'Onderhandelingen tussen FC Barcelona en Ajax in 'beslissende fase''

'Onderhandelingen tussen FC Barcelona en Ajax in 'beslissende fase''

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 18:57za 23-03-2019 om 18:57

De onderhandelingen tussen FC Barcelona en Ajax over Matthijs de Ligt zijn in een beslissende fase terechtgekomen, schrijft Mundo Deportivo. Barcelona-directeuren Josep Maria Bartomeu en Oscar Grau zijn komende week in Amsterdam, zoals Ondo Cero al meldde.

'Beslissende dagen voor De Ligt', kopt Mundo Deportivo, dat de afgelopen maanden veel berichten over Frenkie de Jong en De Ligt geschreven heeft. De Spaanse krant weet dat Bartomeu en Grau komende week in Amsterdam zijn voor een vergadering van de European Club Association (ECA). Ondertussen wordt er ook een bezoekje aan de Johan Cruijff Arena gebracht, om met Ajax over De Ligt te onderhandelen.

'Ajax vraagt een vergelijkbaar bedrag als de 75 + 11 miljoen die Frenkie gekost heeft', aldus de krant. Barcelona is achter de schermen al bezig om topprioriteit De Ligt naar Camp Nou te halen. Naar verluidt zijn de onderhandelingen in een beslissende fase terechtgekomen.

Alle partijen hopen dat de onderhandelingen zo snel mogelijk afgerond zijn. Barcelona heeft dan geïnteresseerde clubs als Paris Saint-Germain, Atlético Madrid, Real Madrid, Bayern München en Juventus definitief achter zich gelaten, terwijl Ajax zich in alle rust kan voorbereiden op de Champions League-wedstrijden tegen Juventus. Rond de transfer van De Jong ontstond veel commotie. Dat moet deze keer worden voorkomen.

Barcelona heeft onlangs de negentienjarige Jean-Clair Todibo vastgelegd, maar de jonge Fransman wacht nog op zijn debuut in het eerste elftal. Als De Ligt naar Spanje komt, is de kans groot dat Todibo wordt verhuurd.

Lees ook: Onda Cero: Bartomeu reist af naar Nederland en wil De Ligt definitief overhalen

Plaats een reactie

HennieAFCA +219
zaterdag 23 maart 2019 om 19:00
Te weinig
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:02
Ja vind ik ook. Meer bewezen dan de Jong en jonger ook nog.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 19:47
Het gaat er ook om wat er in de markt aanwezig is; vraag en aanbod.
Maar "niemand weet het meer" als het om de hoogte van de transfer sommen gaat, ik zeker niet.......😒
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:04
Wanneer je voor Matthijs de Ligt hetzelfde bedrag gaat ontvangen als voor de Jong dan doet Overmars het gewoon goed. De bedragen die velen roepen 100 miljoen + die gaan nergens over. Vergeet niet dat De Ligt nog maar een 2 jarig contract heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:19
Maar clubs gaan niet 2 jaar wachten om hem gratis over te nemen, want dan is hij weg gekaapt. Dus contractduur doet er denk ik niet heel veel toe.

Overigens verder wel mee eens hoor dat dit fantastische bedragen zijn
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 19:20]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:42
......maar nog zeer jong is. Barcelona kan er heel lang van profiteren.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 20:11
"Die gaan nergens over" ........dat denk ik ook steeds; maar dan wordt er toch weer een of andere "God" voor een gigantisch fortuin gehaald
door de 1 of andere oliesjeik 😂😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:18
Dat wordt dan 125 miljoen. Anders nog iets?
Vind ik leuk
Truth +4562
zaterdag 23 maart 2019 om 20:15
Op welke planeet leef jij ?
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
zaterdag 23 maart 2019 om 22:45
Hahahaha te weinig wat wil je dan vangen voor deze overrated speler die ons het WK heeft gekost met zijn blunders tegen Bulgarije?
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12765
zaterdag 23 maart 2019 om 23:22
Gaat toch weg man.. maak je druk om NAC
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
zondag 24 maart 2019 om 00:11
Is gewoon een feit door die faalhaas hadden wij geen WK Afgelopen zomer. Dat mag best benadrukt worden.....
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12765
zondag 24 maart 2019 om 09:23
Lekker geloofwaardig als je mij een like geeft 😂😂

NAC stuurt iedereen weg en jij maakt je druk om de Ligt. Wereld voetballer. Je zou willen dat NAC 1% mocht hebben van de verkoopprijs... prutsers daar
Vind ik leuk
abraksas +2710
zondag 24 maart 2019 om 09:33
Dus we hebben verloren van Bulgarije omdat 1 verdediger slecht speelde? Hou toch eens op man.
Tegen landen als Duitsland, Spanje, Frankrijk enzo kun je verliezen omdat 1 speler slecht speelt maar als je niet eens van een land als Bulgarije kunt winnen is er toch echt meer mis dan alleen 1 speler hoor.
Maar ik snap het wel hoor. Het is veel leuker om gewoon een Ajacied de schuld te geven he
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:48
Grappig man wel lullig dat je blind bent.
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
zondag 24 maart 2019 om 00:15
Wie is er hier blind je bent gewoon zon mak schaap die andere mensen napraat zo geweldig is hij niet 70 miljoen is een zeer hoog bedrag voor hem !!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:11
Gaat niet om het bedrag dooie dat is gewoon de markt vandaag de dag ! Gaat erom dat jij het dus blijkbaar niet ziet in hem....wat mag maar over mdl valt niet te discusseren want de kwlaiteit spat ervan af ! Jij mag je mening anders hebben maar jou mening tegen die van de top in het betaalde voetbal is niet veel waard ;-) ... geniet van mdl de komende jaren ;-)
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
zondag 24 maart 2019 om 12:18
Dat is natuurlijk onzin. Lag volkomen aan de bondscoach. Hij is gewoon een supertalent!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:01
60 miljoen is echt een top prijs .voor de beste verdediger van Europa samen met ramos
Vind ik leuk
Arbee +2616
zaterdag 23 maart 2019 om 19:03
Uhm, hallo, vergeet je niet iemand? Ene Virgil van Dijk?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:23
Die mag er ook zijn
Vind ik leuk
JNM +15
zondag 24 maart 2019 om 03:41
van Dijk duurste verdediger aller tijden! Duurste Nederlandse speler ooit 84.5... Trots 👏👏👏
Zegt wel wat tog 🙋‍♂️
De Ligt is super goed en nog jong.. genoeg tijd om beter te worden dan van Dijk...maar nu nog niet 👀
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 03:47]
Vind ik leuk
Pindarots +1539
zaterdag 23 maart 2019 om 19:27
Vergeet het maar, zal eerder richting de 120 gaan dan richting de 60.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:20
Ramon, expres gele kaarten pakken... heel slim
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:20
*Ramos
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:22
Ramos is gewoon de aller beste van de wereld
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:28
Ik vind hem niet heel snel en hij pakt onnodig veel kaarten. Het is wel een leider maar ik kan wel een paar betere verdedigers opnoemen
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:12
Niet snel? Segio is 2 x sneller dan bv pique die niet snel is ...;-)
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zaterdag 23 maart 2019 om 19:01
Mooie club voor Matthijs de ligt.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2533
zaterdag 23 maart 2019 om 19:03
Zou mooi zijn voor de Golden boy en Frenkie👍. Kunnen ze elkaar steunen in nieuwe omgeving.
Vind ik leuk
Mozes24 +1168
zaterdag 23 maart 2019 om 20:53
Ze worden gehaald om Jaspertje te steunen.....op de bank!
Vind ik leuk
SantiagoErik +2533
zaterdag 23 maart 2019 om 21:33
Afgunst?
Vind ik leuk
Gizmo +3705
zondag 24 maart 2019 om 14:02
Dan maar hopen dat ze Veltman ook meenemen in de deal, dan kunnen ze met z’n vieren klaverjassen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 19:03
Kunnen die maffe spanjaarden ons eens met rust laten in plaats van heel het seizoen onrust bij ons te stoken? Tief op man!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 20:43]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:04
Middenvelders zijn automatisch duurder dan centrale verdedigers eigenlijk, daarom dus. Ookal is het soms, zoals nu, onterecht.
Vind ik leuk
MojoRisin +16277
zaterdag 23 maart 2019 om 19:06
Mag wel 100+ miljoen worden.. Hij kan nog zo'n 15 jaar mee en is nu al top..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:06
Wie heeft deze kans berekekend? De smoothtalkers van Barça?

Die Todibo is ook geen misselijke, en de beste speelt, toch? Ik vind Barcelona een eindpunt, als je al hebt bewezen dit niveau elke wedstrijd te kunnen brengen. Nou zeg ik niet dat Lampie dat niet kan, maar het is nogal een gok. Want voor veel meer winst is hij dan niet meer te slijten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:06
Ik ben fan van Barca! Zou mooi zijn om deze twee spelers daar samen aan het werk te zien. Ik zie Mathijs volgend jaar al een basisplaatsafdwingen, Frenkie gaat het denk ik het eerste seizoen met minder moeten doen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:53
Denk het ook, de Ligt is jonger maar eigenlijk al minder een “talent” dan Frenkie,
Veel constanter voornamelijk.
Voor Frenkie zal het er ook een beetje vanaf hangen wat er nog gaat vertrekken bij barca
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:34
Ja inderdaad, ben het helemaal eens met je zegt. De ligt speelt heel erg constant en vaak op een heel goed niveau, iets wat ik bij Frenkie nog mis! Beide spelers gaan zich sowieso binnen een jaar in de basis spelen! Nederlands grootste talenten, ik kijk ernaar uIT!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:06
De talentenfabriek spint weer garen
Vind ik leuk
Muscles +2094
zaterdag 23 maart 2019 om 19:09
Doe van die 75+11 er 5 af en laat Todibo en/of Alena twee jaar bij Ajax rijpen
Vind ik leuk
Tommieman +8064
zaterdag 23 maart 2019 om 19:15
Zeker omdat t al nummer twee is nu. Zou best iets mee gedaan kunnen worden.
Vind ik leuk
Leodinho +722
zaterdag 23 maart 2019 om 19:10
Dit zou een topaankoop zijn samen met Frenkie. Coutinho lekker verkopen voor 100+ miljoen en dan Felipe Luis en Jovic erbij. Dan heb je gewoon het beste team van Europa samen met City.
Vind ik leuk
vierde-ster +9140
zaterdag 23 maart 2019 om 19:10
Ik dacht dat ze blut waren nadat ze de Jong kochten??
Vind ik leuk
Tommieman +8064
zaterdag 23 maart 2019 om 19:13
Nog een oude sok gevonden....
Vind ik leuk
vierde-ster +9140
zaterdag 23 maart 2019 om 19:14
het is niet te hopen dat die stinkt
Vind ik leuk
Tommieman +8064
zaterdag 23 maart 2019 om 19:16
Geld stinkt zeggen ze. Daarom moet het ook (wit) gewassen worden.
Vind ik leuk
vierde-ster +9140
zaterdag 23 maart 2019 om 19:19
niet heter dan 30 graden anders krijg je handje klein geld
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 19:21]
Vind ik leuk
Tommieman +8064
zaterdag 23 maart 2019 om 19:21
Hehehe
Vind ik leuk
1+1= +864
zondag 24 maart 2019 om 10:10
Bij de Spaanse topclubs zijn de crin
Vind ik leuk
1+1= +864
zondag 24 maart 2019 om 10:13
Bij dit soort clubs zijn de criminelen aan de macht.
Zijn wij in Nederland te netjes voor
Samen met de uefa zorgen ze ervoor dat ze nog rijker worden .
Vind ik leuk
NvC +9679
zaterdag 23 maart 2019 om 19:11
Pique-De Ligt, een prima duo maar geen van Dijk-De Ligt.
Vind ik leuk
Pindarots +1539
zaterdag 23 maart 2019 om 19:29
Denk eerder umtiti - de ligt.
Vind ik leuk
NvC +9679
zaterdag 23 maart 2019 om 20:36
Oh ja die was ik vergeten. Ook prima
Vind ik leuk
Don Diyaz +13
zaterdag 23 maart 2019 om 19:49
Schei toch uit man! Ze hebben nog nooit samengespeelt! Plus vind ik van Dijk-De Ligt een goed en stabiel duo. Kijk de statistieken van de laatse wedstrijden maar na en de resultaten natuurlijk
Vind ik leuk
Linke loe +2439
zaterdag 23 maart 2019 om 19:13
Achja gun het die jonge van harte..maar 70 of 100 mil..het maakt niks uit we krijgen waarschijnlijk een veel mindere speler terug..ik ben echt heel erg benieuwd hoe Overmars dat volgend seizoen allemaal gaat oplossen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:17
Mooi bedrag, liever dan 100 miljoen van PSG of City
Vind ik leuk
Binkie +209
zaterdag 23 maart 2019 om 19:18
Prima voor de Ligt. Zelfde soort contract, spelen met en dichtbij wonen bij Frenkie. Samen daar naartoe maakt het eenvoudiger.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:22
Haha en weer 86 miljoen niet normaal wat een geld nou maar hopen dat Ajax een beetje gelijkwaardige spelers kan halen volgend jaar maar wel mooi dat Mathijs en Frenkie samen straks bij Barca spelen top.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:27
mag nu wel hopen dat er geen 'Zimlingetjes' gaan komen....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:30
Loopt er niets in de jeugd rond dan?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:31
Weer een bedrag dat hoger is dan de totale waarde van PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:52
Het is zo leuk hé..., Feyenoord bereikt een akkoord voor een verdrag met fc Dordrecht.
Ajax krijgt binnenkort zo'n akkoord met fc Barcelona...,
Dat is het verschil in Nederland.
Ajax is gewoon de enige topclub in Nederland
Ajax gaat vinne
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:09
2 top deals van Marc Overmars. Hengelt even ruim 140 miljoen binnen met 2 transfers. Gewoon een standbeeld verdiend hij.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:27
Had 140 per stuk moeten zijn... .. .
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zaterdag 23 maart 2019 om 20:24
Varane verkopen en De Ligt halen Real Madrid voor 100 miljoen..
Er zijn geen twijfels over De Ligt...
Als Ajax het minder doet stijgt deze jonge gozer boven zichzelf uit..🔝💪🏼
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:27
Ja, want de transfer van Frenkie zorgde er ook voor dat Ajax beter ging voetballen :P lol schijt Barcelona een beetje ons seizoen naar de kloten helpen... .. .
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zaterdag 23 maart 2019 om 20:40
Jongens die in dienst spelen voor de Master(Messi🏆..
Barca💪🏼🔝
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:51
Kleine meestertje dat wel :P
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:47
het is beter voor hem om nog 1 jaar Ajax en wordt het niet tijd dat Ajax en Barcelona samen gaan werken
Vind ik leuk
1+1= +864
zondag 24 maart 2019 om 18:04
Ik hoop het niet
Laat "la.Masia" zelf.maar weer spelers opleiden .
Anders de hoofdprijs betalen voor spelers
Vind ik leuk
Mari +13664
zaterdag 23 maart 2019 om 20:48
Ze zijn net op tijd. De burgemeester wil rondleidingen op de wallen gaan verbieden.
Vind ik leuk
Gerro +9612
zaterdag 23 maart 2019 om 21:03
Blijf erbij dat Ajax in deze fase helemaal.geen transfers moet willen rondmaken dit kan heel goed als.het seizoen is afgelopen dit leid alleen maar tot onrust.
Vind ik leuk
Smithsonian +45294
zaterdag 23 maart 2019 om 22:26
Mooie stap voor hem. Prachtig dat er weer nederlandse spelers naar barca gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:50
Todibo naar Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:17
als ajax voor de ligt hetzelfde krijgt als voor frenkie heeft overmars het goed gedaan vind ik. dan meteen de markt op en pröpper proberen te halen voor frenkie en voor de centrale verdedidiging misschien nog murillo proberen te betrekken in de deal met barcelona, dan heb je ook magallan nog en evt kan blind dan op de plaats van schöne spelen.
Vind ik leuk
Watzijnwij +295
zondag 24 maart 2019 om 11:18
De slavenhandelasrs van Barcelona slaan opnieuw toe en dan weer van die ifiote tramsferbedragen in hun contract zetten. Wat een systeem. Hier gast het voetbsl aan kapot.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:47
een grof geschatte 175 miljoen voor deze 2 super spelers is voor Ajax mooie kans om zeker van redelijk gelijke kwaliteit terug te kopen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws