De Roon: 'Het zou ook gek zijn om die Duitse jongens dat te verwijten'

De Roon: 'Het zou ook gek zijn om die Duitse jongens dat te verwijten'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 08:54za 23-03-2019 om 08:54

Marten de Roon heeft nog altijd een speciaal gevoel bij de interlands tegen Duitsland, maar de middenvelder van het Nederlands elftal erkent dat de scherpe randjes er een beetje af zijn. Dat vertelt hij in het Algemeen Dagblad.

Het topvoetbal is geïnternationaliseerd. Bijna elke Oranje-speler heeft wel een Duitse teamgenoot. "En wat er zeventig, tachtig jaar geleden is gebeurd in de oorlog: voor onze generatie is dat een eeuwigheid geleden", zegt De Roon. "We kennen de geschiedenis natuurlijk, maar we zijn niet opgegroeid met die pijn. Het zou ook gek zijn dat jongens te gaan verwijten van wie de ouders destijds nog niet eens geboren waren."

"Maar tegelijk: spelen tegen Duitsland blijft speciaal, iedereen kent de rivaliteit. Het is toch anders dan tegen andere toplanden. Zo is het ook wel weer", aldus de middenvelder van Atalanta Bergamo, die bijval krijgt van Ryan Babel. "Het is een beetje zoals met de Klassieker. Je voelt aan alles dat het anders is dan bij normale topwedstrijden. Bij het publiek, maar ook bij de spelers. Van Duitsland wil je gewoon altijd winnen."

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13643 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 09:01
Voor mij staat de Klassieker veel hoger aangeschreven als een Nederland - Duitsland.
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:04
Ja maar jij bent een beetje apart wat dat betreft hahaha
Vind ik leuk
Lasse!!! +87
zaterdag 23 maart 2019 om 10:35
Blijft een Reyenoorder he😇
Vind ik leuk
Tsja +284
zaterdag 23 maart 2019 om 12:22
Da's nog altijd beter dan een addammer.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:04
Ik denk dat het meer te maken heeft met de verloren finale van '74, dan dat het werkelijk met de oorlog te maken heeft. Maar een klassieker is het zeker, internationaal gezien!
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:00
In 1974 was WOII amper 30 jaar voorbij. Er lag nog ontzettend veel pijnlijk en gruwelijk sentiment bij ontzettend veel Nederlanders toen. De WK finale deed daar niet veel goeds aan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:12
Ja toen nog wel ja, zeker waar. Maar nu heeft het meer met die finale te maken dan met de oorlog, tenminste bij mij wel. Ik was 1 toen die werd gespeeld en heb het jaren en jaren moeten aanhoren, hoe we verloren hadden van hun, door mijn opa en vader. En ja misschien lag het sentiment van mijn opa iets anders dan van mijn vader, maar zelfs mijn opa was op latere leefdtijd daar wat genuanceerder over. Het is ook maar net hoe je er zelf naar wil kijken.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:21
Tijd heelt inderdaad alle wonden. Gelukkig maar. Het anti Duits sentiment was eerder gaan liggen als we ' gewoon ' die finale hadden gewonnen.
En die Duitsers hadden een elftal met wel heel erg veel irritante bloedzuigers, dat hielp er zeker ook niet aan mee, net als de opgefokte media oorlog in de Duitse pers in de aanloop naar de finale...

We zijn er dan toch ingetuind toen en de hele geschiedenis indachtig ontstond een wond die nog 25 langer open bleef.

Gelukkig ligt het allemaal achter ons nu. Je wil niet weten wat een hekel ik vroeger aan Duitsers had, door mijn ouders en bij mij ook vooral door die finale... Nu kan ik alleen maar zeggen dat ik het liefst handel en biertjes drink met Duitsers en dat ik ze over het algemeen erg waardeer...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:35
Here here! En vooral die biertjes met een oktoberfest waardeer ik ook enorm. 😁
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
zaterdag 23 maart 2019 om 12:00
OPDAT WE NIET VERGETEN. !!!!!
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 23 maart 2019 om 13:19
Ja want ow wat hadden de Duitsers zich misdragen in Nederland.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 13:28
Niet?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:11
Deze man of beter gezegt jongetje is niet serieus te nemen, met zo'n uitspraak! 😱
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 14:58
Wel benieuwd wat hij nou eigenlijk bedoelt.

Ik ga uit van het goede, maar vrees ongelofelijke stupiditeit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 14:58]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:09
Ik ben ook bang voor dat laatste! Sorry hoor, als je dit zegt ben je waarschijnlijk nog te dom om te poepen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:07
Lees jij eens wat geschiedenis vriend, over de oorlog in Nederland! Dan zul je gauw er achter komen dat ze dat wel hebben gedaan.
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 23 maart 2019 om 16:36
Ja pas toen de Nederlanders irritant gingen lopen doen omdat ze dachten dat ze snel bevrijd zouden worden!! Zou ik ook doen als Duitser jonge er is in Nederland gewoon geen verzet geweest. Duitse soldaten waren dolgelukkig als ze in Nederland werden gestationeerd weet je waarom ? Ja omdat er hier niks gebeurde ze konden lekker naar de bios en een vriendinnetje opdoen etc

Jij weet zelf niks van geschiedenis of ga je nu over de top beginnen over die staking etc

De meeste joden zijn gepakt of verraden door Nederlanders....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:54
Jij bent echt werkelijk de meest walgelijke figuur die hier op dit moment is. Dat jij durt te zeggen wat je zegt, getuigt echt van iemand die totaal geen verstand heeft. Ik zou zo als ik al eerder zei, een een boek er op na slaan als ik jouw was, misschien dat het je mening bij stelt! En zo niet, wens ik verder met jou niet meer te praten. En voor wat het waard is hoop ik dat jij nooit in zo'n situatie terrecht komt, maar jij zal dan waarschijnlijk net zo'n NSBer zijn als waar je zelf over schrijft.
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 23 maart 2019 om 18:24
Jonge grote kleuter de Duitsers hadden een systeem in alle bezette gebieden waar je 10 gulden kreeg voor een Jood omgerekend 100 euro en in geen 1 land is daar zo gretig gebruik van gemaakt als in Nederland...….

Ga mij niks vertellen over geschiedenis pseudo intellectueel. Ik zal je wel een docu laten zien over Duitse soldaten in Nederland waarin ze vertellen met een lach hoe fijn hun tijd was in Nederland omdat er geen verzet was en ze samen konden smelten met de Nederlanders...


Joden verraden gebeurde voornamelijk in Amsterdam, Amsterdammers hebben sowieso nooit gevochten tegen de Duitsers in Rotterdam bv wel
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 18:26]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:31
Kijk nou nog eens naar je eerste reactie, dan zie toch wat je zegt of niet soms! Of ben je werkelijk te dom om te poepen. Ik zal het herhalen " Ja want ow wat hadden de Duitsers zich misdragen in Nederland", met deze uitspraak zet je zelf toch vierkant voor LUL! Dus jij beweert dat het allemaal de schuld van de Nederlander zelf is dat Duitsland Nederland binnen viel alleen dat al is een misdraging van je welste. Een land binnen vallen zonder enige aanleiding, puur en alleen om het land te bezetten. En mij dan een pseudo intellectueel noemen! Ik dacht dat het niet erger kon, maar zie hier het kan dus wel!
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 23 maart 2019 om 19:36
Nee Nederland heeft niks te lijden gehad onder het bewind van de Oostenrijker die jij vast wel kent aangezien jij zon geschiedenis knobbel hebt. De Duitsers hielden van de Nederlanders en nog steeds trouwens...…...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:47
Je moet niet zo stom lullen, tuurlijk hebben wij als Nedelanders wel geleden onder het bewind van de bezetter. Ook dit wat je zegt slaat als een tang op een varken! Neem nou alleen al de hongerwinter, als de bezetter toen niet verboden had om voedseltransporten te laten gaan hadden er geen 20000 onschuldige mensen omgekomen van de honger. En je kan het nu wel allemaal gaan bagitaliseren, met je geschiedenis knobbel enzo, maar het feit blijft dat je gewoon een eng mannetje bent. Ik krijg bijna het idee dat je het een tof verhaal vindt wat hier tussen 40 en 45 heeft afgespeeld!
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 23 maart 2019 om 22:36
Al het leed hebben ze voornamelijk zelf veroorzaakt de Duitsers kwamen als vrienden. In de tijd van de bezetting werd er van Nederlandse kant weinig tot niets ondernomen en gaven ze de Duitsers het gevoel dat ze gewoon welkom waren. Toen er berichten kwamen dat de allies eraan kwamen gingen de Nederlanders raar doen, en de Duitsers voelden zich verraden daarnaast hadden ze zelf rantsoenen nodig voor de oorlog dus logisch dat ze dat vorderde het waren tenslotte tijde van oorlog. De Spanjaarden hebben hier meer ellende veroorzaakt die lieten hele dorpen verdrinken enz je hebt toch ook geen haat naar Spanjaarden ze zijn nog onsympathieker ook als Duitsers in deze tijden...….
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:58
Weetje, ga terug naar je wikipedia bladzijde. Je bent maar een eng ventje zoals ik al zei.
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zondag 24 maart 2019 om 00:10
De waarheid is hard he jongen, er was geen Nederlands verzet en Nederlanders waren de grootste joden verraders ….


Jij bent hier diegene met Wikipedia wijsheid!!
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zondag 24 maart 2019 om 01:39
Die Griekse flop snapt even niet dat wij meer te danken hebben aan de Duitsers dan geleden hebben zonder Duitsland kunnen we de haven in Rotterdam sluiten flappert.

Heb je ook een hekel aan Japan als je zon moraalridder bent ??
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:05
Offtopic. Fijn als Japie slaapt/buiten speelt en er normale mensen reageren.
Ipv dat je eerst honderd berichten naar beneden mort scrollen voor het echt over voetbal gaat 😉
Vind ik leuk
Thereisonly1 +1337
zaterdag 23 maart 2019 om 09:17
Precies wat ik dacht! Soms kan je dagen niet reageren omdat er binnen 3 tellen 184 berichten staan van mensen die elkaar verwijten maken die nergens over gaan en al helemaal niet over het topic!
Verder vind ik deze interlands altijd wel leuk tegen de toplanden!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:19
Meestal lees ik alleen. Maar idd moet je normaal eerst door een onwijze brei troep heen. Zo is t veel beter.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:26
We roepen elke keer weer VP doe er iets aan.
Maar deze site wordt overspoeld met trollen die hier alleen komen om de anderen af te zeiken. Dus geniet ervan zo lang het duurt.
Maandag gaat het weer over ... jullie kopen alles ... en jullie gemeente betaalde ... o.i.d.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2690
zaterdag 23 maart 2019 om 09:24
Ik snap ook niet dat VP daar niks aan doet.
Vind ik leuk
Koeien +4212
zaterdag 23 maart 2019 om 09:57
Vanochtend was er een bericht van zijn account, schijnbaar getypt door zijn moeder met excuses voor zijn gedrag en dat ze zijn account heeft ontnomen. Blijkbaar is het een autistische jongen die er geen rem op heeft.

Dus nu blijven alleen de trollen over die met het volle verstand niet eens lukken om het IQ van een dooie eend aan te tikken.

Ontopic; ik denk dat de rivaliteit vooral een generatieding is. Ik ben nog echt opgegroeid met een diepgewortelde haat richting Duitsers vanuit mijn oudere familie en zelf neem je die rivaliteit ook wel mee.

In 1988 hadden we ook vooral van de Duitsers gewonnen. Dat we daarna Rusland in de finale versloegen was natuurlijk prachtig, maar de Duitsers een poepie hadden laten ruiken (NPI mr Loew...) was wel de grootste beloning.

Ik ben blij dat jongeren tegenwoordig niet meer zo bevooroordeeld zijn, want het slaat natuurlijk nergens op.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:17
Als die jongen authistisch is kan ie er zelf dus eigenlijk ook niks aan doen , want daar kies je zelf ook niet voor .
Dus excuses geaccepteerd .
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 15:16
Hmm, de reactie zelf ook gelezen. Neemt iemand dat wel serieus dan?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:28
Nou dat deed ik wel toen ik die reactie las , want ik ging uit van het beste van een mens , maar net heeft ie ergens op mij gereageerd in een topic van gisteren , en ik kan verklaren dat die reactie gewoon onzin is .
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 15:29
Niet te goedgelovig zijn hier...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:32
Hahahaha , thnx ik zal het niet meer doen .
Vind ik leuk
Vreetzak +56
zaterdag 23 maart 2019 om 18:20
Dat was toch wel te verwachten he
Vind ik leuk
Just Nuts +868
zaterdag 23 maart 2019 om 10:05
Ik kwam ooit hier naar VP omdat er inhoudelijk gediscuseerd werd maar dat is alweer tijd geleden, als iemand een leuk voetbal forum weet let me know of ik wacht tot er een besloten/betaalde versie komt
Vind ik leuk
John M. +5124
zaterdag 23 maart 2019 om 10:58
Japie heeft zijn dwangbuis nog aan, hij komt later op de dag met trollen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:07
Rare jongens die Romeinen ..... oh eh wacht Rotterdammers😉
Vind ik leuk
Clown123 +885
zaterdag 23 maart 2019 om 09:12
Nee Mark Rutte is lekker 😅
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:13
Dankjewel 😊😊😊
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
zaterdag 23 maart 2019 om 14:10
Je bent een naar mens
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:16
Hoezo dat dan? 😊
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
zaterdag 23 maart 2019 om 18:18
Kijk maar naar je beleid de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:19
Helemaal mooi!
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
zaterdag 23 maart 2019 om 19:21
Precies, dan ben je een naar mens
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:11
Niet lief....
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 13:16
Dat ben je ook niet
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:18
Ik ben een schatje
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 13:35
Als je naast Hitler of Franco gaat staan misschien.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:24
Nou nou nou. Dit vind ik ook weer een beetje ver gaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 15:28
Dat kan. Ik vind het wel realistisch.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:29
Ik nam je serieus... nu niet meer.
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 15:37
Oh nee :o ik hoop dat ik het overleef
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:43
Drol
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 15:45
Je overschat jezelf gewoon een beetje als je denkt dat iemand er mee zit als jij ze niet meer serieus neemt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:47
Of je overschat jezelf dat ik je uberhaupt ooit serieus heb genomen. Sarcasme? 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 15:49
Daar had ik niet overna gedacht dus dat lijkt me niet.
Ook een raar gebruik van sarcasme dan.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:52
Dus omdat jij er niet over nadenkt bestaat iets niet? Haha lijkt me treurig maar simpel leven voor je...
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 15:59
Lol, misschien nog even een paar keer lezen tot je het wel begrijpt 👍
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:06
Met andere woorden je weet niks meer te zeggen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 16:08
Niet iets wat jij begrijpt 👍
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:15
Ik praat idd geen turks
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 16:20
Met andere woorden je weet niks meer te zeggen?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:22
Ouwe dijenkletser
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 16:38
Zeg dan gewoon niks 👍
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:41
Niks
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 16:42
'dan gewoon niks' was leuk geweest.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:03
Tja jij bent ook schijtvervelend.
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 17:04
Oh damn, ik dacht dat we vriendjes werden :(
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:06
Dan zou ik wel heel erg omhoog zitten...
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
dinsdag 26 maart 2019 om 17:11
Is ook wel zo denk ik
Vind ik leuk
HJR +9137
zaterdag 23 maart 2019 om 09:12
Ik vind een NL - Duitsland veel leuker. Maar dan wel op een EK of WK. Die kwalificatie wedstrijden en oefenwedstrijden zijn leuk, maar niet echt spannend.
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:16
Even serieus. We hebben 1 keer een toernooi gewonnen en toen was gewoon de halve finale meer memorabel dan de finale zelf. In eigen huis die Duitsers te grazen nemen. Daar kan geen klassieker ooit tegenop!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:24
Legendarisch!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:27
Nou die goal van van Basten in de finale tegen Rusland is ook echt memorabel, net als die slidings goal tegen Duitsland in de halve finale. Beide wedstrijden zijn memorabel!
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:34
Ja ik zeg niet dat de final niks was natuurlijk haha maar de halve finale was ultiem. En idd wat Coke hieronder zegt een hoop frustratie...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:38
Zeker waar wat betreft de frustratie, een soort payback van '74 zullen we maar zeggen. Maar ik blijf wachten zolang dat kan, op een een echte payback in een finale Wk tegen onze buren. Dan is pas echt alles recht gezet! En tot die tijd ga ik vooral genieten van de wedstrijden onderling die we zullen hebben met waarschijnlijk ook memorabele momenten.
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:41
Ik denk dat er nu sowieso een WKfinale-syndroom is. Maakt niet uit tegen wie maar ik zou graag die frustratie een keertje weg willen zetten ☺
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:44
Helemaal waar wat je zegt een "finalesyndroom" is wat wij hebben! Mooi omschreven, en wie weet met deze lichting gaan we dat bewerkstellen.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 15:32
Zolang we geen absolute top hebben voorin zal het helaas bij dromen blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:57
Daar hebben we nog een paar jaar voor.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:30
We speelden toen een frustratie weg, toch?
Maar ik heb toen alle Duitse TV bekeken en die waren overal hartstikke fair, ze zeiden gefeliciteerd, jullie waren beter.
En toen voelde ik me lullig want op onze TV leken wij kleine kinderen die vol haat zaten en zij leken grootheden.

Laten we dus doen zoals zij en de tegenstander respecteren, je legt jezelf alleen maar domme haat op als je tegen haat speelt.
Vind ik leuk
HJR +9137
zaterdag 23 maart 2019 om 10:20
Precies!
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:23
Als je uit R'dam en A'dam komt wel, maar de rest van Nederland doet dat niet veel. Mij doet Duitsland ook niet veel, maar is wel leuk dat Duitsers leuk voetbal spelen en een beetje spelen volgens Hollandse school, wat wij vroeger ook konden.
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 23 maart 2019 om 10:08
En bij mij staat Heerenveen - Cambuur hoger aangeschreven. Het is maar net wat voor gevoel je er bij hebt. En dat is ook helemaal niet erg.
Vind ik leuk
Janette +22
zaterdag 23 maart 2019 om 10:45
Vreemd.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1083
zaterdag 23 maart 2019 om 10:46
De klassieker is tegenwoordig meer een wedstrijd tussen Amsterdam en Rotterdam (twee grootste steden, stadions vh land) de praatjes tegen de daden, uit en tijd waar Feyenoord echt meetelde, het was tevens altijd een topper waar het vaak ergens om ging. Nu is het alleen prestige. Feyenoord loopt mijlenver achter op Ajax en is dichterbij AZ(die ze qua selectie, verkopen en straks ook prestaties voorbij gaat), Duitsland-Oranje is altijd spannend, of het nou ergens om gaat of niet.
Vind ik leuk
Tsja +284
zaterdag 23 maart 2019 om 12:21
Ik zou het fijn vinden als Feyenoord 2 keer per seizoen z'n best doet .... tegen Ajakkes..... is voldoende.
Vind ik leuk
Vreetzak +56
zaterdag 23 maart 2019 om 18:21
Kneus
Vind ik leuk
Tsja +284
zondag 24 maart 2019 om 04:32
.......
Vind ik leuk
Vreetzak +56
maandag 25 maart 2019 om 10:20
Dat is heel treurig. Ik heb medelijden met je
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:35
Tja je gaat vanzelf noodgedwongen je momentjes kiezen he..
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
zaterdag 23 maart 2019 om 09:15
Dit klopt wel inderdaad, de echte rivaliteit is wel een beetje weg..
Weet nog wel dat er echt haat was..
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:16
Haha vraag dat maar eens aan Jantje Boskamp 😉
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
zaterdag 23 maart 2019 om 09:26
Haha, ja die heeft dat nog wel inderdaad.. Nou ja niet echt de haat, zoals veel vroeger wel hadden.. Dat is in deze eeuw wel verdwenen..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:32
En te recht ook! Hoe verschrikkelijk het ook is geweest, je kunt de de duitser van nu niet verantwoordelijk houden van van toen gebeurt is. Maar het is wel mooi om te zien dat de rivaliteit nog altijd daar is tussen beiden landen.
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:36
Is ook wel een dingetje winnen van de grote broer natuurlijk.
Hier in Mexico worden ze ook altijd erg blij als ze van de US winnen 😆
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:46
Daarom is het ook je grote broer, daar wil je als kleine broer altijd van winnen. 😁
Vind ik leuk
Tommieman +8048
zaterdag 23 maart 2019 om 09:59
Haha i guess. Heb geen broer alleen een grote zus 😉
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:03
Nou ik kan je vertellen dat je daar ook graag van wil winnen, alleen al om het feit dat je van een vrouw niet wil verliezen, en ik zeker niet van mijn zus! 😂
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 23 maart 2019 om 10:12
Of ronald koeman. Hij veegde de shirt van rudi voller af met zijn reet. En Frank rijkaard spuugde rudi in zijn nek zo diep zat de haat.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:20
Duitsland is onze grote broer, monetair lopen we aan hun handje en als zij kuchen dan roept Mark, jawohl, wenn Sie wollen.

Maar 't is ook een buurland, dus dan wil je je meten daarmee, maar ik houd van de manier van spelen van Low die erg Hollandisch speelt, vaak met leuke intelligente speelse voetballers, ik hoop dat Oranje die ook ooit weer gaat krijgen ... beter gezegd gaat opleiden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:35
Bij dat eerste argument kan je je daarom altijd nog afvragen wie nu eigenlijk de oorlog heeft gewonnen.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 12:45
Zij verloren maar richtten zich op, zoals ze ook in voetbal nooit geslagen zijn en dat is zo knap. Wij richten ons heel erg op Engeland en USA, maar de bankencrisis van de hebzucht kwam daar vandaan en niet uit Duitsland.
Er valt veel te leren voor ons... maak eigen keuzes en loop niet aan handjes.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 17:08
Eigen keuze aan welk handje we het beste kunnen lopen...
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 17:39
Het Angel-Saksische denken is leidraad hier, iets meer Duits zou niet verkeerd zijn.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 03:47
We hadden weinig keus na het Marshall plan man.
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 25 maart 2019 om 16:29
Toen niet nee, maar nu wel, we lopen nu aan het handje.
Wangedrag in banken doen wij dus na.
In Duitsland viel geen bank om.
Vind ik leuk
Martinn +189
zaterdag 23 maart 2019 om 10:04
Die de Roon praat verstandiger dan dat die voetbalt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws