'Ajax geïnteresseerd in Barça-speler: Todibo betrokken in transfer De Ligt'

'Ajax geïnteresseerd in Barça-speler: Todibo betrokken in transfer De Ligt'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 07:26ma 25-03-2019 om 07:26

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 09:41ma 25-03-2019 om 09:41

Ajax heeft interesse in Jean-Clair Todibo. FC Barcelona heeft met de Franse verdediger een extra troef in handen om Matthijs de Ligt richting Catalonië te halen. Dat meldt Sport maandag.

'Todibo en la operación De Ligt', kopt de krant maandagochtend op de voorpagina. Volgens het medium kan Todibo als ruilmiddel dienen bij de transfer van De Ligt naar Barcelona. Ajax heeft interesse in de negentienjarige Fransman en daar zou ook voorzitter Josep Maria Bartomeu op de hoogte zijn.

Todibo maakte afgelopen zomer de overstap van Toulouse naar FC Barcelona, dat slechts een milljoen euro voor hem betaalde. De Fransman kwam nog niet tot wedstrijdminuten in het eerste van Barcelona. Ajax heeft interesse in de centrale verdediger en dus zou Todibo weleens onderdeel kunnen zijn van de onderhandeling tussen Ajax en Barcelona rond de overgang van De Ligt.

Door Todibo in de deal te betrekken, hoopt Barcelona mogelijk iets van de transfersom van De Ligt af te krijgen. Een andere optie is dat Ajax een bepaald huurbedrag betaalt, afhankelijk van hoe lang de Fransman in Amsterdam speelt.

De negentienjarige aanvoerder van de Amsterdammers lijkt in ieder geval hard op weg naar FC Barcelona. El Mundo Deportivo meldde zondag nog dat De Ligt geen twijfels meer kent en zijn transfer naar Catalonië zo snel mogelijk wil afronden.

Poll

Is Barça de beste club voor De Ligt?

(11900 stemmen)

Plaats een reactie

LIO7 +1873
maandag 25 maart 2019 om 07:29
Ken hem niet, maar als hij door Barca is gekocht zal hij wel wat kunnen, toch?
Vind ik leuk
Dutchies +990
maandag 25 maart 2019 om 07:38
Maar één miljoen betalen? Daar spreekt vertrouwen uit. Kan ook gezien worden als een speler 'baat het niet dan schaadt het niet'.
Vind ik leuk
stefanvanm +388
maandag 25 maart 2019 om 08:57
Hij had nog maar een contract voor een half jaar en hij zou sowieso transfervrij naar Barca gaan aan het einde van dit seizoen. Uiteindelijk besloten de partijen om tijdens de winterstop de transfer door te laten gaan, vandaar de lage afkoopsom.
Vind ik leuk
Dutchies +990
maandag 25 maart 2019 om 09:20
Oke, wist ik niet. Ik ken hem ook niet. Als het een niveau de Ligt kan worden kan je hem over twee jaar weer voor 80 mln verkopen aan Barcelona, tenzij ze een terugkoopoptie bedingen.
Vind ik leuk
Mr bien +8830
maandag 25 maart 2019 om 07:30
Zal dan om huur van 1 a 2 jaar gaan.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
maandag 25 maart 2019 om 09:47
Waarom in godsnaam huren? 350 miljoen op de bank
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 10:31
Eigen vermogen is geen banksaldo.
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 25 maart 2019 om 12:04
juistem, eindelijk iemand die financiële jaarverslagen kan lezen en ze ook snapt!
Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 13:24
Dus je wilt eigenlijk beweren dat er geen 10 miljoen beschikbaar is om die fransman van 1 miljoen te kopen ?

Dat wil ik niet geloven, of kopen of niet halen, huurspelers moet je niet meer naar willen kijken.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 13:37
Roepen dat er 350 miljoen op de bank staat of dat er 10 miljoen beschikbaar zou moeten zijn is niet helemaal hetzelfde, vind je wel?
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 25 maart 2019 om 13:49
Okee Ruud, ik vind je heel erg aardig..maar ik zal je niet vragen om bij mij de bedrijfsvoering over te nemen. lol. ;)
Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 14:25
hahahah ja nee ik zeg niet dat je 10 miljoen moet betalen, maar je gaat toch niet huren als je genoeg geld hebt om te kopen.

Enige wat ik nog zou kunnen accepteren is als ze huren met optie tot koop, dat heeft vaker goed gewerkt, Milik, Younes.
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 25 maart 2019 om 20:43
Younes? Die staat al een half jaar als tuinkabouter bij mijn vijver. Lol

Nee belangrijk geweest hoor, maar naar vertrokken.

Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 21:26
Het ging erom dat het voor Ajax heeft gewerkt, hij kwam voor een laag bedrag presteerde goed en vertrok voor een veel hoger bedrag.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 14:25
nee is niet hetzelfde maar het gaat om het punt waarom je zou gaan huren als je kan kopen.
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 25 maart 2019 om 20:48
Helemaal eens hoor!
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 12:05
Dat is idd een van de genoemde opties maar dat betekent niet dat dat gaat gebeuren he.
Zie Ajax echt niet meer spelers gaan huren. Nergens voor nodig en zeker geen spelers die nog niks gepresteerd hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:31
60 miljoen plus die verdediger
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:38
Het speculeren is weer begonnen...ik denk dat hij kiest voor Juventus en niet voor Barcelona.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:40
Dat mag ik toch niet hopen, die club voel ik geen sympathie bij.
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1349
maandag 25 maart 2019 om 09:52
Dan zal hij wel zeker naar Barca gaan als jij er geen sympathie bij voelt. Hij weegt namelijk jouw gevoelens mee met zijn besluit.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:55
Gefeliciteerd, meest sneue comment van de dag. Een forum tjokvol meningen en jij doet alsof dat niet de bedoeling is. Chapeau! 👏
Vind ik leuk
tremere +728
maandag 25 maart 2019 om 11:40
Dankzij mijn gevoelens speelt de Ligt volgen jaar bij Dagenham & Redbridge :P.
Vind ik leuk
RGB +1984
maandag 25 maart 2019 om 10:35
Dat voel ik bij beide clubs niet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:39
Oké. Dan halen wij 1 miljoen van de vraagprijs voor De Ligt af.
Vind ik leuk
Wesley Ewa +417
maandag 25 maart 2019 om 07:40
100mil en die speler . Hij heb hardstikke veel potentie daarom die 100mil. En het moet nou wel is klaar zijn met die koopjed voor onze top talenten
Vind ik leuk
Come on Utreg +30182
maandag 25 maart 2019 om 07:47
Huurdeal met voor een jaar of 2 is wel aardig. Talentvolle Franse verdediger kan je er best bij hebben. Zeker als deze jongen verder is dan wat er nu loopt.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 12:13
Dan liever een paar miljoen meer uitgeven en een speler kopen die je dan later kunt verkopen met veel winst. Spelers huren moeten we echt niet meer doen.
Het is nog maar de vraag of deze gozer goed genoeg is (hij heeft immers nog niet in het eerste van Barca gespeeld he dus wat heeft ie nu echt laten zien? Ook slechts 10 wedstrijden in het eerste van Toulouse gespeeld. Het is dus waarschijnlijk niet zo dat je met hem een speler huurt die er direkt zal staan.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30182
maandag 25 maart 2019 om 17:09
Hij heeft wel Ligue 1 gespeeld. Totaal ander niveau dan de Ligt natuurlijk. Maar dat gaat op voor vrijwel alle opvolgers van de Ligt.
Vind ik leuk
abraksas +2700
dinsdag 26 maart 2019 om 11:17
10 wedstrijden ja. De Ligt heeft al heel wat meer wedstrijden in Europa gespeeld dan deze jongen in competitieverband. Waaronder 8 dit seizoen in de CL + voorronde en natuurlijk de EL inclusief de finale. Is denk ik wel een iets hoger niveau dan de Ligue 1 he. Ligue 1 heeft naast Lyon en PSG nou niet bepaald het hoogste niveau.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:00
75 miljoen en Todibo twee jaar gratis met optie tot koop.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1221
maandag 25 maart 2019 om 11:41
Inderdaad, als de prijs voor De Ligt omlaag gaat, kun je verwachten dat de huurpijs ook verlaagd is, bijvoorbeeld tot 0 of 1 euro. Die optie tot koop wordt pas serieus als daar een maximum prijs bij staat.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:01
Dit zal de prijs niet heel erg naar beneden halen denk
Vind ik leuk
Godin1 +1304
maandag 25 maart 2019 om 08:21
Vast bedrag van minimaal E 80 miljoen, plus een afspraak over een bonus voor de Ligt. Die Fransman op proef en bij gebleken geschiktheid wordt dat (deels) gecompenseerd met de bonus.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1221
maandag 25 maart 2019 om 14:31
En als ik het goed snap meer / vaker Barca talenten om te rijpen.
Vind ik leuk
DuWijk +396
maandag 25 maart 2019 om 08:39
Je kan er vergif op innemen dat elke andere club meer zou hebben betaald dan Barcelona gaat doen. Proberen nu al door allerlei constructies de prijs te drukken.

Wellicht had ik hem toch liever naar Juventus zien gaan.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1221
maandag 25 maart 2019 om 11:43
Er worst gesproken over een verdere samenwerking om vaker Barca talenten bij Ajax te stallen. Kan sportief en financieel best interessant zijn.
Vind ik leuk
Te ligt +304
maandag 25 maart 2019 om 19:31
Want je wil meer geld zien of?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:45
Of Barca de beste is lijkt me wel, samen met de jong kunnen ze de volgende nederlandse enklave beginnen in spanje. en Jean-Clair Todibo lijkt me niet dat Ajax hem dan gaat huren of op te leiden voor barsa
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:48]
Vind ik leuk
Futjebal +2839
maandag 25 maart 2019 om 09:15
Hoe zit het eigenlijk met toptalent Schuurs?.... heeft PSV toch goed gedaan om er van af te zien
Vind ik leuk
DuWijk +396
maandag 25 maart 2019 om 11:06
Heel goede beslissing van PSV inderdaad, die zagen dit vast aankomen. Gelukkig was PSV zo slim om Behich en Sainsbury te halen!
Vind ik leuk
erikv78 +697
maandag 25 maart 2019 om 12:43
En kopen Schuurs over een jaar of 2 van Ajax
Vind ik leuk
Bhj +2520
maandag 25 maart 2019 om 09:16
Nee dank je, ik heb liever dat Ajax de spelers zelf uitkiest.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:25
Barcelona wil wat van de transfersom af krijgen met Todibo als toegift.
Heb nog nooit van die Todibo gehoord en heeft nog nooit een minuut gespeeld bij Barcelona.
Dus oplossing: Dobido komt naar AJAX,Barcelona betaalt AJAX 74 miljoen want voor Tobido hebben ze maar 1 miljoen betaalt.
Als Barcelona niet accoord gaat met de deal mogen ze Tobido houden en kost de Ligt 80 miljoen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:37
Ik heb het gezegd he makkerssss,
Hopelijk krijgen jullie puig er ook bij.
Het gaat wel om een huur constructie toch.
Zeer talentvolle speler is het.
Vind ik leuk
RGB +1984
maandag 25 maart 2019 om 10:39
Barcelona is echt niet van plan om echt goede spelers aan Ajax over te doen. Die zogenaamde samenwerking is een vampierconstructie. Zij onze beste spelers voor een prikkie, wij hun afdankertjes.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:57
Prikkie??? Afdankertjes ???
Vind ik leuk
RGB +1984
maandag 25 maart 2019 om 15:21
Ja, ze denken De Ligt te kunnen halen voor 60 miljoen omdat ze een tribuneklant in de deal betrekken.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:30
Makker, die todibo is een beest. Die speelt binnen nu en 2 jaar in het eerste. Met todibo en puig kan Ajax weer strijden om plek 1
Vind ik leuk
henk1952 +309
maandag 25 maart 2019 om 09:45
Top voor Barcelona. Top voor Nederlands elftal. In laatste linie en op middenveld wereldtoppers die in zware competities spelen. Met Depay de hardwerkende effectieve spits. Nou nog een buitencategorie buitenspeler en we doen op EK weer echt mee
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:57
2 goeie backs zou ook niet overbodig zijn
Vind ik leuk
Goo..Jari! +193
maandag 25 maart 2019 om 09:46
Heeft een miljoen gekost? Hmm.... in dat geval verkoopprijs De Ligt - 1miljoen ;)
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 10:34
De Ligt was gratis voor Ajax. Ook maar voor niets naar Barca laten gaan dan? ;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +45152
maandag 25 maart 2019 om 10:12
10 potjes in het eerste van toulouse, tsja.
Vind ik leuk
mcmodd +28722
maandag 25 maart 2019 om 10:16
Ik ben tot nu toe altijd van mening geweest dat De Ligt het beste naar Barcelona kan gaan, maar begin nu te twijfelen aan de soliditeit van Barcelona. Het heeft niks met de prijs te maken, maar als Barcelona afgelopen zomer nog Todiba bij Toulouse weghaalt voor een miljoen en hem nu op deze manier in de deal van Matthijs plaatst, denken ze niet bepaald in het belang van de Fransman. Ook al. Zou het om huur gaan, het zal niet eerder in het denken van Todibo hebben postgevat. Ga je naar een Europese topclub, word je in no time weer elders weggezet omdat bij Ajax De Ligt rondloopt die zonodig moet worden gehaald. Ajax kan dan ook zeggen: hou Todibo maar, dan houden wij De Ligt. Daarmee is Ajax misschien beter af.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:59
Toulouse speelt geen CL. En hij werd naar de belofte gezet toen hij zijn contract niet wilde verlengen.
De ligt is onhoudbaar voor Ajax. Mathijs wilt denk ik zelf ook de stap maken naar barca.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:03
Gekocht voor 1mill...
Geen speel minuten
19 jaar en niet 1 x spelen
Wat voor meerwaarde heeft deze verdediger ??
Als Barça er dan na 1 jaar al af wil.
Waarom zou ajax dan een tweede keus (lijkt mij) kopen ?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:32
Het gaat om een huurconstructie. Deze jongen is een beest. Hij kan bij Ajax CL ervaring opdoen. En bij barca niet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:05
In plaats van deze lange slungel is het voor Ajax beter om Cillessen bij de deal te betrekken. Want Onana zal na dit seizoen ook richting Barca vertrekken. Ajax zit ook niet lekker wat keepers betreft,
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 22:18
Ik denk jasper dit zelf niet wilt. Geloof me todibo is een topper in wording.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:13
die is gisterenavond 40 miljoen gezakt , mijn Heren (De Ligt )
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
Voetbalfan +1895
maandag 25 maart 2019 om 11:27
Het gaat voor Ajax helemaal de verkeerde kant op met deze manier, je moet helemaal geen spelers van Barcelona gaan huren.
Nee dan gewoon kopen, niet gaan opleiden voor die club!
Je kunt het de Ajax-fans toch niet aandoen dat je Frenkie de Jong en De Ligt verkoopt voor ongeveer 150 miljoen en dat je vervolgens Todibo gaat huren van Barcelona...
Hij is geen speler die het al heeft waargemaakt en ook geen speler die tegen de basis aanhikt daar.
Op deze manier zal Marc Overmars zijn naam Marc Netto snel terugkrijgen!
Vind ik leuk
Linke loe +2354
maandag 25 maart 2019 om 11:53
Als het al waar is dan heb je ook nog die speler zelf..wat wil hij? Alleen huren heeft geen zin dat is mijn mening..huur met koop dat zou dan wel kunnen maar wie zegt dat die speler bij Ajax onder contract wil staan..het is allemaal alleen maar gepraat
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:12
Van bommel stinkt
Vind ik leuk
Isakson +664
maandag 25 maart 2019 om 12:51
Hoeveel geld krijgt Barcelona er bij ?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:56
Tobido zal denk ik wel een goede aanwinst voor Ajax. Heb m zien spelen en wat ik heb gezien is goed. Niveau de Ligt heeft hij zeker niet, maar moet de strijd met magallan kunnen winnen.
Vind ik leuk
hefbrug38 +536
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Ik zou als ik Barcelpona was nog even de kat uit de boom kijken als hij zo speelt zoals zondag. Waar hij meerderekeren wordt uitgespeeld als koek zou ik als Barcelona was me toch even achter de oren krabben
Hij is echt niet zo goed zoals vele denken en beweren
Vind ik leuk
hefbrug38 +536