Jong Oranje al bezig met Eredivisietopper: 'Dat valt moeilijk te ontkennen'

Jong Oranje al bezig met Eredivisietopper: 'Dat valt moeilijk te ontkennen'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 10:35za 23-03-2019 om 10:35

De Eredivisietopper tussen Ajax en PSV werpt zijn schaduw alvast vooruit over het trainingskamp van Jong Oranje in Spanje. De talenten onder 21 jaar spelen twee oefenduels, maar PSV'er Cody Gakpo houdt het duel tegen Ajax wel in het achterhoofd.

Jong Oranje speelt tegen de leeftijdsgenoten van Egypte en de Verenigde Staten, waarna volgende week zondag de kraker tussen Ajax en PSV op de rol staat. "De clubkleuren vallen even weg, maar natuurlijk weet iedereen dat er een heel belangrijke wedstrijd aankomt", zegt Gakpo tegen het Eindhovens Dagblad.

"Dat valt moeilijk te ontkennen, al willen we ons hier wel volledig focussen op Jong Oranje", gaat de vleugelspeler van de Eindhovenaren verder. "Ajax-PSV is altijd een van de grootste wedstrijden van het seizoen en nu helemaal belangrijk voor ons."

Gakpo zit voor het eerst bij de selectie van Jong Oranje, maar voelt zich wel meteen thuis. "Veel spelers kende ik al van vroegere jeugdinterlands of omdat je elkaar via wedstrijden van de clubs tegen bent gekomen. Het is allemaal weer net iets professioneler, op alle fronten. Keihard werken en daarbuiten hebben we het ook goed met elkaar. Al een aantal jaren wordt er weer meer gekaart in het voetbal en dat gebeurt ook bij Jong Oranje."

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 10:39
Wat een kut titel pffff.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:47
Alles voor de clicks he 😉
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:52
Haha ja blij dat me riem aan heb gedaan vanochtend pfff ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:40
Als je geselecteerd wordt voor een nationaal elftal, dan hoor jij je voor de volle 100 % te geven. Doe je dit niet, dan hoor je naar mijn inziens niet geselecteerd te worden. Als bondscoach zou ik hem op dit soort praatjes en gedrag even aanspreken
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 10:41]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:41
Hij geeft aan dat die wedstrijd in zijn achterhoofd al een beetje speelt, kan ik me ook wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:50
Achterhoofd ja ok. Hij moet er alleen niet zo openlijk over gaan doen in de media. Op het moment dat hij geselecteerd wordt voor een bepaald elftal, dan dan moet hij zich voor de volle 100 % concentreren op dat elftal
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:53
Ach het is een jonge jongen en de vraag word hem natuurlijk gesteld. Beter dan zo'n van tevoren al ingestudeerd antwoord: "Nee speelt helemaal niet, heb de focus nu vol op de wedstrijden met Jong Oranje" haha
Vind ik leuk
Stranger +6977
zaterdag 23 maart 2019 om 12:34
Dan is het ook weer niet goed.
Dan krijg je het gelul van' zijn club betaald hem en daar moet hij aan denken ' en dat soort onzin.
Sommige mensen willen of hebben overal op te zeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:30
Precies
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:56
Lol idd ben blij dat er nog voetballers open zijn tegenwoordig
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
zaterdag 23 maart 2019 om 11:38
Dus wat moey die bondscoach zeggen? Jongen doe eens niet zo eerlijk en realistisch, anders denken lezers van vp dat je je niet voor de volle 100% geeft?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:40
Ajax zal PSV vernederen net als vorig seizoen in eigen huis. Alle vertrouwen in.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:44
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:51
Je bedoelt met klaverjassen? Zoiets van: wie wint met klaverjassen staat in de basis. Wie niet kan klaverjassen zetten we op de tribune. Wie een keer verzaakt sturen we gewoon alsnog naar huis.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:10
Zo is dat Toon
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
zaterdag 23 maart 2019 om 11:40
Er bestasy geen schaal voor het vernederen van een tegenstander.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:50
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 21:48]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
Psv gaat volgende week, met Antivoetbal stiekem de 3 punten stelen volgende week in Amsterdam.. Net in mijn glazenbol gezien.. Dus in principe hoeft deze wedstrijd alleen nog ff gespeeld te worden en Psv is kampioen..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:45
Scherven brengen geluk zeggen ze, dus doe me een plezier en gooi dat ding aan diggelen
Vind ik leuk
Stranger +6977
zaterdag 23 maart 2019 om 17:06
Kun je ook die meid zien die afgelopen weekend "Per ongeluk" mijn portemonnee mee genomen heeft?
Dan kan ik hem terug vragen.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zaterdag 23 maart 2019 om 10:44
Psv zoveel Goeie komen eraan zeg🔝
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1112
zaterdag 23 maart 2019 om 12:14
Ik zie dat Lamprou en Veltman lekker vakantie vieren in Dubai. Hoezo topsportklimaat?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws