Kökcü kiest voorlopig voor Oranje: 'Als Turkse A-ploeg komt weet ik het nog niet'

Kökcü kiest voorlopig voor Oranje: 'Als Turkse A-ploeg komt weet ik het nog niet'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 07:07ma 25-03-2019 om 07:07

De Turkse bond heeft geprobeerd de achttienjarige Orkun Kökcü te verleiden voor Turkije te spelen. De middenvelder van Feyenoord richt zijn vizier voorlopig echter op Oranje, zo laat hij weten in gesprek met De Telegraaf.

Kökcü doorliep alle nationale jeugdelftallen en de KNVB heeft laten weten hem een belangrijke speler voor de toekomst te vinden. Ook de Turkse bond hengelde echter al naar zijn diensten. "Ze hebben me weleens gevraagd of het me iets leek, maar dat was voor Turkije onder 19, dus blijf ik liever hier. Als de A-ploeg komt? Dat weet ik nog niet, ik heb er hier nog een gesprekje met de trainer (Maarten Stekelenburg, red.) over", aldus Kökcü.

Volgens Kökcu, momenteel spelend voor Oranje onder 19, komt er veel talent aan. "Jazeker, er komt een goede generatie aan", stelt hij. Kökcü besprak zijn situatie niet met Mohammed Ihattaren, die kan kiezen tussen Nederland en Marokko. "Nee, het gevoel dat hij heeft, kent hij het beste. Of het zonde zou zijn als we weg zouden gaan? Misschien wel, maar als je je hart volgt, kun je de beste beslissing nemen. Mijn hart ligt nu bij Nederland, haha. Ik heb ook niet zoveel waardering gehad vanuit Turkije."

Plaats een reactie

PinoyDenHaag +6498
maandag 25 maart 2019 om 07:09
Oke die gaat dus voor Turkije spelen zodra hij "waardering" krijgt.
Vind ik leuk
Thereisonly1 +1337
maandag 25 maart 2019 om 07:31
Ik moet het nog maar zien! Denk dat hij best eens voor Oranje kan gaan kiezen mocht de tijd zover zijn.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 08:50
Jij snapt het.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2317
maandag 25 maart 2019 om 09:53
nog even wachten tot de turkse nederlanders op social medua (instagram) rijen "🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷" spammen bij zijn foto's en dan komt hij wel tot de conclusie dat Turkije de juiste keuze is.
Vind ik leuk
_Mark +831
maandag 25 maart 2019 om 10:57
Moet je nu al eens gaan kijken. Onder alle insta post staat alleen maar Besiktas gespam. Had ook niet verwacht dat hij zou bijtekenen.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2317
maandag 25 maart 2019 om 12:09
jaa dat gaat niet meer door maar ik bedoelde eigenlijk nederlands elftal
Vind ik leuk
Fr koln +74
maandag 25 maart 2019 om 15:35
Zodra hij hier heeft leren voetballen 😂 en als ze dan tekort komen, kiezen ze met het 'hart' 🤨
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 07:09
Uiteindelijk wordt er door de achterban voor die jongens gekozen....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:17]
Vind ik leuk
Nao Veure +341
maandag 25 maart 2019 om 07:10
Fijn als je kunt kiezen in het leven
Vind ik leuk
Geeltje +2027
maandag 25 maart 2019 om 07:11
Zijn familie zal beslissen waar hij gaat spelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
Streaker +3898
maandag 25 maart 2019 om 07:18
Op het moment dat je aanvoelt dat je op lange termijn buiten de basis 11 van Oranje gaat vallen, dan is het niet geheel onlogisch om voor een minder voetballand als Turkije of Marokko te kiezen.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
maandag 25 maart 2019 om 07:19
De familie beslist wel weer hoor🙄
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:20
Dus al geen plekje geven bij Oranje onder 19. Zijn keuze is al gemaakt, durft het alleen nog niet hardop te zeggen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:24
Als hij 25 jaar is en Oranje heeft hem nog steeds niet opgeroepen ...

Bij het schaatsen zie je nu ook vaak zat, rijders voor een ander land uitkomen.

Raar.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:28
Vind ik eigenlijk niet kunnen. Ook niet toen Bart Veldkamp voor België ging rijden. Maar ja, het geld he.😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:21
De nationale teams beginnen op clubteams te lijken. Een Belgische vader, een Duitse moeder en in NL geboren.

Keuze zat dan.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:24
Wat dacht je van een marrokaanse moeder, een duitse vader, een ierse opa, een australische oma, geboren in Schotland en woonachtig in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:25
Dan krijg je een oorlog in de familie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:28
Hahaha, inderdaad.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:56
En ik dan Wim? Zoon van 2 blanke NLse ouders. Ik heb geen keuze.mijn Buurman heeft 8 paspoorten.
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
maandag 25 maart 2019 om 08:14
Afschaffen die dubbele paspoorten. Dat hadden ze eerst ook met rijbewijzen. Als je NL rijbewijs werd ingenomen dan kon je rustig doorrijden op een buitenlands rijbewijs.

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:24
Eens Bossie, de mensen moeten maar een keuze maken en niet van 2 walletjes eten. Nu is het misbruik om te doen wat hen uitkomt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:46
Inderdaad, ben eigenlijk al klaar met zo'n jongen. Je wordt gewoon misbruikt. Weet je t nog niet? Dan geen selectie. Klaar mee met deze groep twijfelaars.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:46]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:27
Je ziet het ook in de atletiek maar dan in het kwadraat. Keniaanse en Ethiopische lopers die in hun land niet bij de selectie ( top 8 ) horen worden door o.a Turkije "gekocht" . Een goed salaris en naturalisatie ((vaak ook moslim) en ze pakken (bijna ) alle prijzen op Europese wedstrijden .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:51
Idd. Een nog veel beter voorbeeld.
Vind ik leuk
ritje +780
maandag 25 maart 2019 om 07:26
hallo ik ben en dat heb ik al meerdere malen gezegt! Koeman moet 2talenten uit Turkijje of Marokko bij de selectie halen! en inzetten wanner er een gunstige stand is! zodat ze niet meer voor een ander land kunnen spelen! tegen wit rusland had dat goed gekunt! dat was bi 3-0 geenprobleem geweest! Of Hebben we niks van het geval Ziyech geleerd? mvg ritje
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 07:29]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2543
maandag 25 maart 2019 om 07:38
Koeman moet helemaal niks. Of ze spelen graag voor Nederland of niet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:57
Alleen willen we dat eerder weten zodat ze niet een plek cast houden voor NLse jongens. Maak je nog geen keus? Dan ook geen selectie meer.
Vind ik leuk
Streaker +3898
maandag 25 maart 2019 om 07:42
Ziyech heeft ook wel aangevoeld dat hij niet de nummer één op zijn positie zou worden.

Als ze goed genoeg waren dan had de bondscoach dat al wel geregeld.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2543
maandag 25 maart 2019 om 07:37
Hij kiest dus helemaal nog niks. Want hij heeft nog niets te kiezen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30174
maandag 25 maart 2019 om 07:48
Ik kleur vast de optie Turkije in..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:17
Ik kleur mee.🤒
Vind ik leuk
Come on Utreg +30174
maandag 25 maart 2019 om 20:26
Toch jammer.. ook benieuwd wat zo'n Ihattaren gaat doen. Dit soort spelers hebben de potentie om Oranje te halen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:31
Ontzettend jammer idd. Ik heb al zo’n donkerbruin vermoeden wat Ihattaren gaat doen.
Probleem is vaak dat desbetreffende spelers vaak onder serieuze druk worden gezet door hun familie.

Met name Ihattaren heeft idd een behoorlijke kans om Oranje te halen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30174
maandag 25 maart 2019 om 21:30
Ik vrees het ook.. Hij heeft ook gesproken met Koeman. Hopelijk heeft het iets geholpen!
Vind ik leuk
donderdag 28 maart 2019 om 22:44
Precies. Maar ga er niet vanuit dat het gesprek met Koeman ook maar iets heeft geholpen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30174
donderdag 28 maart 2019 om 23:00
Koeman heeft in ieder geval gedaan wat hij kon!
Vind ik leuk
donderdag 28 maart 2019 om 23:01
Oh zekers. We kunnen Koeman niets verwijten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:53
Ik begin er een beetje moe van te worden dit soort gevallen. Dit moet echt gaan veranderen. Zo'n gozer moet allang gekozen moeten hebben. Toch te gek voor woorden dat ze wel kunnen spelen voor jong Oranje maar dat ze daarna kunnen overstappen naar Turkije of Marokko. Als je een dubbel paspoort hebt maak je maar vroeger een definitieve keuze of je wordt gewoon niet meer opgeroepen. Gewoon onrespectvol naar NL toe als je gaat spelen maar t nog niet weet. Ben klaar met die dubbele paspoorten.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
maandag 25 maart 2019 om 08:02
Bij het woord waaardering zakte spontaan mijn mening over dit jongentje. Je wordt in de watten gelegt voor een spelletje dat je als beroep mag doen en dan over waardering praten
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:43
Weer zo'n gevalletje helaas.ik weer het nog niet.pffff.dan hoeft het niet kerel.nl elftal heeft spelers nodig die voor hun land willen voetballen.duidelijk weer een geval die niet weet wat zijn nationaliteit is.en daarbij moet je je nog bewijzen.dat ia langer dan een paar wedstrijdjes in de eredivisie
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:29
Spelers die hier zijn geboren en alle jeugd elftallen hebben doorlopen niet meer de kans geven om te kiezen als je voor jong oranje hebben gespeeld geen optie openlaten voor een ander elftal, doen ze dit wel, dan mogen ze van mij daar ook gaan voetballen ., even aanpassen in FIFA en UEFA regelgeving zijn we af van dit gejank
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
maandag 25 maart 2019 om 10:41
Ik geloof niet zo in dwingen, ik vind het wel jammer als ze een andere keuze maken maar spelers moeten graag voor het NL uitkomen en anders hoeft dat niet. Dat ze van twee walletjes profiteren; tsja.. "wijze" mannen hebben in hun oneindige "domheid" gekozen om sommige groepen twee keuzes te geven. Door deze optie creëer je dergelijke situaties..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:44
Laten we het positief neerzetten hier en prijzen dat hij NOG besluiteloos is !!
Hij is 18 .. koeman moet er nog mee praten en uitnodigen.
.MAAR alle Nederlandse elftallen doorlopen dan zou EEN keuze NIET moeilijk moeten en mogen zijn....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:54
Ze hebben geen een van allen iets met nederland erg zat , wel hier geboren en op gegroeid ,maar geen hart voor ons land ,lekker hoor .
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 10:54]
Vind ik leuk
SuperScc +1089
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Mooi voor Turkije spelen. Die ozil en gundogannetjes wil ik niet in oranje zien. Geldt voor alle dubbele nationaliteiten overigens. Liever op het niveau van Estland dan straks een heel multi culti elftal op de been.
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 15:13
. . laat ik het zo zeggen !?, . . als feyenoorder sta je, ook bij deze bondscoach, . . blijkbaar niet op de voorste rij !!??
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:25
Helemaal TOP
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws