Villas-Boas prijst 'ongelooflijke' De Jong: Net als Van der Vaart en Sneijder

Villas-Boas prijst 'ongelooflijke' De Jong: "Net als Van der Vaart en Sneijder"

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 13:06zo 24-03-2019 om 13:06

André Villas-Boas is diep onder de indruk van Frenkie de Jong. De middenvelder van Ajax en Oranje doet hem qua techniek denken aan Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. Villas-Boas zegt dat in gesprek met Voetbal International. 

"Hij is ongelooflijk. Ik houd van spelers die technisch excelleren. Tactisch kun je alle spelers vormen. Hoe ze druk moeten zetten en wat ze moeten doen met de bal", aldus AVB, voormalig manager van onder meer Chelsea, Tottenham Hotspur en Zenit Sint-Petersburg.

"Maar techniek is een gift, die ontwikkeld wordt door te leren en door ervaring op te doen. De Jong heeft die technische klasse, net als Van der Vaart en Sneijder. Spelers die controle hebben over de bal, klassieke Nederlandse middenvelders." 

Ajax
Eerder deze maand zat Villas-Boas op de tribune tijdens Ajax-Fortuna Sittard. De Portugees was in Nederland om als gastspreker een lezing te geven op het trainerscongres van de KNVB. 

"Ik houd van goed positiespel en het gebruikmaken van ruimtes. Dat krijg je allemaal als je naar Ajax komt kijken. Dat is een gevolg van goed coachen. Misschien is dat niet altijd zo geweest in defensief opzicht, maar het Nederlands voetbal brengt in ieder geval creativiteit, opbouw van achteruit, positiespel. Dat is wat ik bij Ajax zag." 

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Talent factory @afcajax amazing group of young players. ⁣ ⁣ #ajax #amsterdam #football #nextgen

Een bericht gedeeld door André Villas-Boas (@officialandrevillasboas) op

Plaats een reactie

Ale +6150
zondag 24 maart 2019 om 13:08
Bij Ajax wel..
Vind ik leuk
GaoYao +6007
zondag 24 maart 2019 om 14:42
Hij is een held! Ben benieuwd hoe het hem bij Barca zal afgaan :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23122
zondag 24 maart 2019 om 13:10
Frenkie, Frenkie, Frenkie!!
Vind ik leuk
1313 +12731
zondag 24 maart 2019 om 13:13
Villas-Boas, zijn kamer hangt vol met Frenkie posters.💪
Vind ik leuk
HardSchot +163
zondag 24 maart 2019 om 13:16
En omgekeerd!
Vind ik leuk
Julio-dvd +3162
zondag 24 maart 2019 om 13:26
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:29]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:18
Hell yeah ! 💪🏻
Vind ik leuk
Sniper1 +1429
zondag 24 maart 2019 om 13:10
De beste man is Ajax wel erg aan het volgen.... Straks volgt hij TH nog op...
Vind ik leuk
1313 +12731
zondag 24 maart 2019 om 13:13
Want, jij denkt dat TH weggaat?
Vind ik leuk
Sniper1 +1429
zondag 24 maart 2019 om 13:15
Op een dag wel ja, denk jij van niet?? 😁
Vind ik leuk
1313 +12731
zondag 24 maart 2019 om 13:16
Ooit misschien, wie weet, maar dan zal Villas-Boas ook wel weer een club hebben hoor, mocht hij die ambitie nog hebben.
Vind ik leuk
Sniper1 +1429
zondag 24 maart 2019 om 13:21
Dat soort trainers neemt een sabatical, kijkt wat rond bij interessante clubs, en kiest daarna weer een leuke uitdaging.

Hopelijk Ajax.
Met TH als assistent. V-B als opperbaas.

Lijkt mij een goeie grap! 😁 😁
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:58
Dat is geen goeie grap. Dat is serieuze shit 😁
Ik juich het wel toe hoor
Vind ik leuk
Sniper1 +1429
zondag 24 maart 2019 om 14:19
Als je als club de ambitie uitspreekt om in 2024, bij de nieuwe CL opzet, aan te haken bij de Europese top... Heb je niet alleen top spelers, top stadion, top jeugdopleiding en top bankrekening nodig, maar ook toptrainer.

V-B vind ik wel een topper.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
zondag 24 maart 2019 om 14:04
Dat zou wat zijn 😀
Vind ik leuk
deltiaan +1475
zondag 24 maart 2019 om 13:10
dat frenkie zich maar eens waarmaakt in het buitenland
Vind ik leuk
Bennamari +297
zondag 24 maart 2019 om 13:10
Frankie de jong meester in positie spel vanaf de opbouw
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 24 maart 2019 om 13:12
Verkapte sollicitatie.
Vind ik leuk
Sniper1 +1429
zondag 24 maart 2019 om 13:13
Off topic: Stel dat Frenkie na zijn spelerscarriere trainer word, dan hebben we nog zeker 40 jaar Frenkie topics!! Wauw!

Wie zal daarop zitten te wachten??
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:21
Hier op FP.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19130
zondag 24 maart 2019 om 13:13
Die man smeekt bijna om de baan van Ten Hag.
Vind ik leuk
1313 +12731
zondag 24 maart 2019 om 13:19
Dat wil jij wel he? Hoezo is dit 'smeken' om zijn baan eigenlijk? Mag hij niet gewoon een liefhebber zijn van het spelletje, zoals jij en ik, of smeken wij dan ook om Ten Hag zijn baan?😂
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
zondag 24 maart 2019 om 13:14
Nog iemand gevonden🔝
Vind ik leuk
JanTa48 +9351
zondag 24 maart 2019 om 13:15
Vergeet niet, hij is nog maar 21 jaar en moet zo goed als hij nu al is nog veel leren. Is een wereldtopper in wording.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 15:16
Wereldtoppers scoren doelpunten en beslissen wedstrijden dat doet hij niet …...
Vind ik leuk
JanTa48 +9351
zondag 24 maart 2019 om 15:34
Wereldtoppers laten anderen ook scoren.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 15:48
Ja idd zoveel assist geeft hij niet je zegt het zelf...………..wereldtopper komt meer bij kijken laat dat duidelijk zijn
Vind ik leuk
JanTa48 +9351
zondag 24 maart 2019 om 16:24
Nog maar 21 jaar terwijl hij bijna het hele vorig seizoen geblesseerd was en dan zo sterk terug komen, dan ben je er 1 van buitencategorie.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 18:41
Zon zware blessure had hij niet, Sneijder scoorde toen hij 21 was minstens 10 doelpunten per seizoen
Vind ik leuk
JanTa48 +9351
zondag 24 maart 2019 om 19:32
Zuch!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:20
Villas-Boas de volgende die er niks van snapt.
Vind ik leuk
The Iceman +18116
zondag 24 maart 2019 om 13:22
Als je alleen maar spookrijders ziet ben je misschien zelf de spookrijder.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:23
Goeie.
Vind ik leuk
Tukkerland +3677
zondag 24 maart 2019 om 13:21
Frenkie de Jong vergelijken met Van der Vaart is als kroketten vergelijken met frikadellen. (grap van de dag is dat VdV aan de frikadellen zit)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:23
Leg hem ook effe uit nog pffffff
Vind ik leuk
Tukkerland +3677
zondag 24 maart 2019 om 13:26
Er zijn er die die misschien niet weten waar ik het over heb, al moet je dan wel onder een steen hebben gelegen, maarja.
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 17:14
Die "grap?" is al tien jaar oud, kom jij zelf net onder een steen vandaan?
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 15:49
Die van der Vaart was echt een semi prof met een frietpan jongens !!
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
zondag 24 maart 2019 om 13:23
Dit was een verkapte sollicitatie
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:28
Ajax, Ajax, Ajax en nog eens Ajax. Wat een contrast met zo'n regio club van boertjes.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 13:29]
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zondag 24 maart 2019 om 13:29
Qua inzicht is Frenkie misschien nog wel beter dan deze 2..
Maar hij speelt wat meer achterin.. Vd Vaart en Sneijder waren op 10 gewoon bepalend met assists en goals.. Als Frenkie dat ook nog kan ontwikkelen dan staat er geen maat meer op..
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
zondag 24 maart 2019 om 13:30
Hoe is het ook alweer met.. voormalig kroonsprins van het trainersgilde..

Andre Villas-Boas

Prima dus! Lekker beetje rondreizen en wedstrijdjes kijken..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:34
Ik vind Frenkie lief
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:33
Maar waarom? En hoezo?
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 15:15
Ben jij homo ofzo ?
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 17:17
Ik heb ff naar je profiel gekeken: man van 38.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:39
In de eredivisie een topper, nu kijken of hij het bij Barca ook kan.
Vind ik leuk
Jorisxl +5
zondag 24 maart 2019 om 14:23
Goede voetballer die Frenkie maar overdrijven is ook een vak.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 15:15
De Jong is veel lichtvoetiger als VDV en Sneijder, daarnaast lijkt het wel of de Jong geen goal kan maken ofzo...……...
Vind ik leuk
Oohzo +240
zondag 24 maart 2019 om 15:20
De veren die Frenkie de afgelopen periode heeft ontvangen moeten zijn reet inmiddels doen barsten.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:17
Hij heeft uiteraard gelijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws