Van den Brom gepasseerd door topclubs: 'Zou hem eerder kiezen dan Stam'

Van den Brom gepasseerd door topclubs: 'Zou hem eerder kiezen dan Stam'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 18:48ma 18-03-2019 om 18:48

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 21:26ma 18-03-2019 om 21:26

Dat John van den Brom niet geschikt wordt bevonden door de Nederlandse topclubs, wekt verbazing bij Jan Streuer. De ex-prof en voormalig Vitesse-trainer is lovend over de 52-jarige trainer van AZ, die komende zomer de overstap maakt naar FC Utrecht.

"De topclubs zijn bezet, maar ik denk dat hij dat zeker aan zou kunnen", zegt Streuer tegen het Algemeen Dagblad. "Bij iedere club waar hij trainer is geweest, heeft hij succes gehad." In Alkmaar is Van den Brom hard op weg om zich voor de vierde keer in vijf jaar te kwalificeren voor de Europa League. "Dat is echt opmerkelijk. Van den Brom presteert bij iedere club. Dat is een grote kwaliteit."

Verhalen dat assistent Arne Slot het tactische brein en verantwoordelijk voor het succes bij AZ is, noemt Streuer onzin. "De baan van assistent is de makkelijkste die er is, want je hebt geen verantwoordelijkheid", zegt hij. "Van den Brom geeft mensen de ruimte, maar dat wil niet zeggen dat zij het bepalen. De hoofdtrainer is verantwoordelijk en niemand anders."

Zijn prestaties bij AZ leverden Van den Brom desondanks geen aanbieding van een topclub op. "Ik denk niet dat hij minder is dan Giovanni van Bronckhorst of Jaap Stam", stelt Streuner. "Hij kan goed een team smeden, is flexibel en gaat goed met mensen om. Gezien zijn ervaring zou ik eerder voor Van den Brom dan voor Stam hebben gekozen. Ik denk dat Stam vooral in beeld gekomen is bij Feyenoord door zijn naam als speler."

Poll

Is Van den Brom een goede trainer voor een Nederlandse topclub?

(1815 stemmen)

Plaats een reactie

Fc uuuuu +468
maandag 18 maart 2019 om 18:53
Eerst paar jaar bij Utrecht presteren kan hij altijd nog stap hoger.
Vind ik leuk
Groen +4582
maandag 18 maart 2019 om 18:55
Precies. En nog even werken aan zijn 1 uit 18 score tegen de traditionele top 3 helpt ook wel lijkt me.

Edit: overigens een beetje cheap dat iedereen nu roept dat vd Brom beter voor Feyenoord zou zijn dan Stam. Daar hoorde je vorige week niemand over...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
HansVites +6787
maandag 18 maart 2019 om 19:23
Als je er wat meer kijk op had gehad dan had je geweten dat hij met ADO en Vitesse wel van PSV,Feyenoord en Ajax kon winnen ligt het dan aan van Den Brom of aan AZ.
Vind ik leuk
Groen +4582
maandag 18 maart 2019 om 19:26
Tsja waar ligt het aan... Ik weet er zo weinig van, dat ik zomaar aannam dat vd Brom een zekere invloed heeft op de prestaties van AZ. My bad.
Vind ik leuk
companen +2372
maandag 18 maart 2019 om 19:52
Eind van het seizoen heeft van der Brom 5 jaar bij AZ gezeten. Dus tot nu toe 28 competitiewedstrijden tegen de top 3. Waarvan hij er 5 keer van won.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:54]
Vind ik leuk
Cookee +13015
maandag 18 maart 2019 om 19:55
Klopt wel dat vd Brom niet genoemd werd bij Fey maar dat komt ook omdat hij al bij Utrecht binnen is. Maar John heeft meer ervaring dan Stam, hoewel die in Engeland ook goed werkte.
Bij ADO won vd Brom toch wel van de top-3?
Vind ik leuk
Groen +4582
maandag 18 maart 2019 om 19:58
Ik kan me sowieso 1x herinneren - ADO - Ajax. Vast nog wel meer hoor.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:10
Onzin verhaal, Stam heeft nog nooit iets gepresteerd als trainer en v/d Brom wel. Dat Feyenoord van de hak op de tak springt in hun profielschets van de trainer ten spijt, v/d Brom is wel degelijk een betere trainer dan Stam die het meer van zijn kale knikker en kwade uitkijk moet hebben.
Vind ik leuk
Cookee +13015
dinsdag 19 maart 2019 om 20:19
De term "Kwade Uitkijk" houden we erin, ok?
Ik vind hem wel mooi... die term dan ... Jaap niet. :)

Niet dat Jaap op een vrouw lijkt hoor... 1 vd Gijp in dit land
is voldoende.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1950
maandag 18 maart 2019 om 19:23
Heeft het bij Vitesse prima gedaan alsook bij AZ, waarom dan moeten presteren bij Utrecht? Volgens mij is dit een hele flinke stap achteruit
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:43
Laatste jaren zijn Utrecht en AZ toch aardig gelijkwaardig
Vind ik leuk
Monnikehuize +1950
maandag 18 maart 2019 om 20:52
Volgens mij heb jij lang geen voetbal meer gekeken dan
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:02
Nou ik heb het over de laatste jaren, vorig seizoen eindigde AZ hoger, het jaar er voor Utrecht dus?
Vind ik leuk
Monnikehuize +1950
maandag 18 maart 2019 om 22:11
Utrecht is onderkant subtop/middenmoot, Az bovenkant subtop
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:11]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 05:11
Nou over de laatste 10 jaar misschien ja, maar de laatste 3-4 jaar is er weinig verschil
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:04
Grapjas
Vind ik leuk
Balls +377
maandag 18 maart 2019 om 22:41
Az is beter de laatste jaren, maar zo groot is het verschil nou ook weer niet vriend.
Vind ik leuk
V. Gaal +8
maandag 18 maart 2019 om 19:34
Het is toch wel een rare stap vind ik om van AZ naar Utrecht te gaan..
Vind ik leuk
Fc uuuuu +468
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Klopt het kan ook zo geweest zijn dat hij snel duidelijkheid wilde hebben over zijn toekomst,maar az is verder dan utrecht en als hij utrecht weer leuk en aantrekkelijk voetbal laat spelen zijn we al blij zat.
Vind ik leuk
V. Gaal +8
maandag 18 maart 2019 om 19:40
Maar voor Utrecht een prima trainer hoor begrijp me niet verkeerd! Heeft Utrecht top gedaan!
Vind ik leuk
Fc uuuuu +468
maandag 18 maart 2019 om 19:48
Klopt hebben ze idd goed en snel geregeld.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12050
maandag 18 maart 2019 om 19:49
Hij zal voor zekerheid gekozen hebben toen de kans daar was. Prima trainer, prima club dat kan wel een succes worden. Misschien hierna dan een keer de stap richting top 3.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2932
maandag 18 maart 2019 om 19:43
top trainer
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:53
Eens
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 18 maart 2019 om 18:54
Aangezien Feyenoord naar buiten bracht op zoek te zijn naar een ervaren trainer zou ik eerlijk gezegd ook eerder aan Van den Brom denken dan aan Stam!
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
maandag 18 maart 2019 om 19:03
Er zijn meer criteria als je van geel hebt gelezen.

Bijvoorbeeld een winnaarsmentaliteit.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 18 maart 2019 om 19:11
Daar heb je gelijk in, Stam past bij andere criteria weer beter in het plaatje dan Van den Brom. Alleen ik zou persoonlijk toch eerder aan Van den Brom denken vanwege zijn ervaring.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
maandag 18 maart 2019 om 19:54
Ik vind hem qua persoonlijkheid meer bij ajax passen.

Zeker geen slechte trainer.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
maandag 18 maart 2019 om 19:42
Ze hebben Van den Brom gewoon over het hoofd gezien. Nu denken ze, verrek...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:10
Wij weten natuurlijk niet hoe hoog afkoopsom in contract met Utrecht is.
Weggaan voor je minuut getraind heb is niet echt chique.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 18 maart 2019 om 18:55
Dat zou wel een mooie combi kunnen zijn, want zou eigenlijk het zelfde moeten doen als dat hij nu bij AZ doet.

Maar goed 2 jaar Utrecht en dan haalt Ajax hem wel op ;)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:56
Eens! Van den Brom laat z'n elftallen vaak verzorgd aanvallend voetbal spelen. Wat heeft Stam tot nu toe gedaan eigenlijk?
Vind ik leuk
Bizzy +22878
maandag 18 maart 2019 om 19:11
Vreemde vergelijking. Stam is nog maar net begonnen aan zijn trainerscarriere. Na Anderlecht had ik verwacht dat vd bij een topclub aan de slag zou gaan. Vd Brom is te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken. Het is zo makkelijk om Stam af te kraken. Geef de man een aub een kans.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:57
Iemand zoekt een baantje 😂🤣
Vind ik leuk
Groen +4582
maandag 18 maart 2019 om 19:00
Wat is dat toch met trollen en smilies? En alwéér niet grappig...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:00
Ik heb altijd het idee dat van den brom zijn emoties niet onder controle heeft, maar dat kan ook door zijn waterige oogjes komen.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2498
maandag 18 maart 2019 om 19:28
En zijn mond met altijd zo'n verbeten trek alsof hij zijn boosheid niet wil laten blijken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:28]
Vind ik leuk
HansVites +6787
maandag 18 maart 2019 om 22:43
Maar goed dan dat hij niet bij NAC zit dan had hij het hele seizoen kunnen janken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:23
Klopt, was ik niet de enige geweest in ieder geval.
Vind ik leuk
HansVites +6787
dinsdag 19 maart 2019 om 06:33
Jammer NAC is een mooie club.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:01
Feyenoord heeft nu Stam en volgend seizoen zien we of dat een goed idee is gebleken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
maandag 18 maart 2019 om 20:14
Stam stapt in en dan hebben ze Kuyt als het mis gaat over een jaartje.
Het vervelende is dat beide heren opgescheept zitten met van Geel en een lege kas.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:18
Wat er ook gebeurd Dirk is er niet klaar voor en de kas is niet leeg. Hij kan voller.😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:03
Hij is wel beter als stam op dit moment.
Vind ik leuk
Mineola +681
maandag 18 maart 2019 om 19:06
Zo opmerkelijk is dat helemaal niet. Ook vóór vd brom kwalificeerde Az zich bijna standaard voor Europa.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:07]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:20
Naja, als hij in de top 3 traint hoeft hij nog maar voor 2 ploegen bang te zijn.

Tenzij hij trainer van Feyenoord wordt. Die is hard op weg buiten de top 3 te vallen.

Zit ie nog met hetzelfde probleem haha
Vind ik leuk
Nr14always +5600
maandag 18 maart 2019 om 19:20
No way, en daar is alles mee gezegd.
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
maandag 18 maart 2019 om 19:24
Zucht....ik denk dat vd Brom niet is gevraagd gezien hij al maanden rond was met Utrecht...
Vind ik leuk
Johnnies +2844
maandag 18 maart 2019 om 19:25
VP haal die beperkt Turk er eens af, te gek voor woorden dit. Met zijn avatar.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:25
Ja heb al melding gemaakt t word steeds gekker man hier
Vind ik leuk
Johnnies +2844
maandag 18 maart 2019 om 19:26
Inderdaad wat een mafkees is dat zeg.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:51
En hij is verwijdert en weg!!
Vind ik leuk
Johnnies +2844
maandag 18 maart 2019 om 20:17
Opgeruimd staat netjes.
Vind ik leuk
Stranger +7053
maandag 18 maart 2019 om 19:27
Ik vind Stam ook niets.
Maar het kan goed zijn dat ik over 3 kwart jaar moet zeggen dat ik me vergist had.
Vind ik leuk
Caniggia +1264
maandag 18 maart 2019 om 19:29
Ten eerste had Van Den Brom al bij Utrecht getekend dus dat hele Feyenoord verhaal gaat nergens over.Ik snap overigens nog steeds niet waarom hij naar Utrecht gaat.Hij verdient er minder heeft er veel mindere spelers dan bij AZ.Waar echt veel groeipotentieel zit en ook nog eens nieuwe aanwas. Bij Utrecht is dat alles niet aanwezig.Blijkbaar heeft hij al geld genoeg en was de uitdaging bij AZ er niet meer.Maar ga dan naar het buitenland.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
maandag 18 maart 2019 om 19:36
Heb jij bij de gesprekken gezeten wat hij gaat verdienen. Weet jij wat utreg volgend seizoen gaat halen dan, nee dus. Bij utreg loopt in de jeugd aardige talenten rond. Weet niet waar jij over praat.
Vind ik leuk
Caniggia +1264
maandag 18 maart 2019 om 20:06
Ik heb niet bij de gesprekken gezeten want dan had ik het hem ten stelligste afgeraden.Over het geld wat hij gaat verdienen dat is een stuk minder en ja dat weet ik zeker.En weet jij wat Az volgend seizoen gaat halen.Nee ik weet niet wat Utrecht gaat halen maar ik weet wel dat er veel meer direct besteedbaar geld in Alkmaar zit dan in Utrecht.En ik weet ook dat de sponsor best eens wat wil kopen maar die gaat er geen tientallen miljoenen instoppen.
En inderdaad er lopen talentjes rond maar bij Az lopen Grote Talenten rond.Die de club weer dik geld gaan opleveren.Geloof me in Alkmaar is veel meer te besteden.Vertel jij nou maar dat dat niet zo is maar dat gaat niemand geloven hier.Dat je een trouwe fan bent is prima maar dat je tegen beter weten in je Cluppie gaat verdedigen is jammer.Ik heb overigens niets tegen Utrecht maar die staan gewoon een paar stapjes lager op de ladder zo simpel is het.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
maandag 18 maart 2019 om 20:22
Een paar stapjes op de ladder klopt, AZ zal zeker meer te besteden hebben, maar die zullen nooit grote aankopen doen. En hij zal misschien een nieuwe uitdaging willen. Misschien heeft van seumeren wel beloftes gedaan je weet het niet.
Vind ik leuk
kees ee +1083
maandag 18 maart 2019 om 19:30
. . wie 't weet mag 't zeggen !?, . . maar de namen stam en van bronckhorst zijn tendentieus ??, . . of hoort ten hag ook in dat rijtje ?? van bommel duidelijk niet !?, . . van bronckhortst trouwens ook niet, bedenk ik me nu !?, hun prestaties laten zich eigenlijk niet vergelijken met die van brom !?
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
maandag 18 maart 2019 om 19:40
Gelijk heeft ie...
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 18 maart 2019 om 19:46
Wel, dan wordt hij lekker toch het volgend seizoen trainer van een topclub. Europa, here we come.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:51
Ik had hem liever gezien bij ons als die boere pummel bij ons
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 18 maart 2019 om 22:01
Nee, net als Ten Hag: eerst bij FC Utrecht het vak leren en dan naar Ajax. Zonder een goede praktijkopleiding kan je niet naar Ajax natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:21
Als je Europees voetbal haalt met ADO moet je wel een topper zijn. Bij AZ doet hij het prima!
Vind ik leuk
pinkelman +4474
maandag 18 maart 2019 om 20:22
vd Brom heeft het keurig gedaan bij AZ met wellicht in 5 seizoenen 3x3e te zijn geworden. Echter AZ wil meer en dat is ook de reden dat AZ niet meer door is gegaan met John. In overleg en door de goede verstandshouding is er gezegd dat het onderling is besloten maar het komt natuurlijk wel van de werkgever af gezien John nergens anders met zulke talenten kan werken of het moet ajax zijn. Toen eenmaal bekend was dat hi op het eind van het seizoen AZ zou verlaten kwam nog al eens snel Utrecht voorbij maar ik denk wel als vd Brom nog vrij zou zijn geweest door iets langer te wachten dat Feyenoord hem zou hebben genomen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:42
Als Feyenoord verstandig beleid zou voeren kom je als je een Nederlandse trainer wenst uit bij Vd Brom. Stam wint 2 wedstrijdjes met PEC dat in combinatie met zijn woeste uiterlijk en ze gaan voor Stam ??? HAD ‘M DAN 2 MAANDEN TERUG GECONTRACTEERD! Duidelijk staaltje opportuniteit beleid. Had John de wolf de trainer van PEC geweest gingen ze voor hem hahaha......
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Niet geschikt. Hij heeft gisteren alleen maar gewonnen omdat Ajax moe is van het heel zware programma + dat Zyech de beste speler van de Eredivisie al na 23 minuten uitviel!
Vind ik leuk
Smithsonian +45262
maandag 18 maart 2019 om 21:01
Hij had al getekend bij utrecht. Ook niet in beeld geweest bij feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:47
Bij Anderlecht deed ie het toch niet heel goed. Wint nu een keer van Ajax en dan is het ineens een trainer die goed genoeg is voor de top? Bijzonder.
Vind ik leuk
HansVites +6787
maandag 18 maart 2019 om 22:47
Wat kon hij nog meer doen als kampioen worden met Anderlecht, nee nu gaat het lekker met Anderlecht.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:07
Aldus Jan “who the fuck are you” Streuer....
Vind ik leuk
fer65 +411
woensdag 20 maart 2019 om 05:50
Nee niet wat mij betreft ,iedereen loopt te gillen bij AZ dat de club wel feijenoord op de ranglijst zal voorbij streven .Alsje bemerkt dat feijenoord in een flinke dip zit en nog steeds derde staat met verder niets in handen ,zegt dat genoeg van de veerkracht van feijenoord.AZ gaat dit niet overleven van wat er er nu aan de hand is bij feijenoord,AZ zou gelijk wegzakken en verzuipen daar beneden.Of van de Brom een goede trainer zou zijn voor feijenoord?Dat denk ik wel ja ook een buitenstaander geen feijenoord man dat hoeft dus niet.Ligt aan de kwaliteit van de persoon als trainer en of hij ook past in de kuip. Mijn trainer is het niet ik kan mij vergissen want ik moet eerlijk zeggen van Marwijk had ik het eerlijk gezegd ook niet gedacht dat hij het zou redden in de kuip met die vuurzee omje heen.Ik moet het allemaal nog zien gebeuren met Jaap Stam.Jaap heeft al een voordeel hij mag de eerste drie wedstrijden verliezen in de kuip of uit dat mag van M.v.Geel dat heeft hij al toegezegd,een grotere klootzak als van Geel heb ik nog nooit meekunnen maken gelukkig ,dat gaat niet goed komen.Die man word nog eens gewurgd whahahaha wat een idioot om dat al aan te geven de competitie is nog niet eens klaar en lult zo verschrikkelijk uit zijn nek dat een paard gaat hinniken als hij moet lachen.ik hoop dat hij een ongeluk krijgt want met mensen de gevoelens heeft hij ook niets mee.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 06:00]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws