Koeman in gesprek met worstelende Memphis: 'Lukte niet, teleurstellend'

Koeman in gesprek met worstelende Memphis: 'Lukte niet, teleurstellend'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 17:05ma 18-03-2019 om 17:05

Ronald Koeman heeft met Memphis Depay gesproken over diens vormdip. Bij zijn werkgever Olympique Lyon heeft de Oranje-aanvaller het momenteel moeilijk, ziet ook de bondscoach van het Nederlands elftal. 

In 2019 maakte Memphis pas twee doelpunten namens L'OL. De laatste weken zit de voormalig spits van Manchester United en PSV zelfs regelmatig op de bank. "Ik heb daar met hem over gesproken. Hij wil presteren en goals maken, hij wil belangrijk zijn. Maar het hoort erbij dat het op momenten anders gaat zoals je zou willen", aldus Koeman, maandag tijdens een persconferentie in Zeist.

"Memphis hoeft mij niets te bewijzen, hij heeft mij vaak genoeg laten zien hoe goed hij is. Hij heeft een belangrijke rol bij het Nederlands elftal en moet gewoon blijven doen wat hij eerder al deed bij ons."

"Zijn situatie bij zijn club is anders dan bij Oranje. Misschien zijn gevoel ook wel. Hij wilde graag met Lyon tegen Barcelona bewijzen hoe goed hij was en dat lukte niet. Dat was teleurstellend. Maar zijn situatie bij Oranje is totaal niet veranderd."

Oranje speelt deze week tegen EK-kwalificatieduels. Donderdag is Wit-Rusland de tegenstander in De Kuip, Duitsland komt drie dagen later op bezoek in Amsterdam. 

Lees ook: Koeman onthult: 'Heb al met Ihattaren gesproken, voordat zij dat deden'

Plaats een reactie

Nao Veure +351
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Ik ben geen fan van 'm
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:09
Hoop dat hij nu weer gaat pieken! Soms wedstrijden geniaal maar soms 1000 minuten onzichtbaar. Alleen vermeld als veldspeler op het wedstrijdformulier. Nu krijg je de kans om je goede reeks bij het Nederlands elftal door te zetten. Grijp deze met beide benen aan;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:44]
Vind ik leuk
Nao Veure +351
maandag 18 maart 2019 om 17:10
Ja dat hoop ik ook want Nederland hoeft van mij geen eindtoernooi meer te missen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:15
Hij speelde zeer goed in de vorige wedstrijden. Gooi hem maar in de basis. Want ik denk dat een spits als Wout Weghorst niet werkt in ons systeem.
Vind ik leuk
Rabarber +8954
maandag 18 maart 2019 om 17:47
In Oranje was hij prima, bij Lyon is het de laatste maanden bijna net zo slecht al z'n raps. En die zijn heel slecht. Hopelijk weet Koeman hem weer aan de praat te krijgen.
Vind ik leuk
mcmodd +28759
maandag 18 maart 2019 om 17:42
Van piekeren naar pieken, dat zou toch echt mooi zijn.
Vind ik leuk
yuuup +11187
maandag 18 maart 2019 om 18:02
Ik lust geen witlof.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 18 maart 2019 om 19:25
Wij ook niet van jou
Vind ik leuk
HierDieTitel +4817
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Komt er wel overheen! Geweldenaar!
Vind ik leuk
Ale +6155
maandag 18 maart 2019 om 17:13
Nooit!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:20
En is ook nog nooit een geweldenaar geweest, bij PSV niet, United niet, Lyon niet en Oranje niet.

Bij PSV vertrok hij nadat hij 1 jaar leuk gespeeld heeft en topscorer werd, echter waren Wijnaldum en Guardado duidelijk de dragende spelers en was misschien ook Luuk nog wel belangrijker.

Bij United geen knikker geraakt, werkelijk niet een.

Bij Lyon vorig jaar 1 sterk half jaar gehad en gelijk loopt meneertje weer naast zijn schoenen en is het inmiddels alweer een 3/4 seizoen hopeloos met die jongen, leuk mee doen is niet genoeg om een geweldenaar genoemd te worden.

Het is gewoon een domme idioot die zijn talent vergooid en waar niemand van durft in te zien dat hij de top niet aan kan, puur vanwege zijn zwakke mentale weerbaarheid.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:24
Jij hebt echt dat ajaxbrilletje vastgelast op je voorhoofd hè

Huilen doe je maar lekker thuis
Niet op VP aub

Niet dat ik Memphis geniaal vind ofzo maar is gewoon een goeie speler voor nl
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:26
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:29]
Vind ik leuk
HierDieTitel +4817
maandag 18 maart 2019 om 17:27
Ik vind van wel, jouw mening boeit mij verder niks!

Dus laat mij lekker bij mijn mening blijven!

Jouw reactie smaakt een klein, heel klein beetje naar jaloezie..
Vind ik leuk
Lachuh +961
maandag 18 maart 2019 om 17:31
Ik vond hem op het wk toch wel goed spelen.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
maandag 18 maart 2019 om 18:01
Hahaha.. ben jij nou chef voetbal?
Vind ik leuk
V. Gaal +8
maandag 18 maart 2019 om 19:38
@chef voetbal, iedereen heeft het bij Memphis altijd over zijn mentale weerbaarheid en dat juist dat de reden is dat hij niet het optimale uit zijn carrière haalt! Maar misschien moeten we met zijn allen is concluderen dat hij mentaal best wel sterk is maar gewoon niet zo getalenteerd als iedereen denkt!
Vind ik leuk
Spiegel +11605
maandag 18 maart 2019 om 19:52
Talent vergooid. Omdat hij de druk niet aan kan.

Talent vergooien is als je ala Theo Janssen biertjes en sigaretten belangrijker vind dan in topvorm zijn.
Mentale weerbaarheid is iets wat je 1. Moet bezitten 2. Met de opvoeding geleerd moet zijn.

Je kan deze jongen vanalles verwijten, maar niet dat hij zijn talent vergooid.

In zijn tijd bij psv stond hij als eerste op het veld. En ging hij er 9/10 keer als laatste vanaf.
Daarna ging hij nog het krachthonk in.

Dusja, het is geen intelligente jongen, maar wel een goede jongen met het hart op de juiste plek. En hij werkt er wel hard voor.
En soms is dat nou niet genoeg.

We kunnen niet allemaal zoals Messi door het leven heen wandelen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:56
Jansen rookt alleen shaggie’s
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 20:33
Goeie opmerking, het ontgaat nogal wat mensen dat Memphis altijd keihard werkt voor z'n voetbal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:44
Nee, daarvoor moet ie veel constanter zijn. Daarom wil ook geen topclub hem.

Niet goed genoeg voor Europese top.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 17:09
Gewoon zo'n indrukbare fles ketchup kopen
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:09
Worstelende Memphis? Dit is wie hij is, hij worstelt nergens mee, hij is gewoon niet zo goed als vele hem toedichten.

Subtop is zijn absolute top en die top kan hij zelfs niet constant aan tikken, mentaal zo slap als een zacht gekookt eitje.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 17:09
Doet het gewoon erg goed sinds de zomer bij het Nederlands elftal
Vind ik leuk
Ale +6155
maandag 18 maart 2019 om 17:15
Ja nog wel.. Mentaal is het een slappeling. Als hij het op zijn heupen heeft is hij geweldig goed!
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 17:17
Maradona is en was mentaal ook niet de meest stabiele. Om daar nou spelers op te gaan afwijzen...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:17]
Vind ik leuk
Ale +6155
maandag 18 maart 2019 om 17:18
Wat een vergelijking! Maradona zakte op het veld nou niet bepaald door het ijs..
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 17:20
Mentaal was hij wel zo slap als Rutte zn zak. Misschien ligt het dan toch aan iets anders en niet perse aan mentaal. Misschien gewoon aan puur talent
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:21]
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
maandag 18 maart 2019 om 17:38
Nee die bleef overeind door het magische poeder.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:16
Wel nee, schei uit man, matige speler die niks aan Oranje toevoegt, zet iemand anders er neer en het gaat nog steeds even goed.

2 toernooien hebben we gemist terwijl hij zogenaamd onze beste speler was, hij heeft in die periodes nauwelijks gescoord of assists gegeven.

Nu draait het team beter (ja het team, niet Memphis in zijn eentje) en ineens doet iedereen alsof dit door Memphis komt, terwijl we toch duidelijk zien hoe het achterin ineens goed staat met van Dijk en de Ligt en hoe het middenveld eindelijk weer functioneert sinds Frenkie naast Wijnaldum is komen te staan.

Maar nee joh, lekker blijven beweren dat het komt door de geweldige Depay...
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 17:19
Voorin is het gewoon dunbezaaid bij het Nederlands elftal. Om nou te zeggen dat de huidige Babel een wereldtopper is.. gun die jongen de wereld hoor daar niet van
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:24
Ja het is dun bezaaid, maar dat rechtvaardigd op geen enkele wijze om Depay maar omhoog te lullen. Daar kan die jongen tevens niet mee omgaan en dat zien we nu weer terug in zijn mindere vorm dit seizoen, teveel geprezen na die Nations League wedstrijden van Oranje en zijn goals bij Lyon vorig jaar.

Deze jongen heeft het niet, het zoveelste mentaal zwakke joch wat keer op keer onrust verooraakt met zijn eigen gedrag en vervolgens zo hard mogelijk gaat schreeuwen dat de ophef hem niets doet, waarmee hij dus aantoont dat het hem juist wel raakt.

Die vingers in zijn oren bewijzen het, ik hoor jullie niet wil hij aangeven... Nee, daarom steek je inderdaad je vingers in je oren... Te dom om zijn hol af te vegen dat joch .
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 17:31
Jij altijd met dat omhoog praten. Je bent de enige die dat ziet. Hij wordt minimaal net zo vaak weer omlaag gepraat. Niemand heeft het hier over wereldtop. Maar hij doet het gewoon goed dit jaar bij het Nederlands elftal en is waarschijnlijk de beste Nederlandse aanvaller. Kan je die wel gaan afzeiken omdat mensen "omhoog zouden praten" maar gaat nergens over. Lijkt meer met je eigen frustraties te maken te hebben. Ga wat leuks doen ofzo. Voel jezelf eens productief of trots op jezelf. Waarschijnlijk helpt dat al
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:33]
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 17:22
Hij moet zich gewoon wat meer op het voetbal zelf richten ipv die filmpjes, zijn wensen na 2 leuke wedstrijden uit te spreken of muziek maken.

Zorg dat eerst dat je heel jaar een hoog niveau vast kan houden wat hij sinds zijn vertrek bij PSV nog geen 3 maand gelukt is.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 17:30
Benieuwd waar ze staan. Tegen Duitsland en France is voetballen makkelijk maar nu gaat het ergens om. Denk niet dat W-Rusland counterruimte geeft.
Vind ik leuk
Oohzo +240
maandag 18 maart 2019 om 17:37
Sinds Dembélé bij Lyon speelt gaat het minder met Memphis.
Vind ik leuk
Lubje +771
maandag 18 maart 2019 om 17:51
Die Memphis moet eens een keer gaan voetballen! Minder praten en helemaal niet denken dat je bij de beste spelers van de wereld hoort.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:24
In potentie echt een goeie voetballer. Maar heel wisselvallig, nu kijk ik geen franse competitie en weet dus niet wat hij om hem heen heeft staan. Hoop nog steeds dat hij gaat knallen... en dan meer structureel.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 18 maart 2019 om 19:03
Grappig hoe dat gaat, spelers worden uitverkoren op basis van hun prestaties bij de clubs, maar soms ook weer niet ha ha
Vind ik leuk
Raziel +146
maandag 18 maart 2019 om 20:42
Yup. Persoonlijke voorkeur van de bondscoach. Tot op heden kunnen we hem moeilijk kwalijk nemen dat hij slecht heeft geselecteerd. Maar goed, Nederland heeft 17mil bondscoaches.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 18 maart 2019 om 20:45
Inmiddels alweer 25 jaar, nog niet oud, maar hij moet wel snel wat constanter worden om de top te halen. Ik gun het hem in ieder geval van harte!
Vind ik leuk
Nr14always +5571
dinsdag 19 maart 2019 om 00:44
Die Koeman lijkt steeds meer op een cartoon, oh boy are you fat, Memphis?, daar moet een therapeut bij komen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws