'Respect voor Duitsland en Nederland: ik zag bij vlagen hogeschoolvoetbal'

'Respect voor Duitsland en Nederland: ik zag bij vlagen hogeschoolvoetbal'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 09:50ma 25-03-2019 om 09:50

Hugo Borst keek zondag met het nodige plezier naar de interland tussen Nederland en Duitsland. Volgens de columnist van het Algemeen Dagblad kunnen beide landen van elkaar leren.

'Vorig jaar kwamen ze, werd gezegd, in een heuse crisis terecht. Nou, dat hebben we gisteren gezien', schrijft Borst in het AD over Die Mannschaft. 'In de eerste helft speelde Duitsland prachtig. De zuiverheid van passen was ongemeen hoog. Keihard speelden ze de ballen in en Sané en Gnabry verrasten ons centrum Van Dijk-De Ligt in de rug.'

Oranje knokte zich na rust terug. 'Ik had er na die kansloze eerste helft niet op gerekend. Dat ze alsnog wonnen, ach, so be it. We plaatsen ons toch wel voor het EK', concludeert Borst. De columnist probeert zijn gevoel van zondagavond te omschrijven. 'Wat ik gisteravond precies voelde? Respect en bewondering. Voor Duitsland en voor Nederland. Ik zag bij vlagen hogeschoolvoetbal. Het was een meeslepend gevecht. De Duitsers hebben ietsje meer klasse, wij hebben ietsje meer karakter. Conclusie: Nederland en Duitsland kunnen niet zonder elkaar, we komen elkaar gauw weer tegen.'

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 09:52
Mooi omschreven haha, de Duitsers iets meer klasse en wij iets meer karakter... dat is wel eens anders geweest :).
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:04
Luuk de Jong moet wel verbeteren hoor...vraag me echt af of hij echt een toevoeging is voor het NLse elftal
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
maandag 25 maart 2019 om 10:06
Waar beoordeel je dit op?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:07
Dat hij beter moet wil ik eigenlijk zeggen dat hij de aanvallende leider zou moeten zijn...maar dat kan hij niet zijn.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
maandag 25 maart 2019 om 10:08
Lijkt mij ook lastig als je 2 minuten kan invallen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:10
Moet je ervoor zorgen dat je meer speeltijd krijgt als speler....🤷🏾‍♂️
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:38
Domheid puur.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
dinsdag 26 maart 2019 om 09:39
Dus je geeft toe dat je bevooroordeeld bent. Fijn. Grote stap van je
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:04
Nee ik geef toe dat ik beoordeel op basis van prestaties. Dus niet bevooroordeeld. Als jij nou goed gaat lezen, kan jij ook grote stappen in het leven maken.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
dinsdag 26 maart 2019 om 11:09
Blijkbaar moet jij dat nog leren. Als de ajax bestuurders hetzelfde niveau hebben als de supporters snap ik waar het misgaat
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:29
Misgaat? Op 3 fronten meespelen bedoel je? 😆

Je bent een Ajax hater...aahh wat schattig
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
dinsdag 26 maart 2019 om 12:19
Lees nogmaals even terug en zeg dan wie de hater is. Ik kom je eerst nog tegemoet maar jij zit nu vol in de Sylvana modus met aanstellen
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:22
Jij komt aanvallend reageren als ik zeg dat een speler maar ervoor moet zorgen dat die meer speelminuten krijgt, maw dat die dus harder gaat werken.

En kom jij ja jij loopt de Jong te bashen en blabla. Je bent toch geen kindje?
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
dinsdag 26 maart 2019 om 13:16
Nee maar jij bent blijkbaar wel een kindje. Vraag even aan je juffrouw of meester of ze je wilt helpen met begrijpend lezen
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:51
Tuurlijk Fritzzz en de mazzel
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
dinsdag 26 maart 2019 om 15:54
Oké knul, slaap lekker straks. Hopelijk ben je morgen wat minder chagrijnig
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:41
Luuk de Jong zou niet eens reserve mogen zijn bij Oranje, er behoort een echte spits te staan die wij niet hebben...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:55
Mee eens. Maarja ik loop weer de Jong te bashen 😆
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:56
Babel en de Jong zijn veel te beperkt als speler.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:04
Babel heeft wel wat meer gif vind ik. Neemt niet weg dat die 1 van die 2 kansen gwn had moeten maken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:07
Had veel eerder gebracht moeten worden. Alleen al omdat ze hoofd hoger gemonteerd zit dan bij de meeste. Als je dan lange ballen gaat geven naar voren breng de jong dan ook eerder is goed in vorm en heeft met psv in cl wel bewezen dat die niet zo slecht is als iedereen zegt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:13
Luuk presteert alleen bij PSV nadat hij in Duitsland en Engeland mislukt is bovendien scoorde hij ook anderhalf jaar niet bij PSV dus zo goed als jij denkt dat hij is, is hij dus niet. Ook Dumfries zakt door het ijs dekt op meters afstand waardoor hij constant zijn man kwijt is.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:20
Je moet je beseffen dat wij geen ronaldo hebben in de aanval en luuk presteert nu toch goed waarom dan niet proberen maakt mij niet uit dat die gefaald is in buitenland als die maar scoort
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:22
Er zijn meer spelers die bij gebrek aan beter in Oranje staan, wij hebben een paar toppers een paar werkers en een paar die erbij bungelen .
Vind ik leuk
Dutchies +990
maandag 25 maart 2019 om 10:05
De Duitsers winnen anders ook op karakter. Tweede helft helemaal niks laten zien, en dan toch in de 90e minuut nog een aanval opzetten, met het risico van een counter van oranje. Ze namen dus geen genoegen met een gelijkspel. Wel weer echt vies op zn Duits gewonnen. Gelukkig is het wel meer mooi voetbal dan vroeger.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:53
Was een leuke pot met twee totaal verschillende spelbeelden, helaas verloren maar totaal geen schande.
Ik heb goede hoop!
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
maandag 25 maart 2019 om 09:57
Ja joh. Dit is het begin van een wederopstanding van het Nederlands voetbal. Dat gaat stapje voor stapje, niet in 1 keer.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:03
Precies, en dan twee stappen vooruit en dan hoort een stapje terug daar ook bij. Maar bij vlagen ziet het er prima uit
Vind ik leuk
Shelbourne +6187
maandag 25 maart 2019 om 09:55
Het was een mooie match tussen twee uitstekende ploegen. Duitsland heeft overall iets meer kwaliteit, we missen buiten Memphis voorin wat kwaliteit. Maar het was een prachtige wedstrijd. Die andere potjes in de kwalificatie zullen helaas niet zo intens zijn.
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 10:01
Klasse? Of is het gewoon een betere basistechniek?
De Duitsers waren beter in de passing en de aanname. Daarom voetbalden ze veel makkelijker. Bovendien was er in balbezit veel meer beweging dan bij Oranje.
Bij Nederland komt het liefst iedereen in de bal. Voorin staat niemand die eens probeert met een goede loopactie achter de laatste linie van de Duitsers te komen. Dat diepgaan moet vooral van Wijnaldum komen.
Nederland moet ook proberen om als men de bal verovert eens vooruit te kijken ipv meteen terug te spelen en van achteruit te willen opbouwen. Balwinst op het middenveld betekent vaak dat de tegenstander dusdanig staat opgesteld dat er ruimte ligt. Snel omschakelen en de ruimte benutten. Gaat geheid meer kansen opleveren. Nu lijkt het wel of elke aanval moet beginnen bij Van Dijk of De Ligt...die vervolgens Frenkieboy aan moeten spelen. Wordt een beetje doorzichtig op deze manier
Vind ik leuk
Te ligt +304
maandag 25 maart 2019 om 18:39
Heb je de 2e helft gister wel gezien? Nederland begon gewoon veel ste slap. Na een half uurtje gaf NL eindelijk even gas en die Duitsers wisten het meteen niet meer evenals de 2e helft..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:09
ROBIN VAN PERSIE !!!!!!! Shelbourne
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 09:56
Dat klopt wel idd..maar als wij voorin 2 fatsoenlijke vleugelspelers hadden zouden we qua klasse ook gewoon beter zijn
Vind ik leuk
Brammie +40
maandag 25 maart 2019 om 10:09
Bij PSV wordt een Bergwijn gezien als een supertalent (minimaal 40 miljoen anders praten we nergens over). Nu vertel jij dat we nog betere vleugspelers nodig hebben? Ben juist blij met de diepgang en werklust die de vleugspelers momenteel laten zien in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 10:20
Dat zeg ik omdat bergwijn in oranje niks laat zien en niet omdat ik bergwijn geen talent vind! We hebben in oranje voetballers nodig die er staan en dat is bij bergwijn momenteel dus gewoon niet het geval..
Vind ik leuk
Broekie +705
maandag 25 maart 2019 om 09:56
Perfect samengevat door Hugo. Jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn op de deze wedstrijd. Wat zijn toch een zuur volkje.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 10:05
Goeie conclusie, Hugo altijd al een goeie vent gevonden
Vind ik leuk
Smithsonian +45144
maandag 25 maart 2019 om 10:16
Onterecht verloren, maar ach kop op. Zo lang we maar weer eens een eindtoernooi halen.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
maandag 25 maart 2019 om 10:21
Nederland gaf te makkelijk de goals weg. Bij een 2-2 had je eigenlijk compacter moeten gaan spelen en tevreden zijn met een gelijkspel. helemaal omdat het om een kwalificatie gaat.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 10:21]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:32
Aan de ene kant ben ik het volledig met je eens, sleep dat gelijkspel gewoon binnen. Maar aan de andere kant kan ik het opportinisme van het Nederlands elftal ook wel weer voorstellen, want in de tweede helft kreeg ik zelf ook het gevoel dat er meer te halen viel nadat ze, met nog een half uur te spelen, op 2-2 kwamen. Op dat moment had je de Duitsers enigszins met de rug tegen de muur, en had je met een beetje geluk kunnen doordrukken en de winst kunnen binnenhalen.

Maar ja, Duitsers hè...
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 10:33
. . en dat allemaal voor een paar centen ??
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:57
Goede bijdrage! Wat wil je eigenlijk zeggen?
Vind ik leuk
John M. +5134
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Als Babel in de eerste helft één van zijn kansen benut had zou de wedstrijd heel anders verlopen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Het was het een wedstrijd op hoog niveau . Ik heb genoten hoe Nederland in de tweede helft terug kwam in de wedstrijd . Verloren maar dat lag niet aan de kwaliteit en inzet.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Nederland en Duitsland zijn van topniveau. Het geluk lag deze keer bij Duitsland. Het was een mooie pot voetbal.
Vind ik leuk
De kogel +46
maandag 25 maart 2019 om 15:03
Duitsland was hogeschoolvoet . Oranje had geluk dat het geen 5 - 0 werd. De jong de ligt hebben toekomst voor oranje, de rest is gewoon wit Rusland niveau
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
maandag 25 maart 2019 om 17:54
Geluk dwing je af! Dat hebben de Duitsers dus goed gedaan!
Vind ik leuk
De kogel +46
maandag 25 maart 2019 om 17:59
Duitsland heeft weer een top team.binnen een hele korte tijd. Oranje moet echt vernieuwen Dit is geen toekomst team. Uitgezonderd drie spelers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws