Chong maakt excuses aan fans na United-stunt: Ik kan natuurlijk veel beter

Chong maakt excuses aan fans na United-stunt: "Ik kan natuurlijk veel beter"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 19:17wo 20-03-2019 om 19:17

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 19:37wo 20-03-2019 om 19:37

Tahith Chong kan nog steeds moeilijk bevatten dat hij onderdeel was van de Champions League-stunt van Manchester United. De Nederlander mocht invallen in de return tegen Paris Saint-Germain, die op wonderlijke wijze eindigde in uitschakeling van de Fransen. 

"Ik moest warmlopen en hoorde ineens een fluitje van de trainer. Ik kan het nog steeds niet beschrijven. Echt fantastisch", vertelt Chong tegen de NOS. De invalbeurt was overigens niet ijzersterk. Op Instagram maakte hij na afloop zijn excuses aan de fans voor een aantal ongelukkige acties. "Gelukkig kwam er geen goals uit, dus ik kwam ermee weg."

"Ik kan natuurlijk veel beter, maar het is te verwachten dat je in je eerste grote wedstrijd niet altijd invalt zoals je dat wilt", zegt een realistische Chong. Sinds Ole Gunnar Solskjaer aan het roer staat in Manchester, mag de Nederlandse middenvelder vaker zijn opwachting maken. "Dat hij mij liet invallen tegen PSG zegt ook wat over het vertrouwen dat de trainer heeft in de jeugdspelers. Mooi dat we de wedstrijd ook nog konden winnen."

In de kwartfinale van de Champions League neemt United het op tegen FC Barcelona. 

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

What a night to make my Champions League debut. What a win!!!🔴 @manchesterunited. Sorry if i had you’re hearts racing at the end

Een bericht gedeeld door Tahith Chong (@tahithchong) op

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 19:26
Geeft niks knul!

Ik hoorde dat Feyenoord je wilde hebben 🤐
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:29
Hebben?

Volgens mij was de vraag : zou je evt terug willen naar Feyenoord?

Maar die vraag kwam niet uit de mond van Van Geel.
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 19:55
Van Geel weet dat hij de huur niet zal kunnen betalen...😁
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:00
1 ton per wedstrijd. Hetzelfde als die 11 jeugdspelers.

Laten Ajax, PSV en Feyenoord AUB niet meer gaan huren.
Dat is verloren tijd en energie. En tijd is geld.

Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 20:14
Eens. Hooguit een half jaar vanaf de winterstop als er een personeel probleem zou zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:15]
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
woensdag 20 maart 2019 om 21:19
Huren is steeds meer in, de toekomst houdt niet meer van bezit, bezit is moeilijker in te wisselen of terug te geven als he er klaar mee bent, deze gedachten heeft wel iets & geloof dat de rent a smart in Amsterdam over 10 jaar normaal is i.p.v. een eigen auto kopen die je nergens zonder schade kunt parkeren.

Bij voetbal is het toch anders, huren van spelers is kapitaalvernietiging, laat staan dat een huurling clubliefde geeft. De huurling had in 1ste instantie gekozen voor een club, en niet voor een club waar hij aan verhuurt wordt.

Ajax, Feyenoord en PSV hebben toch geen huurlingen meer? Enkel toch ver-huurlingen?

Buiten deze 3 clubs zou ik alle betaald voetbalclubs adviseren geen spelers te huren, enkel aankopen.

Zou wel een mooi projectje zijn voor de Opta statisten.
Hoe zien de clubs eruit in NL (ED en KKD) zonder de gehuurde spelers en hoe zien de clubs eruit waarvan die verhuurde spelers zijn.

Ik denk wel eens ooit wat moet Barca, City, maar ook ons PSV met meer dan 22 spelers, dat zijn er toch meer dan genoeg voor 1 elftal?




Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:48
Dat laatste lijkt mij ook.

Waarom kan Berghuis bijv niet 1 wedstrijdje rechtsback spelen, voor die paar ton per jaar aan salaris? Toch niet omdat hij dat niet wilt?

Als er echt geen geld is, dan is het heel misschien een optie. Maar dan mag een club, zijn hoofd jeugd opleidingen wel ontslaan.

Het voordeel van huren, is dat de verhuurmaatschappijen wel knappe spullen moeten leveren, anders blijven ze met hun eigen troep zitten.

Zoals bijv spaarlampen. Je betaald nu 12 euro en na een jaar zijn ze stuk.
Dan bespaar je geen geld. En zit jij met de troep. Terwijl als je lampen gaat huren, dan zitten hun ermee.
Geen afval meer, is nog de enige optie.
Vind ik leuk
Enden +5029
donderdag 21 maart 2019 om 06:30
Heb je Berghuis zien tackelen. Als hij rechtsback staat blijft hij geen 90 minuten staan hoor
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:32
Hij kan er als Feyenoorder ook niks aan doen dat Europees presteren niet in ze bloed zit
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:34
Omdat Ajax ook eens 2 leuke jaartjes heeft?

Sinds 1996.
Vind ik leuk
Nilsinno +942
woensdag 20 maart 2019 om 20:01
Dat valt wel mee over het algemeen overwinteren we in de el wel behalve vorig seizoen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:06
Meedoen is leuk en gezellig.
Vind ik leuk
Nilsinno +942
woensdag 20 maart 2019 om 20:31
Ja Feijenoord doet idd liever niet mee dat is vaak in augustus al klaar apart maar goed
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 20:04
Auw. Ik wenste dat ik dit niet had zien staan, had ik het ook niet gelezen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:07
Ohhh ...

Ik ga mijn Tip-ex ff zoeken.

Sorry.
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
woensdag 20 maart 2019 om 21:20
Welke 2 jaartjes bedoeld u?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:23
Voor het gemak, tel ik dit seizoen maar mee.

Anders krijg ik weer ruzie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:38]
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 19:34
Echt he dat jij je aftrekt op frenkieboy.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:57
Kan me niet aftrekken op mezelf he.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:41
Eerste en laatste club in Nederland die een Europese hoofdprijs heeft gewonnen ...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:56
Ja en als ze nou is besluiten om komend jaar dat weer is te doen zou ik dat toejuichen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:02
Dan valt er niet veel te juichen voor jou volgend jaar ben ik bang .
Het is best moeilijk om van een team , wat al 7 keer verloren heeft in de ED , een team te maken die een europa cup gaat winnen .
Zeker als er geen knaken zijn .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:05
Ben voor ajax he dus heb tot nu genoeg te juichen. Als maar een reden heb om te drinken
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
woensdag 20 maart 2019 om 21:33
Gefeliciteerd, de eerste van uw Ajax heb ik, 43 jaar nu en inmiddels ook al versleten, niet gezien.

In mijn geval was PSV de eerste die een Europese finale won...denk ik...ik was 3 toen...

Maar zonder gein, ik herinner me 1998 nog erg goed, de triple van PSV en oranje, ik herinner me 1992(?) nog dat Ajax win van Mechelen, ik herinner me de punter van Kluivert nog in 1995 & daarna herinner ik me enkel erg goed de 2-1 tegen Milan in de halve finale CL van ons PSV, de UEFA cup winst van Feyenoord....pff had jan heintze die bal maar in de tribune geschoten, de achtste finales tegen Atletico, de EL finale van Ajax tegen United en natuurlijk het wk van 2010, 2014 en het EK in eigen land met de penalty wedstrijd tegen Italië...

Als ik het zo opsom is inderdaad Europees succes voor NL of een NL club redelijk zeldzaam. Ongeveer om de 7 jaar is er een succes.

Dat wil dan zeggen dat het EK in 2020 te vroeg komt, echter het WK in Dubai 2022, komt NL minimaal bij de laatste 4.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:38]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:41
Volgens mij kun je aan mijn reactie zien dat ik niet voor Ajax ben .
Ik had het namelijk over Feyenoord , dat is de eerste Nederlandse club die de EC1 won in 1970 en als laatste de UEFA cup in 2002 .

En verder won PSV de triple in 1988 , en verloor Ajax de ec2 finale in 88 van Mechelen , dus ik weet niet waar jij 92 vandaan haalt .
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
woensdag 20 maart 2019 om 21:48
Dank u voor uw correcties
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 20:04
Domme opmerking.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:08
Niet elk grapje hoeft van hoogstaand niveau te zijn ben frenkie geen cabaretier.
Vind ik leuk
Ove +4060
woensdag 20 maart 2019 om 19:57
Excuses aan Manchester United fans

Netjes hoor

Heeft Blind nooit gedaan !
Vind ik leuk
FunkieMan +62
woensdag 20 maart 2019 om 20:34
Ik hoop oprecht dat je een half stijfie kan krijgen van al dat bashen naar Feyenoord toe iedere keer want ik zou echt noet weten waarom je jezelf zo triest gedraagd heel de tijd
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:49
Stay funkie maat. Neem et niet te serieus.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:28
Als speler wil je natuurlijk drie dagen van tevoren weten, dat je in moet vallen.

Was getekend : Lamprou.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:32
Gaaf voor hemdat hij erin mocht, zeker op dat toneel. Maar wat een ongelukkige invalbeurt was dat zeg....... Achteraf heeft hij wel een goede keuze gemaakt om naar het buitenland te gaan. Wel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:42
Voetballen kan hij wel.

Nu de rest nog ... wat toch zeker voor 70% meetelt.

Hij vormde een voorhoede met Vente en Fernandes in de jeugd.

En Fernandes is er gewoon mee gestopt.
Zeer jammer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:43]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:56
Ja ik weet dat hij met die boys speelde, heb hem een aantal keren zien spelen destijds. Een teamgenoot van hem toen ken ik, zoon van een vriend van me, en ging ik af en toe natuurlijk even kijken. Hij viel me toen al gelijk op, en niet alleen vanwege zijn enorme kapsel :-)
Vind ik leuk
Jung +184
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
Solskjaer kon ook niet anders dan Chong laten invallen met zoveel geblesseerde basisspelers... Chong is nog niet klaar voor het grote werk
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:03
Als hij wekelijks mee mag doen, dan komt dat vanzelf.
Maar is hij beter dan Rashford of Martial? Dat gaat nog een probleempje worden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:48
Ik betwijfel het. Bij de Jong-Oranje teams heeft hij er nooit bovenuit gestoken. Dat de opleiding van clubs als Ajax en Feyenoord veel beter zijn dan die van Man U zegt genoeg. Het gros van de Ajax talenten was wss eerder bij Man U gedebuteerd dan Chong.
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 20:02
Nog even sparen en dan naar de kapper
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:03
Na 1,5 seconde sparen, kan hij alweer.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:19
Ken hem niet goed. Maar was dramatisch in zijn Cl wedstrijd! Maar hij is nog jong he.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:34
Als die gast eens naar de kapper gaat ofzo man man man
Vind ik leuk
snibbo +388
woensdag 20 maart 2019 om 21:39
Sorry dat ik het zeg hoor, maar die Chong kan er volgens mij de ballen van. Nog geen 1 bijzondere actie van deze knaap gezien.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:46
10 (!) spelers afwezig tijdens die wedstrijd. Natuurlijk fantastisch dat zo’n jonge jongen zijn opwachting mocht maken, maar je zag aan alles dat hij er niet klaar voor is. Met een fitte selectie had Tahith deze invalbeurt natuurlijk nooit gemaakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws