Löw heeft goed nieuws voor Duitse fans: tweetal vraagtekens 'fit en inzetbaar'

Löw heeft goed nieuws voor Duitse fans: tweetal vraagtekens 'fit en inzetbaar'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 17:52za 23-03-2019 om 17:52

De wedstrijd tegen Nederland komt niet in gebaar voor Leroy Sané en Serge Gnabry. De Duitse spelmaker en vleugelaanvaller kampten de afgelopen dagen met fysieke ongemakken, maar het tweetal is op tijd hersteld voor de EK-kwalificatiewedstrijd in Amsterdam.

Gnabry kampte met een verkoudheid en moest de oefeninterland tegen Servië van woensdagavond aan zich voorbij laten gaan. Sané was wel van de partij, maar kreeg in de blessuretijd een doodschop van tegenstander Milan Pavkov te verduren. Bondscoach Joachim Löw stelde de Duitse fans zaterdag gerust. "Ze zijn beiden fit en inzetbaar", liet hij weten tijdens de persconferentie in aanloop naar de wedstrijd tegen Oranje.

Of Sané en Gnabry ook aan de aftrap zullen staan, wilde Löw echter nog niet bevestigen. "Manuel Neuer en Toni Kroos zullen zeker in de basis staan", was het enige wat de bondscoach wilde prijsgeven over zijn opstelling.

Nederland en Duitsland trappen zondagavond om 20.45 uur af.

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13644 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 17:56
Zal een lastige klus worden morgen, Duitsland zal zich zeker willen revancheren na het WK, en ook wellicht na die partijen in de Nations League. Zal een heet potje worden! Maar als het allemaal goed staat en Memphis nu WEL een bal passt ipv alleen maar te solo’en, hebben we zeker een kans.

KOM OP ORANJE 🇳🇱
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 18:00]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:06
Heb er zin aan . Word zeker spannender als die pot tegen de wit Russen sig heil!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 18:38]
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1906
zaterdag 23 maart 2019 om 18:07
Denk dat je er morgen geen zin meer in hebt. Die buitenspelers tegen onze backs is gewoon zelfmoord.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:09
Als we maar een goeie pot voetbal voorgeschoteld krijgen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:10
Wedstrijd moet nog gespeeld worden hoor. Kan net zo goed zijn dat Dumfries en Blind de wedstrijd van hun leven spelen.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1906
zaterdag 23 maart 2019 om 18:15
Laten we het hopen maar ben er bang voor. Heb zon gevoel dat die beiden scheel getikt gaan worden. Overigens denk ik dat als Oranje op die plekken en in de spits een topper heeft staan dat ze dan echt meedoen voor de prijze .
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zaterdag 23 maart 2019 om 18:26
Niet overdrijven joh haha
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:09
Hoop het wel man! Die wedstrijd vond ik leuk omdat het 4-0 werd, maar nu wordt het wel een close game tegen Duitsland. Dat zijn toch de leukere wedstrijden om te winnen, vooral als de ploegen elkaar niet onder doen. Ik zeg 2-1 Nederland, maar ze zullen hard moeten vechten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:10
Laten we het hopen maar 1 ding is zeker die Duitsers gaan hun huid duur verkopen morgen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:11
Denk het wel ja. Zij hebben nog het één en ander recht te zetten, vooral tegen Nederland.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
Binkie +209
zaterdag 23 maart 2019 om 18:22
Doe even normaal met zo'n reactie, man!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:32
?
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zaterdag 23 maart 2019 om 18:37
Moffen zijn zestig jaar geleden gefusilleerd. Leven er nog een paar in Argentinië en omstreken, maar de huidige Duitse generatie heeft niks meer met moffen te maken
Vind ik leuk
Binkie +209
zaterdag 23 maart 2019 om 19:14
Echt kerel! Eerst aanpassen, dan een vraagtekentje en uiteindelijk je Sieg heil verkeerd spellen en niet slim genoeg zijn om ook dat weg te halen .....

Verdrietig om te zien!
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zaterdag 23 maart 2019 om 18:35
Echt weer zo'n onnozele kansloze reactie
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:14
Klopt 🇳🇱 2:1 🇩🇪 is voldoende 💪
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:16
Je hebt gelijk, Angeliño.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:45
Heeft Memphis het volgens jou niet goed gedaan dan tegen Wit-Rusland?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:09
Jawel, hij heeft het geweldig gedaan zelfs, maar tegen Duitsland zal hij toch echt meer gebruik moeten maken van zijn teamgenoten, die verdedigers schat ik toch iets hoger in dan die van Wit-Rusland.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 08:16]
Vind ik leuk
abraksas +2710
zaterdag 23 maart 2019 om 21:04
Depay heeft gewoon 2 assists geleverd tegen de Wit-Russen, dus zo erg aan het solo'en is ie nou echt niet he.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:13
Klopt, maar hij doet het nog steeds een beetje te veel. Hij gaf twee assists, maar in de wedstrijd tegen Wit-Rusland zag ik hem vaak zelf de verdediging uit proberen te spelen, terwijl Bergwijn of Babel helemaal vrij stonden in het midden. En tegen Wit-Rusland geeft hij met weinig passes alsnog twee assists, maar tegen Duitsland zal dat niet zo makkelijk gaan. Dan zal hij toch echt minder zelf moeten doen.
Vind ik leuk
abraksas +2710
zondag 24 maart 2019 om 09:41
Misschien wat duidelijker zijn dan ;). Als je zegt "Maar als het allemaal goed staat en Memphis nu WEL een bal passt ipv alleen maar te solo’en" dan lijkt het alsof je volledig gemist hebt dat hij 2 assists gegeven heeft.
Onnodige misverstanden zo ;)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:24
Snap ik haha
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:03
Idd, Depay niet alleen maar solo gaan. Erg irritant. Ja, hij gaf assists. Maar vaak gaat hij alleen, terwijl er betere opties zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 00:05]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:17
Precies. Zoals Bergwijn en Babel die geregeld helemaal vrijstonden in het midden, vooral in de tweede helft.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:58
Idd!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:02
Hup Holland hup! Laat de leeuw niet in z'n hempie staan...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:06
Laat Low maar in zijn hempie staan!
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zaterdag 23 maart 2019 om 18:27
Hij staat liever met de broek op zn hielen denk ik....
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 18:13
Is Low weer terug bij zijn oude routine om zijn vinger in zijn reet te steken en er dan aan te ruiken?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:19
Het kan alle kanten op. Vorm van de dag. Zelfvertrouwen is king. Paar lastige jongens, Brandt, Sané, Havertz.

Geldt ook voor ons. Op een goeie dag is niemand veilig. Die verdediging is te pakken, is nog niet solide.

Gelijkspelletje lijkt logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:23
Je slaat de spijker op z'n kop..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:49
Nog een paar lastige jongens: Reus, Koretzka, Werner . Alles bij elkaar kon het wel eens teveel goeien zijn voor Oranje.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:32
Het zal aan mij liggen, maar ik vind die Kroos nou geen geweldenaar. Was het ooit wellicht, maar ik zie liever het type Zwijnbestijgert. Als ik een Duitser zou zijn dan.
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zaterdag 23 maart 2019 om 18:34
Welke Spelverdeler? Beide vleugelflitsers
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:43
een oranje gekleurde pot tuurlijk willen de moffe revance maar dat gaat nirt gebeuren zelfs met een solo achtige memphis hij is in bloed vorm gini en van dijk are on fire juist nu tegen de duitsers was blij dat dumfries wel weer de achterlijn haalde lang niet gezien in eindhoven
Vind ik leuk
Andone +251
zaterdag 23 maart 2019 om 20:15
Die Löw is niet gek. Iedereen valt over hem heen dat hij die spelers van München eruit gooit, maar degenen die erin komen zijn wellicht nog niet top maar ook niet zo slecht. En die kunnen zich gedurende de kwalificatie in het team spelen. Net als bij ons lopen er aardig wat goede jonge spelers in
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:46
vanavond de sanee show nachtmerries voor virgil en over hypte de ligt :P

COME ON DUITSLAND MAAK ONS TROTS!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws