Van Barcelona naar Enschede: 'Suárez en Neymar op de bank, ik op het veld'

Van Barcelona naar Enschede: 'Suárez en Neymar op de bank, ik op het veld'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 14:55za 23-03-2019 om 14:55

Laatste update: zaterdag 23 maart 2019 om 15:05za 23-03-2019 om 15:05

Javier Espinosa en Aitor Cantalapiedra mochten ooit als jeugdspelers van FC Barcelona dromen van een doorbraak in het eerste elftal, maar spelen anno 2019 bij FC Twente. De Spaanse smaakmakers koesteren de herinneringen aan hun tijd in Catalonië.

Aanvallende middenvelder Espinosa speelde jarenlang samen met Sergi Roberto. "En bij de Spaanse jeugdploegen met spelers als Alvaro Morata, Isco en Koke. Vaak vormde ik met die laatste twee één middenveld", vertelt hij aan De Telegraaf. De nu 26-jarige spelmaker werd vergeleken met Andrés Iniesta. "Dat vond ik heel mooi. Ik had ook een goede band met Iniesta, die echt belangstelling had in mij en naar me toe kwam met tips. Dat zijn mooie herinneringen."

Cantalapiedra haalde uiteindelijk het eerste elftal van FC Barcelona, al bleef de teller steken op twee bekerwedstrijden. "In een bekerwedstrijd stond ik in het veld en zaten Luis Suàrez en Neymar op de bank", weet hij nog. Daags na zijn debuut werd de vleugelaanvaller aangesproken door Lionel Messi. "Hij feliciteerde me en vroeg me de selectie toe te spreken. Dat hoorde erbij, vertelde hij me."

Na enkele omzwervingen zijn de twee in Enschede beland, waar ze het, ondanks de Nederlandse winterkou, uitstekend naar hun zin hebben. "Nederland is een goed voetballand voor mij, want hier is er ruimte om te voetballen en dat ligt mij wel", vindt Espinosa. "De sfeer in de Grolsch Veste vind ik ook geweldig. Ik heb nog nooit in zo'n geweldige entourage gespeeld als hier bij FC Twente."

Espinosa en Cantalapiedra komen zondagmiddag weer in actie met de Tukkers. Om 14.30 uur begint de Keuken Kampioen Divisie-kraker op bezoek bij nummer drie Go Ahead Eagles.

Poll

Wat wordt Go Ahead Eagles-FC Twente?

(927 stemmen)

Plaats een reactie

AlecBlc +1787
zaterdag 23 maart 2019 om 15:01
Even off topic: waar is Japie? Het is enorm rustig zonder hem. (alvast sorry dat ik het over hem heb).

Ontopic: toch zonde dat zo'n groot talent nooit is doorgebroken, had een hele grote kunnen worden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 15:03]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:06
Ik snap niet hoe je als persoon je zo kan gedragen op een internetforum. Het ergste van alles is nog dat je er af en toe nog om kan lachen ook 😂
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4746
zaterdag 23 maart 2019 om 15:08
Af en toe leuk, maar de hele tijd, in alle topics, niet zo.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:13
Mee eens, je hebt er overal mensen voor zullen we maar zeggen dan
Vind ik leuk
RenW +5777
zaterdag 23 maart 2019 om 16:22
Jaapie doet zijn middagslaapie
Vind ik leuk
Il Gordo +21318
zaterdag 23 maart 2019 om 15:06
Die moest vanochtend naar de scouting en vanmiddag met papa en mama mee naar de Ikea.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zaterdag 23 maart 2019 om 15:06
Zo kom je er nooit van af, hou het niet in stand!!!

(doe er niet aan mee/wek het niet op)
Vind ik leuk
InternetHeld +5798
zaterdag 23 maart 2019 om 15:06
Ik hoop dat hij nooit meer terug komt.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:53
Hij is een InternetHeld.
Vind ik leuk
RebelVox +12624
zaterdag 23 maart 2019 om 17:14
weg met dat soort gasten ze verpesten het voor de rest

had vaak de behoefte om te reageren op een artikel maar dat ging snel weg vanwege all onzin oftopic reacties die er onder stonden en die ook alleen uit onzin bestond
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 17:16
Gewoon laten gaan en niet opletten. Meer kun je niet doen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:02
Niet lezen maar direkt rapporteren.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zaterdag 23 maart 2019 om 21:22
Kijk eens naar de tijd, de tijd van zijn verstuurde berichten. Men heeft heus wel op die knop gedrukt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:11
Heb je hem nodig om je pik af te trekken ofso?

Gewoon vergeten die handel.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:28
Die was ik allang weer vergeten... Beetje jammer dat je er weer over moet beginnen... ;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 15:28]
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zaterdag 23 maart 2019 om 15:38
Tel je zegeningen en verzoek de goden niet!
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:51
‘K heb vanmiddag nog voorbij zien komen, maar zijn reactie werd compleet verwijderd. Ik zou eerder zeggen, waar is ‘Rotterdamse Ajaxcied’ gebleven?
Vind ik leuk
jari11 +5759
zaterdag 23 maart 2019 om 15:14
Haha de eerste zin van dit artikel is geniaal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:07
Ja dat viel me ook op 😃
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:23
En Pusic maar denken dat hij dé oorzaak is dat Twente nu bovenaan staat in de KKD 😎
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:37
Van jeugdspelers van Fc Barcalona, naar aan de bak in de Nederlandse keukenla
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zaterdag 23 maart 2019 om 15:39
Van Barca naar Twente.. Het kan verkeren! Benieuwd deze jongen bij Twente blijven in de ED komend jaar.
Vind ik leuk
Mari +13665
zaterdag 23 maart 2019 om 16:04
Veel succes mannen. Misschien vinden jullie de weg omhoog weer
Vind ik leuk
Cookee +13062
zaterdag 23 maart 2019 om 16:21
Als je de sfeer bij Twente goed vindt, wacht maar tot je op de Toekomst komt.
Als Opa door de knieen gaat en Oma staat net op dat rekenen we als Wave.
Vind ik leuk
harryheck +1614
zaterdag 23 maart 2019 om 16:31
Cookee, grappig. Ik wil die wave graag meemaken, maar ja, Ajax stelt bijna geen kaarten beschikbaar aan ons.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
Cookee +13062
zaterdag 23 maart 2019 om 17:32
Je hebt geen voorkeur aangegeven wie is "ons" dan?
Ik ben niet van Ajax hoor, dus ik kan niks regelen, helaas.

Maar die jong teams ik vind dat niks.
Vind ik leuk
harryheck +1614
zondag 24 maart 2019 om 17:07
Ons is FC Twente.
Vind ik leuk
Cookee +13062
maandag 25 maart 2019 om 16:31
Ow oke, prima support, zitten hier een paar prettige mensen ook die van Twente zijn, succes met je club, maar dat gaat wel lukken. :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws