ESPN: Nike besliste De Jong-strijd in voordeel Barça en betaalt deel van salaris

ESPN: Nike besliste De Jong-strijd in voordeel Barça en betaalt deel van salaris

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 14:13za 23-03-2019 om 14:13

Dat FC Barcelona erin geslaagd is om Frenkie de Jong voor de neus van Paris Saint-Germain weg te kapen, is volgens ESPN de verdienste van Nike. De Amerikaanse sportgigant, sponsor van beide clubs én De Jong, zou een deel van het Barcelona-salaris van de controleur voor zijn rekening nemen.

De man uit Arkel leek in december nog hard op weg naar PSG, maar koos een maand later toch voor FC Barcelona. Volgens ESPN, dat zich baseert op 'bronnen rondom de club', konden de Catalanen hun Franse concurrent aftroeven, doordat Nike beloofde om 'een aanzienlijk deel van de financiering' voor zijn rekening te nemen. Het gaat in dit geval niet om de transfersom, maar om de maandelijkse honorering voor De Jong.

Datzelfde Nike stelde onlangs ook voor om de naam 'Frenkie' achterop zijn Barça-shirt te laten drukken. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, is nog niet duidelijk. "Nike heeft dat vanuit oogpunt van merchandising liever. Ik weet niet zeker of ik dat wil", vertelde De Jong onlangs.

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 14:16
Franka zet er maar op
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:49
Want ?
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 14:56
Naam van z’n nieuwe vriendin.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:01
Zie het nut of zelfs de grap er niet van in, maar goed dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:07
Ligt niet aan jou.

Mensen zeggen op dit platform nu eenmaal dingen die ze in het echte leven niet zouden durven opbrengen.

Wat dat betreft is het hier echt een petrischaaltje van eencelligen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:10
Of dat zo is wacht ik nog even af, heb van hem nog geen antwoord maar het niveau van de meeste is niet bijster hoog indd. Veelal gevoed door een bepaalde haat en/of jaloezie welke beiden trieste eigenschappen zijn.
Vind ik leuk
jari11 +5756
zaterdag 23 maart 2019 om 15:13
Dat is zeker waar, gelukkig zijn er nog genoeg die wel een normale discussie kunnen voeren!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:13
Goh, zou bijna denken dat jij echt Frans Timmermans zou zijn met zulke politiek correcte antwoorden.

Succes met die verkiezingen he?! Ouwe vetklep.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:19
Ik ben echt Frans Timmermans, echter niet die aan het pluche klevende ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:19
Ook vaak gevoed door een melige bui icm verveling. Niet overal zo zwaar aan tillen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:22
Nee was gewoon een vraag, til nergens zwaar aan ben rug patiënt en ongefundeerd iemand aanvallen zit ook niet in mijn repertoire ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:25
Goed bizzig Franske. En nou in t Frans, Italiaans, Swahili, Hondurees, Deens en Mandarijn ?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:27
Nou nee, ik sla wel een paar rondjes over ;-)
Vind ik leuk
Mau Win +32
zaterdag 23 maart 2019 om 17:21
Google translate gebruiken Frans
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:07
Ben ik te lui voor neef 😉
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:21
Zeggen de 020ers wanneer ze weer een jaartje niets hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:26
020ers ? En daar bedoel je mij mee ? Ga nou eens in gesprek mijn beste, in plaats van alleen te sneren. Of bezit je niet de verbale mogelijkheden om een fatsoenlijk gesprek te voeren ? Kan hoor, is ook niet voor iedereen weg gelegd en geen schande maar dan laat ik het gesprek hier bij.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:33
Ach jongen toch. Ik begrijp het, 1050 dagen helemaal niets!
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:27
In het echt doen mensen dat ook.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:26
Dat zijn we gewend van 020ers.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:28
Dacht ik al. Prettig weekend verder
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:34
Dank je wel, beste man. Jij ook.
Vind ik leuk
Dani82 +3817
zaterdag 23 maart 2019 om 17:55
Nee ligt niet aan jou!
Ik zie er eigenlijk ook het nut niet van in dat hij met “frenkie” op de rug gaat spelen. Ipv gewoon de jong
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:17
Nee dat is Anna uit Amsterdam
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:41
Tis gewoon een wijf toch
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:49
Frenkie ? Heeft ie het voor een wijf stukken beter voor mekaar dan jou schat ik. Wat zeg ik, dat weet ik wel zeker 🤐
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 14:56
Thee Ring Leider, zet er maar op.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:16
Hahaha
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:19
😂👍
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4742
zaterdag 23 maart 2019 om 15:12
Zwakke grap
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:17
Was meer een poging tot. Niks achter zoeken zoals hierboven gedaan wordt.
Vind ik leuk
Iefmeister +7882
zaterdag 23 maart 2019 om 16:17
Franco zou gevoeliger liggen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:17
Scherp. Die wint !
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:46
Laat mij erbuiten
Iedereen weet dat frankie een nicht wordt
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:47
Correctie: IS
Vind ik leuk
rexxo +17140
zaterdag 23 maart 2019 om 14:16
Dat verklaart waarom ze lopen te knakenpoetsen bij de transfersom
van de Ligt.
De helft van de begroting is nodig voor het salaris van Messi.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 14:22
De Ligt is duurder dan Messi en die Dembélé bij elkaar.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4742
zaterdag 23 maart 2019 om 15:10
Oké, je kan overdrijven.
Vind ik leuk
rexxo +17140
zaterdag 23 maart 2019 om 15:37
Het is een sukkeltje wat elk Ajax topic komt verzieken met zijn irritante getrol gewoon negeren.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 17:12
Hahahahaha😂, maar jij ook bij Feyenoord, calimero.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:09
En meer waard dan de hele selectie van Feyenoord
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 17:12
Nee, dat niet.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4742
zaterdag 23 maart 2019 om 17:43
Helaas is het waarschijnlijk wel zo.

Keepers hebben een gezamenlijke waarde van 2 mio, verdediging 18, middenveld 20, aanval 20.

Jorgensen voor 17 mio gaat niet meer gebeuren, die is max 10 waard, RvP stopt en de rest is echt niet bijzonder veel waard. Zelfs Vilhena en Berhuis niet, wrijf in je handjes als je daar 10 voor krijgt.

Als De Ligt 80 waard zou zijn, is hij effectief meer waard dan heel Feyenoord.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 17:51
Van Geel heeft zelf gezegd bij de DTVK dat de Feyenoord spelers meer waard worden dan dat jij nu opnoemt, Sjaak Swart.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4742
zaterdag 23 maart 2019 om 18:33
Wat ze worden hangt in de lucht, wat ze zijn is nu.

Als Jorgensen er 20 in legt in 4 wedstrijden en 4 voor Denemarken in 1 wedstrijd tegen Brazilië, is hij 4x zoveel waard als nu. Schuurt hij zijn kniebanden, is hij niets meer waard.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 22:07
Het gaat erom wat je potentie is voor het team.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:43
Hoe zat dat ook alweer met die slager die zijn eigen vlees keurde?
Vind ik leuk
Stranger +7050
zaterdag 23 maart 2019 om 20:11
Is het de waarde of wat de gek ervoor geeft?
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4742
zaterdag 23 maart 2019 om 20:13
Waarde wordt bepaald aan de hand van statistieken (club en internationaal) en aantal geïnteresseerden. Die van Feyenoord zijn niet bijster hoog momenteel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 20:14]
Vind ik leuk
Stranger +7050
zaterdag 23 maart 2019 om 20:39
Huhm statistieken?
Meen je dat echt?
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zaterdag 23 maart 2019 om 15:43
Precies. Coutinho willen ze mede slijten om de Ligt te kunnen halen. FFP hijgt steeds meer in de nek. Daar krijg je 'creatieve oplossingen' van.
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
zaterdag 23 maart 2019 om 14:18
Frenkie lijkt echt wel een Koe inmiddels.
Ongelooflijk hoeveel mensen over zijn rug geld verdienen. Daar kan geen andere NL MELKKOE tegen op.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:25
Zie hieonder
Vind ik leuk
mcmodd +28822
zaterdag 23 maart 2019 om 14:26
O nee? Betsie 4 kost inmiddels het dubbele:-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:14
Frenkoe de Jong
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:24
Barca en Real hebben het moeilijk.
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
zaterdag 23 maart 2019 om 16:09
Wim, dat doen ze echt zelf.
Hun zucht naar succes ten kostte van alles zet andere landen en ploegen op grote achterstand. Ik vraag me af hoeveel rek er is voordat de ballon uit elkaar klapt.
Van mij mag , en misschien moet dat wel een keer gebeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:12
Totaal mee eens. Laat die transfersomgekte door nieuwe regelgeving alsjeblieft ophouden
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 14:24
Ja hoor, weekendje geen competitie en ‘Rotterdamse Ajaxcied’ en ‘Jesper Olsen’ verschuilen zich weer.
Vind ik leuk
AZVork +3115
zaterdag 23 maart 2019 om 14:49
Ook wel eens lekker toch.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zaterdag 23 maart 2019 om 15:03
Wacht maar tot er een PSV of Feyenoord topic online wordt gezet.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:22
Hahah, dat is waar.
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zaterdag 23 maart 2019 om 14:24
Gelukkig heet hij Frenkie en niet Franco de Jong. Stel je voor: Franco op een Barca-shirtje.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:28
Dan zou waarschijnlijk gewoon voor De Jong of mischien F. De Jong zijn gekozen denk je niet?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:51
Ja of zidane..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:15
Zidane de Jong 🤔
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 14:54
Klink toch wel meer Zuid-Europees, Franco
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zaterdag 23 maart 2019 om 21:51
Google “Franco Spanje” maar eens.
Vind ik leuk
Jozef +45203
zaterdag 23 maart 2019 om 15:04
🤣
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:16
Of Jo 🙄
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:09
Of beko
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:24
Die snap ik nie. Jo de Jong vind ikzelf wel grappig, maar Beko de Jong ?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:28
Nee omdat er dat beko staat wat een sponsor is van barca
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:30
😆
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:24
Ja wel hoor, de Nederlandse automarkt! Als je het hebt over een Nederlandse melkoe dan is die dat wel! ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:34
Wat zal hij daar eigelijk verdienen?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:39
Volgens mij rond de 8 miljoen en met bonussen richting de 10.
Vind ik leuk
PvdB +78
zaterdag 23 maart 2019 om 14:57
Volgens mij ligt het iets hoger.

https://www.ajax1.nl/barcelona-de-jong-gigantisch-salaris/

https://www.quotenet.nl/Nieuws/Vamos!-Zoveel-kan-Frenkie-de-Jong-gaan-verdienen-bij-FC-Barcelona-219209

Acht tot tien gegarandeerd, met bonussen oplopend tot zestien. Waanzinnig.
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 14:35
Er moet nu echt ingegrepen worden, sponsoren die spelers halen, meebetalen aan transfersommen en salarissen, sponsoren die zelfs clubs er op aanspreken dat hun sponsorobject vaker moet spelen....

Het voetbal is al decennia dood en is al jaren gekaapt door sponsoren, maar nu gaat het echt vele malen te ver en moet er iemand zijn die keihard ingrijpt.

Waar zitten we dan naar te kijken als de sport zo door sponsoren gevormd wordt? Wanneer breekt dan de dag aan dat sponsoren zelfs de uitslag willen bepalen? Of doen ze dit misschien stiekem al?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:52
Euhhhh.... hoe moet het dan wel? Volgens mij hebben de spelers zelf hiervoor gestreden, met Cruijff voorop en later de de Boertjes tijdens het Bosman-arrest. Spelers wilden meer verdienen, dan is dit het gevolg van hebzucht. Onzin dus wat je hierboven spit.
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 18:57
Niks wat je zegt slaat ook maar ergens op, werkelijk niks. De invloed van sponsoren die kennelijk alles gaan bepalen bij clubs heeft werkelijk helemaal niks te maken met het Bosman arrest waar jij over begint.

Dus als er iemand onzin uitkraamt ben jij het wel, en ga als boeren hollander niet kicken straat taal lopen uitbraken met je spitten, dat maakt je verhaal alleen nog maar triester.
Vind ik leuk
Psvsg +145
zaterdag 23 maart 2019 om 14:51
Niet echt een verrassing dit, de commercie regeerd. Het enige wat mensen kunnen doen tegen dit soort bedrijven en het verpesten van het voetbal is geen abonnementen nemen op buitenlands voetbal en geen shirtjes kopen. Koop mooi een shirtje van je favoriete Nederlandse club dat geld komt vaak maar voor een klein deel direct terug bij je club maar daardoor heeft je club wel een beter positie bij de volgende contract onderhandeling.
Vind ik leuk
hollister +1381
zaterdag 23 maart 2019 om 15:04
Mooi, dan kunnen ze dat bij Matthijs ook meteen even doen... kan Barca gewoon de volle pond betalen.. alles opgelost
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6744
zaterdag 23 maart 2019 om 15:31
mag dit????? dat vraag ik me toch echt af. en dan hebben ze het over fairplay
Vind ik leuk
barry m +607
zaterdag 23 maart 2019 om 15:45
of zet er frango ( kip ) op
Vind ik leuk
COYG +8532
zaterdag 23 maart 2019 om 16:29
Alsof Nike dat echt zou doen. PSG is bijna de belangrijkste club die ze sponsoren. De club die buiten de voetbalwereld op mode niveau het grootst is van alle andere clubs. Nike zou zich flink in de vingers snijden als dit echt waar zou zijn. Dan sluit ik zeker niet uit dat PSG binnen no time een andere kledingsponsor neemt.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zaterdag 23 maart 2019 om 16:38
Niks betaalt mee?
Wat is de vraag?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:49
Sorry hoor. Maar als je in de top wil meedraaien, horen daar vaak de hoge salarissen bij. Om dat te finacieren is commercie nodig. En wie betaald bepaald uiteindelijk toch vaak. En wil je het niet, dan moet je genoegen nemen met minder. Simpel!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws