Onvrede bij Ajax-bankzitter: 'Dan moet ik op zoek naar een nieuwe uitdaging'

Onvrede bij Ajax-bankzitter: 'Dan moet ik op zoek naar een nieuwe uitdaging'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 10:59zo 24-03-2019 om 10:59

Rasmus Kristensen baalt van zijn situatie bij Ajax. De Deense back komt weinig aan spelen toe en als dat zo blijft, lijkt een vertrek uit Amsterdam komende zomer de enige optie.

"De situatie is niet heel ingewikkeld: ik speel niet genoeg", begint Kristensen in gesprek met het Deense Bold. "Ik speel in een krankzinnig goed team, dat alleen maar wint. Zo gaat het soms nou eenmaal. Ik probeer het tij te keren, maar dat is lastig als mijn concurrenten zo'n hoog niveau halen."

Noussair Mazraoui krijgt van Erik ten Hag steevast de voorkeur. Daarnaast heeft Kristensen in Joël Veltman nog een concurrent naast hem op de bank zitten. "Mazraoui is op dit moment de onbetwiste nummer een voor de rechtsbackpositie. Wat betreft Veltman en mij is het een beetje stuivertje wisselen. Ik ben aanvallend sterker, terwijl hij defensief juist heel sterk is."

"De situatie is op dit moment niet bevredigend", vervolgt de verdediger. "Ik kan niets anders doen dan hard blijven werken om de trainer te overtuigen. Als de situatie niet verandert moet ik op zoek naar een andere uitdaging, maar zover is het nu nog niet. We gaan een spannende periode tegemoet met Ajax, dus er is nog geen reden om na te denken over andere dingen", aldus Kristensen, die dit seizoen in totaal tien keer in actie kwam voor de hoofdmacht van Ajax.

Plaats een reactie

Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 11:07
Sympathieke gozer maar haalt het gewenste niveau niet altijd
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:13
Zou ik ook zeggen als ik jou was. ;-)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:23
Mazraoui ook niet
Vind ik leuk
Enden +5032
zondag 24 maart 2019 om 12:37
Tot dusver haalt Mazraoui dat niveau in cl wel
Vind ik leuk
Ome Sjakie +3677
zondag 24 maart 2019 om 12:45
Maz speelt steeds slechter, begint het niveau van Kristensen te benaderen
Vind ik leuk
MG MG +535
zondag 24 maart 2019 om 13:03
Ik vind Mazraoui tot mindere spelers behoren de laatste tijd. Misschien toch hem eens een kans te geven.
Vind ik leuk
Enden +5032
zondag 24 maart 2019 om 14:04
Mazraoui onbetwiste nr1.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
zondag 24 maart 2019 om 15:46
Ja is ook logisch. Hij heeft veel gespeeld en het is ook niet een echte rechtsback. Bij jonge spelers hoort ook een mindere fase omdat het niet op routine kan.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:20
Vind je?.. Ik vind juist dat hij eigenlijk elke wedstrijd de zwakste schakel was.. Dit werd een aantal malen wat verbloemd door doelpunten (Bayern uit en Benfica thuis) en het binnen houden van de bal, waaruit de 0-3 tegen Madrid voortkomt.. Vergeleken met Tagliafico aan de andere kant is hij stukken minder..
Vind ik leuk
Enden +5032
zondag 24 maart 2019 om 14:02
Hij heeft voetballend een groot aandeel in het spel van Ajax. Goede tandum met Ziyech
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:27
Is een goede spelers voor de subtop in Nederland. Het niveau dat hij moet halen om bij Ajax in de basis te staan, gaat hij ben ik bang niet halen. Zou een goeie zijn voor Az, Vitesse, Feyenoord ...
Vind ik leuk
4everfcu +5479
zondag 24 maart 2019 om 12:57
ik vind hem beter dan mazraoui van mij mag hij na utrecht komen maar zal ongetwijfeld niet te betalen zijn voor ons.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
zondag 24 maart 2019 om 15:28
Eerlijk? Kristensen gaan er echt geen reet van
Vind ik leuk
rexxo +16764
zondag 24 maart 2019 om 11:08
Afgezien van een paar momenten is dit geen hoogvlieger, dan is zelfs Veltman een beter alternatief op RB.
Vind ik leuk
Jozef +45094
zondag 24 maart 2019 om 11:16
Veltman zijn statistieken waren zeer goed over een behoorlijk lange tijd voordat hij geblesseerd geraakte. Op een of andere manier is er een hetze tegen hem onstaan, waarbij elk foutje onevenredig wordt uitvergroot. Maar zelfs de beste verdedigers maken soms vreemde fouten...
Vind ik leuk
Degraaf +2798
zondag 24 maart 2019 om 11:27
Net zo'n beetje als bij Blind, die een grote bijdrage heeft geleverd in de CL, het zijn de azijnzeikers die het doen en komen uit Utrecht e/o Eindhoven ;-)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:29
De eersten die Blind kritisch benaderden kwamen uit Amsterdam e.o., voor zijn vertrek naar MU. Heeft zijn waarde, maar is geen Memphis of Wijnaldum niveau. Haalt wel steevast oranje, dus doet ‘t goed
Vind ik leuk
1313 +12709
zondag 24 maart 2019 om 13:01
Geen Memphis niveau? Die jongen heeft potentie hoor begrijp me niet verkeerd. Maar hij begint wel weer op een zijspoor te raken bij Lyon. Als hij het hier niet weet te redden dan gaan de top clubs hem niet halen hoor, en dan vraag ik me af of de sub toppers daar ook aan zullen beginnen. Memphis haalt gewoon geen niveau bij Lyon. 1 seizoen, was het goed. Dit seizoen is pure bagger.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
zondag 24 maart 2019 om 14:59
De echte Ajax supporter was heel blij dat Blind terug keerde in Amsterdam, waaronder ik. Dus geen onzin verkopen!
Vind ik leuk
rexxo +16764
zondag 24 maart 2019 om 11:27
Klopt, was op een gegeven moment onterecht onder supporters en media de pispaal. Naar mijn mening moet hij zich focussen op RB, centraal achterin vind ik hem niet goed voor de top, te klein en niet sterk genoeg.

Het is geen F Cannavaro.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
zondag 24 maart 2019 om 14:02
Bij Ajax is het heel normaal om spelers als stront te behandelen, niets nieuws onder de zon.
Vind ik leuk
RenW +5710
zondag 24 maart 2019 om 12:49
Volgorde van de hetzes zijn:
Veltman, Dat ging voorbij door een blessure.
Ten Hag, Ging over door goede prestaties.
En nu al een poosje Blind, een van de meest spelende en waardevolste speler van Ajax, en het Nederlands elftal.
Als iedereen beseft dat geen trainer Blind zal passeren.
Wordt het volgende slachtoffer door het trollenleger uitgekozen.
En het komt voornamelijk, doordat trollen door hun gedrag hun eigen trieste en miezerige leven willen verbloemen.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:50]
Vind ik leuk
MG MG +535
zondag 24 maart 2019 om 13:08
Hij had op een bepaald moment vreselijk irritant gedrag in veld. Ik denk dat dat de oorzaak was.
Vind ik leuk
RenW +5710
zondag 24 maart 2019 om 18:34
Nee echt niet, als veel trollen dat gaan vertellen, nemen onbenullen de waanzin van een verhaal over. En dan wordt het een hetze, die als je goed oplet, niet door mensen met enig verstand van voetbal wordt gevoerd.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
MG MG +535
zondag 24 maart 2019 om 23:49
En dat zag jij niet? Dan weet ik waar jij jezelf onder schaart.
Vind ik leuk
RenW +5710
zondag 24 maart 2019 om 23:52
Nee zag ik niet, en met mij alle mensen met verstand van voetbal!
Vind ik leuk
MG MG +535
zondag 24 maart 2019 om 23:57
Niemand is zo leeg als hij die vol is van zichzelf.

Mijn TC1 zal inderdaad wel niets waard zijn.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 00:11
Nee als je zo met trollen mee lult, is het 0 waard.
Eigen mening is het belangrijkste. Mee lullen doen er al teveel. Als jij je beter vind dan de oefenmeesters die hij heeft gehad, zou ik echt is in de spiegel gaan kijken.
Vind ik leuk
MG MG +535
maandag 25 maart 2019 om 00:20
Snap niet wat trollen hiermee te maken hebben. Hij had irritant gedrag en daardoor heeft hij bij een hoop mensen afgedaan. Had niet met functioberen maar met gedrag te maken. Hoef je geen inhoudelojke kennis voor te hebben. Dus jij kon dat ook zien.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 10:35
Je kan ook zien wat je wil zien, of beïnvloed worden door wat een ander denkt dat hij ziet.
Ik had er geen last van van, ik ben misschien wat minder snel te beïnvloeden door onbenullen die alleen maar schreeuwen.
Vind ik leuk
MG MG +535
donderdag 28 maart 2019 om 10:50
Ja. Dat type ben ik he. Geen eigen mening en naar anderen kijken. Ik zie wat ik zie en als ik mij daar aan erger dan is dat mijn mening. Volgens mij sluit jij selectief je ogen.
Vind ik leuk
RenW +5710
donderdag 28 maart 2019 om 10:56
Klopt ik sluit mijn ogen, en met mij alle mensen met verstand!
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zondag 24 maart 2019 om 11:09
Gewoon verkopen, heeft niet het gewenste niveau, miskoop..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:24
Kijk wober daarvan dacht men dat ie te slecht was
Nu basisspeler 😂
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zondag 24 maart 2019 om 11:33
Wober kwam te weinig aan spelen toe, die wilde weg.. Was niet omdat ze hem te slecht vonden..
Vind ik leuk
Roeptoeter +19118
zondag 24 maart 2019 om 11:09
Volendam is het dichtste bij. Neem Labyad ook maar mee.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
zondag 24 maart 2019 om 11:16
Labyad moet nog even wachten. Hij is geblesseerd die arme jongen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12988
zondag 24 maart 2019 om 11:20
Heerenveen is ook niet zo ver....
Vind ik leuk
Come on Utreg +30174
zondag 24 maart 2019 om 12:22
Heerenveen is een mooie club voor hem inderdaad.
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zondag 24 maart 2019 om 12:31
Labyad mag van mij ook weg inderdaad.. Wordt een drukke zomer, bijna een gehele nieuwe selectie.. Gelukkig blijft Overmars toch..
Vind ik leuk
Roeptoeter +19118
zondag 24 maart 2019 om 12:33
Kristensen en Labyad mogen beide weg, maar beide zijn wel gehaald door Overmars. Daarom vind ik het laatste deel van je reactie maar vreemd.
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zondag 24 maart 2019 om 12:38
Iedereen maakt fouten.. En als 2/3 van je basis 11 waarschijnlijk vertrekt is het niet wenselijk dat ook nog je technisch directeur weg gaat.. Vind maar eventjes een nieuwe.. Ja ik zat toen te denken aan Jordi Cruijff, maar geen idee of die daar voor open staat..
Vind ik leuk
Roeptoeter +19118
zondag 24 maart 2019 om 12:42
Blind en Tadic komen niet uit het netwerk van Overmars. Daarom pleit ik, als Overmars dan toch blijft, er iemand naast te zetten. Als is het alleen maar tot aan 1 september.
Jordi Cruijff kan, maar ik zat aan een zwaar gewicht als Leo Beenhakker te denken. Al is die misschien weer te lang uit het wereldje.
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zondag 24 maart 2019 om 12:47
Nee, Beenhakker kan echt niet meer, is gewoon te oud nu..
Cruijff heeft het heel goed gedaan bij een aantal (kleinere) clubs.. En zal met open armen door de supporters worden ontvangen.. Maar goed, Overmars heeft voor jaren bij getekend.. En die heeft natuurlijk ook heel veel geld verdiend voor de club..
Maar er iemand naast zetten is misschien wel een goed idee, mocht hij op termijn toch nog weggekaapt worden door een Arsenal of zo..
Vind ik leuk
RenW +5710
zondag 24 maart 2019 om 18:35
Echt Roeptoeter, had ik niet van jou verwacht.
Vind ik leuk
wilberg67 +40
zondag 24 maart 2019 om 11:11
Voegt niets toe.
Vind ik leuk
Pancev +1396
zondag 24 maart 2019 om 11:11
Is het jezelf in het eerste team knokken dan geen uitdaging?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:13
Knokken voor je plaats ! Niet zo snel opgeven !
Vind ik leuk
Het Brein +4903
zondag 24 maart 2019 om 11:15
Ajax rommelt wat met rechtsbacks. Orejuela en Kristensen samen kosten 8 miljoen ofzo...daar had je ook het equivalent van Tagliafico van kunnen kopen!
Vind ik leuk
Pimman +11490
zondag 24 maart 2019 om 11:25
Klopt veel geld uitgegeven aan kwalitatief mindere rechtsbacks. Uiteindelijk staat een eigen jeugd speler in de basis..zo kan dat lopen. Uiteindelijk zitten er altiijd missers tussen maar gelukkig ook échte toppers.
Vind ik leuk
Pancev +1396
zondag 24 maart 2019 om 12:01
En de Ajax-filosofie nota bene is dat je backs niet koopt, maar zelf opleidt, dan wel buitenspelers transformeert tot backs.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:01]
Vind ik leuk
Markieee +1276
zondag 24 maart 2019 om 12:58
Dat is dan ook gebeurt he grapjas
Vind ik leuk
Pancev +1396
zondag 24 maart 2019 om 13:42
Ja, maar ondertussen wel twee miskopen gedaan. Zo kan ik het ook.
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
zondag 24 maart 2019 om 11:26
Ik gok dat dat ook de bedoeling was. Als het echt zo makkelijk was geweest...
Vind ik leuk
3-0achter +1529
zondag 24 maart 2019 om 11:15
FC Knudde zoekt nog een prutser.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
zondag 24 maart 2019 om 11:28
Dan komen ze al snel bij jou uit!
Vind ik leuk
Gijsie +2095
zondag 24 maart 2019 om 11:20
Neem Labyad en Lamprou ook effe mee
Vind ik leuk
Mari +13254
zondag 24 maart 2019 om 11:26
Het is precies zoals hij het beschrijft. Niets mis mee
Vind ik leuk
Drobtine +2656
zondag 24 maart 2019 om 11:28
Ik wens je veel succes elders Rasmus
Vind ik leuk
BramJB +1291
zondag 24 maart 2019 om 11:40
Ja dan moet je beter gaan voetballen. Dan mag je miss een keer gaan spelen
Vind ik leuk
Siemjo +352
zondag 24 maart 2019 om 11:49
Zoek en gij zult vinden. Is in de zoek tocht naar de rechtsback niet de gewenste versterking gebleken. Kan het niveau niet aan.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:53
Als je Kristensen en Veltman moet kiezen?
Moet je altijd voor een Nederlandse kiezen.
We hebben in Nederland laatste jaren teveel buitenlandse B voetballers gehad en Nederlandse talenten werden daar door in hun groei geremd.
Ook aan ons Nationaal team was dat te zien we hebben 2 eind toernooien gemist.
Gelukkig hebben ze dit nu wel door bij de Knvb en ook de erediviesie clubs.
Gelukkig hebben we achter dit Nederlands elftal ook weer 2 oranje teams o17 en o19 waar veel talenten in lopen.
Maar ik hoop wel dat ze op deze manier door gaan niet alleen voor het Nederlandse voetbal ook internationaal dat we toch weer wat mee gaan tellen.
Want had de KNVB beter zn werk had gedaan en eeder bij het Nederlands elftal had in gegrepen dan had een soelers als Zyech wel voor Nederland gekozen. Maar ik begreep absoluug dat hij toen Voor Marokko koos want die hadden toen een beter elftal.Maar als we nu Zyech hadden gehad dan hadden we het nu niet de discussie gehad over Marten of Davey gehad.
Dan hadden we niet alleen op papier de beste verdediging maar ook het beste middenveld ter wereld gehad.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:03
Zoals hij zijn er wel 30
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:08
Als ze niet spelen kan je ze nog altijd ballen laten oppompen, grasmaaien, de catering laten doen. Genoeg uitdagingen bij de club...;-)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:08
Ga maar op zoek naar een nieuwe club.niemand zou je tegenhouden.ik wens je veel succes
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
zondag 24 maart 2019 om 12:10
Doei..... lekker terug naar Denemarken
Vind ik leuk
Romarioo +872
zondag 24 maart 2019 om 12:11
Overstap maken naar Feijenoord of naar PSV als dumfries voor 50 miljoen weggaat
Vind ik leuk
Come on Utreg +30174
zondag 24 maart 2019 om 12:21
Minder dan Mazraoui en Veltman..
Vind ik leuk
Basik013 +928
zondag 24 maart 2019 om 12:23
Het artikel nieteens gelezen maar daaaaaaag 🙋🏻‍♂️ , ga je niet missen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:55
Nou ze winnen niet alles:)
Vind ik leuk
Nicholas +126
zondag 24 maart 2019 om 14:22
Zou sws maar op zoek gaan naar een amdere uitdaging Rasmus
Vind ik leuk
Erik7494 +1496