Van den Berg kopt Oranje-talenten naar belangrijke overwinning in elitegroep

Van den Berg kopt Oranje-talenten naar belangrijke overwinning in elitegroep

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 21:09wo 20-03-2019 om 21:09

Oranje Onder-19 heeft de eerste stap naar het EK gezet. De talenten van bondscoach Maarten Stekelenburg klopten in Hardenberg Wales met 2-1. Oranje speelt in de zogenaamde eliteronde en moet in een poule van vier naast Wales ook met Spanje en Slovenië afrekenen.

In de eerste helft kwam Oranje Onder-19 op voorsprong door een doelpunt van Juan Castillo, aanvaller van Chelsea. De negentienjarige Castillo, die in het verleden in de jeugdopleiding bij Ajax speelde, scoorde op aangeven van Feyenoorden Orkun Kökcü. Vlak voor tijd kwam Wales op gelijke hoogte via Christian Norton, maar dat was buiten Sepp van den Berg gerekend. De verdediger van PEC Zwolle kopte in de absolute blessuretijd de 2-1 tegen de touwen.

Oranje Onder-17 komt ook in de eliteronde uit en is de poule met een ruime zege gestart. De leeftijdsgenoten van Noord-Ierland werden kansloos gelaten: 5-0. De Noord-Ieren speelden geruime tijd met tien man en daar wist de ploeg van bondscoach Peter van der Veen van te profiteren. Brian Brobbey (2), Ian Maatsen, Naci Ünüvar en Dirk Proper troffen doel.

Plaats een reactie

Gijsie +1711
woensdag 20 maart 2019 om 21:13
Dat Oranje O17 is gewoon Ajax 017
Vind ik leuk
Tommieman +8049
woensdag 20 maart 2019 om 21:15
Wij hebben zoveul goei 😆
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:18
Neenee alleen wij hebben zoveul goei
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:20
Dit is niet echt waar, ik ken niet eens de helft van de selectie, maar ik weet al genoeg dat het niet alleen Ajax is. Ian Maatsen speelt voor Chelsea, en daarvoor toch echt bij PSV. Sepp van den Berg is PEC, en die Dirk Proper is van NEC. Dus dat klopt niet helemaal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:23]
Vind ik leuk
HanV +5671
woensdag 20 maart 2019 om 21:38
Scherpen (Emmen); Geertruida (Fey) (83' Timber (Ajax)), Van den Berg (PEC), Botman (Ajax), Bakker (Ajax); Reis (Groningen), Kökcu (Fey), Gravenberch (Ajax) (70' Burger (Fey)); Ihattaren (PSV) (70' Romenij (NEC)), Redan (Chelsea) (83' Zirkzee (Bayern)), Castillo (Chelsea).
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 22:45
Dat is qua clubs haast indrukwekkender dan het echte Oranje.
Vind ik leuk
Piet Ajacied +6018
woensdag 20 maart 2019 om 21:50
Dat is mooi maar hij heeft het over O17 niet O19...

Maar ok, ook die zijn niet allemaal van Ajax of hebben een verleden bij Ajax
Vind ik leuk
Robert TW +571
woensdag 20 maart 2019 om 22:09
Als je er de ballen verstand van hebt, wees dan gewoon stil...
Vind ik leuk
Just Nuts +868
woensdag 20 maart 2019 om 22:12
Ian Maatsen begonnen 2013 bij Feyenoord toen naar Sparta, daarna PSV en nu Chelsea...dus niet echt PSV lijkt me
Vind ik leuk
Dezeun +6240
woensdag 20 maart 2019 om 21:22
Das wat anders dan bij het echte oranje en jong oranje
Daar is psv hofleverancier
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:49
Ja hofleveranciers bankzitters, de Ajax bazen staan gewoon in de basis
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:56
Idd ja. Lekker zeggen hofleverancier als de meeste gewoon nul minuten gaan maken de komende wedstrijden.
Vind ik leuk
Guusman +1311
woensdag 20 maart 2019 om 21:15
Ruwe robijn die van den Berg.
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 21:17
Die opvallend genoeg onder Stam nog geen minuut heeft gespeeld.
Vind ik leuk
Guusman +1311
woensdag 20 maart 2019 om 21:19
Wat zegt dat dan volgens jou?
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 21:30
Niemand. Ik vind het gewoon opvallend dat hij onder voormalig topverdediger Stam juist geen minuten maakt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:37
Stam zit er net.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:40
Stam zit er net? Stam is alweer bijna weg 😉
Vind ik leuk
Guusman +1311
woensdag 20 maart 2019 om 21:37
Geduld is een schone zaak.
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 21:52
Ja
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:15
Zeg het nu niet als PSV’er maar als Nederlander:

Wij hebben zoveul goei!!! 🇳🇱
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 21:23
WZNWZDB
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:26
Ik ben meer bekend met NOAD, maar die van jou is ook wel goed ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:31]
Vind ik leuk
Tommieman +8049
woensdag 20 maart 2019 om 21:16
Maar wist niet dat Steekelenburg dit tegenwoordig deed 😉😆
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:57
Heeft toch tijd over 😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:34
Sepp van de Berg ... een typische PSVer.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:36
Weer een slechte lichting ……...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:54
Als er maar 2 of 3 overblijven.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:58
Zitten er idd wel een paar tussen die een mooie toekomst zullen krijgen. En idd als er 3 straks hun belofte inlossen dan is dat mooi.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
woensdag 20 maart 2019 om 22:00
Seppie!!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083