Lijnders wijst op Ten Hag: 'Zonder Schreuder was hem dat misschien niet gelukt'

Lijnders wijst op Ten Hag: 'Zonder Schreuder was hem dat misschien niet gelukt'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 08:35ma 25-03-2019 om 08:35

Pepijn Lijnders heeft geleerd van zijn korte periode als hoofdtrainer van NEC. De 36-jarige Nederlander is blij dat Liverpool-manager Jürgen Klopp direct besloot om hem als assistent terug te halen naar Anfield.

"Natuurlijk heb ik geleerd. Stap nooit tussentijds in, zorg ervoor dat je zeker weet dat je tijd krijgt om te bouwen en, misschien wel het belangrijkste, ga nooit alleen", zegt Lijnders in het Algemeen Dagblad. Hij maakt de vergelijking met Ajax-trainer Erik ten Hag, die lange tijd onder vuur lag in bepaalde kranten. "Moet je nu kijken. Real Madrid verslagen! Met een fantastische Tadic. Zonder zijn assistent Alfred Schreuder was hem dat misschien niet gelukt. Je moet je in je rug gedekt weten als je een andere koers wilt varen."

Lijnders vertolkt die rol zelf bij Liverpool. "Binnen de club verkondig ik het woord van Jürgen. De hoofdtrainer bepaalt het karakter van een ploeg. Zeventig procent van hoe wij spelen komt rechtstreeks van hem." Hij doorbreekt de mythe dat de Duitse manager immer goedlachs is. Nieuwe spelers wacht 'een vuurproef'. "Hij creëert eerst machines om ze vervolgens te managen. Geen robots of superatleten."

"Je mag geen angst kennen, moet continu klaar zijn om te helpen en te jagen. Hij wil enthousiaste teringlijers zien, die ambitieus en mentaal extreem sterk zijn. Die eerste fase is niet makkelijk. Daar moet je echt doorheen", aldus Lijnders.

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 08:41
Hoewel het me een bijdehandje lijkt, zou ik hem toch nog weleens voor langere tijd bij een club in nl willen zien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:47
Sommige trainers zijn heel goede assistenten , maar totaal niet geschikt als hoofdtrainer , kijk naar Rene Meulensteen .
Ferguson liep weg met hem , maar hij is overal mislukt als hoofdtrainer .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:21
Deze jongen heeft zn blik al niet mee. Met dat arrogante bekkie sta je al gelijk 1-0 achter bij een spelersgroep. Misschien niet helemaal eerlijk maar zo werkt t nu eenmaal.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
maandag 25 maart 2019 om 09:39
Lopen er genoeg van op de toekomst met zo'n hoofd 🙄
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 10:50
Sterk zeg!
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 08:47
Dat zal niet bij NEC zijn.

Leuk dat Lijnders daar "geleerd" heeft.
Maar NEC zakte van een zekere promotie kandidaat,naar een bedenkelijke positie.

Daar hadden ze niks aan die eyepad-trainingswerkwijzen.

Dit lijkt me eerder een eeuwige assistent. Die als buikspreekpop kan fungeren.
Vind ik leuk
rexxo +16764
maandag 25 maart 2019 om 09:13
Alles wat hij denkt te weten over de situatie van ETH en Schreuder is giswerk gebaseerd op wat Valentijn D vorige week meldde.

Uitzonderingen daargelaten al die laptopdtrainers die niet gevoetbald hebben op enig niveau lekker de hoofdtrainer asssiteren op je apparaatje.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:55
Pepijn Lijnders is overal mislukt maar denkt toch de wijsheid in pacht te hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:12
Pepijn heeft in het profvoetbal alleen bij NEC en Liverpool gewerkt , en bij Liverpool hebben ze hem terug gevraagd .
Dus hoezo ben je dan overal mislukt ???
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:17
Deze laptop idioot denkt dat de wereld op hem zit te wachten, dringt zich op aan clubs omdat hij denkt dat er iets in hem zit wat hij niet is...een toptrainer een mislukte kneus dus.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:22
Klopp zit gewoon op hem te wachten anders vragen ze hem niet terug .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:36
Dat verhaal van Mbappe en 60 wedstrijden klopt niet, speelde 41 in 3 seizoenen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kylian_Mbapp%C3%A9
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:29
5 jaar PSV en 7 jaar FC Porto is natuurlijk EEN grote mislukking.... daarna 2 jaar LFC, een half jaartje NEC en weer terug naar Liverpool!! goed dat jij je even verdiept hebt in een carierre!
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 08:43
Klopt, en als trainer moet je soms aanpassen aan het materiaal die je heb.
Vind ik leuk
Muscles +2083
maandag 25 maart 2019 om 08:47
Goede spirit
Vind ik leuk
RGB +1982
maandag 25 maart 2019 om 10:31
Het succes van Liverpool is dus te danken aan Lijnders . 😂
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:26
Als schreuder weg gaat , gaan heel veel spelers weg , want die hebben totaal niks met ten hag.
Vind ik leuk
Vb.twente +198
maandag 25 maart 2019 om 17:05
deze foto heb ik echt gemist het laatste jaar .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws