Bosz tevreden na oefenzege op oud-werkgever: Ajax zette ons flink onder druk

Bosz tevreden na oefenzege op oud-werkgever: "Ajax zette ons flink onder druk"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 19:56wo 20-03-2019 om 19:56

Peter Bosz is tevreden met de oefenzege van Bayer Leverkusen op Ajax. Woensdagmiddag won Bosz met de Duitse club van zijn voormalig werkgever, alhoewel Ajax nog wel op voorsprong kwam.

"Het was een belangrijke wedstrijd voor spelers die de afgelopen tijd minder minuten hebben gemaakt", zegt Bosz op het digitale thuis van Bayer. "In het begin ging het moeizaam, want Ajax zette ons flink onder druk. Daardoor lukte het even niet om van achteruit op te bouwen zoals we altijd doen."

Bij Bayer keerden Panagiotis Retsos (basis) en Joel Pohljanpalo (invalbeurt) terug na lang blessureleed. "Joel vroeg me eerder al of hij misschien een paar minuten mocht meedoen. Het was wat vroeg, hij heeft pas een week meegetraind. Maar ik heb van hem genoten. Hij werkte hard", aldus Bosz.

Voor Ajax was er, naast de nederlaag, nog een domper: Zakaria Labyad raakte geblesseerd en moest vervangen worden. 

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Monnikehuize +1929
woensdag 20 maart 2019 om 20:00
Wat een fenomeen he die Bosz
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:17
Zeker te weten gewoon even wonnen van een Europese super top club chapeau
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:03
Die Varela keepte goed. Labyad en Huntelaar zijn wel echt dramatisch.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:07
Varela is een absolute topper. Labyad en Huntelaar idd drama, kan echt niet meer. Huntelaar is absurdistisch verweggezakt. En dan heeft hij ook nog bijgetekend ‘voor de kleedkamer’😏
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
Doorselecteren anders doe je volgend jaar een enorme stap terug.
Afscheid nemen van spelers die succes hebben gehad bij de club is ó zo moeilijk 😎
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
100% eens. Dat afscheid nemen van succesvolle spelers verduvelde moeilijk idd.
Alle respect voor Huntelaar, maar tis gewoon klaar nu.
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 20:30
Er zit er misschien 1 die succes heeft gehad. De rest is gewoon prijsloos hoor.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:33
😓 ik vond de overwinning van AZ op AJAX echt wel een succes voor de club AZ, na al die nederlagen tegen de topclubs, maar jij blijkbaar niet
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:34]
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 20:42
Ik ook hoor. Maar ook een overwinnig op emmen is dat natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:46
Nee nee volgens jou heb je alleen succes wanneer je prijzen pakt 😎
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 21:34
Succes bij AZ is wat anders dan succes voor Ajax, maar dat snap je. Supporters van die club zijn eigenlijk supporters van prijzen. Vandaar de clubkeuze vaak. En als dat niet lukt begint het gemor. Let maar op straks als kampioenschap weer niet lukt en uitgeschakeld cl. Beker tel ik niet mee want dat schijnt geen prijs te zijn hoorde ik altijd van Ajax supoorters. Hoop wel dat ze juve uitschakelen overigens
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:55
We gaan het niet eens worden, ik (AJAX-supporter) vind het bereiken van de kwartfinale wél een succes, daarnaast vind ik ook dat je met deze selectie kampioen van NL moet worden.
Ik snap je wel, maar ...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:18
Vorkje blijft vorkje 😆😆
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 22:32
Gelukkig wel. Wie was jij voor dit account?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:02
Vorkje!!
Vind ik leuk
AZVork +2972
donderdag 21 maart 2019 om 06:17
Hoe ver reikt hou voetbalkennis zonder google aangaande mijn naam?
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 22:31
Ik vind dat ook een succes. Hoop nog een ronde verder.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:11
Vorkie!
Vind ik leuk
AZVork +2972
donderdag 21 maart 2019 om 06:18
Ajax whateverrrr
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:27
Huntelaar is dan wel een van mijn favoriete NL spitsen van de laatste aantal jaar, echt heel veel succes heeft die niet echt gehad toch bij Ajax
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:57
Prijzen bedoel je ??
Zo veel gescoord voor AJAX, dus voor mij een succesvolle AJAX-spits
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:16
Ik doelde idd op prijzen Individueel gezien wel zeer goed gepresteerd
Ook al heeft Huntelaar zijn beste tijd wem gehad ik ben er zekers wel blij mee nu die nog een jaartje door gaat
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:49
🤗
Vind ik leuk
Mosquito +22148
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
Bijgetekend voor de kleedkamer?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:28
Hiermee wil ik zeggen dat ikzelf niet verwacht dat hij volgend seizoen op het veld nog van veel waarde gaat zijn.
De manier van lopen ziet er zo krampachtig uit dat ik er vaak wat ongemakkelijk van wordt. En dan heb je nog het afmaken van kansen, af en toe prikt hij er nog wel eens eentje in. Maar vaak mist hij de grootste kansen.
Zijn ervaring kan hij natuurlijk wel doorvertellen aan de jonge gasten. Dat zal vooral hetgeen zijn wat hij gaat doen/al aan het doen is.
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 20:53
Een soort van motivator 🤣
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
woensdag 20 maart 2019 om 21:04
Yep Edgar, veel plezier ermee. Klaas Lee Towers Huntelaar, was o.a bij oranje ook echt een teamplayer.

Niks met mijn voorkeur voor PSV echter Ik had nooit verlengd, had hem een optie gegeven, als je stopt kun je spitsentrainer worden bij bijvoorbeeld Johnny zijn team.

Wil je door blijven voetballen solliciteer dan nog een keer bij Huub in Gelsenkirchen.

Het spijt me, ik heb het altijd een verschrikkelijke speler gevonden qua schoppen, ellebogen en reacties over van Persie en/of na een nederlaag in het algemeen.

Zat bij Schalke op zijn plaats en is niet voor niks in zijn zogenaamde hoogtijd dagen bij Ajax niet kampioen geworden, een goede spits heeft namelijk altijd een groot aandeel bij een kampioenschap.

Huntelaar bij Schalke daar zat hij op zijn plaats. Soort Everton van Engeland.

Of vind u dat hij wel een superspits is geweest?


Vind ik leuk
Busk +2145
woensdag 20 maart 2019 om 21:21
Geheel mee eens.
Ik heb nooit een hekel aan iemand gehad, enkel en alleen omdat het een Ajax voetballer is (zo'n Bergkamp zal ik voor eeuwig een sierlijke voetballer vinden, ondanks z'n afkomst).

Maar zo'n misselijke Huntelaar heb ik altijd een vervelende net niet voetballer gevonden,die veel te veel is opgehemeld.

Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2315
woensdag 20 maart 2019 om 20:16
even leuke herinnering van : bussie komt zo
Context real madrid.

"Real madrid rollen we zo op😂🤣😂😂🤣

Wat een lachertje daar in Amsterdam gelukkig hebben ze hun toptalenten nog🤣😂🤣😂😂🤣😂🤣🤣😂."

aantal dagen later Real Madrid [1] - [4] Ajax.

Bussie waar ben je eigenlijk?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:20
Bussie komt zo?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2315
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
ja joh ik bedoel, DE VP troll, weet je nog? plotseling verdwenen na real-ajax. hoe zou dat nou komen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
Bussie komt HOOP IK, nooit meer zoooo... 🙄
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 20:32
Jij ook bedankt voor de felicitatie voor de overeinning van AZ afgelopen zondag.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2315
woensdag 20 maart 2019 om 20:45
graag gedaan..😖
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
Bosz weet eigenlijk niet zo goed wat hij nu moet zeggen.
Vind ik leuk
Suck r +1003
woensdag 20 maart 2019 om 20:25
Een geblesseerde Labyad is zeker geen domper. Begrijp me niet verkeerd, ik wens hem een voorspoedig herstel. Prima jongen, maar hij heeft zelf het bijltje er al lang bij neer gegooid en tevens de handdoek geworpen voor wat betreft zijn toekomst in Ajax 1. Hij brengt Ajax geen stap verder.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:26]
Vind ik leuk
Eddepet +156
woensdag 20 maart 2019 om 20:26
Labyad geblesseerd een domper? Dat is toch gewoon een van de vele reserves van t 1e!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:49
Zo is het. Ik heb liever Lang als invaller dan zo’n tekortkomende Labyad.
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 22:35
Is het wat die Lang? Ik heb hem nu maar 1 keer gezien.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:41
Lang is idd een voetballer die wat kan. Misschien zelfs al volgend seizoen een vaste waarde worden in het eerste van Ajax. Puur qua klasse komt hij denk ik net te kort, maar hij heeft een bepaalde drive die hem kan doen laten komen + hij blijft gewoon altijd zijn actie maken. Hij laat zich niet gek maken.
Ik zet hoog op hem in, het zal mij énorm verbazen als hij het niét zou redden bij Ajax.
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 20:50
Was dit Leverkusen-B?
Vind ik leuk
Markieee +1249
woensdag 20 maart 2019 om 21:08
Neem ik aan, maar dan minder B dan Ajax, want bij Ajax is elke basisspeler en nog 5 wisselspelers opgeroepen voor een nationaal elftal.
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 21:10
Dus Leverkusen B - Ajax b 😉 wat een onzin zo'n wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:10
Laten we die Labyad voor een Big Mac verkopen, hebben we meer aan.
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 21:12
Eentje maar? 🍔
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:13
Volgens mij wil de McDonalds niet meer dan één Big Mac bieden voor Labyad
Vind ik leuk
Tommieman +8049
woensdag 20 maart 2019 om 21:43
Achja heeft weinig (nieuws)waarde zo'n wedstrijd. Het is tijdverdrijf voor de spelers die niet international zijn en de trainer kan kijken hoe een speler als bv Varela het doet. Verder niks.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:05
Winnen is leuk, voor de mensen, die niet tegen hun verlies kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:35
Winnen is een onderdeel om kampioen te worden.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
woensdag 20 maart 2019 om 23:42
Niet deze wedstrijd winnen hoor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws