'Nederland heeft goede jongens die begeerd worden door grote clubs'

'Nederland heeft goede jongens die begeerd worden door grote clubs'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 20:43za 23-03-2019 om 20:43

Joachim Löw schat Nederland op dit moment hoger in dan Duitsland. Dat vertelde de Duitse bondscoach zaterdag op de persconferentie, een dag voor Nederland - Duitsland.

"Ik denk dat, gezien de uitslagen, Nederland op dit moment een stukje verder is dan Duitsland", vertelt Löw, opgetekend door de NOS. Duitsland ondergaat een metamorfose, maar Löw verwacht niet dat zijn land net zo erg af zal glijden als Nederland een paar jaar geleden. "Nederland was er niet bij op een aantal toernooien, dat is ons godzijdank nog niet overkomen. Ik denk ook niet dat wij net als Nederland vier jaar lang geen toernooi zullen spelen."

Middenvelder Toni Kroos weigert aan onderschatting te denken, nadat Oranje met 3-0 wist te winnen in de Nations League en in Duitsland met een 2-2 gelijkspel weg kwam. "Iedereen weet dat Nederland een paar moeilijke jaren had, maar sinds kort zijn ze weer erg sterk. Ze hebben een paar goede jonge jongens die begeerd worden door grote clubs, dus ik ben niet verrast."

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Eens met Löw?

(1090 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 20:46
Ja ja frenkie en matthijs maar zonder dollen bergwijn is ook echt een goede speler voor nederlands elftal en zo komen er de komende jaren wss nog meer talenten.
Heerlijk is dat kijk weer wat liever naar het nederlands elftal sinds jaren
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 20:50]
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
zaterdag 23 maart 2019 om 22:38
Welke andere talenten dan de voorhoede is erg mager met die 30+er Babel bv
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:58
eens Joachim maar toen hadden ze danny blind aan het roer Duitsland heb ziezo meer kwaliteiten in het elftal dan nederland we gaan morgen voor de 3 punten FORZA DUITSLAND!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
abraksas +2710
zaterdag 23 maart 2019 om 21:18
Huh. Danny Blind is al een tijdje niet meer de bondscoach hoor.
En doe iedereen een plezier en gebruik leestekens.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zaterdag 23 maart 2019 om 21:36
Die blind had het wel 4 jaar verpest
Vind ik leuk
Jozef +45203
zaterdag 23 maart 2019 om 21:44
Net als Guusje en Dickie Dick toch?

Excuus voor alle drie: De Ligt en Frenkie waren te jong, Depay aan het zweven en speelde niet of slecht en Van Dijk was bij lange na nog niet de speler die hij nu is...
Vind ik leuk
Lucky Kes +8278
zaterdag 23 maart 2019 om 21:53
Dicky heeft het niet verpest met maar 1 nederlaag tegen de as wereld kampioen en de rest gewonnen.
Uit tegen Bulgarije is de kwalificatie verloren. 1punt daar en we waren aanwezig op het wk
Vind ik leuk
Jozef +45203
zaterdag 23 maart 2019 om 22:02
Uit Bulgarije was Blind en vooral de spelers aan te rekenen. Voor de rest verliep de kwalificatie redelijk met pech bij Zweden uit en een ongelukkige nederlaag maar met een prima prestatie tegen dezelfde wereldkampioen waar Dickie later in parijs voor het eerst in zijn leven aanvallend tegen wilde spelen. Dat was in Parijs geen wanprestatie van de spelers zoals tegen Bulgarije, maar een tactisch volstrekt onnozele vondst van Dickie.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zaterdag 23 maart 2019 om 22:06
Hiddink had nooit ontslagen moeten worden had het net op de rails. Schandalig van die aal blind
Vind ik leuk
Jozef +45203
zaterdag 23 maart 2019 om 22:12
Blind besliste niet. En Hiddink won telkens van de ukkies totdat Oranje weer een IJsland of zo tegenkwam...
Knutselde hopeloos met systemen en hield te lang vast aan uitgerangeerde sterren.

Blind trok de lijn Guus door en Dickie won wat potjes tegen niemendalletjes, maar faalde tactisch opzichtig in Parijs.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8278
zaterdag 23 maart 2019 om 22:17
Onnozele tactiek klopt.
Maar of je daar met een verdedigende tactiek een punt zou pakken?
Veel pech klopt ook.
Maar de kwalificatie was mislukt met die weddtrijd tegen Bulgarije
Vind ik leuk
Jozef +45203
zaterdag 23 maart 2019 om 22:20
Kortom, Oranje was in crisis en 3 coaches op rij hebben er een potje van gemaakt en alledrie aangetoond slechte crisismanager te zijn...

Koeman heeft het geluk dat een betere generatie volwassen aan het worden is.
Vind ik leuk
MojoRisin +16277
zaterdag 23 maart 2019 om 21:02
Met hem eens.. Duitsland zit nu in de fase die wij een paar jaren geleden hadden.. Verschil is dat zij een grotere vijver hebben om uit te vissen.. Dus die zijn er zo weer bovenop..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:09
En niet vergeten dat die 3-0 en 2-2 erg onverdiend waren. Zo slecht zijn die Duitsers echt niet hoor...
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zaterdag 23 maart 2019 om 21:36
Eens
Vind ik leuk
PvdB +78
zaterdag 23 maart 2019 om 21:46
Zeker eens. Dit optimisme moeten we mee oppassen.

Morgen winnen zou voor mij nog steeds een verrassing zijn. Lekker de underdog zijn en blijven.

Hup Holland
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:12
Het afglijden begon al op het WK.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:20
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 21:24]
Vind ik leuk
NvC +9679
zaterdag 23 maart 2019 om 21:42
Ik vind dat Duitsland iets beter is dan Nederland in het afmaken/killers mentaliteit. Maar wij hebben een veel hechtere team die voor elkaar strijd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:48
Duitsland heeft betere spelers, maar Nederland komt er wel steeds meer aan.
Hoewel de ‘échte klasse’ nog te veel ontbreekt. Maar jonge spelers moeten ook groeien uiteraard. De Ligt is 19 maar speelt al als een échte allrounder. Frenkie De Jong is natuurlijk ook een geweldige voetballer, maar nog niet zo ver als De Ligt.
Van Dijk is super. Echt een heerschap. Depay doet het geweldig, maar het is geen Patrick Kluivert of Dennis Bergkamp.
De échte klasse mis ik dus nog in sommige linies. En dan zijn er nog zeer goeie talenten.
Als team lijkt Nederland goed in elkaar te steken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 22:48]
Vind ik leuk
ritje +794