Missie geslaagd voor Seedorf, Kluivert en Onana: Kameroen naar Afrika Cup

Missie geslaagd voor Seedorf, Kluivert en Onana: Kameroen naar Afrika Cup

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 18:18za 23-03-2019 om 18:18

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 07:05zo 24-03-2019 om 07:05

Patrick Kluivert en Clarence Seedorf zijn in hun missie om zich met Kameroen te plaatsen voor de Afrika Cup geslaagd. Op de Comoren werd zaterdagmiddag een 3-0 overwinning geboekt, waardoor Kameroen als tweede eindigt in Groep B. Marokko is groepswinnaar geworden.

Kameroen zou de Afrika Cup organiseren, maar de CAF ontnam het land de organisatie omdat de accomodaties en de infrastructuur van het land niet goed genoeg waren. Daardoor mocht Egypte het toernooi organiseren en moest Kameroen zich via kwalificatie zien te plaatsen.

Er stond veel spanning op de wedstrijd tussen Kameroen en de Comoren, wat duidelijk zichtbaar was. Beide ploegen weigerden kansen te creëeren en gas te geven. Toch waren de grootste mogelijkheden na de openingsfase voor de ploeg van Seedorf en Kluivert. Na 37 minuten viel de openingstreffer, die gemaakt werd door Paris Saint-Germain-speler Maxim Choupo-Moting.

De Comoren kregen vlak voor rust nog een grote kans op de gelijkmaker, maar Ajax-doelman André Onana hield zijn doel schoon. Kameroen wist de wedstrijd vlak na de rust te beslissen. Christian Bassogog zag een afstandsschot achter de doelman van de Comoren belanden: 2-0. Kameroen gaf na de tweede goal weinig gas meer en besefte dat de buit zo goed als binnen was. In de slotfase maakte invaller Clinton Njié er nog 3-0 van.

De Afrika Cup wordt gespeeld tussen 21 juni en 19 juli.

Plaats een reactie

Clown123 +907
zaterdag 23 maart 2019 om 18:21
Goed gedaan! 🐵
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 18:29]
Vind ik leuk
GaoYao +6360
zaterdag 23 maart 2019 om 19:43
Is Seedorf en Kluivert gegund!
Ben benieuwd wanneer Seedorf een Nederlandse club gaat coachen..
Vind ik leuk
Koekie1970 +1920
zaterdag 23 maart 2019 om 20:29
Off Topic:
@VP Ban nu eens die trol Japie.... met zijn zoveelste account.
@VP Hij reageert nu al met een ander account op zichzelf.

Oprotten met die kleuters.
Vind ik leuk
Clown123 +907
zaterdag 23 maart 2019 om 20:55
Ben geen Japie hoor, helaas. Aapje was niet de bedoeling, maar kon het niet meer aanpassen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:23
Ach, it doesn’t matter.👍
Vind ik leuk
Robert TW +651
zaterdag 23 maart 2019 om 20:58
Lekker racistische aap erbij. Goed bezig hoor!
Vind ik leuk
Clown123 +907
zaterdag 23 maart 2019 om 21:21
Nogmaals. Zie reactie hierboven, was niet de bedoeling.
Vind ik leuk
Clown123 +907
zaterdag 23 maart 2019 om 21:22
En op Iphone kan ik reactie niet meer aanpassen helaas.
Vind ik leuk
Bennamari +297
zaterdag 23 maart 2019 om 18:22
Sterk hoor van twee legends
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:23
Als je in Afrika niet meedoet voor de prijzen met Kameroen gaat er iets niet goed.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zaterdag 23 maart 2019 om 18:23
Altijd lastig tegen de Comoren thuis..
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 18:35
Je zou toch zeggen dat je plaatsen met Kameroen een must is en niet perse een prestatie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:10
Op Onana en die van Fullham na is het niet zo spectaculair toch? Maar Malawi en de Comoren voorblijven moet inderdaad wel haalbaar geacht worden.
Vind ik leuk
N9na +351
zaterdag 23 maart 2019 om 20:50
Ik weet zo niet wie er zijn opgeroepen maar choupo moting, matip en aboubakar kunnen ook wel iets
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zaterdag 23 maart 2019 om 20:35
Precies dat!
Vind ik leuk
Mosquito +22856
zaterdag 23 maart 2019 om 18:38
Comoren uit.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zaterdag 23 maart 2019 om 20:35
Nou, dan is het echt een topprestatie ;-)
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zaterdag 23 maart 2019 om 18:24
Ze zaten ook wel in een extreem moeilijke poule moet ik zeggen🙄
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:33
Alleen marokko was goed de rest was niks🐑
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 18:35]
Vind ik leuk
Relaxie +1266
zaterdag 23 maart 2019 om 18:35
Denk je niet dat hij het sarcastisch bedoeld?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:40
Wat denk jij?
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zaterdag 23 maart 2019 om 18:48
Ik denk het wel😎
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:48
😂😂
Vind ik leuk
Garinsha +5117
zaterdag 23 maart 2019 om 19:34
Wil je nu een beetje denigrerend gaan doen.. maakte je ook van deze domme opmerkingen toen NL elftal zich voor 2 eind toernooien niet plaatste?!
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zaterdag 23 maart 2019 om 19:35
zeg ben jij met verkeerde been uit bed gestapt ofzo rot is lekker eindje op
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 19:36]
Vind ik leuk
Garinsha +5117
zaterdag 23 maart 2019 om 20:29
Ik stel je een hele normale vraag mafkees rot lekker zelf een eind op ouwe gek.
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zaterdag 23 maart 2019 om 20:30
Daar lig je snachts naast
Vind ik leuk
Garinsha +5117
zaterdag 23 maart 2019 om 21:18
Je kan nog steeds niet normaal antwoord geven.. 🤡

Is niet moeilijk hoor...

Ach ja voor jou wel.. gezien het feit dat je meteen vurig aanvalt sukkeltje
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zaterdag 23 maart 2019 om 21:26
Geef jij eerst maar normaal commentaar sukkel
Vind ik leuk
Garinsha +5117
zaterdag 23 maart 2019 om 21:28
Deed ik tot jij begon met rot lekker op.. tja wat verwacht je dan??
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:27
Leuk en prima gedaan dan lijkt me..
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zaterdag 23 maart 2019 om 18:34
Goed gedaan🔝
Vind ik leuk
Relaxie +1266
zaterdag 23 maart 2019 om 18:35
Ik vind het erg moeilijk om Seedorf ergens te plaatsen als trainer ...het lijkt mij wel een geschikte trainer maar is alleen gebaseerd op hoe hij als persoon is en zijn voetbal verleden.

Ik zou hem wel eens in Nederland ergens willen zien als trainer...bv Vitesse!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:45
Het probleem met Seedorf is dat hij een visie heeft en dat ALLES volgens zijn visie moet gebeuren. Daarom slaagt hij ook niet als (club)trainer ben ik bang.

Een goede trainer is bekent met het spelersmateriaal, weet wat ze wel en vooral niet kunnen en past daar zijn trainingen, opstelling en tactiek op aan.
Vind ik leuk
Relaxie +1266
zaterdag 23 maart 2019 om 18:49
Dat soort dingen weet ik dus niet van hem als trainer ....als speler heb ik veel respect voor Seedorf!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8284
zaterdag 23 maart 2019 om 19:15
Dus een beetje Frank de Boer
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:44
Ja, Frank heeft dat ook. Het is toch niet voor niets dat hij na Ajax bij zowel Inter als Crystal Palace binnen 3 maanden weer buiten stond, en nu bij Atalanta gaat het ook al weer lekker :D

Zou dat dan aan die clubs liggen ? Of heel misschien toch een beetje aan Frank ?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:45
Hij solliciteerde bij DWDD onlangs openlijk voor hoofdtrainer bij Ajax.
Vind ik leuk
Relaxie +1266
zaterdag 23 maart 2019 om 18:50
Nooit geschoten is altijd mis....puur op de persoon hoor ik liever Seedorf praten dan Ten Hag maar dat zegt niks hoe je als trainer bent natuurlijk 🤗
Vind ik leuk
Psv nd +4
zaterdag 23 maart 2019 om 19:12
Hebben de drie pieten het mooi gered
Vind ik leuk
Don Diyaz +13
zaterdag 23 maart 2019 om 19:19
Pieten?
Vind ik leuk
3-0achter +1672
zaterdag 23 maart 2019 om 19:31
Netjes
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:31
Geslaagd? Toch een abc'tje dat Kameroen naar de Africa cup gaat? Geslaagd is die pas wanneer ze daar wat presteren?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:38
Mooi zo ik gun deze mannen succes.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:46
Comoren uit: altijd lastig
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2233
zaterdag 23 maart 2019 om 20:08
Clarence seedorf en patrick kluivert* niet andersom.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws