Van der Vaart: Bij Ajax speelt hij ook weinig. Dat vind ik ook gek

Van der Vaart: "Bij Ajax speelt hij ook weinig. Dat vind ik ook gek"

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 20:25zo 24-03-2019 om 20:25

Het kan volgens Rafael van der Vaart geen kwaad om Klaas-Jan Huntelaar in de selectie van het Nederlands elftal te hebben. Huntelaar (35) is al een tijdje international-af, maar kan volgens Van der Vaart nog steeds van grote waarde zijn in de ploeg van Ronald Koeman.

"Ik ben een enorme fan van Klaas. Een oudere speler in een selectie kan goud waard zijn. Als ik bondscoach was zou ik hem erbij nemen", vertelt Van der Vaart, zelf goed voor 109 interlands, bij de NOS. "Bij Ajax speelt hij ook weinig. Dat vind ik ook gek. Als je naar zijn statistieken kijkt, hij scoort áltijd. Ook bij het Nederlands elftal. Soms denk je: hoe is het mogelijk?"

Huntelaar werd door Ajax gehaald als back-up van Kasper Dolberg, maar speelde zich al snel in de basis. Inmiddels moet The Hunter weer genoegen nemen met een plek op de bank. "Ik sprak hem toen ik door Ajax werd uitgenodigd voor de duels met Real Madrid (in de Champions League, red.). Hij zei dat hij zijn rol wist."

"Toen Ajax hem terughaalde, dacht ik al dat Dolberg daar niet blij van zou worden", vervolgt Van der Vaart. "Huntelaar is geen tweede spits en ook nog eens heel erg goed. Daar word je als jonge speler onzeker van."

Huntelaar droeg 76 keer het shirt van het Nederlands elftal en maakte 42 doelpunten voor zijn land. 

Poll

Ben je het eens met Van der Vaart?

(1150 stemmen)

Plaats een reactie

Gijsie +2095
zondag 24 maart 2019 om 20:27
Hou op schei uit
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:30
Raffia is geen analist, meer supporter
Vind ik leuk
Ehv-er +1570
zondag 24 maart 2019 om 21:08
Precies! Stuntelaar 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 24 maart 2019 om 20:28
Huntelaar moet je naar een zandbak sturen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:33
Inspaaien in een zandbak.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:29
Luuk is beter
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:34
Castaignos?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:48
De Jong, topscorer.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:40
Volgens mij heb jij luuk,of in ieder geval iets van luuk in je mond ofzo
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:48
Dit is geschreven woord.
Vind ik leuk
de buffels +835
zondag 24 maart 2019 om 20:29
hij heeft toch voor het nederlands elftal bedankt?
klaar dus.
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
zondag 24 maart 2019 om 20:37
Nooit bedankt volgens mij...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:14
Idd.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:32
Klaas is Baas en blijft Baas.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:33
*eindbaas
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:32
Ik ben hier niet mee eens, wij hebben al spitsen die goed genoeg zijn voor Oranje, onnodig om een 35-jarige erbij te doen. Ik snap trouwens niet hoe hij bij Ajax op de bank zit. Vind Dolberg dit seizoen toch echt te weinig brengen, Huntelaar zou ik in de basis zetten. Of Tadic in de spits, dat lijkt goed te werken.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 20:35]
Vind ik leuk
FRChamp +2503
zondag 24 maart 2019 om 20:33
Huntelaar zou er 3 maken vanavond.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:35
Met zijn ogen dicht, vanaf de bank, in zijn huiskamer. Zelfs dat is geen uitdaging voor the Hunter.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zondag 24 maart 2019 om 20:35
Nooit meer is nooit wat geweest middelmaat
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:38
Haal ook meteen Arjen terug, En Robin en Wesley etc. Prima selectie dit gewoon zo houden de komende tijd. Hopen op nieuwe talenten die doorbreken. Klaas-Jan kan opzicht nog wel mee tegen de kleinere landen.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 20:42
Houten klaas en ook Luuk zijn geen spelers meer voor Oranje.zeker met de buitenspelers die naar binnen komen volkomen nutteloos. Dan heeft Luuk nog beetje meer als vechter maar komt ook gewoon te kort voor Oranje.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:42
Walgelijk dat fluiten bij het Duitse volkslied!
Vind ik leuk
RGB +1981
zondag 24 maart 2019 om 20:43
Huntelaar is niet minder dan Dolberg
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:44
Van de vaart zit aan de drank als je dit zegt
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
zondag 24 maart 2019 om 20:48
"Als ik bondscoach was zou ik hem erbij nemen"

Maar Raf, de sfeer is juist net zo goed. Dan haal je hem er toch niet bij?
Vind ik leuk
Smithsonian +45139
zondag 24 maart 2019 om 21:23
Nee. Doe.maar niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 21:23]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
zondag 24 maart 2019 om 21:50
KJH leek hard op weg topscorer aller tijden te worden bij Oranje, maar kreeg veel minder wedstrijden. Scoorde relatief vak dan van Persie, die op 1 staat. Vooral om die reden zou ik KlaasJan best wel wat kansen gunnen, en werkelijk, de scherpte die hij heeft is geweldig en in wedstrijden waarbij er druk is op de goal van de tegenstander zijn er weinig aanvallers bij NL die zo trefzeker zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:32
Ja dat WAS inderdaad zo. Maar die scherpte is er toch echt wel vanaf. Zie alle kansen die hij al gemist heeft tot nog toe bij Ajax. Het is jammer. Als hij nog zo scherp was zoals Inzaghi toen hij 35 was zou ik zeggen zeker erbij halen, ook gezien zijn ervaring. Het is ook een pure #9.. dus als je die scherpte niet meer hebt, dan is dat jammer, maar niet meer goed genoeg voor NL elftal.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
maandag 25 maart 2019 om 06:57
Hij krijgt weinig kansen om die scherpte te bewijzen, in dat kwatiertje tegen AZ liet hij het wel zien. Het bleek alleen tekort om het effectief te laten zijn. Maar hij ging er geweldig in en bracht elan in het spel van Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws