Van Hanegem hekelt Duitse speler: 'Ik heb het als trainer ook altijd verafschuwd'

Van Hanegem hekelt Duitse speler: 'Ik heb het als trainer ook altijd verafschuwd'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 08:54ma 25-03-2019 om 08:54

Willem van Hanegem vindt de 2-3 nederlaag van het Nederlands elftal tegen Duitsland onnodig. De Kromme zag dat de ploeg van bondscoach Ronald Koeman zich uitstekend herstelde van een zwakke eerste helft.

'Ja, in de allerlaatste minuut. Daar zijn die Duitsers goed in', schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Het was jammer, want na rust liet Oranje wel zien waar het toe in staat is. En dan toch die Schulz met de 2-3. Het was niet nodig na een betere tweede helft. We wilden na rust vooruit, losten het achterin beter op tegen de Duitse spitsen', analyseert hij. 'Natuurlijk was ik daar blij mee, al was het maar omdat ik die Joshua Kimmich al vroeg weer om gele kaarten zag vragen. Ik kan er maar niet aan wennen. Ik heb het als trainer ook altijd verafschuwd. Mijn spelers deden dit niet onder mijn leiding.'

Van Hanegem ziet dat Oranje weer met beide voeten op de grond staat. 'Dat hier en daar in het land de polonaise werd ingezet na de 4-0 tegen Wit-Rusland was natuurlijk overdreven. Wit-Rusland is een soort Fortuna Sittard, niet meer en niet minder. We zullen ons kwalificeren voor het EK, daar hoeft niemand over te twijfelen. Al was het alleen maar omdat die andere landen er echt heel weinig van kunnen. Alleen hoop je steeds weer op meer. En dan is zo'n late 2-3 tegen die Duitsers toch heel vervelend.'

Lees ook: Van Hanegem adviseert De Ligt: 'Onze geroemde verdedigers wisten dat niet'

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 09:02
hier heeft de kromme zeker weer een punt
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 25 maart 2019 om 11:45
Dat heeft hij inderdaad. Willem
Is dus ook van mening dat Wit Rusland van Feyenoord in de kuip zou winnen ! Niet meer en niet minder hahah
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 09:04
Achterlijk gedrag van Kimmich. In Nederland wordt dat alleen mooi gevonden in de regio Enschede.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 25 maart 2019 om 09:12
Omdat dát bijna Duitsland is natuurlijk ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:20
Die Kimmich en Sané zijn ook 2 duikelaars hoor. Hoe irritant!
Vind ik leuk
henk1952 +309
maandag 25 maart 2019 om 09:36
Die Sane is wereldtop zul je bedoelen. Kimmich is een overschatte etter.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:54
Ik bedoel het makkelijke vallen, daar kan Sané ook wat van. Iets contact is al liggen al spant Kimmich de kroon, hij is echt irritant.
Sané is echt een topspeler ja.
Vind ik leuk
Dj Storm +497
maandag 25 maart 2019 om 10:18
😂 Kimmich is een Topper man
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:52
of niet die kan me een partij goed voetballen ,bijna niet van de bal aftekrijgen
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 12:35
Sane is geen wereldklasse volg hem bij MUC. Veel rennen maar niet veel rendement hij is promes maar dan iets beter
Vind ik leuk
HanV +5707
maandag 25 maart 2019 om 10:02
Tadic heeft inderdaad een verleden in Enschede.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 10:04
Zijn er meer. Maar hé, echt hartstikke leuk dat je hebt gereageerd.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 11:00
En Ziyech en Ten Hag en Schreuder
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 10:59
Ben jij een verschrikkelijk iemand zeg
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:56
Ohja? Tadic en Schone spelen volgens mijn in regio Amsterdam. Zie ze toch regelmatig om kaarten vragen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 12:59
Mijn. Gekkie. Strafcorner!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:00
Mooie is dat je je eigen trolt. Hypocriet figuur.
Vind ik leuk
Dj Storm +497
dinsdag 26 maart 2019 om 23:07
En in Kerkrade lullo
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 27 maart 2019 om 10:57
Kerkrade. Hahaha!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:06
Ja veel schwalbes en gemekker van onze Duitse vrinden. Ook het slot was weer typisch duits. Kwam ook omdat Nederland op twee gedachten bleef hikken : winnen of gelijkspelen.
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 09:26
Helemaal eens met van h👍
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
maandag 25 maart 2019 om 09:30
Is wel even goed hoor, de hosanna stemming werd weer te groot..
We kwalificeren ons toch wel, maar er zijn zeker verbeterpunten..
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 09:34
Feit blijft dat oranje gewoon weer derdes staat en de komende wedstrijd wel de wedstrijd in Duitsland moet winnen anders kom je weer in zwaar weer om een toernooi te halen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:58
Derde op basis van Ierland die tegen "ijzersterke" tegenstanders heeft gewonnen... oh nee, wacht...
En Duitsland tweede omdat ze nu evenveel punten hebben als Nederland, maar een wedstrijd minder gespeeld.
Kortom, tweede in de poule is "gewoon" een redelijke voorspelling.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 10:05
Die gedachtes hadden we ook de andere keren en dat is vervolgens allemaal misgelopen..oppassen dus, want we zijn er nog lang niet met deze spelers.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:36
Klopt, maar we moeten het ook weer niet allemaal te zwartgallig maken. Het is een ploeg spelers in ontwikkeling, en hoe je het ook wend of keert, ze hebben gewoon een aantal prima wedstrijden weggezet in korte tijd. Tegen Duitsland moet je altijd iets meer dan je beste spel brengen, maar over het algemeen mag men er wel vanuit gaan dat we tegen de anderen in deze poule een reële kans op winst moeten hebben.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Klopt wat je zegt maar moeten winnen van duitsland klopt weer niet.
Ik zie Noord - Ierland ook geen punten pakken tegen dit Duitsland.
Dus zelfs met een gelijk spelletje daar ben je al spekkoper.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:36
Eens, maar ik zeg dan ook niet dat ik verwacht dat Nederland MOET winnen van Duitsland. Wat ik bedoel te zeggen, is dat je tegen de Duitsers te allen tijde meer dan je best zult moeten in de hoop er een winstpartij uit te slepen. En dat ik wel gewoon verwacht dat "we" tegen de rest de nodige puntjes binnen kunnen sprokkelen die nodig zijn om uiteindelijk minimaal 2e te eindigen in de poule...
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
dinsdag 26 maart 2019 om 09:04
Sorry als de reactie door VP aan jou gericht was maar ik reageerde op pinkelman's 2de reactie en verwees (het moeten winnen van Duitsland) weer op zijn eerdere reactie.

Maar ik geef jou 100% gelijk hoor
;-)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:52
Ah, haha, dan is dit allemaal een misverstand ;-)
Vind ik leuk
Dj Storm +497
maandag 25 maart 2019 om 10:22
Lees hier weer een typisch Nederlands kwaaltje! Zo gauw we verliezen wordt de oorzaak weer bij de tegenstander die weer ozo onfair is, Duitsers hebben gewoon verdiend gewonnen, niks geluk of onsportiefs bij
Had Löw zijn huiswerk beter gemaakt en eerder gewisseld, waren we niet eens gelijk gekomen.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
maandag 25 maart 2019 om 10:32
Simpel op te lossen dit. Spelers die vragen om een kaart gelijk GEEL geven. Is het zo over. Met andere woorden, als ze erom vragen gewoon geven.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 10:32]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:46
die moet gelijk rood hebben en daar 4 wedstrijden zetten dan leren ze het pas echt af
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:02
Hallo, Willem heeft zich aan Kimmich geërgerd en ik aan Memphis. Prima wedstrijd gespeeld maar na een paar goede actie kwamen de bekende 'hakballetjes' en dikdoenerij weer. Totaal niet efficiënt en leidde vaak tot balverlies. En ja de wijze waarop hij na de gelijkmaker juichte zegt ook veel over deze man.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 11:11
Ik was wel blij met Memphis Depay.
Ik ergerde me juist aan Babel.
Die deed vrijwel niets goeds en bedoel ik niet eens die kansen die hij niet benutte want dat is gewoon te kort aan kwaliteit.
Maar dat hij er maar een beetje bij liep en geen meter te veel wilde afleggen.
Ergens na die 0-2 werd hij zelfs licht uitgefloten omdat hij niet eens liep op een afgeslagen bal zodat die duitsrer na 20 meter achterstand met zijn vinger in zijn neus gewoon de bal weer in ontvangst kon nemen.
Ik denk ook dat hij door het te weinig werk verrichten gewisseld is omdat Koeman ook wel weet dat hij voor geslaagde acties, zoals depay het wel in zich heeft, Babel daar veel te veel kwaliteit te kort komt.
By the way tegen de "kleineren" deed Babel het goed en ook wel tegen Frankrijk.
Maar ik denk dat Frankrijk die wedstrijd een beetje liet lopen.
Hadden natuurlijk geen zin in die extra wedstrijden.
Alle spelers vooral die van Nederland) klagen al dat ze zoveel moeten spelen.........
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:12]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:01
Hallo Lucky,
Ik heb het niet over de voetbalprestaties van Memphis maar wel om zijn vervelende maniertjes. Hier en daar een niet functioneel hakbal, daar een passeerbeweging die tot mislukking gedoemd is, daar weer een actie die tot balverlies lijdt. Probleem met Memphis is dat hij na een geslaagde actie denkt de hele wereld aan te kunnen. Vaak leidt dit dan weer tot concentratieverlies en tot ongemotiveerde indruk bij de medespelers. Die zullen wel moe zijn om steeds na balverlies sprints van 80 meter te trekken omdat Memphis balverlies lijdt. Ook de wijze waarop hij juicht is voor velen om hem (beetje maar hoor) te minachten. Heeft hij totaal niet nodig of denkt hij werkelijk dat hij Messi is ?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 12:18
In dat geval moet ik je het merendeel gelijk geven.
Maar die achterloze hakjes krijg je er bij hem toch niet uit.
Sommigen vinden dat juist mooi waar mensen voor naar het stadion gaan.
Ik behoor niet tot hun hoor.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Gelukkig ik ook niet. Kan het zeker waarderen als hij met een hakbal een medespeler voor de keeper vrij zet maar niet op het middenveld. Levensgevaarlijk ook want met een tegenstoot staat de tegenstander zo voor Cillessen.
Vind ik leuk
Wilhelmus +575
maandag 25 maart 2019 om 11:24
Die Kimmich is ook echt de meest vervelende speler die er op deze planeet rondloopt.. dat hij zo'n ontzettende rotkop heeft kan hij niks aan doen, maar zijn gedrag wel. Hoe hij ook 2 minuten lang op de grond lag na een stootje van de Roon, bizar!
Vind ik leuk
Isakson +655
maandag 25 maart 2019 om 12:49
Kimmich snapt hoe je een wedstrijd ten kost van ALLES wil winnen. Mooie instelling.
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
maandag 25 maart 2019 om 13:18
Ik zie Nederland niet zomaar winnen van Noord-Ierland. Ik vind Noord-Ierland beter dan Zweden en van Zweden verloren wij ook! Gevolg: Nederland was vorig jaar niet aanwezig op het WK.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:28
Het zou lachwekkend of eigenlijk in- en in triest zijn mocht Nederland niet van Gotbetert Noord-Ierland winnen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:23
Vind dat Willem ook wel beetje zeurt als je Neymar ziet of driesje Mertens van België die zijn 3x zo erg
Was een 90e minuut typische Duitse overwinning maar niet helemaal onverdiend over de gehele wedstrijd.kwalificeren doet Nederland zich moeiteloos.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Vind dat Willem wel beetje zeurt als je Neymar ziet of driesje Mertens van België die zijn 3x zo erg
Het was een typische 90e minuut overwinning van die Duitsers maar niet onverdiend over de gehele wedstrijd
Kwalificeren doet Nederland zich moeiteloos