FC Twente dichterbij kampioenschap: 'Mag het nog niet zeggen, maar zijn er bijna'

FC Twente dichterbij kampioenschap: 'Mag het nog niet zeggen, maar zijn er bijna'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 17:10zo 24-03-2019 om 17:10

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 17:11zo 24-03-2019 om 17:11

Doelman Joël Drommel denkt dat FC Twente de titel in de Keuken Kampioen Divisie zo goed als binnen heeft. De sluitpost was zondagmiddag belangrijk voor zijn ploeg met de assist op de 1-2.

"De tweede helft was Go Ahead stukken beter dan ons. We hebben het spannend gehouden en in de slotfase wonnen wij", aldus Drommel voor de camera van FOX Sports. De doelman gaf de assist waaruit Aitor een kleine tien minuten voor tijd de winnende maakte. "Volgens mij is dit de eersre officiële in het betaald voetbal", aldus Drommel. "Het is heerlijk dat je een keer een assist op je naam hebt en dat je hier uit wint. Dat is helemaal geweldig."

De overwinning werd na afloop uitgebreid gevierd met de meegereisde supporters. De Tukkers staan elf punten voor op nummer twee Sparta en kunnen de titel ruiken. "Ik mag het nog niet zeggen, maar we gaan wel richting het kampioenschap. We zijn er bijna."

Lees ook: FC Twente wint dankzij blunderende Verhulst en staat weer elf punten voor

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 17:13
Dit mag Twente nooit meer weggeven. Ik zie Sparta de laatste 8 wedstrijden niet winnen dus Twente heeft denk ik aan 4 zeges genoeg. Dus alles thuis winnen en je bent er al.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 17:13]
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 24 maart 2019 om 17:15
Gefeliciteerd Twente!
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1069
zondag 24 maart 2019 om 19:03
Tnx zo kan het ook. Top!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:18
Gelukkig promoveert Twente weer.

Nu nog zorgen voor een leuke selectie volgend jaar.
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 17:21
Zet de champagne alvast koud, dat gaat niet meer mis.
De kracht van de KKD is dat de negende ook nog kan promoveren, dus zelfs Dordrecht mag nog hopen. Goeie opzet van de KNVB......
Vind ik leuk
Akela +345
zondag 24 maart 2019 om 17:33
Wat een verlies voor het voetbal dit.
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1069
zondag 24 maart 2019 om 19:05
Wat een verlies voor een voetbalsite dit.
Vind ik leuk
Beukenbv +398
zondag 24 maart 2019 om 17:40
Ik hoop dat ze degraderen.
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 24 maart 2019 om 17:48
Voor degenen die het nog niet zeker wisten: volgend jaar Twente weer in de ED.

Geen straf.


Alleen dat gezwaaid met Duitse vlaggen in dat uitvak
stond me wat tegen.

Maar dat zal wel aan mij liggen.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 24 maart 2019 om 19:47
Dat was humor aangezien de Eagles ons Duitsers noemen :)
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 24 maart 2019 om 20:23
Ik had het begrepen van een collega Twente-supporter van jou.

GA Eagles had het over Stadtbereich Twente/Scheiss Twente in hun wedstrijd affiche.

Dit was dus een z.g geuzen-actie.
Duidelijk dus.

Mooiste wraak voor een Twente supporter zal toch zijn, met de drie punten ervandoor gaan.

Gefeliciteerd in elk geval.
En ook met het a.s. kampioenschap. De koelkast kan al wel volgestouwd worden met bier. Het is nu alleen maar de vraag wanneer het kampioenschap binnengehaald gaat worden.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 24 maart 2019 om 20:39
Als het verschil 8 of 9 punten was geworden zou ik hem toch nog even hebben geknepen. Met Den bosch thuis jong ajax en nec nog uit... nu ben ook ik overstag... maar voor de zekerheid vrijdag Den bosch nog maar ff afwachten :) als ze op 2e paasdag kampioen worden is het nog op mijn verjaardag ook haha dat zou dubbel speciaal zijn... thanks man
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
zondag 24 maart 2019 om 18:08
We komen er weer aan. Dit kan bijna niet meer misgaan.😜
Vind ik leuk
Bosmeister +1187
zondag 24 maart 2019 om 18:13
Welkom terug! Ik vind het mooi!
Vind ik leuk
Isakson +656
zondag 24 maart 2019 om 18:14
Twente welkom back. 1 van de grootste schare uitfans altijd. Mooi die Tukkers.
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
zondag 24 maart 2019 om 18:16
FC Twente een club met meerdere elftallen. Rode shirts. Zouden meer parkeerplaatsen rond het stadion mogen zijn. Kaal of kammen weet je wel dat maakt niet uit.
Vind ik leuk
Bixente +482
zondag 24 maart 2019 om 18:16
Bijna welkom terug, Tukkers😄
Vind ik leuk
Mr bien +8728
zondag 24 maart 2019 om 18:33
Qua club en stadion een aanwinst voor de eredivisie.
Vind ik leuk
sundaymanara +1435
zondag 24 maart 2019 om 18:40
Lekker,, onverdiend winnen, dat zijn de lekkerste.
En nu maar piepen in Rotjeknor.
Piep piep piep.
Goed weekeinde nog.
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1069
zondag 24 maart 2019 om 19:07
Mooie reacties hierboven dank u wel.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:29
Twente en psv kampioen wat een heerlijk seizoen. De westerlingen balen. Kampioen zijn de provincialen
Vind ik leuk
Smithsonian +45139