'Vermoedelijke opstellingen: Koeman ontloopt lastige puzzel en zet PSV'er op Sané'

'Vermoedelijke opstellingen: Koeman ontloopt lastige puzzel en zet PSV'er op Sané'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 06:55za 23-03-2019 om 06:55

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 19:24zo 24-03-2019 om 19:24

Bondscoach Ronald Koeman lijkt geen wijzigingen door te voeren voor het EK-kwalificatieduel met Duitsland, zondagavond in de Johan Cruijff Arena. Het Nederlands elftal treedt vermoedelijk in dezelfde opstelling aan als tegen Wit-Rusland (4-0).

Volgens het Algemeen Dagblad moet Koeman mogelijk alleen op rechtsachter puzzelen. Kenny Tete viel tegen de Wit-Russen geblesseerd uit, nadat hij kort daarvoor Denzel Dumfries had vervangen. De PSV'er had lichte klachten, maar lijkt fit genoeg om in de basis te beginnen. Mocht hij toch niet kunnen spelen, dan zijn Hans Hateboer en Quincy Promes de alternatieven. Laatstgenoemde speelt bij zijn club Sevilla als vleugelverdediger, zij het in een 5-3-2 systeem. De kans lijkt klein dat Koeman het daadwerkelijk met Promes aandurft tegen Leroy Sané.

Verder zijn er geen verrassingen bij Oranje. Jasper Cillessen is opnieuw de doelman, met voor hem Matthijs de Ligt en aanvoerder Virgil van Dijk. Daley Blind is de linksback. Balafpakker Marten de Roon krijgt tegen Duitsland de voorkeur boven Davy Pröpper. Frenkie de Jong en Georginio Wijnaldum zijn onomstreden. Voorin geldt dat voor Memphis Depay, die twee keer scoorde en twee assists gaf tegen Wit-Rusland. Hij wordt geflankeerd door Ryan Babel en Steven Bergwijn.

Bij de Duitsers lijkt het gevaar voorin van Sané, Timo Werner en Marco Reus te moeten komen. Op het middenveld is Toni Kroos de regisseur, terwijl aanvoerder Manuel Neuer nog altijd de eerste keus is onder de lat. De routinier van Bayern München stuurt een vijfmansdefensie aan.

Vermoedelijke opstellingen volgens het AD:

Nederland: Cillessen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Blind; De Roon, De Jong, Wijnaldum; Bergwijn, Memphis, Babel

Duitsland: Neuer; Kehrer, Ginter, Süle, Rüdiger, Schulz; Kimmich, Kroos; Werner, Reus, Sané

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13643 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 07:15
3-1, maar een luizige 1-0 is ook prima!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:19
Duitsers scoren nog, als je al onder de douche staat. Dan lees je een uur later, dat je gewoon verloren hebt ... op teletekst.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 07:34]
Vind ik leuk
Sebasje +475
zaterdag 23 maart 2019 om 08:26
Dat was vroeger he, gelukkig bestaat teletekst niet meer....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:28
Kijk maar eens op pagina 819.

Daar staat nog gewoon de huidige stand hoor.
Vind ik leuk
Sebasje +475
zaterdag 23 maart 2019 om 08:31
Hmmmm lastig, dus die Duitsers kunnen nu nog steeds via teletekst winnen terwijl onze jongens al klaar zijn....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:40
Het bestaat nog steeds.

Het voordeel van TT:
-Geen 97 berichten over Gordon.
-Geen 67 reclame artikelen.
-Geen 568 foto's.
-Geen 32 filmpjes.

Gewoon alleen maar nieuws. Het is een wonder ... van 30 jaar oud.
Vind ik leuk
Sebasje +475
zaterdag 23 maart 2019 om 08:48
Ja, inderdaad. Geen constante stroom van bullshit.... ik heb wat dat betreft te doen met de jeugd van tegenwoordig... geen een moment meer alleen en rust
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 09:31
De rest van de wereld groeit gewoon door, zonder Teletekst, da's gek !
Vind ik leuk
John M. +5124
zaterdag 23 maart 2019 om 09:51
Het belangrijkste vergeet je nog: Geen trollen!!!
Vind ik leuk
Degraaf +2798
zaterdag 23 maart 2019 om 10:01
Zeg maar bijna 40 jaar oud (1 april 1980, geen grap).
Vind ik leuk
Kaar +4187
zaterdag 23 maart 2019 om 09:56
Haha en of het nog bestaat ja. Ik kijk er nog steeds voor tussenstanden/ uitslagen enzo op😊
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:14
Whahahaa, dit keer hoop ik toch van niet..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 15:37]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:15
De opstelling is ongewijzigd. Punt.

Maar dat klinkt zo saai.

Dat is grijs, en wil niet winnen.
Dat zijn de rode duivels en Oranje Leeuwinnen.
Grijs is de kleur van ons allemaal.
Grijs ... en ontzettend kaal.

Dat maakt het wat minder saai, wat opgefleurd met onzin.
Vind ik leuk
dezink +1164
zaterdag 23 maart 2019 om 07:34
50 tinten grijs met Lieke lijkt me alles behalve saai ..;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:41
Idd.

En met een zwart wit tv is iedereen grijs.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:20
Dumfries werd uitgelachen toen hij bij zijn oude club BVV Barendrecht vertelde ooit bij het grote Oranje te willen spelen. “Ja, in de Efteling”, zei een medespeler. Wie speelt er nu in het NL elftal, bitches??
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:23
Ik zei dat vroeger ook ... en nu?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:25
Wim? Heb je alzheimer? Jij hebt het Nederlands elftal behaald samen met je maatje Willem..
Vind ik leuk
Pimman +11421
zaterdag 23 maart 2019 om 08:44
Wim het kan toch nog steeds? Wie weet belt Koeman vandaag al! ;)
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
zaterdag 23 maart 2019 om 09:03
Ik zeg dat nog steeds 😀😀😀😀
Vind ik leuk
Sjoeff- +150
zaterdag 23 maart 2019 om 07:25
Toto gezet op NL. Nu kijken of het ze lukt.
Vind ik leuk
Johnnies +2769
zaterdag 23 maart 2019 om 07:29
Altijd lastig die Duitsers, gelijkspel.
Vind ik leuk
The Eagle +119
zaterdag 23 maart 2019 om 07:39
Makkie
Vind ik leuk
ritje +757
zaterdag 23 maart 2019 om 07:41
hallo EUforie komt voor de val? Het Wordt Voor LOW de wedstrijd? Als duitsland een slecht resultaat neerzet! Dan is het Tijdperk LOW voorbij! mvg ritje
Vind ik leuk
pico323 +7741
zaterdag 23 maart 2019 om 08:14
wat een optimisme zeg. ik hoop dat het uitkomt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 08:20
Wat een domme vraag ha ha ha
( ik neem een vrije VP dag als het iets anders wordt.....)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:31
Vreemde opstelling van de Duitsers.. 5 man achterin.. Zijn ze zo bang voor Nederland dan 😂
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:31
Dumfries gaat blessure oplopen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:10
Henk de Helderziende!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:34
Het is een poos een behoorlijk stuk minder geweest maar vind de wedstrijden van het Nederlands elftal weer steeds leuker worden, kijk ook zeker weer uit naar morgenavond en ben benieuwd. Ik verwacht een aardig voetbal gevecht en hoop natuurlijk dat Oranje aan het langste eind gaat trekken.. Koeman bedankt!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:56
Hup! 🥳
Vind ik leuk
Kuip +10189
zaterdag 23 maart 2019 om 09:14
Waarom staat die hopeloze Bergwijn er weer in. Presteert niets in Oranje. Ik heb hem tegen Wit -Rusland niet een opvallend dingetje zien doen. Deed ie eigenlijk wel mee?
Vind ik leuk
robertus +2484
zaterdag 23 maart 2019 om 11:08
Die jongen heeft er net 4 interlands opzitten. Waaronder overwinningen tegen Frankrijk en Duitsland. Gun 'm wat tijd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:40
Nee, hij was nog in zijn winterslaap.
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 09:21
Hopelijk kom Dumfries heel terug naaar Eindhoven. Zou echt zonde zijn als hij zichzelf overbelast tegen de Duitsers.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zaterdag 23 maart 2019 om 09:55
Bergwijn valt behoorlijk door de mand en Dumfries is heel ijverig maar mist toch ook wel de klasse van een international.
Vind ik leuk
BB90 +77
zaterdag 23 maart 2019 om 10:16
Als Duitser hoop ik op winst Nederland vanwege de 3 heren Löw, Bierhoff en Grindel. Een nieuwe start zonder de 3 zou enorm deugd doen.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
zaterdag 23 maart 2019 om 10:18
Dit is het slechtste Duitsland ooit..hier moeten we makkelijk van kunnen winnen..
Vind ik leuk
BB90 +77
zaterdag 23 maart 2019 om 11:05
Het slechtste Duitsland ooit is nog altijd in de periode onder leiding van Erich Ribbeck (1998-2000).
Vind ik leuk
Linke loe +2261
zaterdag 23 maart 2019 om 13:43
1 na slechtste dan wat jij wil
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
zaterdag 23 maart 2019 om 13:40
Duitsland heeft misschien niet meer de namen , maar slecht zijn ze nooit.
Geloof maar dat Nederland nog niet heeft gewonnen.!!!
Vind ik leuk
Linke loe +2261
zaterdag 23 maart 2019 om 13:44
Nee was ook een beetje sarcastisch
Vind ik leuk
Isakson +582
zaterdag 23 maart 2019 om 10:55
Dat zeiden we ook in 74.
Vind ik leuk
BB90 +77
zaterdag 23 maart 2019 om 11:06
valt niet te vergelijken. Toen waren beide naties de beste ter wereld met toppers zoals Cruijff, Neeskens, Beckenbauer, Müller, enz.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:04
linker kant is het probleem ,de snelheid zal de door slag geven en de dekking
de Duitsers vliegen als ware daar voorbij die trage BLIND , dat zag tegen van de week ook weer , steeds was hij te laat
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:12
Dumfries, de zwakste schakel in het elftal, het is maar goed dat de Ligt, de Jong en Blind dit kunnen compenseren..
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zaterdag 23 maart 2019 om 11:16
Tegen Servie kwam Sane vanuit het middenveld en stond volgens mij niet linksbuiten👀
Vind ik leuk
Het Brein +4898
zaterdag 23 maart 2019 om 11:21
Mooi, hup Sané in de Denzel Diepvries!
Vind ik leuk
3-0achter +1529
zaterdag 23 maart 2019 om 11:27
3-0 Nederland
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:31
Het wordt sowieso een mooi seizoen voor Dumfries, debuteren in Oranje en kampioen worden. Kunnen er niet zoveel zeggen!
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
zaterdag 23 maart 2019 om 11:34
Bl8nd kost je punten. Ake is vele malen beter.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:35
Duitsland is nu in dezelfde mood als Nederland voor dat we weer mee gingen tellen. Dus optimaal gemotiveerd en bereid om mindere kwaliteit te compenseren met een enorme inzet en bereidheid om hoe dan ook met elkaar en voor elkaar te vechten voor een resultaat.
Met dat verschil te opzichte van Nederland van een aantal maanden geleden, dat de Duitsers als 'mindere' spelers nog altijd beschikken over spelers met een schat aan ervaring op absoluut topniveau.
Vind ik leuk
hydrowear +42
zaterdag 23 maart 2019 om 12:20
Dumfries is snel, dit is zeker wel nodig tegen Sane, Hateboer krijgt binnen
notime geel als hij speelt, de Roon voor Propper, de Roon speelt bijna alles
vooruit, terwijl Propper alles breed en terug speelt. Promes voor Bergwijn zou
beter zijn op rechts.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 12:58
Als Koeman Frenkie en Matthijs niet spaart moet ie het niet in zijn hoofd halen om die PSV-ers wel weer allemaal te sparen zoals in de voorgaande interlandperiodes.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:05
Morgen eerst naar Go ahead - Twente daarna door naar Amsterdam wat een dag zeg
Vind ik leuk
Tukkerland +3677
zaterdag 23 maart 2019 om 14:08
Wat moet jij een geweldige dag hebben morgen. Twee geweldige potten op een super Sunday.
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zondag 24 maart 2019 om 01:00
Waarom moeten wij dit weten ben jij 15 ofzo ??
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:51
Die Kehrer en die Ginter zijn de zwakke plekken van de moffen
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zondag 24 maart 2019 om 00:59
Koeman speelt altijd hetzelfde omdat hij een suffe coach, tegen Wit Rusland blunderde hij ook weer met eerst de Roon te Wisselen die echt geen tweede geel ging pakken daar was de wedstrijd totaal niet naar vervolgens wisselt hij Babel met zijn wanabee rodman kapsel ook een overbodig wissel, en heel kort daarop blijkt Dumfries geblesseerd te zijn hoppa uitgewisseld!
Het had gelukkig geen gevolgen maar het was gewoon zwaar wanbeleid
Vind ik leuk
RGB +1931
zondag 24 maart 2019 om 09:13
Met Toni Kroos als regisseur wordt het vast een slechte film voor Duitsland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws