'Allemansvriend' De Boer moest met zaakwaarnemers praten: 'Belachelijk'

'Allemansvriend' De Boer moest met zaakwaarnemers praten: 'Belachelijk'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 08:14za 23-03-2019 om 08:14

Laatste update: zaterdag 23 maart 2019 om 09:47za 23-03-2019 om 09:47

Frank de Boer bewaart geen fijne herinneringen aan zijn korte periode bij Internazionale. De 48-jarige trainer, inmiddels aan het roer bij MLS-club Atlanta United, zou zijn avontuur in Italië nu anders hebben aangepakt.

"Ik heb zeker goede dingen gedaan, maar moet ook in de spiegel kijken. Sommige dingen hadden beter gekund. Daar heb ik van geleerd", zegt De Boer in het Algemeen Dagblad. "Bij Inter heb ik veel te veel hooi op m'n vork genomen. Wilde ik de hele structuur en cultuur veranderen, omdat die club al lang niks meer had gewonnen. Daar heb ik me helemaal in verdiept, terwijl ik eigenlijk gewoon met spelers wil werken."

"Ik had te maken met een verrotte groep, maar mocht bepaalde spelers er niet uitgooien", vervolgt de voormalig oefenmeester van Ajax. "Daarin had ik het gaspedaal misschien wat harder moeten indrukken. Als je een kentering wilt veroorzaken, moet je zulke dingen in het begin voor elkaar krijgen. Misschien wilde ik te veel een allemansvriend zijn."

Zo moest De Boer in Milaan soms met zaakwaarnemers praten. "Te belachelijk voor woorden. Een van hen zei zelfs dat ik geen coach bij Inter was geweest als hij had geweten dat ik z'n speler niet zou opstellen. Dat is de invloed die ze daar hebben. Ik ben blij dat ik daar geen last meer van heb."

Lees ook: De Boer: 'Om iedere kans op ergernis te vermijden pas ik mijn gedrag aan'

Poll

Gaat De Boer in Atlanta wél slagen?

(8523 stemmen)

Plaats een reactie

Obl93 +2772
zaterdag 23 maart 2019 om 08:21
Tja wat is slagen bij Atalana? Daar volg ik de MLS niet genoeg voor.
Vind ik leuk
Adje80 +10470
zaterdag 23 maart 2019 om 08:30
Tot nu toe valt hij er daar ook niks van. Inter was ook echt een domme keus vooral als je bij een club met een totaal andere visie dan de boer zijn visie heeft alles in een keer om wil gooien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 09:33
Zoals bij elke club in die regionen, gewoon weer kampioen worden, daar hoef je geen verstand voor te hebben,
Vind ik leuk
Obl93 +2772
zaterdag 23 maart 2019 om 10:02
Dat kampioenschap was een regelrechte stunt, verwachten ze de titel te prolongeren? Altijd ambitieus, maar wel een beetje naïef.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 10:23
Zeker met de Boer in de gelederen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:36
Atalanta speelt in de serie a toch?
Vind ik leuk
Obl93 +2772
zaterdag 23 maart 2019 om 21:46
Ja klopt, was net wakker😂
Vind ik leuk
psv#nr1 +2628
zaterdag 23 maart 2019 om 08:22
het zal nu niet anders zijn
Vind ik leuk
pico323 +7741
zaterdag 23 maart 2019 om 08:23
niet altijd de schuld bij andere leggen dat siert je niet....
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
zaterdag 23 maart 2019 om 08:30
Heb je het artikel wel gelezen?
Vind ik leuk
Daan87 +271
zaterdag 23 maart 2019 om 08:51
net als g kopf krijg ik ook de indruk dat je het artkel niet hebt gelezen. hij omschrijft de problemen (Die idd anderen veroorzaken, zo gaat dat in het leven) maar legt de schuld bij zichzelf, hij had anders moeten anticiperen, feller zijn keuzes doordrukken. dat is dus heel duidelijk in de spiegel kijken. als je een artikel niet wil lezen, waarom wil je er dan wel op reageren?
Vind ik leuk
pico323 +7741
zaterdag 23 maart 2019 om 09:02
ik vrees dat jullie dat niet hebben gedaan. citeer "ik moest van andere"
Vind ik leuk
Daan87 +271
zaterdag 23 maart 2019 om 09:16
ten eerste zegt hij dat zelf niet letterlijk... je citeert onjuist. maar goed over het punt dat je maakt: over het hele artikel trekt hij het boetekleed aan, en hij geeft aan dat de situatie belachelijk is, o.a. dat stuk over de zaakwaarnemers.Hij had er bepaalde spelers uit willen gooien maar in plaats daarvan liet hij zijn oren hangen naar het bestuur en wilde overal de lieve vrede bewaren. had ie idd nooit moeten doen. jij haalt een zinstuk van de redactie aan om zijn volledige boodschap verkeerd te duiden. beetje makkelijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:18]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5991
zaterdag 23 maart 2019 om 08:24
Al die verrassingen bij Inter - en hij had zich er zo goed in verdiept!
Vind ik leuk
Johnnies +2769
zaterdag 23 maart 2019 om 08:25
Gewoon stoppen, lijkt mij voor iedereen beter.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 08:27
Een domme figuur die de Boer, kent zijn eigen tekortkomingen nog steeds niet na al die jaren; wie niet luisteren wil / kan, moet maar voelen.......
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:28
Klinkt cliché..
Maar Back to Basic
Verder zeg ik er maar niets over lijkt mij duidelijk ..Win Win Situatie.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 08:49
Je had dus net zo goed niets hoeven zeggen, totaal verspilde tijd en moeite, deze bijdrage van jou.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:29
En ik maar gek zijn met mijn felle kritiek op de meest overschatte en overbodige functie in het huidige voetballer. De zaakwaarnemer. Veel te veel geld, en inmiddels ook te veel macht, blijkt. Ze bepalen al bij veel clubs welke speler er 'mag' spelen, maar ze bepalen dus ook soms wie hun spelers 'mag' trainen. Te gek voor woorden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 08:30]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 08:41
Dat is onzin. ( in "het huidige voetballer" ? ha ha, " in Afellay" zal je bedoelen ) Sorry 😒

De voetbal makelaar is net een huizen makelaar.
Die huur je in naar behoeven, uit vrije wil en voor de prijs waar jij mee kan leven, een prijs die door de markt wordt bepaalt ( wij dus.... jij en ik ) en niet door de makelaar !

Het is aan de spelers en de vrije markt van vraag en aanbod wat er wordt verdient door de diverse graaiende partijen: dat zijn, clubs, spelers, makelaars, UEFA,FIFA, de media o.a.
Er gaat een gigantische stroom van geld naar de voetbal sport ( via de global Media ) dat geld moet ergens naar toe, en vergeet niet jouw eigen bijdrage ( en de mijne ) aan deze "gekte....."

Vind ik leuk
Daan87 +271
zaterdag 23 maart 2019 om 08:48
theoretisch heb je gelijk... maar in de praktijk: je hebt zaakwaarnemers nodig, omdat je anders niet aan bepaalde spelers kunt komen. zou niet zo moeten zijn maar zo werkt het. daaromheen is er constante druk op bestuurders, intern binnen de club, fans eromheen, media.... kijk alleen al hoe ziyech bij ajax terecht is gekomen. Dus dat geheel uit vrije wil.... Daarbij is het vaak kiezen tussen kwaden. Ik vind je analogie met de huizenmarkt dus wel heel erg kort door de bocht (niet onzin of onjuist, das wat anders)
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 09:00
In de praktijk kan het nuttig zijn om een tussen persoon in te schakelen. ( je moet niet, je mag )
Of dat nu onroerend goed aan gaat of een andere service maakt niets uit. ( je besteedt iets uit omdat de kennis van zaken ontbreekt of puur uit gemakzucht, dat mag allebei..... )

Iedereen beslist autonoom, ook Hakim en zijn zaakwaarnemer.
Niemand houdt iemand een pistool op het hoofd.

Dan wordt je het vervolgens eens over een vergoeding, de speler bepaalt en is al lang blij zich nergens over te hoeven bekommeren en wordt slapende rijk, wat die makelaar ook pakt aan vergoeding.

Er zijn helemaal geen " kwaden : er zijn verschillende partijen die legitiem verschrikkelijk veel geld verdienen zoals; clubs, spelers,makelaars, FIFA, UEFA, en de Media, die lachen zich allemaal rot ( als 1 pot nat ) en jij en ik dragen alleen maar bij.......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:04]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 09:03
Ben je jaloers ?
Wordt dan ook Makelaar, het is toch zo makkelijk.....wat let je ?
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
zaterdag 23 maart 2019 om 08:34
Mooie zelfreflectie. Dat wel
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:37
Wat ik al eens eerder gezegt heb, hij moet lekker naar 538 gaan en stemmetjes inspreken!
Vind ik leuk
Daan87 +271
zaterdag 23 maart 2019 om 08:49
héél fijn dat je die onzin vaker verkondigt zelfs.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:57
Hoezo onzin? Hij heeft met Ajax 4 kampioenschsppen behaaldt ja, thats it! En ook nog eens met voetbal dat het dag licht niet kon verdragen. En bij alle andere clubs binnen een half jaar weer vertrokken omdat hij het gewoon niet kan. Geeft niet, een geweldige voetballer, maakt nog geen goede trainer.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 09:47
Dat saaie voetbal was een feit.

Dat hij telkens na een kampioenschap beroofd werd van zijn beste spelers en Sanogoaltjes en Zimlingetjes voor terug kreeg ook lijkt me...
Toch knap, die 4 kampioenschappen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:58
Ik zeg ook niet dat het niet knap is, maar feit blijft wel dat ie in het buitenland het niet aan het draaien krijgt. Omdat ie vast houd aan zijn eigen visie en de boel direct wil omgooien. Bij Ajax was ie gewent en Ajax aan hem. Dus dan is het makkelijk. Maar bij een club waar hij de ins en outs niet weet ligt dat toch even een ander. Je moet eerst integreren en de mensen naar je hand weten te zetten, eer je de boel kunt veranderen, lijkt mij. Neemt niks af aan de prestatie die hij met Ajax heeft gelevert, maar nogmaals een goede voetballer, maakt nog geen goede trainer.!
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:08
Ach ja, de keuze voor Inter was niet handig. Hoeveel gingen hem voor en volgden hem in enkele jaren?
En met Crystal Palace ging het al minder voordat hij kwam en dat is na zijn vertrek niet veel veranderd.

Vooraf is met beide clubs een traject besproken. Van die clubs wel erg dom en kortzichtig om een lange termijnvisie op te stellen, iemand ervoor in dienst te nemen en hem vervolgens amper 100 dagen de tijd geven om eraan te werken.

Als.je Frank neemt moet je 100% in zijn visie meegaan en hem 100% steunen en je niet laten leiden door wat resultaten in het begin.


Ik meen me bij Ajax een zeer moeilijke start van een beginnende coach te herinneren: Louis van Gaal...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:44
Beetje naïef.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:54
Kansloos
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:16
Het falen heeft Frank wel een leuker mens gemaakt,
zijn broer Ronald denkt nog de wijsheid in pacht te hebben.
Na Ajax presenteerde hij zich a la van Gaal als alwetende.

Probleem van Frank is dat hij steeds foute clubs kiest.
Hij had AZ moeten kiezen bijvoorbeeld, daar is perspectief en hoef je niet het wiel uit te vinden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:02
Bij Crystal Palace hoefde hij ook het wiel niet uit te vinden , maar daar heeft ie er een grote puinhoop van gemaakt .
Je kunt een elftal wat altijd kick and rush heeft gespeeld , niet in 1 keer van achter uit op laten bouwen , dat snapt iedereen .
Na de trainerswissel met Roy Hodgson ging het ook zichtbaar beter met Palace en ze zijn vorig seizoen gewoon in de middenmoot geeindigd .
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 12:49
Daar doel ik ook op, hij wilde veranderen.
Dat bestuur ging daarin mee maar snapte niet dat je niet zomaar even alles kunt omgooien want als je van kick and rush af wilt dan moet je de hele selectie vervangen, dat kan niet. Ook Michels maakte die fout al eens bij Bayer Leverkusen dat kan niet.

Wij kijken neer op Hodgson maar die snapt dat wel.
Laat Frank voortaan beter kiezen naar een club die goed beleid voert en waar hij bij past. Zo simpel is het.
Maar ook Fred Rutten kiest steeds een club op een verkeerd moment toch? Dus misschien is het wel moeilijk?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:06
Hodgson snapt dat inderdaad , toen de Boer wegging stonden ze geloof ik 18e of 19e .
Palace is gewoon als 11e geeindigd afgelopen jaar .

Ik weet niet of een club kiezen moeilijk is , als je jezelf in ieder geval kan aanpassen aan de spelers die je hebt .
Ik denk dat Rutten best een goede trainer is , en de Boer misschien ook wel , maar dat ze allebei té eigenwijs zijn om bij elke club te kunnen werken .
Palace is een club die altijd tussen de 10e en de 15e plaats eindigd in de pl de laatste jaren , dan moet je toch een dikke plank voor je kop hebben als je denkt dat je die verzorgd Ajax voetbal kan leren te spelen binnen 3 maanden .
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 13:32
Als 11e ... bizar, kan je nagaan wat er gebeurd was als Hodgson eerder gekomen was.

Aanpassen is het doel en dan voorzichtig wat eigen dingen doorvoeren.
Nee, ze kiezen een club die al jaren in een neergang zit en denken dan alles even om te zetten. Denk aan Korbach die koos altijd een club die te goed was om te staan waar hij stond. En dan schoot hij meteen omhoog met 1 a 2 goede spelers erbij, dat is inzicht en slimheid.
Dat missen Fred en Frank.

Dan geloof je te veel in je eigen succes toch?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:45
Frank is in zijn eerste 4 jaar bij Ajax 4 keer kampioen geworden .
Dan ga je zelf ook geloven dat je goed bent .
Maar als je dan 2 keer binnen 3 maanden ontslagen word , dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen .

Maar schijnbaar doet ie het in de MLS nog steeds op zijn eigen manier , en is er weer kritiek op Frank de Boer , dus ik vraag mezelf af of ie er inderdaad wat van geleerd heeft .
Van Gaal is ook verschrikkelijk eigenwijs , en die heeft bij Man utd en Oranje in 2002 ook flink zijn neus gestoten , maar aar die is voor de rest vrij succesvol geweest in zijn carriere .
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 13:54
Ik denk dat je wel 1 a 2 aanpassingen kan doen, maar je moet niet alles willen veranderen. Ik sprak wel eens Engelsen die het continentale voetbal niks aan vonden, dat gebrei achterin, zag laatst Leeds, in de tijd dat ze hier 3 minuten de bal rondspelen zijn ze daar 3x voor de goal geweest.

Je kan hier ook kampioen worden als die andere 2 slecht presteren, het gaat maar om 3 clubs, dus 33% kans om kampioen te worden. Dat moet die CV ook zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:02
Ik ben voor Leeds , vandaar mijn naam ; Service crew .
Leeds speelt in de championship , 2e niveau England .
Maar die competitie is echt een stuk leuker dan de ED .
Ajax zou voetballend veruit de beste ploeg in de championship zijn , maar toch gaan die hier in de middenmoot terecht komen door het voetbal wat in de championship gespeeld word
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 16:37
Weet ik toch dat jij van Leeds bent, hebben we al eens over gehad. Ik heb Leeds laatst op stream gezien, alles direct naar voren geen gebrei en het tempo ligt ongelooflijk hoog.
Of Ajax daar een kans maakt is moeilijk te zeggen, maar een makkie wordt dat niet.
In Nederland doet men wel eens lullig over de Championship maar Nederlandse spelers falen daar bijna allemaal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:11
Is gewoon geen goeie trainer en geen warm mens hij heeft veel bij Ajax bereikt want andere clubs waren niet goed of waren helemaal niet. Hij kan ook niet goed met spelers omgaan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:33
Ze zijn bij Inter blij dat ze geen last van jou hebben.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zaterdag 23 maart 2019 om 10:34
Logisch De Boer,Als Nederlander moet hij dondersgoed weten dat je in een nieuw land moet inburgeren(aanpassen.
Vriendjespolitiek heb je overal dus ook hier.
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 10:37
De Boer faalt gewoon sinds hij Ajax verlaten heeft. Bij elke club. Nu ook weer in de VS.
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
Altijd makkelijk om achteraf na te trappen. Wat was de reden bij Palace dan? En wat is nu de reden bij Atlanta? Totaal geen zelfreflectie van de beste man.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:58
De periode bij Ajax was het sportief gezien nog wel succesvol.. Daarna overal gefaald en mislukt. En waar het nou aan ligt? Geen idee..
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
zaterdag 23 maart 2019 om 11:40
En presteren doet ie nog niet, vervalt weer in oude gewoontes. Het lijkt wel of hij zich niet kan aanpassen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:10
Misschien eens wat anders proberen als de Hollandse school leren te coachen want na drie mislukte avonturen ligt het toch acht gewoon aan de boer zelf
Leuk dat die man die tactiek zo waardeert
Maar het beheersen ervan of inschatten wanneer het wel of niet kan zijn duidelijk niet zijn sterkste punten
Ff heel simpel als jij bij twee werkgevers weggestuurd bent omdat je te bijdehand bent, dan ga je bij de volgende toch een beetje meer je mond dichthouden of wat minder grof praten
Veel mensen leren van hun fouten maar de boer bewijst het tegendeel als trainer
En doet vage wissels (gelauwerd international op de bank jeugdspeler in de basis, ik zou het andersom doen)
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 18:28
De grootste grap is dat hij niet eens de Hollandse school hanteert. Hij zegt van wel, maar het voetbal bij Ajax zag er echt niet uit. Ajax fans vonden het een verademing toen Bosz het stokje overnam.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:11
Stop gvd met die de Boer. Het is gewoon niets
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws