'Na zes jaar in Duitsland voel ik een sterke verbondenheid met dat land'

'Na zes jaar in Duitsland voel ik een sterke verbondenheid met dat land'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 19:34za 23-03-2019 om 19:34

KNVB-directeur Nico-Jan Hoogma speelde zes jaar lang in de Bundesliga en voelt zich daardoor verbonden met Duitsland. Zondagavond staat de EK-kwalificatiewedstijd tussen Nederland en de Duitsers op het programma. Hoogma kijkt daar met bewondering naar.

"Na zes jaar Duitsland (bij Hamburger SV, red.) voel ik een sterke verbondenheid met dat land", vertelt Hoogma (50) in het Dagblad van het Noorden. "Als gezin hebben we er in een heel fijne buurt gewoond. Onze jongste is er geboren. Nog steeds hebben we er heel fijne contacten. Maar los daarvan is Nederland-Duitsland natuurlijk een bijzondere wedstrijd tussen twee grote voetballanden.”

Hoogma probeert te leren van hoe de Duitsers naar voetbal kijken, maar ook andere landen zijn inspiratiebronnen voor de KNVB. "We leggen ons oor te luisteren bij de technische mensen van de landen waartegen wij spelen. Om bijvoorbeeld te vernemen hoe de trainersopleiding daar georganiseerd is. Dat hebben we met Italië, Frankrijk en België gedaan en dus ook met Duitsland. Dat doen we juist rond dit soort wedstrijden."

Velen denken dat de directeuren bij de KNVB een luizenbaan hebben, maar Hoogma bestrijdt dat. "De gewone man ziet ons op de tribune en denkt: daar zitten ze weer mooi vooraan hoor, de bobo's. Maar we proberen er wel degelijk een nuttige tijdsbesteding aan te geven."

Plaats een reactie

lexy88 +1950
zaterdag 23 maart 2019 om 19:36
Jezus, is die Jan Smit opgestaan uit de deaud ofzo? Wat een kop. Of een flinke mep van een rol kunstgras gehad ofzo
Vind ik leuk
Bengelino +14796
zaterdag 23 maart 2019 om 19:38
Nee hij zit in het laatste seizoen van the walking dead
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 19:38]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:52
Kunstgras verteerd niet 🤓
Vind ik leuk
rexxo +17140
zaterdag 23 maart 2019 om 21:13
De eerste 5 comments
zijn goud, heb daar kostelijk om moeten lachen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19359
zaterdag 23 maart 2019 om 19:37
En de gewone man heeft gelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:37
'Proberen'?
Ouch.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:37
Van duitsen bloed
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:38
Een nuttige tijdbesteding haha
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:38
Van hem geloof ik het, maar of iedereen er zo over denkt bij de KNVB?
Vind ik leuk
vierde-ster +9152
zaterdag 23 maart 2019 om 19:40
Mijn respect hebben ze verloren nadat er geen 1 minut stilte kwam
Vind ik leuk
RenW +5777
zaterdag 23 maart 2019 om 19:44
De gewone man? Nou Nico, jij heb het ver geschopt om dat te mogen/kunnen zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:44
Nee hoor. Ik denk alleen, zouden zij wel echt bier voorgeschoteld krijgen?
Vind ik leuk
PoepWagen +2274
zaterdag 23 maart 2019 om 19:46
Jezus die foto, nieuw seizoen van The Walking Dead?
Vind ik leuk
Psv nd +4
zaterdag 23 maart 2019 om 19:47
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 20:35]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:53
schaam je!
Vind ik leuk
Psv nd +4
zaterdag 23 maart 2019 om 19:55
Nooit
Vind ik leuk
035 +1134
zondag 24 maart 2019 om 02:51
Dat is jouw probleem. Heb je iets gemist in de sociale opvoeding.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2691
zaterdag 23 maart 2019 om 20:28
PSV nd...doe ff normaal man!
Als je dat niet kan haal dan op z'n minst PSV uit je naam!
Nu geef je echte PSV supporters een slechte naam.
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
zaterdag 23 maart 2019 om 20:52
Meneer Hoogma,

Neem alsnog uw verantwoordelijkheid, bied excuses aan voor de flater van uw KNVB en zout aub op samen met die andere verschrikkelijke jan doedels.

Ga fijn naar uw tweede land Duitsland, ga daar ook wonen en lever uw paspoort in. Mocht u zoon betrokken zijn geweest bij een aanslag nou kijken wat er dan was gebeurd.

Maar inderdaad, als gewone man denk ik niet...maar weet ik wel zeker...dat u morgen precies goed bij de verwarming & bent u 1 minuut stil voor de 3600ste herdenking of aandacht aan het overlijden van Cruijf.

Maar 1 minuutje ...60 seconden...spenderen aan drie slachtoffers, wel of geen lid van de KNVB maakt zelfs niet uit, verrekt uw Klote Nederlandse Voetbal Bruinearmenbond te doen.

Fijn voor de naasten van de slachtoffers.

Maar maak u druk met uw bond over Willem 2 supporters die 1 keer, zonder dat er ook maar iets gebeurd in haar eigen stadion, op geen KNVB eigendomgrond, een finaleplaats vieren.

Ik was er al om persoonlijke redenen klaar mee, echter de grootste sportbond van Nedeland is de schandaligste bond.

Smerige praktijken bij de UEFA & de FIFA en nu kan in dat rijtje de KNVB erbij.

Eigenlijk zouden alle clubs, amateur of betaald 2 minuten stilte moeten houden. 1 voor de slachtoffers en minuut 2 nog een keer voor de slachtoffers met een schaamtegebaar richting de KNVB.

Respect...hoe durft u en uw medebeleidsbepalers het woord nog te refereren met KNVB.

Op zeker dat Hans van Breukelen hier vele malen beter mee was omgegaan.

#knvbbetrokkenenopzouten

of

#knvbbetrokkenenoptiefen

[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 21:12]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:57
Let ff op dat stukje tekst ik citeer
: Velen denken dat de directeuren bij de KNVB een luizenbaan hebben, maar Hoogma bestrijdt dat. "De gewone man ziet ons op de tribune en denkt: daar zitten ze weer mooi vooraan hoor, de bobo's. Maar we proberen er wel degelijk een nuttige tijdsbesteding aan te geven."

Hoe durven ze dit te zeggen !!!
Dan is er een Ramp wat z.n weerga ..... oeff en dan zegt lulletje Hoogma : nuttige tijdsbesteding aan te geven !!!
Nu die 5 min tijdsbesteding had je HEEL GOED KUNNEN INVULLEN VOOR 1 OF 2 BELLETJES 1 MIN STILTE EN/OF ROUWBANDEN ..
EN ALLES GEREGELD !!!!!
Of het is een trol wie deze topic grschreven heeft maar dat dit allemaal waarheid is dat hij dat heeft gezegd en het hardop durft uit te spreken dan !!!!!! Oeff
.
Dit bewijst eens termeer het mensen zijn wie niet capabel zijn.
Vind ik leuk
Vb.twente +202
zondag 24 maart 2019 om 09:05
nou de duitsers waren 5 jaar hier in NL ,nu heb ik een sterke band met ze want anders was ik niet geboren Nico .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws