Duitse media: de 'joker' van Joachim Löw en de verlamde Nederlanders

Duitse media: de 'joker' van Joachim Löw en de verlamde Nederlanders

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 23:58zo 24-03-2019 om 23:58

Veel Duitse media zijn het met elkaar eens: de 'joker' van Joachim Löw heeft Duitsland aan een zege op het Nederlands elftal geholpen. Zij doelen op Marco Reus, die in de slotfase in mocht vallen en de 2-3 van Nico Schulz voorbereidde.

'Löw's joker zorgde voor een geweldige finale', doelt Die Welt op Reus, die matchwinner Nico Schulz kort na zijn invalbeurt bediende. 'Het Duitse nationale team begint de EK-kwalificatieperiode met een uitzege bij Nederland. Na een furieuze eerste helft en twee doelpunten, had men nog een steeds een laat doelpunt nodig om te winnen.'

Die Welt prijst trainer Joachim Löw, die tactisch een goede zet deed. 'Het sterk vernieuwde Duitsland heeft met een 2-3 overwinning op aartsrivaal Nederland een droomstart gerealiseerd voor de EK-kwalificatie. (...) Het tactische plan werkte in de uitverkochte Johan Cruijff Arena tegen de 45 minuten lang verlamde Nederlanders. Manuel Neuer liet zijn klasse zien en de nieuwe verdediging rond Niklas Süle stond als een huis. De waanzinnige Gnabry en de voor het WK gepasseerde snelle Sané brachten de Oranje-defensie in grote problemen.'

Ook Kicker schrijft over de 'joker' van Löw en zag dat Duitsland na de rust niet het Duitsland was van voor de rust. Oranje kwam terug tot 2-2. 'Daarna nam Oranje geen grote risico's meer. (...) Löw hoopte met Gündogan meer zekerheid en stabiliteit in te bouwen, maar er werd niet meer vooruit gespeeld. Een vrije trap van Toni Kroos was het gevaarlijkste wapenfeit. De eerste drie punten van de EK-kwalificatiereeks zijn binnen.'

'Voor de start van de kwalificatie zocht Duitsland naar een overwinning, maar toen kwam Nederland om de hoek kijken. Uiteindelijk kon het Duitse team juichen', aldus de Frankfurter Allgemeine Zeitung. 'De overwinning smaakt zoet, zeker met het oog op het vernieuwingsproces, dat na de 3-0 nederlaag in oktober is ingezet. Duitsland speelde 45 minuten lang zoals niemand zich dat ooit voor kon stellen. Ook Nederland niet, dat verbaasd leek door het stormachtige begin van de buren.'

'Nederland tegen Duitsland in Amsterdam was niet alleen bet begin van de EK-kwalificatie, maar vooral een test om te zien hoe ver het vernieuwde team van Joachim Löw op dit moment is', schrijft de Süddeutsche Zeitung. 'Bijna alle grote Europese teams hebben hun elftal de afgelopen jaren vernieuwd. De Engelsen, recentelijk nog de Italianen, en Nederland, dat in oktober nog met 3-0 wist te winnen.'

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 00:00
Ah die braadworsten pakken we nog wel...Gewoon even die samenvatting weer kijken van de 3-0 en ik voel me beter.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:03
Het is geen schande. De duitsers hebben veel meer kwaliteit en het had in oktober ook 0-3 kunnen zijn. Knap toch nog de rug gerecht en hopen dat je in hamburg een punt kan pakken. Wij hebben promes en bergwijn zij hebben sane en ook nog reus op de bank.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 25 maart 2019 om 00:41
Zij hebben vooral geen DeLigt of Blind in de verdediging....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:01
Tuurlijk. Diepvries en van dijk waren geweldig.. altijd maar weer spelers van ajax bashen.. zo vermoeiend
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:04
1e helft was zeer matig, zelfs toen nog wat kansjes gecreëerd. 2e helft zeer goed NL gezien. Onterechte uitslag, gelijkspel was verdiend geweest en vond NL zelfs iets beter over 90 minuten gezien.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 00:05]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:09
Op naar zondag..!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:14
Succes zondag. ;)
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 25 maart 2019 om 00:42
Ja....met deze verdediging moet het ons wel lukken daar....

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:22
Een normale reactie!?
Jij ook(niet teveel) 😅
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
maandag 25 maart 2019 om 08:56
Niks succes zondag. Ben jij gek? 4-0 voor Ons Aller Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 18:19
Hij zegt het dan ook met een knipoop, Lolsen...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:15
Uiteindelijk was een gelijkspel verdiend geweest. Eerste helft duidelijk voor hun, 2de duidelijk voor ons. Over 90 minuten was het defensief zwak en het zal echt scherper moeten in september anders vlieg je er wel met 4/5-0 af.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 05:38
Waren die Duitsers zo goed dan?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:37
Het Duitsland van gisteren gaat alleen maar beter draaien en gisteren had ons centrale duo nauwelijks grip op Sané en Gnabry. Duitsland maakte heel simpel gebruik van de fouten die wij maakte, in de tweede helft stond het veel beter maar met een beetje pech had je de wedstrijd al verloren in de eerste helft.
Vind ik leuk
Vak-DD +12831
maandag 25 maart 2019 om 05:34
De Duitsers hebben één ding dat wij niet hebben, winnaarsmentaliteit.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 05:37
Winnen blijft leuk.

Als Oranje dan de Nations League wint en EK word. Dan kan ik hier wel mee leven.

Ik vind dat de wedstrijden niet goed gepland zijn. Oranje moest met 10 man, nog vol aan de bak op donderdagavond.
Terwijl Duitsland op woensdagavond oefende.

Niet echt slim.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 05:42]
Vind ik leuk
Kuip +10212
maandag 25 maart 2019 om 07:11
Mee eens Wim. Die planning klopt van geen kant. Dat was de vorige keer ook al zo dat Nederland een dag minder rust had. Wie heeft dat bedacht. En de volgende wedstrijd is weer tegen de Duitsers. De kans dat je weer verliest is groot en dan heb je slechts drie punten na drie wedstrijden. Dan word je toch wat nerveus.
Verder wil ik hier nog even kwijt dat de KNVB moet ingrijpen m.b.t. dat achterlijke hoempapa-orkest dat al tientallen jaren lang de sfeer in het stadion verpest. We zijn toch niet aan het schaatsen of korfballen? Weg met die gasten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:16
Misschien omdat de KNVB allemaal stropdassen uitnodigt?

De sfeer in de meeste stadions word steeds triester. Alle mensen die voor sfeer zorgen, krijgen een stadionverbod.
Vind ik leuk
Isakson +657
maandag 25 maart 2019 om 08:40
Geen betere doping dan voorag roepen hoe goed wij wel zijn 😶😶😶😶
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws