld te lenen loop je minder risico???

Verder ook fijn dat je de rest van de argumenten niet op in gaat.
Trust me, lenen is nooit beter dan het geld zelf hebben.
En ja, als je door middel van extra risico lopen (dat houdt geld lenen namelijk altijd in) meer geld kan verdienen dan moet je daar als onderneming zeker gebruik van maken. Klopt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:01
Dude ik het jet je geprobeerd uit te leggen en winnifred ook

Laat maar je hebt gewoon te weinig actieve hersencelletjes
Vind ik leuk
Cappie +7978
woensdag 20 maart 2019 om 10:22
Wauw, fijn. Dus iemand heeft een andere, goed onderbouwde mening dan jij en die andere persoon heeft te weinig actieve hersencelletjes? Geef nou maar toe, ik heb argumenten, jij alleen een soort onderbuik gevoel over dat lenen goed is.

Je roept dingen, maar geeft geen onderbouwing. Lastig discussiëren dan. Probeer het nog eens goed uit te leggen dan? En dan niet met rare cijfertjes als je leent 30 en verdiend daarmee 45 extra. Want dat slaat natuurlijk nergens op en zo kun je alles onderbouwen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:28
Dat van dat lenen en schuld was btw hoe ik nl al jaren voor de gek hou

Leuk dat jij denkt dat het niet werkt

En met mij vele anderen
Ik heb het geleerd van een kamper vroeger
Maarja jij wilt gewoon niet leren of toegeven dat je fout zit
Geen probleem maar zonde van de hele discussie
Vind ik leuk
Cappie +7978
woensdag 20 maart 2019 om 11:06
Hahaha... mooi verhaal heb je wel.
Hou jij Nederland maar voor de gek met lenen en schuld :P
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 15:53
Hahahah
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 16:03
Precies. Alles in 1 keer of no deal. Net als toen met AS en Chuvu zeker. Betaal m'n brood ook niet in 4 keer
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 16:04
*Chivu
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 01:06
Slecht geïnformeerd bro

Juventus heeft zojuist 300 miljoen opgehaald met vernieuwde uitgifte van aandelen, en de leningsvoorwaarden laten vernaderen waardoor er 120 miljoen aan rente bespaard wordt de komende tien a vijftien jaar
Is toch weer een Ronaldo’tje extra 😉😉
Is allemaal openbare info gezien juve beursgenoteerd is
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 15:53
Betalingsregeling treffen
Vind ik leuk
Bizzy +22844
maandag 18 maart 2019 om 14:49
Ligt voor de hand. Prima verdediger
Vind ik leuk
pos +9961
maandag 18 maart 2019 om 14:49
Vlak voor een duel interesse laten blijken in een speler van de tegenstander. Het lijkt Ajax wel zeg.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:50
Laat je niet bij de neus nemen..........
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 14:58
Kan je ff een normale profielnaam nemen. Dit is gewoon triest en bewust mensen uitdagen en jennen.
Kap daar ff mee man!
Vind ik leuk
Snapje? +9816
maandag 18 maart 2019 om 15:06
Nooit meer in te halen, sneuneus.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 20:42
Steek jij je neus maar in eigen zaken..... Oh nee, je hebt vast geen eigen leven naast dit trollen bestaan. Sneu
Vind ik leuk
Daan87 +273
maandag 18 maart 2019 om 14:51
ze kunnen toch ook gewoon een uurtje skypen vanmiddag? marc zal toch ook wel tot half 6 op kantoor zijn?
Vind ik leuk
mcmodd +28759
maandag 18 maart 2019 om 14:51
Nou, dit is me toch wat. Welk doel heeft Juve om niet te willen wachten? Meestal als dames iets heel snel willen zijn ze niet van het allerbeste allooi. Misschien moet Ajax dat ook zo benaderen, in de zin van: na de strijd tegen Juve praten we eerst met Juve als De Ligt dat zelf ook wil, voor die tijd willen we rust voor de speler en het team. Als je een dame haar zin geeft moet daar altijd voldoende tegenover staan. Meestal is het goed als ze naar je hand hengelen. Laat dat nog even duren zou ik zeggen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 14:52
150 miljoen en een ticket voor de halve finale, dan mogen jullie hem komende zomer hebben.
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 18 maart 2019 om 14:52
Meteen doen, grotere mogelijkheid om kampioen te worden dan waar hij nu zit. Bij Barca zal hij niet direct in de basis komen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 14:56
Heerlijk man die afgunst in je comment, toch even een sneertje naar Ajax maken.

Wel grappig dat uitgerekend Feyenoorders een grote mond hebben over het niet mee doen om het kampioenschap...
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 18 maart 2019 om 14:57
maakt me geen hol uit, 6-2 gewonnen en 020 al weer geen prijs dit jaar....mooi man!!! Dat maakt het drama seizoen van ons meer dan goed
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:26
Wel raar. Liever zien dat een "concurrent " geen kampioen word dan zelf presteren. Zegt genoeg over het "topsport klimaat in Rotterdam. Een kinderhand is gauw gevuld.
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 18 maart 2019 om 15:44
Niet helemaal, gaat mij vooral om de arrogantie die jullie ajaxcieden met jullie meenemen, ik las al op plaatsen dat jullie de treble we even zouden pakken, ons aller ajax. lachwekkend gewoon. Laat duidelijk zijn dat ik de gang van zaken in rotterdam betreur, maar de afgang die 020 weer ondergaan heeft maakt veel goed. Alles op de champions league dus
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Net als PSV alles op de competitie. En de CL gaan wij echt niet winnen hoor. Al hoop ik van wel, het is niet reëel. ALS wel al van Juventus winnen 😉, dan zijn er nog een paar ( Barça en City) die ik nog wel een treetje ( of 2 ) hoger inschat dan Ajax. Heb er 1 verklaring voor, in de CL kunnen ze zich in de picture spelen en in de ED niet. Zegt wel iets over de instelling van sommige. Denk ook wel dat het drukke programma mee speelt, maar het is natuurlijk geen speeltuin. Het is je werk. Denk dat het volgende seizoen wel goed komt met jullie met Jaap aan het roer.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 16:11
Uh, kleine correctie. Ajax is GEEN concurrent van Feyenoord(zouden ze willen), dat is Az. Maar voor de rest heb je gelijk. De afgunst naar een andere club is groter dan de interesse in je eigen.
Vind ik leuk
Hans van Hit +1047
maandag 18 maart 2019 om 15:31
Kleine club mentaliteit. Ajax staat in de finale van de beker, omdat ze wonnen van ‘de cupfighters’ met 0-3.
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 18 maart 2019 om 15:45
maar de beker is geen prijs, dat zeggen jullie al jaren, dus eigenlijk ook niet veel bereikt dit seizoen en wel veel geld uitgegeven.
Vind ik leuk
Snapje? +9816
maandag 18 maart 2019 om 15:35
Fr12 ff gelezen, 😂😂😂😂😂 maar jij bent heeeeeeeeel blij, blijdorp!!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
berwi +516
maandag 18 maart 2019 om 14:53
gewoon naar ons BARCA en met Frenkie mee
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 18 maart 2019 om 14:57
Mosterd na de maaltijd actie van Juve, Matthijs heeft reeds voor Barca gekozen.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 14:59
Wat een kut a tie. Spelers lekker met rust laten tit aan transferperiode. Nu gaan de koppies weer malen.....
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Pfff, *actie en tot. Vroeger deden telefoons wat je wilde schrijven. Nu doen ze maar wat.. 🙈
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 15:04
130 miljoen ophoesten en anders weg wezen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:25
We zien geen filmpje van Sjaak ? is ie bij de ramen..?????????????//
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 15:54
😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 15:26
Ik hoop dat het gaat lukken, De Ligt bij Juve is een goede keuze.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:28
70 milj. + een bekentenis dat er bij de champions league finale van 1996 doping is gebruikt door Juventus
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:30
Lekker na de 2 ontmoetingen om de tafel.ajax moet dit gewoon eisen,dat er gepraat kan worden,als champ league avontuur voorbij is en niet eerder.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
maandag 18 maart 2019 om 15:35
Logische transfer, maar het tijdstip voor de ontmoeting moet Overmars verschuive n tot na de ontmoeting tegen Juve
Vind ik leuk
erretje +10
maandag 18 maart 2019 om 15:38
Ze kunnen zich de reiskosten besparen, binnenkort zijn ze er tóch...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:40
Spero venga. Benvenutto
Vind ik leuk
Mari +13310
maandag 18 maart 2019 om 15:40
Of hopen ze dat de Ligt dan rustiger aan zal doen tegen zijn toekomstige clubgenoten?
Vind ik leuk
Bhj +2520
maandag 18 maart 2019 om 15:42
Goede voor een verdediger, maar wel een lelijjke, door doping en omkoping doordrengde club die eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft.

Ook dit is weer een vies spelletje van ze. Juve merda. Ik hoop dat we ze pakken, zal lastig worden, maar goed als de Uefa correct is (wat ze niet zijn) dan zullen ze Ronaldo ook voor 2 wedstrijden schorsen. Komt ons niet slecht uit.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:58
Nee hoor. Simone kreeg een geldboete voor hetzelfde. Gaan ze Ronaldo echt niet ( terecht) voor schorsen. En die boete zal best hoog zijn, maar dat is voor Ronaldo hooguit 4 uur "werk".
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:38
Als je commentaar hebt op Juve verdiep je dan eerst eens in de werkelijkheid. Spelers zijn nooit in opspraak geweest. Wel de directie wat uiteindelijk degradatie naar de serie B tot gevolg had. En ruim je eigen merda op
Vind ik leuk
SjeH +421
maandag 18 maart 2019 om 15:44
Waar blijft die ouwe chagrijn ?
Vind ik leuk
carl coenr +269
maandag 18 maart 2019 om 15:44
wachten tot na de wedstrijd, dit zijn de bekende trucjes om vlak voor de onderlinge wedstrijd de focus van de Ligt op andere zaken te krijgen. Doen alle Italiaanse clubs
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
maandag 18 maart 2019 om 15:46
Opzouten met die kutitalianen. Allemaal spel in aanloop naar de match. Als ik ajax was zou ik publiekelijk interesse tonen in Ronaldo. Die willen we bij ajax.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 15:51
3 miljoen euro
Vind ik leuk
bramski +146
maandag 18 maart 2019 om 15:51
100.000.000 anders niet weg
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:53
centen ????
Vind ik leuk
Nicholas +126
maandag 18 maart 2019 om 15:52
70 Miljoen? We sturen wel een gesigneerd shirtje op
Vind ik leuk
gustare +782
maandag 18 maart 2019 om 15:54
Ruilen voor Ronaldo 🤣🤪
Vind ik leuk
pico323 +7880
maandag 18 maart 2019 om 15:55
Prijs opdrijven niet onder de 100 miljoen laten gaan en 25% doorverkoop afdwingen. Maar het liefst houden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:56
En poef weg is : de ligt tekent ineens bij barca.

Plot twist !!!
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
maandag 18 maart 2019 om 16:00
Angst alleen maar angst. Wacht twee weken en kom een paar uurtjes eerder naar de Arena.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
maandag 18 maart 2019 om 16:18
Praten mag maar verkopen via Raiola denk het niet want deze man heeft alleen maar jeugd naar de donder gebracht en nogmaals Ajax beslist en niet die rat van Raiola !
Vind ik leuk
RGB +2032
maandag 18 maart 2019 om 16:27
2 x 3-0 voor Ajax + 100 miljoen. Deal.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5676
maandag 18 maart 2019 om 16:40
Opbokken met die slikkers uit Turijn. Naar volk.
Vind ik leuk
ajaxdev +685
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Opzouten zou ik zeggen. Na dit seizoen zijn ze samen met andere gegadigden aan de beurt. Geen onrust in de selectie maken lijkt me een goed adagium. Eerst maar eens PSV zien te kloppen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:37
Nooit aan die doping club!
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
maandag 18 maart 2019 om 17:56
Binnenkort schuift ook FC Knudde. Tsjonge, jonge jonge...De JC Arena is een vijver.. je betaalt een vermogen en hebt beet. Hup, hengelen... beet, op de reservebank...
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
maandag 18 maart 2019 om 18:00
100 miljoen euro en een auto uit de Fiat stal plus stereo installatie (Een Rijkaardje🙈)..moet lukken.
Vind ik leuk
Frietbakker +5807
maandag 18 maart 2019 om 18:02
Totaal niet chique om voor zo'n tweestrijd te gaan zitten onderhandelen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:48
De ligt naar juve
Mooie club
Spelen met Ronaldo
Gaan!!!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:02
als de ligt weg gaat voor 70.000.000 dan is het een zak centje voor ajax1
Vind ik leuk
jari_ +926
maandag 18 maart 2019 om 19:31
Geen gesprekken tot na de kwartfinales! Hij zal niet minder waard worden, alleen maar meer.
Vind ik leuk
Geje +0
maandag 18 maart 2019 om 19:46
Hij wil naar Barcelona !! Dus geen kans
Vind ik leuk
hoebie60 +223
maandag 18 maart 2019 om 20:26
De beste club voor hem, daar word hij de beste verdediger van de wereld.
Vind ik leuk
Ray01 +168
maandag 18 maart 2019 om 23:01
Het is altijd een merkwaardige zet van clubs of hun belangenbehartigers, dat ze plots koopdrang hebben bij de club waartegen ze moeten spelen.. kennelijk om wat onrust te zaaien bij die tegenpartij om zo makkelijker met de zege vandoor te kunnen.. Goedkope onzin! Niet in trappen Ajax..
Vind ik leuk
Linders +41
maandag 18 maart 2019 om 23:12
Lkkr richting Barça gaan ,daar kom je ook in een mooie competitie terecht .
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 19 maart 2019 om 08:27
hallo Juventus wil gewoon onrust zaaien bij Ajax na de wedstrijden tegen Ajax hoor je niks meer over de ligt naar Juventus! Trouwens de ligt heeft bij barselona al een voorcontract getekend? dus..... die gaat Frenkie achterna! mvg ritje