Duitsland reist na oefenwedstrijd zonder overwinning af naar Amsterdam

Duitsland reist na oefenwedstrijd zonder overwinning af naar Amsterdam

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 22:37wo 20-03-2019 om 22:37

Duitsland heeft ter voorbereiding op het duel tegen Oranje de oefenwedstrijd tegen Servië met 1-1 gelijkgespeeld. Die Mannschaft keek in Wolfsburg al na twaalf minuten tegen een achterstand aan door een treffer van Luka Jovic, maar kwam na een goede tweede helft via Leon Goretzka toch nog langszij.

Jonathan Tah en Niklas Süle vormden het hart van de gammele Duitse defensie, die al in de twaalfde minuut een tegentreffer moest toestaan. Een Servische hoekschop belandde op het voorhoofd van Eintracht Frankfurt-spits Luka Jovic, die Manuel Neuer kansloos liet en de openingstreffer op het bord zette.

Daar waren de Duitse fans in Wolfsburg niet van gediend. Die Mannschaft werd uitgefloten en ook een levensgrote kans voor Timo Werner bracht daar geen verandering in. De spits van RB Leipzig leek de Duitsers op gelijke hoogte te gaan zetten, maar miste jammerlijk. De Serviërs, waar Dusan Tadic ontbrak, straften het niet af. Vlak voor rust liet Adem Ljajic een dot van een kans liggen, waardoor de marge slechts één treffer bleef.

Na de pauze speelden de Duitsers een stuk beter. De wissels van Joachim Löw, die Marco Reus en Leon Goretzka in de ploeg bracht, pakten goed uit en de ene na de andere aanval rolde op het doel van Marko Dmitrovic af. Nadat Leroy Sané en Ilkay Gündogan niet wisten te scoren drukte invaller Goretzka wel af toen hij de bal in het strafschopgebied voor zijn voeten vond: 1-1.

Een gelijke stand was echter nog niet genoeg voor Duitsland, dat nog een hogere versnelling wist te vinden. Dmitrovic, de Servische keeper van Eibar, kreeg veel te doen maar kweet zich uitstekend van zijn taak. Hij hield in het restant van de wedstrijd zijn doel schoon, waardoor de Serviërs (ondanks een late rode kaart voor een schandalige overtreding van Milan Pavkov) toch een gelijkspel meenamen uit Wolfsburg.

Plaats een reactie

Kuip +10189
woensdag 20 maart 2019 om 22:41
Wauw, wat een sterk Duits elftal. Daar zit heel veel voetbal in. Wordt een hele zware pot voor Oranje. Morgenavond meteen een cruciale wedstrijd tegen Wit-Rusland. Er moet gewonnen worden.
Tegen Duitsland mag je heel blij zijn met een puntje.
Vind ik leuk
Relaxie +1101
woensdag 20 maart 2019 om 22:47
100%, zeker middenveld en aanval ...verdediging nu nog het meest
kwetsbaar maar verder prima spelers zeker de 2e helft.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:29
Maar daar hebben wij Memphis de Genesis voor. Om de boel open te rijten.
Vind ik leuk
Mo +13219
woensdag 20 maart 2019 om 23:30
Duitsland heeft niet meer de wonderploeg van een paar jaar geleden. Niks puntje dasr kunnen wij gewoon van winnen. We hebben met Cillessen Van Dijk Wijnaldum Memphis en noem ze maar op ook spelers die een heel hoog niveau kunnen halen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:34
Frrrrrrrrr ben je vergeten.
Vind ik leuk
Robert TW +571
donderdag 21 maart 2019 om 00:32
?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 03:20
Franket
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 03:08
Daarom. Moet goed komen 😆
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12539
donderdag 21 maart 2019 om 06:28
Als we beide wedstrijden maar winnen hup holland come on 💪🔶🔶🔶🔶oranje
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 22:42
Krijgen pak slaag hier, kunnen we weer lachen.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +3365
woensdag 20 maart 2019 om 23:20
Ik hoop het. Anders heb ik een luizenavond in de Arena
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 22:45
Duitsland onderschatten ......? 🤔🤔🤔
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:50
Zal wel een heel ander Duitsland aankomen maar Nederland is echt niet kansloos
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:51
Duitsland* 😜
Vind ik leuk
Robert TW +571
donderdag 21 maart 2019 om 00:32
?
Vind ik leuk
Dj Storm +492
woensdag 20 maart 2019 om 22:51
Moet toch echt aan de trage verdediging gewerkt worden door de Duitsers. Maar GVD, wat een smerige overtreding van die Serv, vuile stinklap. Ik denk ik had 'm zo vijf tenen & en een hak in zijn vies gezicht geplant 😡
Vind ik leuk
Ove +4060
woensdag 20 maart 2019 om 22:57
Milan Pavkov staat op het lijstje van Van Geel
Ik hoop dat hij het gezien heeft
Vind ik leuk
abfab5300 +710
woensdag 20 maart 2019 om 23:08
Ik denk dat die vooral zijn twee goals tegen Liverpool gezien heeft. Schandalige overtreding in elk geval, erg jammer om je zo aan de wereld te laten zien, als Serviër sta je wat geweld aangaat toch al met 2-0 achter.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 03:07
Ow ik wist niet dat van Geeltje uberhaupt een lijstje had.... 😉
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:30
Aan de andere kant kan dit Feyenoord wel n beetje gif gebruiken...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:51
Met Reus en Goretzka was Duitsland veel sterker. De voorhoede is zeer sterk zo met Sané en Werner er nog bij. In de verdediging heb ik toch een paar "Schwachstellen" gezien, daar zijn kansen voor Nederland. Servië had geluk dat Duitsland de vele kansen niet benutte. Sané is een vraagteken Zondag na de schandalige schop van die Servier.
Vind ik leuk
Ove +4060
woensdag 20 maart 2019 om 22:54
Reus hoort altijd in de basis
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 22:55
Die worden zondag met pek en veren de grens over gezet
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:56
4-1 morgen voor het Nederlands elftal. 2-1 tegen de Duitsers. ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:04
Kan ik mee leven. Verder het liefst een onterechte pingel tegen Duitsland waar de 2-1 uit komt.
De reacties van de Duitsers zijn nu eenmaal ook wat waard😜
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 03:06
Maakt mij niet uit hoe.....
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:31
Maar dat is Sjakie-praat. Op een 3-0 reageren ze heel wat meer... 😉
Vind ik leuk
abraksas +2684
donderdag 21 maart 2019 om 07:08
Met onze verdediging moeten we toch wel de 0 kunnen houden tegen Wit-Rusland?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:47
Tsja, dat moet idd. Of het ook gebeurt? We gaan het zien.
Vind ik leuk
Leodinho +727
woensdag 20 maart 2019 om 23:00
Ik hoop op een dikke nederlaag zondag zodat die vieze snot-eter Low zsm ontslagen worden. Wat een ongelooflijk kansloos figuur is dat zeg.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 23:03
En dan deed Tadic niet eens mee. Duitsland wordt een makkie voor Oranje.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 03:06
Nouj makkie zou ik ook niet zeggen. Maar moet zeker wel kunnen.
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 23:12
Was gepasseerd.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2749
woensdag 20 maart 2019 om 23:18
Duitsland heeft 1 gelukje.. Nederland speelt altijd slechter in de Arena..
Vind ik leuk
AVDV +1607
woensdag 20 maart 2019 om 23:29
Iemand een idee of de blessure meevalt?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
woensdag 20 maart 2019 om 23:34
Ned heeft toch bijna altijd een betere team gehad dan Duitsland..
Alleen het Deutsche Gluck wint meestal..
Vind ik leuk
Het Brein +4898