Kluivert 'betere speler': 'Maar af en toe denk je: daar had ik kunnen staan'

Kluivert 'betere speler': 'Maar af en toe denk je: daar had ik kunnen staan'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 18:14ma 18-03-2019 om 18:14

Justin Kluivert heeft geen spijt van zijn overstap naar AS Roma afgelopen zomer. De negentienjarige linksbuiten volgt zijn oude club Ajax nog wel 'met liefde in zijn ogen', zeker nu de Amsterdammers indruk maken in de Champions League.

"Als ze uit van Real Madrid winnen, dan is dat prachtig om te zien", vertelt Kluivert, die voor zeventien miljoen euro naar Italië vertrok, aan FOX Sports. "Ik heb helemaal geen spijt dat ik deze keuze heb gemaakt, maar af en toe denk je: daar had ik nog kunnen staan. Het is prachtig, echt mooi."

Of Kluivert als hij bij Ajax was gebleven wél was opgeroepen voor het Nederlands elftal, durft hij niet te zeggen. "Je weet niet hoe het was gelopen als ik nu bij Ajax zou zijn. Alles gebeurt met een reden, daar geloof ik in. Als ik bij Ajax was gebleven was het misschien heel goed gegaan, maar misschien ook hetzelfde."

De aanvaller is hoe dan ook van mening dat hij baat heeft gehad bij zijn transfer naar AS Roma. "Ik ben nu sowieso een betere speler dan bij Ajax. Ook in mijn privéleven heb ik veel meegemaakt. Alleen wonen, vaak alleen zijn, dat maakt je sterker, ook in het voetbal."

"Ik heb heel veel geleerd, meer dan dat ik denk ik bij Ajax had kunnen leren", stelt Kluivert. "Maar andersom zou ik misschien bij Ajax ook andere dingen leren, die ik hier misschien later leer of nog niet heb geleerd."

Lees ookKluivert meldt zich bij Jong Oranje: 'Dan kan Koeman mij moeilijk oproepen'

Poll

Had Justin Kluivert in dit Ajax gepast?

(7199 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 18:20
Het wk open deuren trappen is weer begonnen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18552
maandag 18 maart 2019 om 18:20
Maar we zijn allemaal wel heel blij voor hem..........
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:23
Enorm blij
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:25
Echt héél blij inderdaad.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Veel slimmere reacties als dit zou ik van Kluivert junior ook niet op rekenen dan kun je lang wachten ben ik bang. Bij ajax had hij kunne leren om in de kwartfinale van de CL te spelen, die bagage mis je gewoon ff bij roma 😉
Vind ik leuk
Phoxythebest +1122
maandag 18 maart 2019 om 18:58
En dan durven te zeggen dat hij een betere speler is geworden, mede door die halve wedstrijden, invalbeurten plus bank en tribune zitten, tja, hij verdient in elk geval leuk.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1259
maandag 18 maart 2019 om 19:50
En hoeveel scheelde dat bij Roma? En had hij in de basis gestaan nu ook Tadic en Ziyech er zijn? Had jij net als ik, als je vorig jaar juni geld moest zetten welk team verder in de CL zou komen, niet eerder je geld op Roma gezet?
Vind ik leuk
Phoxythebest +1122
maandag 18 maart 2019 om 21:01
Spelers kiezen te snel voor een lucratieve aanbieding, de man die Kluivert gehaald heeft(Monchi) , verkast nu naar Sevilla en dan mag je hopen dat de nieuwe trainer(want die hebben ze nu ook, Eusebio is ontslagen ) het in je ziet zitten. Voordat je weet speel je bij (met alle respect)Utrecht of Mainz. Dan had je beter nog 1 of 2 jaartjes, meer kilometers, wedstrijden bij Ajax kunnen spelen. Tadic blijkt een goede zet maar Frenkie, Zyech, De Ligt, Neres enz waren er al toch? Genoeg reden om te blijven. Het zal moeten blijken of hij de juiste keuze gemaakt heeft, tot nu toe zie ik het niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 20:22
Eigenlijk weet je ook nooit zeker dat je in de kwartfinale CL komt te staan als je bij een Nederlandse topclub speelt. Dan begrijp ik wel dat hij die stap naar Roma heeft gemaakt, omdat hij z’n plafond raakte bij Ajax.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 20:43
Eh ja, ik typ het ook met een knipoog...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:15
Wat een bullshit lul jij zeg, bij Ajax had hij dit seizoen ook geen basisplek gehad.Zijn plafond bij Ajax dan zou hij Tadic uit de ploeg moeten spelen en als jij denkt dat hij dit had gedaan ben je niet goed in die bovenkamer van je.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 19 maart 2019 om 19:01
Kluivert is jong en talentvol. Een speler uit de Nederland als hij wil dan tegenwoordig al snel een andere stap maken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:47
Zn plafond geraakt bij Ajax??? Die jongen was verre van constant, laat staan een sterkhouder. Dat hij die stap heeft gemaakt naar Roma is opzich begrijpelijk, maar iedereen kon zien dat hij nog genoeg kon leren bij Ajax. Hij liet het ook afweten tijdens grote wedstrijden. Dan ben je mijn inziens niet toe aan een stap hogerop. Sneijder, Vd Vaart, Zlatan zijn toch wel betere voorbeelden die lieten zien dat zij echt toe waren aan een stap hogerop en nu recentelijk kan je dat ook zeggen van de Ligt, ondanks zn leeftijd. Ik hoop echter dat hij wel vertrekt met een landstitel. Dat staat toch net wat beter op je cv.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 19 maart 2019 om 22:07
Voor hem persoonlijk was het zijn plafond. Hij is jong en wilde die stap maken. Als de Ligt nu weggaat is het eigenlijk ook te vroeg, maar ook hij bereikt zijn plafond bij Ajax.
Vind ik leuk
Jandieze +1191
maandag 18 maart 2019 om 19:17
Nu het wk straatracen en gangbang nog
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
maandag 18 maart 2019 om 19:57
Oei, die kan nét niet.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 02:24
Wat heb jij tegen straatraces?
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 09:13
Op de opebare weg? Alles.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 10:23
Live a little.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 11:26
Js dat vind ik ook, met name voor de overige weggebruikers.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:12
Hij had ook bij Ajax geen basisplek gehad dus laat hem maar lekker in zijn eigen onzin geloven.
Vind ik leuk
rinirat +4197
maandag 18 maart 2019 om 18:20
Heeft het gewoon helemaal verkeerd gedaan in alles.
Verwend en dom.
Wat za hij een spijt hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 18:30
Nee joh geld verzacht alles, hij ziet het nog steeds als een overwinning want dit geld had hij bij ajax nooit gekregen. Net zoals hij bij roma niet de opleiding krijgt die hij broodnodig heeft. Nieuwe coach laat hem maar ergens spelen wat niet zijn positie is, dat zal hij zien als bijleren maar omdat ie niet geschikt is voor die positie is dit het begin van het einde. Zelfde verhaal met karsdorp. Staat soort van rechtshalf en weet totaal niet hoe te spelen voelt zich niet in zijn element op die plek en speelt ook slecht.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:45
Het zou mij niet eens verbazen als Ajax hem terughaalt in de zomer. Ik zie het het gebeuren.
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 18 maart 2019 om 19:10
Zie ik niet gebeuren. Hij is happy in Rome en Roma met hem. Dan ga je echt niet terug naar de Eredivisie. Met alle respect voor Ajax.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:34
Zou hij echt happy zijn daar? Hij speelt nauwelijks.. Plus, Ranieri (trainer Roma) schijnt fan te zijn van 2 aanvallers i.p.v. 3, waardoor er dus geen vleugelspitsen meer nodig zijn.
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 18 maart 2019 om 21:22
In een 442 van Ranieri zijn de buitenste 2 vaak aanvallers. Kluivert begin vorige week ook gewoon in de basis. In Italie zien ze klassieke vleugelspelers sowieso vaak als middenvelders.
Vind ik leuk
Rabarber +8954
maandag 18 maart 2019 om 18:20
Justin kan nu helemaal in z'n eentje spaghetti maken.
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 18 maart 2019 om 18:25
Zijn broertje zal daar vast beter in zijn
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 18:32
Hahahahaha ik pis in mijn broek. Dus op dat vlak is hij beter geworden. XD
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:21
Zoals de bank warm houden
Vind ik leuk
Roeptoeter +19233
maandag 18 maart 2019 om 18:21
Joh, ga je moeder voor de gek houden. Die heeft tenslotte jou eerst voor de gek gehouden.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
maandag 18 maart 2019 om 18:23
Angela heeft papa al goed bedonderd en negen miljoen verbrast met een crimineel.

Zoonlief heeft zij ook bedonderd door hem te laten vertrekken, met behulp van Ome Mino.

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:46
Zat zijn moeder toen niet achter zijn verkoop..zakenbehartiger ?? Dat Over de paard mill zouden binnen strlmen ???
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
maandag 18 maart 2019 om 18:22
Hou gewoon je klep dicht, jongen.

Niemand wil iets van je horen
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 18 maart 2019 om 19:09
Jij blijkbaar wel anders zou je hier niet reageren.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:11]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:22
Ja. Hij weet nu heel veel van bankzaken af.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 18:24]
Vind ik leuk
Champ +580
maandag 18 maart 2019 om 18:23
Laat maar. Geen interesse in.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:24
Komt wel goed met hem.
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 18 maart 2019 om 19:13
Wat een haat, hè? Die jongen heeft gewoon gekozen om voor een andere club te spelen. Het lijkt wel alsof hij zelfstandig de Arena in brand heeft gestoken als je de reacties hier leest.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:56
Ja joh, alsof Kluivert al die mensen persoonlijk iets heeft aangedaan. Zulke overdreven nietszeggende reacties..
Vind ik leuk
2018-2019 +32
maandag 18 maart 2019 om 18:25
Tuurlijk,wat leer je nu van de paar onnozele CL wedstrijden die Ajax gespeeld heeft dit jaar.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 18:44]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:28
Dat de Europese top allemaal interesse hebben. Ajax heeft tenminste ambities kan de rest in Nederland nog wat van leren. Die mickey mouse titel stelt geen reet voor. Die magische avonden daar doen de meeste het voor.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
maandag 18 maart 2019 om 18:39
Ik denk dat ze daar bij Ajax heel anders over denken. Maar blijf maar lekker je kop in het zand steken. Lekkere magische avonden met o prijzen. Geef mij dan maar een kampioenschap. Ik zou het zwaar kut vinden als mijn club zoveel miljoenen zou investeren en geen prijzen haalt. Misschien een groot feest geven als dat knvb bekertje gewonnen wordt?
Vind ik leuk
Dani82 +3807
maandag 18 maart 2019 om 18:57
Ik denk dat het alleen al groot feest is dat al die CL miljoenen binnen stromen. En als ajax niet zo ver was gekomen, heb je ook niks aan een kampioenschap als je geen ticket meer kan verdienen voor de CL.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
maandag 18 maart 2019 om 19:01
Dat heb je toch niet nodig. Je kunt toch ook via voorrondes mee doen. Zoals Ajax. Nog meer europese wedstrijden. Dat vinden jullie toch allemaal zo mooi. Het zal mij een zorg zijn hoeveel geld er binnen komt. Daar krijg ik toch niks van...ik wil prijzen
Vind ik leuk
Dani82 +3807
maandag 18 maart 2019 om 19:51
Ajax kan dat wel hebben we allemaal gezien, maar de rest van de clubs komen dan niet zo ver....
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:09
Ach ja, PSV heeft ook kalenderjaar 2018 voor 33 miljoen aan speler gekocht.
Vind ik leuk
Blindsy +20520
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Kortom..geen idee. Goeie bijdrage, Justin.
Vind ik leuk
S41 +64
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Next!!!!!!!!
Vind ik leuk
Nick Kools +12147
maandag 18 maart 2019 om 18:27
Wat kan die gast uit zijn nek lullen zeg. Wordt niks met hem.
Vind ik leuk
Gilze +1324
maandag 18 maart 2019 om 18:28
Lekker verder blijven leren
Vind ik leuk
Gilze +1324
maandag 18 maart 2019 om 18:30
Zei hij als een boer met kiespijn
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 18:31
Hahahahahaha hij heeft geen spijt, daarom heeft hij dit nu al een keer of 28 in een interview verteld, omdat hij zo zeker is van zijn keuzes...

Losertje van het niveau Depay.
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 21:11
Tis maar wat je een loser vind. De één speelt bij AS Roma, de ander bij Lyon, beide bij Oranje en beide hebben hun pensioen binnen.

Bij welk eerste elftal heb jij gespeeld, 'chef voetbal'?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 21:14
Als je zulke oppervlakkige criteria hanteert dan ben je zelf net zo'n grote loser als deze twee. Het zijn twee verwende snotventjes die zwaar overbetaald krijgen voor iets wat helemaal niets toevoegt aan de samenleving.

Brood en spelen, zolang het klootjesvolk maar te eten heeft en wat entertainment heeft om de tijd mee te verdrijven, dan is het allemaal goed...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:35
Wat een politiek correcte praat van zon snotneus!!
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
maandag 18 maart 2019 om 18:35
Domme eikel
Vind ik leuk
gerard.. +996
maandag 18 maart 2019 om 18:37
Nou nou het is wel duidelijk
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:41
Ik hoor nog zo zijn woorden
Binnen afzienbare jaren zou hij gekocht worden tegen een bedrag wat de 100 mill. Deed patseren. En op zijn top jaar Ronaldo Messi. Bedragen
En Nu .. .eer reservebank SOMS basis maar de reservebank lonkt steeds meer gezien de aankopen vd. Club.
Ik Hoop dat Marc (nog gefeliciteerd met contract verlening) niet gaat denken om hem terug te halen !!
Jan Verthongen Suarez Vermealen eigen jeugd maar buitenlandse ervaring is het mooiste en wat nog mooier met een Ajax verleden..
Ondanks het verlies van zondag is dit een opsteker zij het op Staf/Directie niveau
Mocht het zo wezen ??? Hebben wkj de slag van Arsenal gewonnen eerste slag ...IN !!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 18:43
Nee joh, je zit er naast, hij wilde voor 180 miljoen naar Barcelona, 100 miljoen was veel te weinig.
Vind ik leuk
MirakelMan +289
maandag 18 maart 2019 om 18:44
Achteraf lullen is altijd makkelijk, Kluivert heeft gewoon een verstandige keuze gemaakt door niet bij een absolute topper te gaan banken, maar bij een sub-topper jezelf ontwikkelen en in de kijker spelen.

Ajax had hem echt wel kunnen gebruiken, maar gedane zaken nemen geen keer.
Vind ik leuk
langeGek +1819
maandag 18 maart 2019 om 18:52
Nou, Kluivertje. Als er 1 partij beter geworden is van jouw vertrek dan is het Ajax. Kluivertje, bedankt!
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 18:54
Denk dat hij zijn plek bij Ajax niet had behouden ten opzichte van Tadic maar hij had wel gezorgt voor meerdere optie's dus meer keuze in tacktiek.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
maandag 18 maart 2019 om 19:01
Wat een stom verhaal, hij weet donders goed dat hij zijn eigen glazen heeft ingegooid door Ajax te verlaten want sindsdien heeft hij geen basisplaats kunnen krijgen doordat zijn overgang veel te vroeg was en daardoor zijn selectie voor het Nederlandse elftal op de toch heeft gezet en alleen maar de bank in Rome heeft warmgehouden en zijn vader in alles gelijk heeft gekregen, door te luisteren naar onzinverhalen van Raiola en daardoor bezweek voor het geld is duidelijk aangetoond dat hij door zijn dwaze menibg gestraft is en jaren nu achterloopt op de spelers die wel de juiste beslissing hebben genomen door wel bij hun club te blijven en daardoor wel spelen in het Nederlandse elftal en zeer zeker in hun opleiding vooruit zijn gegaan en dat kan Kluivert niet zeggen want geld maakt niet de speler maar juist het spelen !
Vind ik leuk
Oohzo +240
maandag 18 maart 2019 om 19:02
Sorry Justin, alles gebeurt behalve de reden....dat gebeurt niet, dat plakken we erna die tijd zelf op, das een mindfuck.
Vind ik leuk
Beste PSV +369
maandag 18 maart 2019 om 19:17
Wat een bla bla ventje...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:35
Hij had wel in het huidige Ajax gepast, maar zou niet veel hebben gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:50
Hoezo betere speler geworden bij roma??je speelt amper!!!geen spijt?nou ik denk van wel.en dat weet ie zelf ook wel.maar je naam is mooi
Vind ik leuk
Just Nuts +868
maandag 18 maart 2019 om 19:52
Nee heb geen spijt van mij keuze .. zo die kunnen we weer afstrepen bij mijn bingo kaart. Orgineel antwoord Justin .
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 19:58
Als Hag moet kiezen tussen Tadic en Kluivert ... dan kiest ie niet eens Labyad, laat staan Kluivert. Bizar dat hij zich even goed vindt als Tadic.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:18
Hij heeft in iedergeval geleerd hoe het is om afwisselend op de bank of tribune te zitten
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:56]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:28
Als je bij Ajax was gebleven dan was je nu ook betere speler dan het jaar ervoor. Zucht, wat een rotsneer naar je oude club en wat een respect toon je voor de opleiding die je genoten hebt.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
maandag 18 maart 2019 om 20:36
Iets met je eigen nest bevuilen.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
maandag 18 maart 2019 om 20:41
Kortom verkeerde keus gemaakt, geluisterd naar z'n zaakwaarnemer en voor het geld gekozen. Bij Roma heeft hij nu 5% gespeeld van wat hij bij Ajax had kunnen spelen.
Vind ik leuk
Beste PSV +369
maandag 18 maart 2019 om 20:42
Haha je hebt meer op de bank gezeten dan bij Ajax...Wat heeft hij laten zien en wat heeft hij geleerd dan? Sorry het zal aan mij liggen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:13
Het ligt niet aan jou. Kluivert met zijn idioot gelul, lekker laten blaten. Dat hij nog niet moe wordt van zichzelf.
Vind ik leuk
Twanno17 +117
maandag 18 maart 2019 om 20:51
wat een kneus, rot op man... Door Ajax sta je daar. Correctie: hij zit vooral😂
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 21:03
Justin heeft veel geleerd in Rome.
Pizza bakken. Pasta koken en oh ja.
De tribune in Rome is warmer dan die in Amsterdam. Want er schijnt meer zon.
Laten we wel wezen. In dit Ajax had Justin ook op de bank of tribune gezeten.
Alleen in Rome vangt hij meer voor hetzelfde. End of story.
Vind ik leuk
James655 +966
maandag 18 maart 2019 om 22:44
Ik zou dan toch zo graag van Justin willen horen hoe en op welke punten hij een betere speler is geworden en meer geleerd heeft dan bij Ajax en hem niet alleen maar steeds in interviews die woorden horen roepen. Graag inhoudelijk, dus onderbouwd. Bovendien ontkracht hij hierboven zijn eigen woorden ook weer: "..... misschien dit, misschien dat........." Maar mogelijk is het ook weer de "sterke" journalistiek met maar halve verhalen. Wie weet.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:46]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:39
Met zijn aanwezigheid had Tadic zondag in de spits kunnen blijven staan, om maar eens een tactisch voordeel te noemen. Echter is het dan de vraag, was Tadic wel gekomen ? Hij had aan de algehele selectie wel wat kunnen toevoegen. Ze zeggen niet voor niks bij Ajax dat de bank 'matig' is, moet je dan niet spelers als Kluivert en Wöber behouden?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws