'Ik word nog altijd kwaad op mezelf als ik aan die verloren WK-finales terugdenk'

'Ik word nog altijd kwaad op mezelf als ik aan die verloren WK-finales terugdenk'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 11:34za 23-03-2019 om 11:34

Ruud Krol wordt nog altijd kwaad als hij terugdenkt aan de twee WK-finales die hij verloor met het Nederlands elftal. De voormalig verdediger, die zondag zeventig jaar wordt, vindt dat de gloriejaren van het Nederlandse voetbal bekroond hadden moeten worden met een prijs.

Nederland verloor in 1974 met 2-1 van West-Duitsland en ging in 1978 na verlenging met 3-1 onderuit tegen gastland Argentinië. "Rinus Michels is door France Football uitgeroepen tot de beste trainer aller tijden", begint Krol te vertellen tegen het Algemeen Dagblad. "Het gaat dan over een revolutie in het voetbal, de bewondering is wereldwijd tot op de dag van vandaag enorm. En die was nog groter geweest als we de wereldtitel hadden gepakt."

"Ik heb twee keer een finale van het WK verloren en tot op de dag van vandaag word ik kwaad op mezelf als ik eraan denk", baalt Krol. "In 1974 waren we zo goed. In 1978 minder, maar er zat een enorm karakter in de ploeg. We waren er tweemaal zó dicht bij, zowel tegen de Argentijnen als tegen de Duitsers."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

3-0achter +1529
zaterdag 23 maart 2019 om 11:36
Als ze hadden gewonnen dan hadden we de selectie ook niet meer terug gezien.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:40
Ik word liever niet meer herinnert aan die 2 WK finale,s.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:25
*3
😉
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:30
Dit onderwerp gaat over Ruud Krol, kan me niet herinneren dat Ruud Krol in die 3e finale heeft meegedaan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:44
Daar heb je gelijk in,
Maar bedoelde word liever niet meer aan die drie finales herinnerd 😉
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1170
zaterdag 23 maart 2019 om 14:10
En in die derde waren we kansloos tegen een team dat speelwijze van Oranje in '74 in feite had overgenomen en geperfectioneerd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:44
Kansloos?
Natuurlijk was Spanje de favoriet.
Maar met een beetje geluk hadden we gewoon gewonnen, denk maar eens aan die kans van Robben
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1170
zaterdag 23 maart 2019 om 21:52
Daar heb je op zich gelijk in. Niettemin liepen 'we' achter de feiten aan, hard spel uit nood. Maar er is altijd een kans.
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
zaterdag 23 maart 2019 om 11:38
Argentinië zou die titel alsnog moeten inleveren.
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 11:44
Ze hadden zelfs nooit in de finale mogen staan....brazilië werd goed geneukt !
Peru heeft zich laten omkopen door te verliezen met 6-0 ...en nederland had toen verloren van Brazilië die toen het beste elftal hadden
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:54
Alles is mogelijk in de voetballerij. Die verlies tegen Brazilië is geen feit.
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 13:21
Tuurlijk niet maar ik ga gewoon af op wat ik toen zag ...de vraag toen was ...waarom nekte Peru Brazilië ?
Vind ik leuk
Binkie +198
zaterdag 23 maart 2019 om 13:43
Ach, als Cruyff en van Hanegem daar waren geweest.....
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:01
Cruijff verkoos er toen niet te zijn. Dan heb je, ook niet via jou 50 jaar later, geen enkel recht van spreken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:32
Cruijff kon zijn vrouw niet alleen laten. Het gezin werd bedreigd met ontvoering en stond 24/7 onder bewaking met agenten voor en in het huis.
De eerste ontvoering mislukte. Cruijff zat al vastgebonden, zijn vrouw wist nipt te ontkomen.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 16:47
Dat had ook anders gekund, geloof me.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:51
Ik denk het niet. De dreiging voor het gezin was groot.

Over '74 ging het verhaal dat Cruijff uren met zijn vrouw aan de lijn had gehangen ivm zwembad affaire. Niets van waar.
Ik geloof Cruijff in deze omdat hij kon bewijzen dat dat telefoongesprek nooit heeft plaatsgevonden.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 21:26
FOREVER, ik wil duidelijk zijn. Ik ga over Cruijff in dezen niets zeggen. Die man heb ik altijd bewonderd en hoog geacht. Maar ook hij was een mens. Het is jammer en erg genoeg dat hij ons in ‘78 niet kon helpen aan dat kampioenschap, maar mèt hem was dat zeker gelukt. Hier laat ik het bij, uit respect. Ik hoop dat je dat accepteert.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:30
Zeker. Ik was blij dat ik in zijn biografie las hoe het gegaan is in "74 en "78.
Hij heeft in '74 geen uren met zijn vrouw gebeld na de zwembadaffaire want Danny zat toen in hun buitenhuis waar geen telefoon wás.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:17
Jaap ben je al wakker?
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 25 maart 2019 om 09:20
Ja, maar wel al een dag verder;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:20]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:53
Er komt nieuws uit Den Bosch...
Ik kondig het bij jou aan dan kunnen we er later samen over praten
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 25 maart 2019 om 10:19
OK, laat het maar op tijd weten, ik zal scherp zijn ;—/))
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:05
Het plok is over.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 25 maart 2019 om 18:09
Het plok? Is over?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:12
Geheimtaal

Badiventadil is een andere geheimtaal. Daarbij vervang je klinkers door adi. Boeventaal wordt dan badiventadil.

Het plok is over betekent dat : het begonnen is.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:22
Morgen is het duidelijk
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:46
Den Bosch is door de KNVB op een schandalige manier on hold gezet
De ontwikkeling van team en club staat al 8 maanden stil omdat de KNVB de overname tegenhoudt.

Voetbaltechnisch hadden we de negen geblesseerden kunnen vervangen door spelers van het kaliber Büttner of vd Wiel. Dat kan nu niet vanwege de onduidelijkheid.

Het is eind maart en het wordt al lastig om het team voor volgend jaar te contracteren. Voorbeeld: er is vorige week een optie verlopen op een versterking voor komend jaar.

Let wel; Het gaat niet om de overname van een multinational maar om een club met een omzet vergelijkbaar met een uitgeverij.
Stel je voor dat de uitgever van jouw boek had gezegd dat ze eerst willen weten hoeveel studies je hebt gevolgd en of je misschien iemand kent die naast iemand met een strafblad woont, of dat ze willen weten of er iemand in jouw familie mein kampf heeft gelezen.
Zo erg was het en Jordania heeft inmidddels tonnen uitgegeven ten behoeve van het onderzoek van de KNVB naar zijn eigen antecedenten.
Tonnen aan advocaten, notarissen enz.
Het gerenomeerde advocaten bureau Thornton is in opdracht van de KNVB tot in Rusland aan het zoeken geweest in de boeken van Jordania's bedrijven en heeft na 3 maanden zoeken, geoordeeld dat alles in orde is.
Een stel vrijwilligers van de KNVB komt eens in de maand( !!) bijeen en stelt uit en uit en uit. Amateurisme ten top en funest voor de club, zie hierboven.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
dinsdag 26 maart 2019 om 10:59
Dit is verschrikkelijk en ik kan ineens de link met boeventaal begrijpen. Dit zijn boevenstreken van de KNVB en ik denk, hoewel het destijds wel ver ging, dat in de situatie van Vitesse dat niet zo ver ging als nu bij FC Den Bosch. Hebben ze ineens iets willen doen omdat ze dat destijds bij Vitesse nog niet gedaan hadden? Hier zou je een tv-programma voor moeten kunnen interesseren. Het leest niet alleen als een spannend jongensboek, het legt ook journalistiek een grote onrechtvaardigheid bloot.
Er wordt weleens gezegd: met geld is alles te koop, maar hier geldt dan nog meer: met misbruik van de macht is alles te blokkeren.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:08
Het spannendste moet nog komen....
Over een tijdje zal ook jou wel duidelijk worden wat er aan de hand is maar je bent er in je analyse heel dicht bij. Scherp!!
Vervang " Vitesse " in je betoog en je bent er.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 16:58
Het is idd onacceptabel. Het lijkt er op dat de KNVB deze week eindelijk gaat beslissen.

Omdat er elders zaken niet helemaal goed gingen, kun je daar Den Bosch niet op afrekenen, bij ons is alles ook nog eens dubbel gecheckt en extreem grondig onderzocht.

Het is niet redelijk en niet billijk en in flagrante strijd met het gelijkheidsbeginsel.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
donderdag 28 maart 2019 om 16:37
Ik hoop dat vanavond ook de situatie zal zijn opgelost. Ik houdt dus hier je berichtgeving in de gaten. Als de zaak niet tot klaarheid komt adviseer ik FC Den Bosch aan te kloppen met een officiële klacht bij het CAS. Ze weten hier wel raad mee, als ze al niet door je club zijn benaderd. Sterkte en vooral: houd vol, neem geen genoegen met langer uitstel, want dat is gewoon illegaal.
Vind ik leuk
donderdag 28 maart 2019 om 16:55
Zo is het. Ik denk dat het vanavond rond is
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 13:15
Nog steeds geen persbericht.
Het uitgebreide onderzoek van Thornton heeft niets tegen Jordania jr. opgeleverd. Er is niks gevonden. Ik hou niet van complottheorieën en daar is ook geen sprake van maar hier iets anders aan de hand zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
vrijdag 29 maart 2019 om 14:01
Gewoon moed houden, veel anders zul je ook niet kunnen doen nu. Maar vreemd blijft het wel.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 14:23


https://www.tubantia.nl/fc-twente/irritatie-in-enschede-over-eis-sponsors-fc-twente~a548a90c/
[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 maart 2019 om 14:24]
Vind ik leuk
donderdag 28 maart 2019 om 14:14
Hehe Jaap, vanavond eindelijk nieuws.

Het is onbegrijpelijk dat de KNVB de ene club met 80 miljoen ( nu nog 50) schuld laat leven en de andere club met 15- 40 miljoen vermogen in de zak van de eigenaar 8 maanden lang laat spartelen.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
zaterdag 23 maart 2019 om 11:51
En dan de ploeg van 1978 door de grachten ???
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 25 maart 2019 om 10:19
Die zijn toch allang door de grachten geweest?
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
maandag 25 maart 2019 om 11:52
Hahaha echt ?? Weet ik niet eens
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 25 maart 2019 om 12:09
Jouw fout, had je maar eerder geboren moeten worden;-)
Vind ik leuk
Boerrigter +699
zaterdag 23 maart 2019 om 11:38
Dit was ver voor mijn tijd maar ik voel me toch zo rot als ik die filmpjes kijk en zie hoe bijvoorbeeld die bal in de laatste minuut voor extra tijd tegen de paal vliegt tegen argentinie
Vind ik leuk
buddha +10609
zaterdag 23 maart 2019 om 13:53
dit was ver voor de tijd van 98 % van de VP leden. de gemiddelde leeftijd is ongeveer een jaar of 16 als ik dat getrol allemaal zo lees hier.
Vind ik leuk
barry m +605
zaterdag 23 maart 2019 om 16:07
wat is jouw leeftijd dan?
als je denkt dat de gemiddelde leeftijd 16 is.
Vind ik leuk
buddha +10609
zaterdag 23 maart 2019 om 19:27
dankzij mij is het al aardig hoog. nog 20 jaar werken en ik mag met pensioen.
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 11:42
kan je een trainer uitroepen tot beste allertijden op basis van hoe hij het voetbal veranderde en niet op basis van prijzen ?
Sir Alex met United ...Cruyff met Barca ...Pep met Barca 🤔🤔🤔
Vind ik leuk
Doenorma +179
zaterdag 23 maart 2019 om 11:47
Uhm ja tuurlijk want hij heeft voetbal veranderd als dat niet was gebeurd had je ook geen Cruyff, guardiola en ferguson gehad die met die clubs hadden gewonnen. Het systeem en denkwijze is beïnvloed en veranderd. De revolutie heeft gezorgd voor een mooier soort voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:55
Ik denk ook wel als dat kan idd, als je als coach zijnde het voetbal kunt veranderen heb je dus wel erg veel invloed op het spelletje
Prijzen halen met een Barca als voorbeeld lukken de meeste coaches wel
Vind ik leuk
Sniper1 +1410
zaterdag 23 maart 2019 om 14:41
EK88??
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 14:47
Michels heeft prijzen gewonnen maar in tegenstelling tot bv Sir Alex komt hij zelfs niet in de buurt .
Dat Michels een grote meneer was ga ik niet ontkennen maar worden uitgeroepen tot de beste omdat je het voetbal hebt veranderd vind ik een brug te ver !
Het tiki taka van Pep is dan ook revolutionair of niet ?
Vind ik leuk
Sniper1 +1410
zaterdag 23 maart 2019 om 15:16
Pep zal te zijner tijd ook wel de mondiale erkenning krijgen die hij verdient. Ik wilde enkel benadrukken dat Michel het voetbal veranderde en ook prijzen heeft gepakt. Zowel met Oranje, als met Ajax. Ben trouwens enorme fan van Pep, vind hem in het rijtje met Michel thuishoren.
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 17:49
Wie is Michel ...Preudhomme ? 🤔😜
Vind ik leuk
Sniper1 +1410
zaterdag 23 maart 2019 om 18:09
Och.... Ik had geen zin om mezelf te verbeteren... Autocorrect.... Ging er van uit dat je wel begreep wie ik bedoelde... Kan mijzelf vergist hebben... 😁 😁
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 20:13
Tuurlijk beetje zeveren mag toch he 😜😉
Vind ik leuk
Sniper1 +1410
zaterdag 23 maart 2019 om 21:01
Yessss... Lijkt mjj de functie van dit medium...
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 21:30
Niet zo zeer maar het moet niet altijd serieus zijn vind ik anders wordt het saai
Vind ik leuk
RGB +1931
zaterdag 23 maart 2019 om 17:06
Nee, het Tiki-Taka van Pep is - en dat heeft hij zelf gezegd - gebaseerd op de lessen van Cruijff. Dus dat was niet revolutionair alleen een goede toepassing van wat Cruijff hem geleerd had.
Vind ik leuk
Truth +4336
zaterdag 23 maart 2019 om 17:47
Ergens heb je wel gelijk ...pep is net zoals cruyff voorstander van balbezit
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 17:48]
Vind ik leuk
BramJB +1291
zaterdag 23 maart 2019 om 11:55
Toen ik de titel las dacht ik gelijk aan robben
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:03
Haha die zal er hetzelfde over denken indd ;-(
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:20
Met dit verschil dat dat om 1 finale gaat en geen 2. Maar ik snap je punt. Die zal zich nog wel een keer achter zijn oor krabben, om het feit dat ie beter had kunnen vallen ( zoals wel vaker in die tijd) dan nog proberen voor de bal te gaan. Hadden mooi een panelty gehad, vraag alleen blijft of ie er in had gegaan. Gezien de historie, panelty's en het Nederlands elftal.;-)
Vind ik leuk
Isakson +582
zaterdag 23 maart 2019 om 12:03
Argentinie ........ een Rensenbrinkie 😜
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zaterdag 23 maart 2019 om 12:14
Is 40 jaar geleden... get a life. Had je toen maar harder moeten knokken. Nu geen huilie huilie doen. Zo moe van die generatie... beschikten gewoon niet over een winnaarsmentaliteit. Die hele lichting... ruzie, bedanken, huilie huilie... Volkomen ten onrechte op handden gedragen.
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zaterdag 23 maart 2019 om 12:19
Jij hebt het toen niet meegemaakt zeker.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zaterdag 23 maart 2019 om 15:25
Was er niet bij in die landen nee. Juj wel?
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zaterdag 23 maart 2019 om 16:52
Niet in Argentinie nee maar wat jij zegt dat slaat nergens op.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zaterdag 23 maart 2019 om 21:46
Want?
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zaterdag 23 maart 2019 om 22:10
Sorry gozer maar ben je nou echt zo dom of wil je gewoon bijdehand doen, lees es wat je hebt geschreven want je snapt er niks van.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zaterdag 23 maart 2019 om 22:14
Als ik het niet goed heb, laat ik het me graag uitleggen. Ik geef jou graag die gelegenheid. Ik ben niet eigenwijs, sta open voor feiten. Feiten.
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zaterdag 23 maart 2019 om 22:24
Ga jij vertellen dat Johan Boskamp, Arie Haan, Johnie Rep Johan Neeskens, Ernie Brands, Rob Rensenbrink en noem maar op geen winnaarsmentaliteit hadden, waarom is Cruijff niet meegegaan. Omdat daar ene meneer Videla aan de macht was. Nederland kon die finale helemaal niet winnen want dan hadden de spelers Argentinie niet levend verlaten. De wereldkampioen (Argentinie) stond van te voren al vast. Hier heb je je feiten.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zondag 24 maart 2019 om 01:13
Hoezo zijn dat feiten? Enige feit is inderdaad de machthebber destijds. Nergens bewijs van enige correlatie naar het wk. Het geluid (gejank) van de verliezer. Voor de goede irde: ok ben nederlander
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zondag 24 maart 2019 om 05:20
Was jij toen al geboren?
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zondag 24 maart 2019 om 08:19
Jazeker.
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zondag 24 maart 2019 om 09:17
Nou jok je.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zondag 24 maart 2019 om 10:48
Nee. Maar vraag het dan niet.
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zondag 24 maart 2019 om 11:45
Dan is het nog gekker dat je dat zegt, maar goed dat is jou mening die gelukkig maar weinig gedeeld word en dat mag ook.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zondag 24 maart 2019 om 13:32
Ik weet niet of het gek is als er een afwijkend geluid gegeven gegeven wordt. Mijn punt iss dst ik vind dat we niet zuur in het verleden moeten blijven hangen, maar mieten genieten van het heden en de toekomst moeten koesteren. Deze generatie heeft denk ik namelijk ook die potentie.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zondag 24 maart 2019 om 13:33
Vergeef me de typefouten. Klein schermpje en geen correctiemogelijkheden ?🤔
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zondag 24 maart 2019 om 13:38
Typefouten maakt iedereen, geen punt.
Vind ik leuk
frank1971 +2463
zondag 24 maart 2019 om 13:42
Das waar maar het ging er voornamelijk om dat je zei dat die generatie van toen geen winnaarsmentaliteit had, maar goed die wedstrijd is toen niet gewonnen en dat kun je niet terugdraaien.
Vind ik leuk
HeikKiMika +227
zaterdag 23 maart 2019 om 13:04
Kneuseklets
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zaterdag 23 maart 2019 om 15:25
Ook weer waar.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:36
Bedanken?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:15
Het schofferen van Jan van Beveren en de PSV-factie door de Amsterdamse kongsie markeert beide verliespartijen.
Vind ik leuk
Aihlre +440
zaterdag 23 maart 2019 om 12:38
In 74 hadden we zeker de titel moeten pakken. Kan het me nog herinneren als klein manneke. Compleet teleurgesteld. Bij mij is toen een frustatie begonnen mbt het Nederlands elftal. Altijd leuk meedoen maar nooit winnen.
Vind ik leuk
joey66 +62
zaterdag 23 maart 2019 om 12:41
Als je de finale van 74 nog eens helemaal terugkijkt dan kom je tot de conclusie dat de Duitsers de finale terecht hebben gewonnen. Na de penalty van Neeskens heeft Oranje arrogant de bal rondgespeeld en niet meer gevoetbald. Pas na achterstand begonnen ze aan te zetten maar uiteraard gaven de Duitsers met een geweldige Beckenbauer het niet meer weg.

In ons collectief geheugen is opgesloten dat we onterecht de finale hebben verloren. De werkelijkheid is anders!

Overigens, er is ook ten onrechte een Duits doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Hoor je ook niemand over.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:42]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:41
De finale in Argentinië mocht Oranje niet winnen van de corrupte junta en Videla. Anders had het complete team daar waarschijnlijk nog in de gevangenis gezeten. Dus Ruud Krol, over die finale hoef je niet meer boos te zijn. Die in 1974 is een heel ander verhaal 🤨
Vind ik leuk
kees ee +1055
zaterdag 23 maart 2019 om 12:44
. . 78 was wat dat aangaat HET toernooi !?, . . zonder de echte grote jongens, maar met de "dragers" !?
Vind ik leuk
kees ee +1055
zaterdag 23 maart 2019 om 12:42
. . . te, te, te, te, te-laat !?
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 14:07
...te, te, te, te, Tete-hamstringblessure !?
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 23 maart 2019 om 13:08
Die Ruud Krol is echt een seniele oude man met melancholische trekjes jongens !!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:38
Die typering vind ik meer bij Sjaak Swart horen!
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zaterdag 23 maart 2019 om 16:45
Hahaha ja klopt hahahaha maar Krol ook in mindere mate...….
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:20
Wat moet Joop Zoetemelk dan nu wel niet denken? Die is geloof 10x, 2e geworden.
In 1978 mochten beide teams al blij zijn, dat ze in de finale stonden.
En in 1974 waren ze met hele andere dingen bezig, dan voetbal.
Vind ik leuk
Keuneklets +161
zaterdag 23 maart 2019 om 15:26
Lekker neesmuilen over hhet verleden. Zielepoten.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 16:23
Haal even een ouwe koe uit de sloot.
Ja jullie waren hautain.
Ja jullie dachten en ik ook dat de buit binnen was.
Sindsdien weten we dat Duitsers nooit opgeven, leer daar van.
Vertel het jonge voetballers en neem het over.
Dat is sportmentaliteit.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:55
Hopelijk hoeven we niet al te lang te wachten op een 4e finale...;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:24
Ja Ruud, had Jan van Beveren maar meegenomen in 1974 dan was je wereldkampioen geworden, jullie hadden de beste keeper in huis, en de slechtste keeper stond in de goal...hoe is het mogelijk, met Jan van Beveren was een atleet, een kat in de goal, hij duikt...Jongbloed doet helemaal niks...en jullie hadden zo moeten spelen als die wedstrijd daarvoor tegen Brazilie, dat was de beste wedstrijd wat ik ooit gezien heb, met die instelling hadden jullie ook Duitsland moeten bestrijden...jullie lieten na die 1-0 die Duitsers veel te veel komen...en Cruyff zat helemaal niet in de wedstrijd..jammer dat Cruyff ruzie maakte met Jan van Beveren, Jan was de beste keeper die Nederland ooit heeft gehad..ik weet zeker met Jan in de goal waren we zeker 1 keer wereldkampioen geworden..maar helaas Cruyff had de macht, en als je die tegen je had, kon je het vergeten...niemand durfde er iets over te zeggen...ook van Hanegem, Neeskens, Krol enz. enz. ze wistern allemaal dat Jan van Beveren de beste keeper was...nou als je dat dan weet dan moet gewoon de beste erin, waar die vandaan komt, dik of dun...brabant, gelderland of Amsterdam de beste moet er in, en daar heef cruyff een cruciale fout gemaakt
Vind ik leuk
DeNeutrale +283
zondag 24 maart 2019 om 01:17
In 1974 werd niet alleen Jan van Beveren thuis gelaten, maar ook de topscorer Willy van der Kuijlen. Dat hadden Michels en de KNVB nooit moeten goedkeuren!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws