Oranje speelt betere helft met Bergwijn: 'Dat komt niet alleen door mij'

Oranje speelt betere helft met Bergwijn: 'Dat komt niet alleen door mij'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 08:30ma 25-03-2019 om 08:30

Steven Bergwijn kwam na een matige eerste helft van Oranje tegen Duitsland binnen de lijnen. Daarna ging het beter lopen, al denkt de PSV-aanvaller niet dat het betere spel direct met zijn invalbeurt te maken had.

"Het was anders neergezet. Dat komt niet alleen door mij. We zetten direct druk en daar hadden ze het heel moeilijk mee", aldus Bergwijn tegenover Voetbal International. Bergwijn stond donderdag nog in de basis tegen Wit-Rusland, maar tegen Duitsland koos bondscoach Ronald Koeman voor Quincy Promes. "De trainer maakt keuzes. Als je erin komt moet je gewoon klaar zijn", aldus Bergwijn daarover.

De PSV-aanvaller kreeg duidelijke instructies mee toen hij het veld in kwam. "Gini (Wijnaldum red.) kwam veel aan de bal en ik moest in de ruimtes erachter spelen en voor diepte zorgen. Mijn invalbeurt was wel oké, denk ik. Ik heb niet heel veel de bal gehad, maar wel een paar goede ballen gegeven."

Bergwijn erkent dat Oranje na de gelijkmaker misschien iets te graag de overwinning over de streep wilde trekken. "Je speelt ook thuis, publiek erachter. Ik denk ook dat we het gevoel hadden dat we 3-2 konden maken. Als je tegen Duitsland van 0-2 naar 2-2 komt, moet je misschien gewoon voor een punt gaan. Maar dat hebben we ook besproken."

Lees ookBuitenlandse pers na verlies Oranje: 'Een marteling voor De Ligt en Van Dijk'

Plaats een reactie

DOEMAAR133 +6721
maandag 25 maart 2019 om 08:34
dat kwam totaal niet door bergwijn. die er nu ook weer weinig van bakte
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:37
Bergwijn was prima! Onze topper! Kijk eens naar Blind de ligt dié bakten er niks van 0-1 kwam door de ligt
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:38]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:55
Blind speelde gewoon een degelijke wedstrijd , de Ligt was inderdaad wat minder .
Worden jullie niet moe van constant elkaars concurenten afzeiken ???
Het is net een kleuterschool hier .
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 25 maart 2019 om 09:21
Welkom op Kinderdagverblijf VP
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:25
Zelfs in Oranje topics houd het niet op schijnbaar .
Het word tijd dat ze weer wat aandacht aan die kinders besteden op het kinderdagverblijf .
Dan word het hier weer wat rustiger .
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 25 maart 2019 om 09:28
Idd . Oranje topics. Of zelfs in een topic over Koreaans voetbal weten ze het nog op Ajax psv te krijgen...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:19
Mijn vriendin zat laatst op een forum voor zwangere vrouwen .
Daar waren weerstandisgoed en japie ook al bezig met hun Ajax-PSV ruzie .
Vind ik leuk
Jabba +31
maandag 25 maart 2019 om 11:26
Ik zou je zomaar geloven..... 😆
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:29
Het is natuurlijk onzin , maar als je deze 2 op deze site bezig ziet is het inderdaad gewoon geloofwaardig .
Vind ik leuk
Kylo Ren +13
maandag 25 maart 2019 om 11:38
Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:27
Echt net een creche hier. Wat een peuters. Vond Bergwijn wel redelijk invallen. Alleen moet hij wat meer schroom van zich af gooien. Vindt m soms nog iets te bescheiden in t veld. Voetballend vindt ik m beter dan Babel en Promes.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 09:30
Speelde idd wel veel beter dan tegen Wit-Rusland.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 25 maart 2019 om 09:30
Nou eerlijk is eerlijk. Het was nu redelijk maar donderdag was hij volkomen onzichtbaar.
Maar zoals ik al zei hier zit nog wel rek in. Babel en Promes gaan niet veel beter worden meer.
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 09:47
Idd. Sommigen zitten hier enkel om de ander af te zeiken.
Ik heb ook clubs waar ik niets mee heb, maar dat betekent niet dat ze geen goede spelers hebben. Altijd het gezeur, wij zijn de beste...pff.
Oranje had 2 spelers die er niks van bakten. Babel en Promes. Vond sowieso de aanvallers veel te veel als middenvelder spelen ipv scherp te zijn en achter de verdedigers de ruimte te zoeken. Iets wat de Duitsers wel perfect deden.
Van Babel en Promes mag je toch een keer een actie verwachten waar ze een mannetje mee uitspelen. Maar het enige wat ze doen is of naar binnen gaan of ze kiezen voor het balletje terug/breed.
Blind vond ik een prima wedstrijd spelen, hoewel hij nog te vaak de bal terug/breed speelt ipv vooruit denkt. Die paar keer dat hij het namelijk wel deed, werd het meteen dreigend.
Van Dijk en De Ligt krijgen nu een hoop commentaar, maar waarom kijkt men niet waar de ellende begint. Vaak is dom balverlies van de aanvallers de oorzaak. Een bal niet kunnen controleren, de verkeerde kant opdraaien, duels half ingaan. En dan schakelen de Duitsers razendsnel om.
Als Koeman verder wil, dan moet hij op zoek gaan naar vervangers voor Promes en Babel. Spelers met een actie of die de bal voorin vasthouden.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 09:29
En door wie kwamen we terug in de wedstrijd? Het was idd geen geweldige wedstrijd van de Ligt maar hij heeft zich nog prima herpakt. En je vergeet dat vDijk ook niet zijn beste wedstrijd speelde. Maar dat geeft niet he want hij is geen Ajacied dus hem afzeiken is niet leuk he.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:29
0-1 kwam door Dumpries, dat De ligt uitgleed doet er niet toe, Dumpries laat gewoon weer voorgeven.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 09:32
Natuurlijk doet het er wel wat toe dat de Ligt uitglijdt, uitglijden is echter iets wat iedereen kan overkomen en hem daarvoor veroordelen en slecht noemen is gewoon onzin.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:35
Je moet altijd verder kijken dan de beslissende actie, en dan kan je niet anders concluderen dat Dumpries niet deed waarvoor hij is opgesteld.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 09:37
Heb toch ook niet gezegd dat Dumfries niks fout deed? Maar als de Ligt niet uitglijdt was het waarschijnlijk ook geen goal geworden, dus doet het er wel degelijk wat aan toe dat hij uitgegleden is.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:41
Als Dumpries zijn werk doet mag De ligt uitglijden wat hij wil.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:12
En de Ligt stond wel opgesteld om uit te glijden ofwat ???
Domme praat en ik hoef niet eens op je account te kijken voor welke club jij bent .
Alleen Ajax en PSV hebben gefrustreerde kleutertjes zoals jij als supporter .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:40
Onnozele, gewoon precies zoals het gelopen is, heeft niks met Ajax en Psv te maken.
Je begrijpt er zelf totaal niks van, vul eerst je profiel eens in.
Vind ik leuk
Mad Max +1289
maandag 25 maart 2019 om 10:31
Wat een slap gelul, Dumphries staat diep en het begint dan met de ruimte die de Ligt weggeeft door maar half rugdekking te geven. Dumphries moet daarna 3 meter goed maken en dat lukt hem niet, vervolgens glijdt de Ligt ook nog eens weg.

Klein beetje die Ajax bril afzetten. Was een slechte wedstrijd van het centrale duo.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:40
Niet betwist, maar alle 3 de goals komen van rechts.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6721
maandag 25 maart 2019 om 09:33
de 0 - 1 kwam mede doordat Dumfries. zijn man liet lopen en deze heel makkelijk een voorzet kon geven

ook bij de 2 - 3 was dumfries weer nergens te bekennen. en liet hij zijn man lopen. die weer een voorzet kon geven
Vind ik leuk
Boerrigter +702
maandag 25 maart 2019 om 10:20
En iedereen vergeet dat bij de 0-2 dumfries van dijk in de weg liep toen vdijk net het schot van gnabry wilde blocken
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:34
Bergwijn is volgens mij nogal nerveus ofzo. Altijd onzichtbaar in NL elftal, terwijl hij echt veel talent heeft.
Vind ik leuk
Babelagtig +2654
maandag 25 maart 2019 om 08:37
Potentie genoeg...misschien inderdaad zekerder worden. Bij psv was t op t begin ook erg wisselvallig met hem. Nu is hij er wekelijks 1 van de uitblinkers
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:37
Viel mij ook op! Bij PSV is hij heel bepalend, maar bij het NL elftal allesbehalve. Zelfde geld trouwens voor Promes vind ik.
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
maandag 25 maart 2019 om 09:08
Beetje omgekeerde Memphis: die bakt er bij zijn club wat minder van, maar bij oranje speelt hij ijzersterk.

Kunnen we trouwens Tagliafico en Angelino naturaliseren? Hebben we 2 goede back: 1 beter in verdedigen ,de ander weer iets beter in de aanval.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:17
Inderdaad ! Vond Blind best zwak spelen gisteren. Is gewoon geen linksback, vind ik. Een Angelino en/of Tagliafico zou een welkome versterking zijn. Al speelde Denzel een sterke wedstrijd aan de andere kant! Knap van die jongen, speelde een aantal jaar geleden nog bij de amateurs in Barendrecht.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:42
Andere wedstrijd gezien ?
Alle drie de tegendoelpunten komen van rechts, Dumpries gewoon verdedigend zwak.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:29
Geen andere wedstrijd gezien nee, vond hem gisteren wel goed spelen!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 18:42]
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
maandag 25 maart 2019 om 15:41
Beetje neutraler kijken mag wel palmen.
1e doelpunt: Mattijs glijdt helaas uit. Kan hij niets aan doen, maar Cillissen staat niet goed. Die moet dichter bij de korte hoek staan zodat hij alleen maar naar links hoeft te duiken en neit hoeft te kiezen. Dit toeschrijven aan Dumfries is wel heel raar: je verwacht dan dat hij nooit iemand een voorzet mag laten geven. Daarna zijn er nog 2 verdedigers die de vervolgactie tegen moeten houden.

2e Doelpunt: Gewoon goed in geschoten. Virgil kan er gewoon net niet bij en die duitser krult de bal prachtig er langs, onhoudbaar voor 99% van de keepers. Hier geeft Dumfries zelfs de ruimte aan Virgil en voorkomt een botsing.

3e doelpunt: Blind laat de buitenspel val niet goed dichtklappen. Helaas, kan gebeuren, is best lastig om op het juiste moment in te stappen.

Waarschijnlijk heb je met een anti-PSV bril gekeken. Ben je de zoon van Sjakie?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:00
Jij hebt er echt geen verstand van , Psv zeker.
Zwakste schakel was Dumfries.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 09:22
Valt inderdaad op. Maar kan ook te maken hebben met opdrachten die ze van hun coaches mee krijgen. Bij PSV heeft hij een behoorlijk vrije rol volgens mij en misschien verwacht Koeman wat andere dingen van hem die hij (nog) niet gewend is.

Talent zit er wel in, dus ik denk dat hij zijn momenten nog wel gaat pakken.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 25 maart 2019 om 09:27
Bergwijn komt er wel. Die gaat nog beter worden. Babel doet het redelijk maar dit is het voor hem. Zelfde als de Jong. Speelt op zijn top bij Psv en zal zeker nuttig kunnen zijn als breekijzer op mimenten. Maar we zitten idd nog een beetje dun in de aanvallende talenten.
Zelfde met Berghuis. Is het ook net niet maar bij gebrek aan beter.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 09:30
Ja klopt. Wanneer Bergwijn vertrekt naar een andere competitie zal blijken of hij het niveau aan kan. Ik schat hem eigenlijk hoger in dan Depay. Simpelweg omdat hij al die fratsen niet heeft en gewoon nuchter en bescheiden blijft.

Alleen kan dat bescheiden blijven ook juist het probleem zijn wanneer het erop aan komt.

We gaan het zien!
Vind ik leuk
Han Solo +165
maandag 25 maart 2019 om 09:37
Nou Berghuis vind ik dus echt helemaal niks. Hoort niet Oranje hoor...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:19
Eens hoor! Bij PSV zijn ze ook op elkaar ingespeeld, die weten precies hoe ze met Bergwijn moeten spelen. Oranje komt net te weinig samen om nu al automatismen te zien. Ik denk dat Bergwijn een beetje als Depay is. Stroef begin, maar uiteindelijk een bepalende speler in het NL elftal. Want die jongen is echt goed
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
maandag 25 maart 2019 om 15:43
Klopt, daarom speelde de Ligt helaas niet al te best. Is normaal leider van de verdediging, maar moest nu meer onder de leiding van Virgil spelen. Tactisch net iets anders waardoor de verdediging gisteren niet goed opgewassen was tegen de beweeglijke spitsen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:29
Valt mij ook op.Kan echt heel goed voetballen. Maar oogt vaak te bescheiden, te lief. Ik denk een karatertrekje. Hij moet wat meer een klootzak worden.
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
maandag 25 maart 2019 om 15:45
Dan heeft hij aan van Bommel een goede trainer ;)
Van Bommel en Nigel op het middenveld: daar kwam je niet zonder slag of stoot doorheen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:32
Zo wat een slagersduo was dat. Keurslagers.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 25 maart 2019 om 09:31
Ik was ook nerveus gisteren. Zeker na de 2-0.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:38
Speelde zelf gwn een degelijke pot. Maar zorge voornamelijk voor ruimte voor andere spelers. Een erg belangrijke schakel in de tweede helft dus
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 09:22
Klopt helemaal. Je hebt de bal niet eens veel nodig om belangrijk te zijn.
Vind ik leuk
Han Solo +165
maandag 25 maart 2019 om 09:38
Zeker. Ik heb de bal nooit maar ben wel de beste smokkelaar van de galaxy.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 08:38
Bergwijn is anders types een speler die het niveau overduidelijk niet aan kan! Dan vond ik Babel voor rust nog voor meer dreiging zorgen. Maar overduidelijk is wel dat Oranje op de vleugels nog niet over echte giganten beschikt. Hopelijk kunnen begenadigde talenten als Stengs en Boadu in het nieuwe seizoen weer van zich doen laten spreken want Oranje moet zeker aanvallend over extra klasse beschikken wil het weer van zich doen laten spreken.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:41]
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 08:40
Babel was gewoon slecht. Die kansen had ie gewoon af moeten maken. 2x recht op de keeper, tsja.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 08:44
kwam zijn man nog wel eens voorbij. Bergwijn is types een speler die ruimte nodig heeft en meer gedijt in het omschakelspelletje van PSV.
Neemt niet weg dat Babel natuurlijk op dit niveau ook te kort komt.
Hopelijk dienen zich nog talenten aan die wel het verlangde niveau hebben want dit Oranje kan nog geen potten breken op toernooien.
Daar komen ook andere aanvallers als Promes, Groenendijk, de Jong ook tekort
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:46]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:58
De Jong is alleen goed als ie voorzetten vanaf de zijkant krijgt .
Die krijg je bij Oranje niet veel , en ook bij Ajax zou hij niet zoveel scoren omdat die een heel ander soort voetbal spelen .
Hij doet het prima bij PSV , maar dit is ook gewoon zijn top denk ik .
En daar is ook niks mis mee .
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 25 maart 2019 om 09:22
Die tweede... was een meter voor een open doel. Dan mag je wel een beetje richting een hoekje gaan ja....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:32
Hij staat wel op de juiste plaats , zijn verdienste, hoeveel kansen heeft Bergwijn gehad ? Totaal onzichtbaar.
Vind ik leuk
Han Solo +165
maandag 25 maart 2019 om 09:38
Dan zou het er heel anders hebben uitgezien
Vind ik leuk
PoepWagen +2254
maandag 25 maart 2019 om 09:02
Ik vind wel dat Babel erg weinig krediet heeft, tuurlijk miste hij twee opgelegde kansen maar vind hem voor alsnog beter in Oranje dan Bergwijn. Die jongen heeft wel talent maar komt vooralsnog echt te kort voor het internationale niveau, dit zagen we in deze champignons league en in zijn interlands. Denk dat hij meer baat heeft bij Jong Oranje op dit moment, daar kan hij uitblinken en zelfvertrouwen op doen!
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 09:26
Babel en Bergwijn kun je niet helemaal vergelijken. Babel wordt stijf aan de zijkant neergezet, terwijl Bergwijn meer moest zwerven en ruimte creeeren voor Wijnaldum en Depay.
Dan ben je minder in beeld maar niet minder belangrijk.

Acties van een buitenspeler zien er altijd dreigend uit. Maar ze moeten ook wat opleveren. En tegen wit Rusland... tja, de verderdiger van Babel was 2x zo traag als Babel. Dat was ook wel erg simpel.

Overigens vind ik dat Babel inderdaad wel meer krediet verdiend. Is knap terug gekomen en bij Oranje gewoon een degelijke speler. Je zult er geen WK mee winnen, maar ik denk dat hij met zijn ervaring en huidige spel echt wel belangrijk kan zijn.
Vind ik leuk
Linke loe +2355
maandag 25 maart 2019 om 09:02
Ik zou echt berghuis maar eens een kans geven voor bergwijn..het lukt hem gewoon niet..erg jammerr
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:35
Bergwijn is nog jong die komt er wel. Het heeft ook niet zoveel met zn voetbalkwaliteiten te maken maar meer met zn bescheiden karakter lijkt t wel.
Vind ik leuk
Linke loe +2355
maandag 25 maart 2019 om 09:39
Vind bergwijn ook een goeie voetballer maar op hoog niveau lijkt hij altijd door de mand te vallen..hoop dat het snel anders word want tot nu toe hebben we in oranje alleen depay die er wat van kan
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 10:03
Tegen een Inter liet hij het dan wel weer zien. Dribbelen kan hij bijvoorbeeld echt heel goed. Maar zelfs dat lukt in oranje niet.

Misschien is hij toch te bescheiden en wil hij niets fout doen (dribbelen is nou eenmaal een groot risico dat je de bal verliest).
Daarom kiest hij denk ik vaak voor de veilige optie en dat oogt dan weer saai.
Vind ik leuk
Linke loe +2355
maandag 25 maart 2019 om 10:16
Dat zou idd kunnen maar dan moet Koeman dat toch ook zien en hem wat beter begeleiden daarin..het moet er toch eens uit gaan komen lijkt me..een bergwijn in goeie doen zou toch heel fijn zijn voor oranje
Vind ik leuk
Han Solo +165
maandag 25 maart 2019 om 09:40
Berghuis zit er bij bij gebrek aan beter. Kom op zeg.
Vind ik leuk
Linke loe +2355
maandag 25 maart 2019 om 09:46
Nou idd bergwijn heeft niks laten zien al te vaak..laat dan een ander het maar is proberen..want net als bergwijn is berghuis ook een talent die het zeker wel kan! En mischien dat hij het ook laat zien in tegenstelling tot bergwijn
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 10:04
Alleen schat ik Bergwijn een stuk hoger in dan Berghuis (ook qua leeftijd een betere investering).

Ik zou dan nog eerder een Kluivert weer eens proberen.
Vind ik leuk
Han Solo +165
maandag 25 maart 2019 om 10:10
Dit idd. Berghyis is ook geen talent meer. Is al bijna een veteraan😉
Vind ik leuk
Linke loe +2355
maandag 25 maart 2019 om 10:17
Dat mag van mijn ook maar die speelt in Italië amper vandaar dat ik berghuis noem
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:07
Ik ook, maar Berghuis heeft wel meer in Oranje laten zien dan Bergwijn.
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
maandag 25 maart 2019 om 09:34
Bergwijn heeft zijn niveau in beide wedstrijden helaas niet gehaald.

Zonde, dan maar hopen dat hij de komende 8 wedstrijden wel doet.
Vind ik leuk
Han Solo +165
maandag 25 maart 2019 om 09:40
Lekker volgende week ook weer onzichtbaar zijn 😆
Vind ik leuk
mchollie +3691
maandag 25 maart 2019 om 10:15
Zwakste schakel was Babel en in mindere mate Blind. Maar mooie wedstrijd gezien maar je mag het natuurlijk nooit meer weggeven.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:07
Blind speelde prima buiten dat foutje met het stappen. Waren wel mindere (De Ligt bijv.)
Vind ik leuk
Blije +138
maandag 25 maart 2019 om 10:32
Die maakte er niks van was gewoon slecht
Vind ik leuk
PSV noord +1456
maandag 25 maart 2019 om 11:01
Bergwijn barst van het talent, maar ik denk dat hij geen match is met Depay.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:08
Ik weinig gemerkt van Bergwijn zijn inbreng.
Vind ik leuk
B H +461
maandag 25 maart 2019 om 12:58
Dumfries en Bergwijn na Depay de besten.
Vind ik leuk
Ajax020 +267
maandag 25 maart 2019 om 14:38
Bergwijn heeft afgelopen 2 wedstrijden echt heel slecht gespeeld. Maar het is wel een hele goede speler, bij psv. Als hij bij oranje gaat laten zien wat hij bij psv doet gaan we nog veel plezier beleven aan hem de komende jaren.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:08
Dat denk ik ook de 2-2 had over de streep getrokken moeten worden..en geconcentreerd moeten blijven tot het fluitsignaal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws