'Liever elf voetballers met iets minder talent die vol gas geven dan elf bv'tjes'

'Liever elf voetballers met iets minder talent die vol gas geven dan elf bv'tjes'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 19:08ma 18-03-2019 om 19:08

Mike te Wierik prijst de technische beleidsbepalers van FC Groningen. De Trots van het Noorden is sinds januari getransformeerd van een degradatiekandidaat in een ploeg die strijdt om de play-offs voor Europees voetbal.

"Ze hebben een goed team gesmeed met Nederlandse jongens, waar stuk voor stuk een goede kop op zit", zegt de aanvoerder in het Dagblad van het Noorden. "Niet dat ik iets tegen buitenlanders heb, of zo. Maar hoe je het ook wendt of keert: ze hebben over het algemeen toch meer aanpassingstijd nodig. En vergeet niet dat we in januari nog flink in de problemen zaten."

FC Groningen versterkte zich onder meer met Iliass Bel Hassani, Paul Gladon en Thomas Bruns, die allen nog met Te Wierik samenspeelde bij Heracles Almelo. "Dat je op die jongens aan kunt, wist ik al", stelt de verdediger. "En daar draait het uiteindelijk wel om. Ik heb liever elf voetballers met iets minder talent die elke dag vol gas geven dan elf bv'tjes."

"Dat mensen hun vraagtekens hebben gezet bij zoveel huurlingen, begrijp ik heel goed", vervolgt Te Wierik. "De club staat daar in principe ook niet achter. Maar soms kan het niet anders. En je kunt moeilijk zeggen dat het ons windeieren heeft gelegd", verwijst hij naar de huidige achtste plaats in de Eredivisie.

Plaats een reactie

JosdeGraaf +334
maandag 18 maart 2019 om 19:13
Sommigen zullen misschien twijfelen of het aan die huurlingen ligt, maar hoe je het ook wendt of keert, Groningen heeft zich knap naar het linkerrijtje gewerkt
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:14]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:59
Als de spelers en de trainer tesamen (tezamen?) geen klik hebben, dan kun je inpakken.

Onzetaal.nl:

Tezamen is ontstaan uit te en zamen: vroeger werd te zamen geschreven. Inmiddels is de combinatie zo ingeburgerd dat deze aaneengeschreven wordt: tezamen. De verwarring over de z of de s is te verklaren, doordat tezamen 'samen' betekent en we tezamen ook uitspreken als [tesamen].

>>Weet ik dat ook weer. (Ben ik morgen weer vergeten)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:30]
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1724
maandag 18 maart 2019 om 20:51
Thanks wim!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:06
Dat Nijland en Jans in de zomer hebben zitten slapen en de selectie zwaar overschat hebben is wel duidelijk, waar de supporters het direct zagen dat het elftal een degradatie kandidaat was zagen zij het niet.

Groningen moet het hebben van hard werken en niet van technische hoogstandjes daarom begrijp ik Buis niet en zijn steun aan Mahi de eerste klas prutser bij uitstek, zet Gladon naast Sierhuis en je behaalt meer resultaat.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2441
maandag 18 maart 2019 om 23:09
Voor Mahi ga je naar het stadion...
Gebeurt altijd wel iets bij hem.
Vind ik leuk
Spoofy +30
maandag 18 maart 2019 om 19:16
Als FCG fan word ik ook niet bepaald warm van alle huurspelers, zeker als ze gehuurd zijn zonder optie tot koop zoals Bruns en Itakura (die zijn debuut nog moet maken). Maar met 3 jeugdspelers in de basis ipv Bruns, Bel Hassani en Sierhuis kan je er vanuit gaan dat je geen 8e zou staan. Ik kijk liever naar een gevecht om een playoff plek voor de EL dan naar een degradatiestrijd. Knap gedaan!
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 19:36
Hoe doet Sierhuis het
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 21:23
Lekker! Moet nog wel even in z'n rol groeien. Tis bij de FC natuurlijk wat meer werken voor de bal dan het mooie passvoetbal van Ajax, maar dat pakt hij meer dan prima op. Denk dat hij zelf ook wel wat aan die bagage zal hebben in de toekomst.

Naast dat hij zelf leuk voor de goal kan verschijnen trekt hij met z'n gewerk spelers met zich mee waardoor Mahi en Doan ook wat beter vrijkomen. Het team draait dus ook beter met hem erin.

Ik hoop zeker dat ie nog een seizoen kan blijven.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 21:30
Is toch met optie tot koop.. Kan dus blijven als Groningen het zou willen. Maar mooi dat hij het zo goed doet. Heeft echt een top mentaliteit
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
maandag 18 maart 2019 om 22:01
Exact, uitstekende mentaliteit. Werkt als een paard en heeft door zijn houding een positieve invloed op het team. Enorme verademing na Cassiera, die een tegengestelde inbreng had.

Er van uit gaande dat we met Doan flink cashen kan ik me niet voorstellen dat de opties op in elk geval Sierhuis en El Hankouri niet gelicht worden. Bel Hassani ook wel denk ik, leuke speler die de kans die hij nu bij de FC krijgt gretig oppakt. Zoals gebruikelijk ben ik het dus eens met de analyse van Koeien. Geen idee of hij het met mijn aanvulling eens is, zo niet zal ik de Fraizen citeren: "A goeie, laat die koeie maar loeie (nou, krek krek)"
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 19:20
Hoe gaat het met de neus van deze toneelspeler Te Wierik, genezen van de bal die hij erop kreeg?

p.s praat actie Pereiro niet goed maar Te Wierik is natuurlijk gewoon een Jan Doedel. Yep nog erger dan de Lozano Schwalbe deze toneel actie van te Wierik.

Had graag gehoord wat zijn maten ervan vonden, ik wed dat ze hem nog uitlachen voor het theater.

[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:07]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:42
Zo zat je nog wat dwars?
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 20:10
Ha ha nee, excuses, is me gewoon bij gebleven.

Te Wierik schreeuwt alles bij elkaar, verplaatst zijn armen naar zijn gezicht, staat dan in 1 keer op en gaat bij de scheids er vol in om Pereiro rood te geven en geeft aan dat zijn neus is geraakt...dan zie je de herhaling...ja die vergeet ik niet meer...

nummer 1 schwalbe van dit seizoen.

nummer 2 staat onze Lozano tegen NAC overigens hoor, dat praat ik ook niet goed.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1227
maandag 18 maart 2019 om 21:45
Was ook een van de hoogtepunten van PSV tegen Groningen.(voor de PSV supporter) Wat mij meer bij is gebleven is dat tijdrekken van PSV en zijn ballenjongens.
Vind ik leuk
kees ee +1078
maandag 18 maart 2019 om 19:32
. . helemaal mee eens !?, . . en per kilometer uitbetalen !?
Vind ik leuk
NvC +9672
maandag 18 maart 2019 om 19:33
Knap wat FCG heeft kunnen doen in de winterstop.
Vind ik leuk
Justin Kees +3622
maandag 18 maart 2019 om 19:43
Dat is niet knap, het was noodzakelijk! Omdat ze in de zomer lagen te slapen...
Vind ik leuk
NvC +9672
maandag 18 maart 2019 om 20:32
Des te knapper dat ze in de winterperiode, wat vaak een moeilijkere transferperiode is, alsnog een vechtmachine met prima voetbal hebben kunnen neerzetten.
Vind ik leuk
Justin Kees +3622
maandag 18 maart 2019 om 21:06
Nee hoor, in de winter willen clubs van hun vuiltjes af en dat is precies wat er gebeurde. Daarom een huurleger...
Vind ik leuk
NvC +9672
maandag 18 maart 2019 om 21:21
Vuiltjes die je van degradatiekandidaat tot Europees playoff prospect maken? Dat is knap werk dan om van vuiltjes zo’n succes te maken.
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 21:30
Nouja slapen... Linssen wou zelf weg, Bacuna en Idrissi moesten de financien redden, Veldwijk was meer bezig met z'n piemel en fashion influencen en Cassiera was toch niet die 9 miljoen waard die Ajax er voor neer had gelegd.

Als dan aan het begin van het seizoen de 2 spelers die het stokje moesten overnemen dan als jankende trutjes vertrekken, dan kan je de trainer moeilijk verwijten dat het allemaal niet volgens plan is verlopen...
Vind ik leuk
Justin Kees +3622
maandag 18 maart 2019 om 21:32
Eehh, trainer? Ik heb het over TD Jans en directeur Nijland...
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 21:49
Kan ik ze ook niet kwalijk nemen. Als er een fout is gemaakt dan was dat al bij het aanstellen van Ernst Faber (door Nijland).

Daar is waar de uittocht begon en spelers die geld op moesten leveren vertrokken voor een schijntje, met als bonus een totaal verziekte sfeer in de ploeg.

De zomer erop moest gewoon de financien weer kloppen en kon naast Doan niemand gekocht worden + de al bovengenoemde akkefietjes.

Ik ben er dan ook vrij zeker van dat Nijland en Jans met hangen en wurgen deze wintertransfers hebben binnengehaald en wil ook niet weten wat we Ajax bv nog verschuldigd zijn. Het heeft in elk geval gewerkt, want de FC draait weer een beetje.
Vind ik leuk
Cookee +12964
maandag 18 maart 2019 om 19:50
De opvolger van Jans mag het gaan doen.
Normaal weet je als seizoenkaart houder ongeveer wat er zal komen.
Nu weet je dat niet. Ik snap alleen niet hoe het kan dat bij aanvang men verkeerde spelers haalde en in de winter ineens goede aankopen. Zit vader Robben via zoon Arjan daar achter?
Vind ik leuk
Twanno17 +117
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Groningen wint de play offs denk ik, staat inderdaad echt een team. Ik gun het Danny Buijs ook gewoon, lijkt me een prima trainer.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1227
maandag 18 maart 2019 om 21:51
De punten vergoeden veel, maar het niveau gaat langzamerhand wel weer achteruit. Gisteren was het ook niet om aan te gluren. Maar goed, mij hoor je niet klagen zolang de punten binnen komen 😀
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 21:42
Let op Groningen - Ajax wordt daarna weer gezellig op het terras in de lichtstad🍻
Vind ik leuk
JanvdLisme +1514
maandag 18 maart 2019 om 22:52
Wel apart dat Mike eerst dacht met besloten vennootschapjes op het veld te staan. Lekker populistisch gelul van deze heer, maar hij heeft geen flauw idee wat ie zegt. Had hij er eenmanszaakjes van gemaakt, dan had ik er nog wat van kunnen maken. Wel leuk dat het nu goed gaat daar. Hebben leuk versterkt!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws