'Zijn maar twee spelers in dit Nederlands elftal waar Memphis de bal naar speelt'

'Zijn maar twee spelers in dit Nederlands elftal waar Memphis de bal naar speelt'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 07:00ma 25-03-2019 om 07:00

PODCAST - Het Nederlands elftal heeft, buiten Memphis Depay, te weinig aanvallende kwaliteit. Dat stellen de mannen van De Derde Helft in de nieuwste aflevering, waarin wordt teruggekeken naar de interlands van Nederland tegen Duitsland en Wit-Rusland.

De mannen zagen Oranje in de eerste twee EK-kwalificatiewedstrijden drie punten pakken. Donderdag won het Nederlands elftal met 4-0 van Wit-Rusland, zondag ging de formatie van Ronald Koeman onderuit tegen Duitsland (2-3).

Beluister hier op Apple Podcast
Beluister hier op Spotify 

De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

In De Derde Helft-podcast delen Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 07:04
Frenkie en Memphis waren weer geniaal. Puur genieten
Vind ik leuk
Birdiemann +482
maandag 25 maart 2019 om 07:07
Een gelijkspel was eerlijker geweest . In de voorhoede was Depay en Babel ok . Promes helemaal niks
Vind ik leuk
Geeltje +2080
maandag 25 maart 2019 om 07:09
Ik snap niet dat ze die Promes iedere keer weer oproepen.
Vind ik leuk
Groen +4539
maandag 25 maart 2019 om 08:12
Van mij mag Berghuis het wel weer een keer proberen...
Vind ik leuk
Geeltje +2080
maandag 25 maart 2019 om 08:13
Precies.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:07
Ik vind het allebei niets.
Vind ik leuk
Groen +4539
maandag 25 maart 2019 om 11:38
Kunnen allebei heel goed ballen. Helaas allebei wisselvallig. Jammer dat ze destijds niet hebben doorgepakt met Ziyech!
Vind ik leuk
Bbgida +31
maandag 25 maart 2019 om 09:08
Helemaal mee eens. Heeft niets gebracht!!!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:25
Hij was gister toch 1 van de betere spelers. 2 100% kansen geven aan babel. En in de korte combinatie met, zowel dumfries in de eerste helft als blind in de tweede helft, voor gevaar zorgde.
Vind ik leuk
Fritske01 +5320
maandag 25 maart 2019 om 07:22
Hoezo was gelijkspel eerlijker geweest. Als de Duitsers iets scherper waren geweest was het zomaar 0-6 geweest.
Eerste helft waren ze veel beter en de 2de helft niet veel slechter met de winnende treffer.
Brilletje afzetten en realiseren dat Nederland nog niet terug is.
Vind ik leuk
Streaker +3900
maandag 25 maart 2019 om 07:29
2e helft hebben de Duitsers 1 kans gehad en benut. De eerste helft was het een uitglijder van De Ligt en een zondagschot en nog twee kansen. Als je dat afweegt tegen de grote kansen van Oranje, waar zeker Babel 2 en Wijnalbum 1 had moeten maken, dan kun je toch concluderen dat minimaal een punt terecht zou zijn.
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 07:48
Weet niet wat voor bril jij op hebt Spritske, maar 0-6 is natuurlijk zwaar overdreven. Die kansen van Babel in de slechte eerste helft hadden er ook best in gekund of gemoeten.

De problemen liggen trouwens voorin bij Oranje. Niet alleen ik roep dit al tijden..
Vind ik leuk
Fritske01 +5320
maandag 25 maart 2019 om 07:55
Als reactie op "dat een gelijkspel eerlijker was geweest".
Ik ben misschien idd wat over kritisch geworden maar dat is als tegenhanger voor al die holadiee figuren hier niet verkeerd.
Heb zitten kijken naar het Duitse elftal (dat volgens de media en deskundigen zwaar in verval was) en vond ze absoluut niet slecht.
Sane is levensgevaarlijk.
Wij hemelen onze spelers alleen maar op terwijl we internationaal weer van onder af aan moeten beginnen (plaats 15 of 16 ?).
De ligt en v Dijk was het wereld duo. Nou nou, ze hebben nog veel te leren.
Blind was weer lekker bezig, Dumfries komt er wel maar moet nog een stapje maken en Promes was bagger.
Hoe kun je daar zo euforisch over zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 07:58]
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 08:05
Haha, en ik reageerde op die 0-6 van je.

Verdediging begint bij de aanvallers. Promes en Babel schoten nogal tekort en tja, dan win je niet van Duitsers. Ook niet van deze...

Een gelijkspel was op basis van het spelbeeld en kansen terecht geweest.

En die hosanna? Het irriteert mij ook, ja.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:15
Duitsland was de laatste 3 ontmoetingen in elke wedstrijd beter als Oranje , maar door een gelukkige overwinning en een gelijkspel wat eigenlijk uit de lucht kwam vallen , denkt heel Nederland dat we weer terug zijn .
Frankriujk speelde daarbij in Rotterdam op 40% , en zo win je je poule in de Nations league .
Deze lichting kan Oranje wel weer terug brengen naar waar het hoort , maar er is echt nog wel werk te doen voordat het zover is ..

En of de problemen van Oranje voorin liggen weet ik niet .
Memphis 3 goals en 3 assists in 2 wedstrijden , er zijn genoeg teams die het met minder moeten doen .
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 14:37
Geheel afhankelijk zijn van Memphis daarmee ga je door oorlog winnen ja.....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:53
Nee maar als je een mindere speler hebt win je hem zeker niet .
3 goals en 3 assists zijn toch cijfers waar je mee thuis kan komen .

En er zijn niet zoveel landen die 2 topspitsen hebben .
Oranje zal het hiermee toch moeten doen voorlopig .
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 19:22
Ik noemde elders Babel en Promes. Eigenlijk vind ik die echt niet goed genoeg. Gisteren ook weer niet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:36
Maar ja Jozef , wie moet je anders opstellen .
Kluivert heeft wel de potentie om international te worden , maar die speelt nooit .
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 20:39
Bergwijn vind ik wel goed en Kluivert moet inderdaad gaan spelen.

De euforie rondom Oranje heb ik tot heden niet gedeeld, omdat ik onze voorhoede echt niet goed genoeg vind. Dat zeg ik niet om vervelend te doen, maar meer omdat ik het constateer.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:51
Als we eerlijk zijn Jozef was Duitsland alle 3 de recente confrontatie's beter , en had Oranje veel geluk met de eerdere overwining en het gelijke spel .
Ook speelde Frankrijk in Rotterdam op max 70 % , dus ik ben het helemaal met je eens .
Al denk ik wel dat dit Oranje een goed team kan worden binnen een paar jaar .
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 20:56
Hmm, gisteren had Oranje meer verdiend vind ik.
En die andere wedstrijden, ook tegen Frankrijk, werden hoe dan ook gewonnen en hoe het ook zij: dat is best knap geweest. Wereldkampioen Frankrijk vond het echt niet leuk om te verliezen tegen een land dat zich al 2x niet plaatste voor een groot toernooi.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:07
Commentator zei het goed.. debuut Babel in 2005.. we moeten bouwen op een speler die al 14 jaar lang nooit een vaste waarde is geweest in oranje.. hoor mensen over Berghuis die op de eredivisie na geen poot aan de grond krijgt in een ander land.. een promes die (met alle respect) wel geld heeft verdient maar ook niet uitblinkt op een paar acties na. Het is niks en zo wordt het ook 3x niks!
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
maandag 25 maart 2019 om 08:19
Babel had ook 2 100% kansen in de eerste helft. De 2e helft werd Duitsland totaal overklast. Was een gestolen overwinning. Met een gelijk spel had ik echter wel vrede gehad.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 14:56
Afgezien van die goals had Nederland ook niet echt kansen gekregen hoor ……..
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
maandag 25 maart 2019 om 15:33
Ik zou dan de UEFA even mailen dat hun statistieken niet kloppen;

https://www.uefa.com/european-qualifiers/season=2020/matches/round=2001086/match=2026046/index.html
Vind ik leuk
Johnnies +2795
maandag 25 maart 2019 om 07:25
Promes moet eruit, voeg niets toe aan dit nederlandselftal.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:37
Bergwijn en Babel ook niet. Misshien Kluivertje weer eens proberen.
Vind ik leuk
Johnnies +2795
maandag 25 maart 2019 om 07:38
Bergwijn bakt er zeker niks van, waarom niet kluivertje.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:32
Omdat kluivert er helemaal niks van kan
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:32]
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 07:51
Promes heeft volgens mij nog nooit bewezen dat hij basismateriaal is.
Babel vind ik matig, maar speelt niet onverdienstelijk.
Bergwijn is een groot talent en hoort erbij.
Andere talenten moeten maar eerst eens basisspelers worden bij hun club. Dát is de goede volgorde..

Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 14:58
Die eerste 2 kansen van Babel kwamen anders voort uit een pass van Promes….
Vind ik leuk
loek +123
maandag 25 maart 2019 om 13:10
Babel ok ?
Babel is een houterige speler met geen gevoel voor coordinatie bovendien kan hij bijna geen speler uitspelen zijn balgevoel is slecht bewegingen met bal altijd hetzelfde hij neemt bal aan en gaat dan met zijn lichaam afschermen en doe dit bij elke bal aan nemen en met lichaam stap naar achter totaal geen verassing en bovendien heeft hij teveel kansen nodig om tot scoren te komen ik denk dat Kluivert het veel beter doet op die positie.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 14:38
Die Babel is net een schaakstuk jongens !!
Vind ik leuk
leozao +2574
maandag 25 maart 2019 om 07:08
Van Dijk was ook niet super gisteravond. De communicatie leek ook niet goed tussen die 2.
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 08:15
Het is gewoon niet te verdedigen zonder onvoorwaardelijke inzet en steun van de linies ervoor. Verdedigers kwamen telkens in de problemen omdat
er geen dubbele dekking bestond rond die aartsgevaarlijke aanvallers.

De Ligt werd bij zijn debuut ook fel bekritiseert, maar in werkelijkheid kan hij zich niet splitsen en heeft hij net als iedereen onvoorwaardelijke steun nodig van zijn collega's.

Moet je eens kijken hoe Duitsland stond bij die goals van Oranje. Dat waren knappe doelpunten, want ik zag weinig positionele fouten bij de Duitsers.

Doelpunten kunnen nu eenmaal vallen, maar Oranje gaf ze veel te simpel weg en ik zeg dat je dat niet kunt verwijten aan de verdedigers. De Ligt gleed uit, ja. Gek dat er in een straal van 6 meter niemand te hulp kon schieten....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:08
Die van Dijk die zijn man liet schieten? Diezelfde van Dijk die vorige week nog blunderde tegen Babel? Nee.
Vind ik leuk
Kuip +10212
maandag 25 maart 2019 om 07:13
Bij ieder tegendoelpunt gaan mensen altijd een schuldige aanwijzen. Dan snap je er niet veel van.
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 07:53
Die doelpunten vielen echt te simpel.

Dat mag het team zich aanrekenen.
Vind ik leuk
Kuip +10212
maandag 25 maart 2019 om 16:25
De doelpunten van Oranje vielen ook simpel.
Vind ik leuk
Jozef +45101
maandag 25 maart 2019 om 19:20
Hmm, dat vind ik niet eigenlijk. De doelpuntenmakers hadden bepaald niet zomaar vrij baan naar mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:23
Ze waren ook schuldig.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 14:49
Zelfs Babel scoort als die tegen van Dijk speelt hahahahaha
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 25 maart 2019 om 07:21
Je zag duidelijk dat Duitsland ondanks de slechtw fase toch met risico durft te spelen...hoe Sané wn Gnabry telkens weg liepen uit de rug en zo de hele verdediging uit mekaar werd getrokken. Met Memphis en Bergwijn hebben wij daar ook de spelers voor maar we durven het gewoon niet of het is weer buitenspel.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:31
Risico vond ik wel meevallen, is voornamelijk vanuit de omschakeling. Dus de defensie gesloten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:30
Hier heb ik nou altijd al naar willen luisteren. Maar ik bewaar het nog ff om het spannend te houden.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:15
Memphis van grote waarde voor oranje. Maar speelde zoals gewoonlijk weer met veel risico, waardoor hij veel balverlies had
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 08:52
Ik begrijp de ophef ook niet over een speler als Bergwijn.
Die laat keer op keer in het oranje shirt zien dat hij tekort komt, maar ook jongens als promes, babel, Groenendijk komen tekort voor het grote werk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:42
Promes opgesteld omdat hij verdedigend beter doet dan Bergwijn, snap ik. Dumfries moest steeds kiezen tussen Sané en Schultz, waar was Promes toen. Eerste goal Schulz helemaal vrij links en toen de Ligt (zenuwen?) ook nog uitgleed was het klaar, 2e goal ook vanaf onze rechterkant (Dumfries liep van Dijk voor de voeten zodat Grabny niet geblokt kon worden), 3e goal was van Schultz (ook vanaf onze rechterkant ingekomen) waar Dumfries/Promes?? onze rechterflank achter/midden veel te open.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:41
de Ligt en van Dijk passen niet echt samen in de verdediging.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:17
Zou Zyech gisteren niet vol spijt hebben gekeken hoe hij in dit elftal HAD kunnen spelen en uit HAD kunnen uitblinken. Samen met spelers die zijn niveau aan kunnen ipv met spelers die zich aan hem op moeten trekken? Wellicht iets om over na te denken bij de aanstormende talenten in de O19 ploeg.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 14:40
Zyech is een overrated speler die nog meer balverlies lijd !!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:41
Ergens heb ik zo het idee dat jij niet echt een fan bent van de club uit Amsterdam. Hoeft ook niet van mij. Tenslotte ben ik dat ook niet. Maar dat overmatige balverlies waar hij volgens jou aan zou lijden (ik betwijfel dat) is dan vast ingegeven door het feit dat hij een belangrijke rol heeft bij zijn ploegje. Bij oranje is hij dan ook wel belangrijk, maar dat zijn ze allemaal en ligt het speltempo aanzienlijk hoger. Dus ook minder reden voor hem om de bal lang vast te houden. Komt nog er bij dat hij bij zijn clubje kapitaal vertegenwoordigd waar de trainer zuinig mee om moet gaan terwijl hij bij oranje, net als ieder ander, gewoon expendeble is. Of te wel niet luisteren naar sneeuwvlokje is opzouten.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 18:49]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:49
Calvin Stengs komt in de toekomst op rechts, sowieso beter dan Promes en Bergwijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:51]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:09
Het was een goede wedstrijd. Voor de duitsers de enige reden dat het 2-3 is geworden zijn de Jong depay en cillisen dat 3de doelpunt van Duitsland was standaard. Daar wonnen ze godverdomme het WK van 2014 mee. Het verbaast me hoe ze dat niet hebben zien aankomen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 14:43
Cillisen keepte wederom matig die pakt nooit punten voor je !!
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 15:15
. . da's een beperking dus !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws