'De Ligt twijfelt niet meer en wil snel akkoord tussen Ajax en Barça-delegatie'

'De Ligt twijfelt niet meer en wil snel akkoord tussen Ajax en Barça-delegatie'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 18:13zo 24-03-2019 om 18:13

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 18:45zo 24-03-2019 om 18:45

Op zeer korte termijn zou er al duidelijkheid kunnen komen over de toekomst van Matthijs de Ligt. Het Catalaanse El Mundo Deportivo schrijft zondag dat de Ajax-aanvoerder zijn transfer naar FC Barcelona zo snel mogelijk wil afronden. 

Een delegatie van Barça is zondag aanwezig in Amsterdam. In de Johan Cruijff Arena staat voor De Ligt en Oranje later op de avond de clash met Duitsland op het programma. Het EK-kwalificatieduel wordt door Barcelona en Ajax benut om gesprekken over De Ligt voort te zetten. Ook op maandag zal er hoog overleg gevoerd worden. 

De negentienjarige De Ligt heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Camp Nou en wil nu graag dat de deal tussen Barcelona en Ajax zo snel mogelijk afgerond wordt. De vraag is volgens Mundo Deportivo niet of, maar wanneer alle partijen een akkoord bereiken. 

Begin dit jaar werd bekend dat Frenkie de Jong, een goede vriend van De Ligt, voor 75 miljoen euro naar Barça vertrekt. De kampioen van Spanje betaalt in eerste instantie 75 miljoen euro aan Ajax voor De Jong. Dat bedrag kan de komende jaren oplopen naar 86 miljoen. 

Lees ook: 'Juventus geeft de strijd om De Ligt op en schakelt door: directeur naar Lissabon'

Poll

Is Barça de beste club voor De Ligt?

(11900 stemmen)

Plaats een reactie

Bixente +482
zondag 24 maart 2019 om 18:18
Als hij naar Barca gaat, gaat ie in ieder geval meer prijzen winnen dan nu...😃
Vind ik leuk
Pindarots +1520
zondag 24 maart 2019 om 18:19
Kan er dit seizoen nog 3 winnen dus dat weet je niet.
Vind ik leuk
piet potlood +2262
zondag 24 maart 2019 om 18:25
ik denk dat het bij een troostprijs blijft, zo word bij de topclubs de beker winnen toch genoemd.
Vind ik leuk
Pindarots +1520
zondag 24 maart 2019 om 18:27
En nog 2 hoofdprijzen
Vind ik leuk
Binkie +203
zondag 24 maart 2019 om 21:38
Ja, is voor Ajax en PSV een troostprijs. Voor de rest niet.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 19:35
Alleen de CL zit erin.
Vind ik leuk
Pindarots +1520
zondag 24 maart 2019 om 19:40
Dan snap jij het niet zo goed.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 19:44
Ajax speelt het best in de CL. In de beker hadden ze er al uit kunnen liggen tegen Roda JC, tegen Feyenoord zijn ze geholpen door de scheids. En in de competitie is PSV te sterk voor Ajax. Bovendien ziet Ajax alleen de CL nog als een echte prijs, de rest zien ze als minderwaardig.
Vind ik leuk
Pindarots +1520
zondag 24 maart 2019 om 20:10
Ik kom zelf ook uit Rotterdam en er zitten wat Feyenoorders tussen die de realiteit af en toe verliezen maar jij spant wel de kroon. Wordt voor Feyenoord jongen ipv tegen Ajax. Tegen Ajax doet aan geen enkele competitie mee.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 20:10]
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 20:26
Dat jij uit Rotterdam komt zegt helemaal niks. Feyenoord is vertegenwoordigd over heel de wereld. Ik geef mijn visie dat ik Ajax geen andere prijs zie winnen dit seizoen dan de CL, want daar zijn ze het gretigst. PSV gaat vol voor het landskampioenschap en Willem II voor de beker. Dat zegt nog niet dat ik anti-020 ben.
Vind ik leuk
davidben +6971
zondag 24 maart 2019 om 20:37
Dan noem je dat toch geen 'visie'. Beter opletten tijdens de lessen.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 21:05
Dan ben je het niet met me eens, jouw probleem.
Vind ik leuk
davidben +6971
zondag 24 maart 2019 om 21:06
Nee, visie betekent langetermijn denken. Jij hebt het over tot einde vh seizoen.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 22:49
Ga je nou hier een discussie over beginnen. Een visie is inderdaad een kijk, mening op een bepaald punt en dat geef ik. Tot het eind van het seizoen, dat is de lange termijn, Einstein.
Vind ik leuk
davidben +6971
zondag 24 maart 2019 om 22:52
Langetermijndenken gaat over jaren. Je hebt duidelijk geen hogere opleiding genoten.
Jij dacht zeker dat je ook een visionair bent. 😂

PS visie is geen mening.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 22:54]
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 23:40
Je weet helemaal niks van mij!
Vind ik leuk
Theoasv +121
zondag 24 maart 2019 om 20:43
Ik denk juist dat het nederlands voetbal juist een boost gaat krijgen door alle ontwikkelingen van het laatste jaar.

Je ziet het ook terug bij oranje.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:27
Nee hoor we hebben terecht van jullie gewonnen! Het was een zuivere corner
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 20:30
De corner zelf wel, maar de beslissing dat het daadwerkelijk een corner werd, niet. Veel plezier tegen Willem II, PSV en Juventus.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:03
@pindarots kunnen en doen is een groot verschil 😁😁
Vind ik leuk
Pindarots +1520
zondag 24 maart 2019 om 20:08
Klopt maar zolang ze erin zitten is het mogelijk.
Vind ik leuk
Krav +239
zondag 24 maart 2019 om 22:44
Kan = nog niks
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:21
Succes in Barcelona
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:23
Wat ben jij grappig 🤣👍
Vind ik leuk
1+1= +867
zondag 24 maart 2019 om 18:26
Dat zegt iemand met minder prijzen in de kast?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:35
Trots op jezelf nu?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:51
Goh origineel hoor, heb je die helemaal zelf verzonnen? Chapeau, sta versteld van het intellectueel.
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
zondag 24 maart 2019 om 18:56
Intellect bedoel je??
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:20
Nee, intellectueel bedoel ik, je kan toch lezen?? Kan allebei hoor google maar wijsneus.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:27
Intellect
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
zondag 24 maart 2019 om 19:34
Dank Lars...
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
zondag 24 maart 2019 om 19:36
Jij hebt niet veel intellectueel hé?? 😁 😁
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:54
Calimero, stoker!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:26
En PSV is het lachertje van Europa!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 21:04
Moet hij niet zo zwak spelen als tegen Duitsland, 0-1 door hem en Cillessen
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
zondag 24 maart 2019 om 23:44
Dat is wel vaker zo met spelers die naar Barca vertrekken......
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:18
Ik verlang dat de spelers zich eerst eens bezig gaan houden met de wedstrijden en niet met transfers!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:26
Maar dat is niet tegen te houden, transfers zitten toch in hun koppies.
Ik begrijp jouw punt hoor..
Vind ik leuk
Hans van Hit +1057
zondag 24 maart 2019 om 18:27
Geloof niet wat fucking Mundo allemaal zegt. Alsof zij weten wat de Ligt wil. Die jongen is een echte Ajacied en laat zich ook niet snel gek maken, dus dat komt goed.
Vind ik leuk
rexxo +17014
zondag 24 maart 2019 om 18:33
Het is net de Telegraaf, zij gissen maar wat.

Abonnees kennen ze niet in Spanje dus je moet wat schrijven om die sporttabloids te slijten.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:42
Je kunt zeggen wat je wil over Mundo, maar bij Frenkie hadden ze het ook bij het juiste eind. Ik denk daarom dat er 1 dezer dagen wel naar buiten gaat komen dat de Ligt bij Barça gaat tekenen. Overmars moet het onderste uit de kan zien te krijgen wat transfersom betreft.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:45
En De Ligt wil nu eerst van dit gezeur af zijn, zodat hij zich weer kan focussen op het spelletje zoals jij het zo graag wenst.
Vind ik leuk
Te ligt +304
zondag 24 maart 2019 om 18:47
Want? Je mag niet met je toekomst bezig zijn? En het is ook niet te doen als alle clubs achter je aan zitten de hele tijd. Dan is duidelijkheid de weg naar rust zodat je je kan concentreren op de komende wedstrijden...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:32
Dan zitten er slechte tijden voor jou aan te komen.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
zondag 24 maart 2019 om 19:36
De prijzen zijn al verdeeld.
Vind ik leuk
Pindarots +1520
zondag 24 maart 2019 om 18:19
Zodra ze met een grote zak geld over de brug komen kan het snel gaan.
Vind ik leuk
Rod +23
zondag 24 maart 2019 om 18:19
Als er maar sws 75 tot 80 mil minimaal word betaald
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:19
Welkom Mathijs !!
Vind ik leuk
Oohzo +240
zondag 24 maart 2019 om 19:06
Ja symbolisch, ff een deal met Barca sluiten op de 3e sterfdag van Cruijff in de Johan Cruijff Arena nadat je met Oranje heb gespeeld.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:33
Nou daar moeten we op drinken 😫
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
zondag 24 maart 2019 om 18:20
Gewoon 100+ miljoen vragen..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:26
Plus Suarez.. :)
Vind ik leuk
1+1= +867
zondag 24 maart 2019 om 18:30
Plus Frenkie
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 18:34]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:33
Whahaha, hoe dan?
Vind ik leuk
1+1= +867
zondag 24 maart 2019 om 18:36
Simpel zij de Ligt
Wij 100 milj plus Suárez plus de Frenkie
Iedereen blij😁
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:38
Maar Frenkie gaat toch naar Barca?
Vind ik leuk
1+1= +867
zondag 24 maart 2019 om 18:43
Die komt dan weer terug
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:53
Dat zou wel heel mooi zijn!
Vind ik leuk
Peter Hofman +1040
zondag 24 maart 2019 om 18:55
Maar dan niet meer😂😂😂
Vind ik leuk
Peter Hofman +1040
zondag 24 maart 2019 om 18:55
Whahahahah
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:40
Je mag toch aannemen dat er al een soort van principe akkoord is. Anders sta je toch geen gesprekken toe.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:44
Dit heb ik dus ook aantal keren gezegd. 125 zou ik vragen en dan kijken wat de gek ervoor over heeft
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:23
Bayer München past beter bij hem
Vind ik leuk
Kezmania +437
zondag 24 maart 2019 om 18:27
Twee mennekes om de bank van Barca warm te houde
Vind ik leuk
FC Treurwilg +8556
zondag 24 maart 2019 om 18:31
Het enige dat jij warm houdt is je Pamper
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:37
Hahahahaha
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:31
Geld geld!!!!!'
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:36
Had hem
Liever naar Liverpool zien gaan
Vind ik leuk
1+1= +867
zondag 24 maart 2019 om 18:39
Idd hadden we nog een keer kunnen cashen bij verkoop😉
Vind ik leuk
Mari +13380
zondag 24 maart 2019 om 18:37
Jammer dat Dolberg zo lang geblesseerd was en moeizaam de oude wordt.
Anders had Barca een mooi trio kunnen hebben en wie weet ook nog Onana
Vind ik leuk
Ray01 +168
zondag 24 maart 2019 om 18:40
Laten we hopen dat als bericht klopt idd gauw duidelijkheid is voor alle partijen en een lekkere som voor Ajax om zijn troepen weer te versterken voor het komend seizoen..
Vind ik leuk
Johnnies +2844
zondag 24 maart 2019 om 18:40
Daar gaat nr2
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2321
zondag 24 maart 2019 om 18:43
vanavond even die werner en sané aanpakken!
Vind ik leuk
Het Brein +4924
zondag 24 maart 2019 om 18:44
85 miljoen vragen * Xavi Simons en de deal is rond ✌
Vind ik leuk
1+1= +867
zondag 24 maart 2019 om 19:16
Dat is toch niet de broer van ....
Dan moet ik ff🤢
Vind ik leuk
Het Brein +4924
zondag 24 maart 2019 om 21:35
Haha...uhm nee
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:47
Goede keuze verwacht qua spel en competitie
Vind ik leuk
renemar +840
zondag 24 maart 2019 om 18:50
De Ligt kan veel willen. Hij staat bij AJAX onder contract en AJAX moet helemaal niks. Imo moet AJAX gewoon het beste bod accepteren. Als De Ligt daar niet naar toe wil is dat zijn probleem. Van de club hoeft hij immers niet weg. Sterker, AJAX heeft het liefst dat hij blijft.
Als AJAX hem naar de club laat gaan waar De Ligt heen wil en een lager bod accepteert is dat heel nobel, maar dat hoeft AJAX niet te doen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +979
zondag 24 maart 2019 om 18:56
Lekker professioneel om nu met Barca bezig te zijn voor zon belangrijke wedstrijd !!
Vind ik leuk
Gerardovic +221
zondag 24 maart 2019 om 19:02
Nou,,nou om dit nu allemaal zo snel te noemen; loopt volgens mij al een jaarlang zolangzamerhand
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 24 maart 2019 om 19:24
Heb uit welingelichte bronnen vernomen dat de ligt naar Bayern gaat. Wil 'm niet bij mijn cluppie hebben, maar wat doe je eraan, 🤔
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:30
REAl Madrid wil 75 miljoen + ODEGAARD bieden, Dus naar Barcelona gaat het niet worden denk ik of Barcelona moet er 20miljoen bij doen kosten ODEGAARD
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:35
Eigg 95milnoen dus, vind het alsnog prima als leerling en opvolger van ramos
Vind ik leuk
JHunter +0
zondag 24 maart 2019 om 19:38
Mag lekker de bank warm houden😂
Vind ik leuk
Jorisxl +5
zondag 24 maart 2019 om 19:50
The
Vind ik leuk
Jorisxl +5
zondag 24 maart 2019 om 19:52
Te ligt bevonden voor Barca
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:59
Ik zou het snel regelen want de jong en de ligt lijken te licht tegen echte tegenstanders. Zien we vanavond weer.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 21:01
Dat bedoelde ik.......
Vind ik leuk
Blindsy +20593
zondag 24 maart 2019 om 22:39
Netto zal dat ook vast wel snel willen....
Vind ik leuk
Iefmeister +7875
zondag 24 maart 2019 om 22:45
En jawel hoor. Wie speelde er als
een natte krant. Mathijsje moet transfereren.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:54
De Ligt wil snel akkoord.. Barca trekt zich terug. Hahahahhaha 😂
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws