Ongelukkige hoofdrol voor De Ligt: Het was vandaag een beetje glad helaas

Ongelukkige hoofdrol voor De Ligt: "Het was vandaag een beetje glad helaas"

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 23:02zo 24-03-2019 om 23:02

Matthijs de Ligt tekende zondagavond zijn eerste interlandgoal aan, maar had verder weinig reden tot juichen. De Ajax-captain baalde volop nadat Oranje in de laatste minuut de 2-3 tegen Duitsland om de oren kreeg.

De ploeg van Ronald Koeman beleefde een valse start. Mede door een glijpartij van De Ligt liep Duitsland al snel uit naar een 0-2 voorsprong. "De bal kwam achter mij en het was vandaag (zondag, red.) een beetje glad helaas", blikte de centrale verdediger in gesprek met de NOS terug op de openingstreffer van Leroy Sané.

In de tweede helft was er echter een heel ander Oranje te zien. "In de eerste helft hadden we misschien een bepaalde angst om Duitsland aan te pakken. In de tweede helft stond het toch al 0-2, dus je moest wat. Dan zie je dat we vrijer spelen, druk zetten en duels winnen."

Vlak voor tijd ging het dan toch mis: Duitsland werd in de slotfase toch nog sterker en tekende in de laatste minuut de 2-3 aan. "Je kunt twee dingen doen: druk vooruit houden, wat de hele tweede helft heel goed ging. Of terugplooien, dan weet je dat je er moeilijk uitkomt. Maar dan moet je wel geconcentreerd blijven en dat deden we niet."

Plaats een reactie

Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:04
De man was weer eerlijk en volwassen in zijn praatje 👍
Vind ik leuk
John Garp +5335
zondag 24 maart 2019 om 23:12
Dat wel. Maar hij mag nu wel weer eens ophouden met dat eten en groeien.
Hartstikke leuk, sterk zijn, handig ook. Maar als je snel moet draaien en je bent topzwaar, dan is het lastig balanceren, blijkt.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:12
Overdrijven is ook een vak he
Vind ik leuk
John Garp +5335
zondag 24 maart 2019 om 23:18
Nee, ik ben serieus. Als je op die jonge leeftijd er heel snel gewicht erbij krijgt en je bent al zo lang, dan moet je continue wennen aan je eigen lichaam.
En hoe zwaarder je bent, hoe trager. Hij weegt nu ongeveer 90 kilo, ik denk dat een paar kilo minder spieren hem alleen maar beter zouden maken.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:25
Het zag er een paar keer ongelukkig uit, maar dat heeft weinig tot niks met zijn gewicht te maken denk ik. Je ziet dat wel vaker bij verdedigers van zijn postuur. Ik maak me niet druk om onze Matthijs.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:15
Speelde gewoon een ongelukkige 1e helft maar dat deden er meerdere ..herstelde zich aardig de 2e helft....fouten moet je maken om beter te worden en zeker in dit soort wedstrijden neem je een hoop bagage mee voor je verdere loopbaan....over De Ligt heb ik zeker geen twijfel die komt er wel!
Vind ik leuk
John Garp +5335
zondag 24 maart 2019 om 23:19
Die twijfel heb ik ook niet, maar dit valt me de laatste wedstrijden van hem op. Komt wat logger/houteriger over dan voor de winterstop.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:26
het Nijlpaard..............
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
zondag 24 maart 2019 om 23:43
Trolliebollie.................
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:40
nee jij..............ben je wel ooit in de galmbak geweest neppert ?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
maandag 25 maart 2019 om 08:04
Trolliebollie……………..
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:29
Klopt wel maar denk ook wel iets van vermoeidheid...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:04
Misschien toch nog een jaartje extra bij Ajax blijven Matthijs?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:04]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:05
Babel nooit meer in t nederlandse shirt... t enige wat goed was aan t feit dat bergwijn derin stond was dat Babel dr niet meer in stond en Memphis in principe altijd werd aangespeeld.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:15]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:07
Babel out, Kluivert in
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:31
Hahahaha Kluivert die heeft een seizoenskaart bij Roma en als hij wel speelt speelt hij zwak......
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:31
Vind je hem minder dan die rooie kop?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19157
zondag 24 maart 2019 om 23:09
Als Babel er wel 1 ingeschoten had kijkt iedereen er weer anders naar.
Die eerste kans had hij meer moeten liften, met links had hij dat ook gedaan denk ik. De tweede kans kon hij niet veel anders doen. Misschien iets meer schampen, maar dat is zo moeilijk. Situatie inschatten en voor je man komen is al heel wat.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:12
Als we 3 Ronaldo’s en 3 Messi’s in ons team hadden hadden we misschien wel gewonnen..
Maar ja, als he..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:16
De buitenspeler van duitsland speelt bij de nr 1 van engeland. De onze bij de nr 19. Dat moet gewoon niet kunnen...
Vind ik leuk
Roeptoeter +19157
zondag 24 maart 2019 om 23:28
Babel heeft het gewoon naar behoren gedaan in Oranje. Als je dan toch iemand eruit wil halen voor Bergwijn, moet dat Promes zijn. Beetje makkelijk om nu af te geven op Babel ten koste van Bergwijn als je bedenkt hoe waardeloos de wedstrijd van Bergwijn was afgelopen donderdag.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:30
Viel je niet een bepaald patroon op? Babel was een garantie voor balverlies, plus hij verpestte 2 kansen. Memphis was echter zo balvast deze wedstrijd dat je hem nauwelijks van de bal af kon krijgen. Daarnaast is Bergwijn iemand die over het veld zwerft. Al zou deze maar een beetje in dienst van depay spelen als in ruimte voor hem maken is t al beter dan wat babel gedaan heeft.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19157
zondag 24 maart 2019 om 23:35
Waarom heb je het niet over Promes? Lekker afgeven op Babel is zo makkelijk.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 08:04
Promes deed het gister heel wat beter dan Babel.
Promes verdedigde mee, Babel niet.
promes liep op afgeslagen ballen, Babel niet (werd hij zelfs een beetje voor uitgefloten).
Promes kwam drie keer zijn man voorbij, Babel nul.
Promes gaf juist die steekpass waar Babel uit had moeten soren.....................
Dit betreft alleen de wedstrijd van gisteren.
Voor de rest heeft Babel het wel aardig gedaan bij Oranje maar komt op top niveau gewoon te kort.
Oranje is toch aan het bouwen?
Kun je beter de jongeren (oa Promes) gebruiken dan de ouderen (oa Babel).
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:30
De tweede bal had hij laag tegendraads in moeten schieten.....
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zondag 24 maart 2019 om 23:33
Ik vond Babel zeker niet slecht spelen. Ik vind het ook wel te makkelijk van Koeman om hem de zondebok te maken voor de 2-0 achterstand.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 08:05
Wat vond je van hem goed dan?
Hij deed juist niet veel goeds.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:16
Dan Bergwijn ook. . identieke speler in mijn ogen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:18
Verschil is dat Bergwijn nog iets meer potentie tot groei heeft, Maar ik zie sowieso volgende wedstrijd liever een 2mans voorhoede van weghorst en memphis.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:24
Ik hoop dat Calvin Stengs zich gaat doorontwikkelen....daar zie ik meer potentie in dan Bergwijn en Babel bij elkaar 😊
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:28
Zou ook niet verkeerd zijn natuurlijk.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:37
Babel gaat zich echt niet meer ontwikkelen ja misschien zijn kapsel meer niet...…...
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 08:06
Hij kan zich beter kaal scheren.
Hoeven we ook niet meer naar zijn belachelijke kleurtjes te kijken
;-)
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:32
Bergwijn heeft ook niks laten zien en had 1 counter situatie er zeker meer uit moeten halen met zijn snelheid!!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19157
zondag 24 maart 2019 om 23:05
Voor alle mensen die zeggen dat Sane bij hem uit zijn rug liep hebben niet de goede beelden gezien.
Het shot van boven, over de as van het veld, laten goed zien dat De Ligt precies wist waar hij liep en had, als hij niet was uitgegleden, echt nog wel lastig kunnen zijn.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 25 maart 2019 om 01:10
Ja...DeLigt keek op zijn horloge om het tijdstip van de voorzet te berekenen tezamen met de windsnelheid en ook ondertussen ff de barometer uit zijn achterzak gehaald ....ga toch fietsen man....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 01:11]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
maandag 25 maart 2019 om 07:08
Ik heb je nog niks zinnigs zien zeggen in je reacties.. alleen maar negativiteit die nergens op slaat. Verzin eens iets inhoudelijks misschien dat we er dan een mening over mee kunnen delen :).
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 08:09
Maar het blijft wel een feit dat niemand het glad vond, tenminste, niemand gleed uit.
Behalve de Ligt.
Toch ook iets om over na te denken?
We moeten met zijn allen gewoon kunnen toegeven dat zowel De Ligt en Van Dijk toch niet dat superduo zijn dan we allemaal zeggen en denken.

Ik lees ook nu weer vele reacties van "Ach, hij is nog jong en leert hiervan".
Wanneer is hij dan een keertje uitgeleerd?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
maandag 25 maart 2019 om 08:32
Dat zal ik ook zeker toegeven want het was indd zeker niet de beste wedstrijd van die 2.. ik snap je punt over zijn leeftijd en ontwikkeling, je kan zien dat hij nog niet uitgeleerd is en dat is toch ook niet erg als je nog zo jong bent? Het gaat er meer om wat ik in mijn reactie aan geef is dat er niks zinnigs uit komt bij hem.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 09:16
Klopt ook wel weer
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 25 maart 2019 om 11:08
Kijk .... een hoop Ajacieden geven graag af op spelers van PSV....bijvoorbeeld Domfries of Dumpfries.... Bergwijn...dus ff tikkie terug op spelers van Ajax ...maar dat kan je dan niet hebben.... was ff een kwestie van terug bashen.... inhoudelijk: ik denk dat Oranje beter terug kan naar 4-4-2....en Koeman moet eerder ingrijpen als het niet loopt...
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
maandag 25 maart 2019 om 11:09
Slim om je er dan net zo laag op af te reageren dan.. maar mee eens 4-4-2 zou prima zijn voor het nederlands elftal.. al speelde ze de 2e helft gewoon prima.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 25 maart 2019 om 14:01
Ja.....heb je ook wel weer gelijk in...dat niveau moet je inderdaad niet willen....2e helft was inderdaad een heel ander gezicht...maar 4-3-3 is toch vooral handiger als je buitenspelers hebt die echt makkelijk hun man uitspelen en goede voorzetten geven....op die plek hebben wij toch vaak buitenlanders bij de topclubs...Neres, Larsson, Tadic, Lozano.....die hebben echt dat extra op die vleugel......qua Nederlanders als buitenspelers denk ik aan Berghuis en misschien later ook Bergwijn...maar die laatste heeft nu nog niet het Europese topniveau....moet nog wel stappen maken....
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10442
zondag 24 maart 2019 om 23:06
Vond Matthijs vandaag de slechtste verdediger aan oranje zijde, helaas! Wist niet goed wanneer hij moest doordekken of juist de ruimte achter zich. Nog buiten de eerste tegengoal en zijn doelpunt voor Oranje.Had met Sane wel echt een klasbak als tegenstander.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:07]
Vind ik leuk
Hans van Hit +1000
zondag 24 maart 2019 om 23:21
In de eerste helft zeer matig, tweede helft goed. Had Sane te pakken de tweede helft.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 09:18
Sane was niet helemaal 100% fit en dat zag je in de tweede helft.
Sane had De Ligt en Co in zijn broekzak ipv andersom zoals wel tientallen hier zeiden voor de wedstrijd.
Vind ik leuk
Hans van Hit +1000
maandag 25 maart 2019 om 11:03
Als je een hele wedstrijd speelt ben je gewoon 100% fit. Anders kunnen we ook zeggen dat de Ligt niet helemaal fit is door de velen wedstrijden, Sane heeft minder wedstrijden gespeeld bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 11:19
Sane was een twijfelgeval en werd door een serviër hard geschopt waar hij nog lichte irritatie aan had.
Hij had ook al een paar trainingen overgeslagen.

En hoe kom je erbij dat Sane minder wedstrijden heeft gespeelt?
In Engeland wordt niet gezeurd voor drie keer in de week spelen en worden er geen wedstrijden voor verschoven!

En ook nog een tig zwaardere competitie mijn beste jongen/man/
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:19]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:06
Zonde van de glijpartij en had een belangrijke goal gescoord maar buiten dat om speelde hij niet erg goed om het zacht te zeggen...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:12
Een glijpartij kan gebeuren, een foutje ook. Maar 10 is wel veel.
Vind ik leuk
Guusman +1314
zondag 24 maart 2019 om 23:40
Matthijs die Ligt ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 05:49
Matthijs die Ligt en kijkt. En zoekt. Affijn ... Matthijs die overal een uur te laat komt.
Vind ik leuk
Gijsie +2097
zondag 24 maart 2019 om 23:06
Maar effe serieus: waarom is het altijd zo fucking glad in de Arena??? Daar mag wel wat aan gedaan worden.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:10
Heeft er in De Arena wel eens goed gras gelegen dan?
Hopelijk letten de architecten daar wel op in een nieuwe Kuip. De architecten kunnen toch overleggen met de boeren ... of is ze dat te min?

Of trekken ze zomaar wat lijntjes op een papier?
Vind ik leuk
Ove +4157
maandag 25 maart 2019 om 00:03
Ze hebben Erwin Beltman niet voor niets al 3 keer een aanbieding gedaan.
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 24 maart 2019 om 23:16
Dacht de laag met aarde slechts 30cm dik is. Wat de groei van het gras niet bevordert.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 09:19
Hoezo glad?
Wie gleed nog meer uit? Niemand toch?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:08
Koeman had het goed veranderd in de 2e helft. Maar Löw begon goed.
2-2 was terecht geweest, maar NL heeft hiervoor ook 2 wedstrijden, redelijk geluk gehad tegen Mofrika.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:09
Tja Matthijs en volgende week weer 2-3 in de arena. Zit nie mee he ?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:10]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:19
*3-2
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:23
We zullen zien. Kijk er nou al naar uit.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:21
Ik ook, zondag 18.30 weten we een stuk meer.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:10
Mathijs te Ligt.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:13
KlapMongeaul god !!!
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:25
Mathijs de Nicht !!
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zondag 24 maart 2019 om 23:34
Matthijs die ligt.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:12
De Ligt gaat ons dadelijk weer een eind toernooi kosten …….
Vind ik leuk
Hans van Hit +1000
zondag 24 maart 2019 om 23:22
De Ligt gaat ons over 8 jaar als aanvoerder naar de wk winst leiden.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:24
ja Dream on.....
Vind ik leuk
buddha +10698
zondag 24 maart 2019 om 23:27
volgens mij was de laatste goal de schuld van blind. die heft de buitenspelval niet op. die blijft als enige staan. met de 2-3 tot gevolg.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 09:22
1ste van De Ligt, 2de van Van Dijk, 3de Blind.
Laten die spelers nou net de laatste weken hier op VP zo goed zijn.
Beste duo blok als CV ter wereld vaak hier gelezen.
Hopelijk allemaal terug op aarde?
Vind ik leuk
derksen +8896
zondag 24 maart 2019 om 23:15
Fusio conclusio
Als ja knabbel van babbel vervangt voor stengs
Als je de roon vervangt voor vilhena
Als je promes vervangt voor vlap
Ok geef je kweetnietwijnaldum voordeel vd twijfel
Kan je zo maar mee doen met de toppers
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:26
Die Babel is echt een slap aftreksel van Dennis Rodman jongens !!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:44
Slaat echt nergens op........4e keus
Vind ik leuk
Isakson +664
zondag 24 maart 2019 om 23:17
Uitgegleden ? Nee Sane is onnavolgbaar wendbaar.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:20
Mathijs TE ligt.. waardeloze speler en frenkie al helemaal.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:23
Blunderkoning..........................
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zondag 24 maart 2019 om 23:26
Matthijs te Ligt!
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:42
Die Memphis is echt een actionman poppetje jongens !!
Vind ik leuk
VLUUPIK +256
zondag 24 maart 2019 om 23:54
De rest van de wedstrijden dan maar in het pracht stadion de kuip?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:42
Zéér wenselijk na die vertoning in die galmbak met nep en bios publiek..........
Vind ik leuk
Emnu +8270
maandag 25 maart 2019 om 01:30
Misschien is t dan weer n keer vol in de Kuip.
Vind ik leuk
VLUUPIK +256
maandag 25 maart 2019 om 13:51
Rot op met je succes supporters.
Vind ik leuk
Emnu +8270
maandag 25 maart 2019 om 14:44
Tja, na dat kampioenschap en nu ze uit de beker liggen, is t idd snel over met de hype van t legioen.

Denk dat ze eind seizoen gewoon onder de 30k zitten in de Kuip.

Maar gelukkig komt er over n jaar of 5 n nieuw stadion met meer capaciteit. 😂

Grappig ook wel, Ajax succes supporters noemen, tegelijkertijd 4/5 jaar niks erbij roepen.
De JCA is elke wedstrijd stijf uitverkocht.

De Kuip, na wat succesjes, stroomt opeens heel snel leeg nadat ze uit de beker liggen en t seizoen kwa prijzen over is.

Als je t over succes supporters wou hebben, althans.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:47]
Vind ik leuk
VLUUPIK +256
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Chapeau man van 56.
We verloren 10-0 de kuip zat erna gewoon weer bomvol. Ajax verliest van de graafschap 10.000 man minder. Rot op man jood.
Vind ik leuk
Emnu +8270
maandag 25 maart 2019 om 15:18
Hoeveel toeschouwers in de Kuip de laatste twee wedstrijden?
Vind ik leuk
Arbee +2613
maandag 25 maart 2019 om 00:44
Ach, geen probleem toch? De Ligt heeft zijn eigen fout daarna netjes hersteld met die kopgoal in de tweede helft.
Vind ik leuk
Akela +345
maandag 25 maart 2019 om 01:28
Schuldig aan 2 tegengoals. Deze jongen is te traag voor de top.
Vind ik leuk
Vak-DD +12861
maandag 25 maart 2019 om 05:36
Gewoon de wedstrijden in de kuip spelen. De grasmat in de arena is altijd slecht.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:29
Laat ze is beginnen met het spelen in de Kuip. Wat en verschikking die arena!
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:11
Dat was te merken Mathijs!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:19
Heb toch wel een redelijk gevoel overgehouden aan de tweede helft. Gewoon lekker gevoetbald. Die foutjes moeten eruit, misschien een vervanger voor de Roon en en een goeie spits erbij, dan heb je gewoon een uitstekend oranje staan hoor.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 10:57
Op zich kan ik me vinden in jouw betoog.
Alleen wie moet van Roon vervangen?
Hij is geen wereldvoetballer maar wordt wel onderschat in zijn functie als stofzuiger.
En een goede spits erbij.......ja........maar die hebben we niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws