Kritische Memphis: 'Deden we af en toe, maar het ging iets te traag'

Kritische Memphis: 'Deden we af en toe, maar het ging iets te traag'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 23:52zo 24-03-2019 om 23:52

Memphis Depay vond het 'onbegrijpelijk' dat er zo'n groot verschil tussen de eerste helft van Nederland-Duitsland zat. Nederland herpakte zich na een matige eerste periode en maakte een 0-2 achterstand goed, maar stond uiteindelijk alsnog met lege handen.

Tijdens de rust werden de koppen bij elkaar gestoken. "We hadden een helft gespeeld waarvan we aan elkaar vroegen: hoe kan dat?", vertelde de aanvaller na de 2-3 nederlaag aan de NOS. "We zeiden met zijn allen tegen elkaar: je moet erin geloven, man! In de eerste helft speelden we alsof we er niet in geloofden. We kwamen niet aan de bal, we creëerden geen man-meersituatie, we kwamen overal te laat."

Nederland knokte zich terug naar 2-2 en leek door te willen drukken, maar slaagde daar niet in. "We moesten blijven voetballen en nog meer tussen de linies spelen. Dat deden we af en toe, maar dat ging iets te traag. Dat moet beter. Als je er twee maakt, moet je ook die derde kunnen maken."

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 23:53
Aangezien we nog tegen landen hoeven als Estland, kunnen Ake en De Vrij het best wel een keer overnemen van Virgil en De Ligt.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:53]
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:54
Ake in het centrum weet je dat wel zeker???
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:56
Ake staat wekelijks in het centrum in de PL.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:59
Dan toch met 5 verdedigers !!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:42
Ze spelen vrijwel altijd in een 4-4-2-formatie.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:55
Nee je moet ervoor zorgen dat Virgil en De Ligt ingespeeld geraken. Zoveel wedstrijden spelen ze per jaar niet samen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:57
Ja dat ook, daar hebben ze de Nations League voor en de andere wedstrijden tegen Noord-Ierland, Wit-Rusland en weer de Duitsers.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
maandag 25 maart 2019 om 05:18
Vast wel. Maar wat is daar precies het nut van?
Vind ik leuk
Gijsie +2095
zondag 24 maart 2019 om 23:57
Zet De Vrij anders maar neer voor De Ligt. Pakt Matthijs ook effe z'n rust
Vind ik leuk
sundaymanara +1435
zondag 24 maart 2019 om 23:57
Kritische Memphis: 'Deden we af en toe, maar het ging iets te traag'

't Had nog trager gekund, maar dan had je er Feyenoorders in moeten zetten en dat willen we niet.
Verder geen kwaad woord over die club trouwens.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
maandag 25 maart 2019 om 00:37
Wat een kansloze comment ....zeg dan gewoon niks...niveau 0 laat maar zeggen 🤫
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:02
Is toch gwn zijn mening?! Kom jij weer met je kansloos en niveau...omdat het kritisch is naar je eigen ploeg...

Begint echt lachwekkend met die Feyenoorders hier op VP te worden 😆😆
Vind ik leuk
Relaxie +1105
maandag 25 maart 2019 om 10:36
Hee wijsneus 🤫
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 01:48
Zwakke hap.
Maar plaatsing moet mogelijk zijn.
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 07:52
Vanaf de bank blaffen maar als ze winnen dan als een zombie mee feesten... Typisch een supporter vanaf de bank he
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 08:55
En wat voor supporter ben jij dan?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
maandag 25 maart 2019 om 01:49
Zo een soort aanvaller past bij Ajax.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 01:51
???
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
maandag 25 maart 2019 om 01:55
Ik zit te wachten op een relatief jonge creatieve aanvaller.....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 01:59
Wie niet
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
maandag 25 maart 2019 om 02:02
Dat mis ik bij Ajax, zo'n kanjer.......
Neeeee....kopen ze Blind voor 18 miljoen......pffffhhh
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:03
Dat is niet de 1e keer, dat dit gebeurd. Werk aan de winkel voor Koeman. Het was chaos, Oranje wist niet wat Duitsland aan het doen was. Slecht voorbereid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws