'Avdijaj eiste dat dubieuze reisgenoten in het stadion van Willem II konden eten'

'Avdijaj eiste dat dubieuze reisgenoten in het stadion van Willem II konden eten'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 10:10ma 25-03-2019 om 10:10

Donis Avdijaj maakte zichzelf onmogelijk bij Willem II door - onder meer  - op avonden voor wedstrijden te feesten in het uitgaansleven in Frankfurt. Dat schrijft het Brabants Dagblad in een analyse van het mislukte huwelijk tussen de club en het Kosovaarse enfant terrible. 

Vorige week maakte Willem II het afscheid van Avdijaj bekend. De voormalig speler van Roda JC en Schalke 04 was al sinds eind 2018 niet meer in actie gekomen namens de Tricolores. Volgens de club had de absentie van Avdijaj te maken met fysieke problemen, maar het BD weet wel beter. 

In Gelsenkirchen en Kerkrade werkte Avdijaj zich eerder al in de nesten, schrijft het dagblad. 'Willem II nam in de zomer een ­ingecalculeerd risico toen het Schalke definitief van Avdijaj verloste. Zijn transferwaarde was in razend tempo verdampt. Maar stel dat de Tilburgse club hem op het rechte pad zou krijgen en dat hij eindelijk volwassen gedrag ging vertonen. Dan zou zijn komst geen windeieren leggen.'

Dissonant
'Voor Willem II pakte de gok verkeerd uit. Uren stak de club in de begeleiding van de speler. Maar Avdijaj trok mede door zijn kapitale transferwaarde verkeerde mensen naar zich toe', gaat het verhaal verder.

'In zijn periode bij Willem II was hij op avonden voor wedstrijden geregeld te vinden in het uitgaansleven van Frankfurt, waar veel Kosovaren samen komen. Op de wedstrijddag werd hij teruggebracht en eiste hij dat zijn soms dubieuze reisgenoten in het stadion mee konden eten.'

'Avdijaj maakte zich, hoe vriendelijk hij soms ook was, onmogelijk bij veel mensen binnen de club. Hij was een dissonant, maar had dat zelf niet eens in de gaten.'

Plaats een reactie

Roodwitblauw +1855
maandag 25 maart 2019 om 10:13
Zonde, genoeg talent. Met de verkeerde figuren om je heen kan het snel mis gaan.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:16
Waist of talent helaas weer! Hopen dat ie nu de zaakjes op orde krijgt.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12026
maandag 25 maart 2019 om 11:31
Waarom zou je dat hopen?
Vind ik leuk
Tim +5043
maandag 25 maart 2019 om 11:44
Doe maar niet meer Engels praten, dit is gewoon pijnlijk man.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12026
maandag 25 maart 2019 om 11:55
Een taille van talent, klinkt wel kinky toch?
Vind ik leuk
Sjaakhaak +3130
maandag 25 maart 2019 om 10:39
Waarschijnlijk geen vrienden die een kantoorbaan hebben van 9 tot 5 :)
Vind ik leuk
LIO7 +1873
maandag 25 maart 2019 om 10:14
Wat een sukkel
Vind ik leuk
Smithsonian +45139
maandag 25 maart 2019 om 10:14
Zonde, want talent heeft hij wel.
Vind ik leuk
wil +1371
maandag 25 maart 2019 om 10:16
Mentaliteit van 0,0
Vind ik leuk
Bep Slatter +12026
maandag 25 maart 2019 om 11:58
Dat had hij moeten drinken op zijn stapavondjes, de prutser.
Vind ik leuk
Mario 1 +2834
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Weg met die kerel , talent of niet .
Zowel voor de club als mede de spelers is het een zegen als hij weg is !!!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:16
Als hij straks 40 is slaat hij zichzelf voor z’n kop.

Of niet. Dat kan ook.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 10:16]
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
maandag 25 maart 2019 om 10:31
Welnee. Er komt weer een club voor hem op Cyprus of in Rusland, waar hij nog meer gaat verdienen dan bij Willem II, let maar op.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:20
Jammer helaas, en door..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:21
Dubieuze reisgenoten, wat zijn dat dan? Mensen die stiekem reizen? Mensen die op een vreemde manier van hun reis genieten? Vragen, vragen vragen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:59
Waarschijnlijk maten zonder treinkaartje..
Vind ik leuk
Rodapaus +6203
maandag 25 maart 2019 om 11:36
Mensen die zeggen dat ze naar Tilburg reizen maar eigenlijk naar Frankfurt gaan?
Vind ik leuk
Rodajc +19295
maandag 25 maart 2019 om 10:23
Als hij weer naar ons komt kunnen zijn vriendjes per goal van Avdijaj één frietje zuurvlees krijgen. Voorwaarde is dan wel dat hij niet verder dan Köln op stap gaat voor wedstrijddagen en dat hij zich niet lam zuipt. Deal?
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 10:45
Frietje zuurvlees, op stap in Keulen, niet lam (wel goed aangeschoten). Ik zeg: deal.
Vind ik leuk
Rodajc +19295
maandag 25 maart 2019 om 11:24
De grens ligt bij een kater die niet met een paracetamol kan worden opgelost.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Perfect.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:39
Redelijk.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1025
maandag 25 maart 2019 om 10:25
Wat zonde...
Beschik je over een beroep waar vele mensen jaloers op zijn en dan ga je er zo mee om, waardoor je straks nog wel eens in de problemen kan komen.
Hij zou slimmer moeten weten om zijn carrière niet te verknallen als hij dat nog niet gedaan heeft...
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 10:34
Het zijn niet de dubieuze vrienden die dit teweeg brengen, het is eerder andersom: Avdijaj is zelf dubieus bezig naar Willem II en zijn ploeggenoten. Je hoeft heus niet altijd 100 procent een heilig boontje te zijn, maar hij gedraagt zich in alles en al heel lang alsof er zelfs geen 1 procent mentaliteit van hem mag worden geëist. Willem II maakt ten lange leste een betere beslissing dan hiervoor met betrekking tot Avdijaj. Het is toch wat?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6374
maandag 25 maart 2019 om 10:55
En je kan je klok er op gelijk zetten, er zal zonder meer wel weer een club komen die denkt dat ze hem wel kunnen "maken"
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 11:03
FC Den Bosch? Dachten ze immers met Darri ook.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6374
maandag 25 maart 2019 om 11:18
Of een of andere ploeg waar ze een maatschappelijk werker als trainer hebben.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 11:21
Ah, Anderlecht dus. Of straks Cambuur.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6374
maandag 25 maart 2019 om 11:28
Ja, of die gast van Roda als die ooit trainer wordt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:28
Wat is er toch mis met Darri? Pusic is enorm positief over Darri.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 11:08
Echt de schuld van mathijsen. Die had dit moeten voorzien. Iedere speler die hij haalt mislukt. Willem II is los zand...

Zo, maarten de lange, het staat er al. Hoef je jezelf nu een keertje niet voor schut te zetten
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:15
Je was me voor👍🏻👍🏻👍🏻
Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 11:25
😜
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:58
Ben het volledig met je eens. Maar ook scouting, trainer en eindverantwoordelijke mathijsen moet hier op afgerekend worden. Slecht je huiswerk gedaan met 230 jaar voetbal ervaring weet je toch dat dit geen huwelijk wordt. Echt slecht. #mathijsenout
Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 19:00
Hahaha, t duurde ff maar daar is hij dan.. helaas niet goed gelezen dus zet zijn eigen wèèr voor lul
Vind ik leuk
voyager73 +23
dinsdag 26 maart 2019 om 00:37
@Maarten de Lange.....Jij bent een insider?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:15
Het probleem Avdijaj heeft zichzelf opgelost,met een speler als Vrousai in huis zijn we er veel beter op geworden.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:16]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:26
Wat zijn dubieuze reisgenoten?
Waarom krijgt een chauffeur die vanuit Frankfurt komt niet wat te eten??
Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 14:06
Op de wedstrijddag kom je toch niet vanuit frankfurt naar tilburg?? En als je hem dan eten zou geven zou je het nog goedkeuren ook! Los daarvan, waarom zouden vrienden niet hoeven te betalen?? En ik hoef toch niet uit te leggen wat dubieus is hoop ik?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:09
De Jong komt van verder als hij naar Doetichem komt!
En dan krijgt zijn chauffeur toch ook gewoon een broodje?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 14:14
Is de jong dan ook op stap geweest??? Lees het artikel gewoon eens kerel.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:20


Waarom zou je de chauffeur die zo vriendelijk is een speler te rijden, geen hapje laten mee eten?
Hij had ook de dag er voor zelf kunnen rijden en in een hotel kunnen slapen, dat geeft meer kosten.
2 Wat was er dubieus? Had de chauffeur een tattoo? Een lichtgetint uiterlijk? Kwam hij uit Kosovo?

Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 14:24
Zucht...... de 2e helft van afgelopen vrijdag is wel verdomd hard aangekomen he? Je praat alleen maar wartaal...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:31
Willem ll heeft een heel elftal buitenlanders gehaald waaronder een stel Grieken en een aantal Duitsers.
En dan klagen dat ze uit Duitsland komen.....

Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 14:35
Komen die grieken op de wedstrijddag dan uit griekenland? Komt tapia op de wedstrijddag uit peru? Of denk je dat ze heeeeeel misschien toch in de buurt van tilburg wonen? Advidjaj had NIKS te zoeken op een avond voor een wedstrijd in een stad op 400 kn afstand. En al helemaal niet in het nachtleven.
Denk toch eens na voordat je wat zegt. Begint aardig op niveau van maarten de lange te lijken
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:50
Het is geen 400 km maar 300km. Dat is 2,5 uur rijden. Vervolgens is hij zelf zo professioneel om een chauffeur te laten rijden.
Onze trainer rijdt dagelijks zonder chauffeur de dubbele afstand en dan staat en een ontbijtje voor hem klaar, net als voor de spelers.
Zo niet bij Willem ll
" Buitenlanders" krijgen in Tilburg niks te eten. Die vinden ze dubieus.

Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 14:57
Zoek ff op kereltje. Tilburg-frankfurt is met de auto 397 km. In rechte lijn misschien 300 maar dat kan niet met de auto he? Je moet jou echt alles uitleggen.
En verder is het NIET profesioneel om op de wedstrijddag 400 kilometer in de auto te zitten. Verder is het ook NIET professioneel om een avond van te voren op stap te gaan.

Eigenlijk ongelooflijk dat ik met iemand die zulke ongelooflijk domme antwoorden geeft nog in discussie ga ook.

Samenvattend moeten we dus blij zijn dat advidjaj na een avond stappen niet dronken achter het stuur ging zitten maar door iemand 400 km werd gebracht zodat hij zijn roes in de auto kon uitslapen. Wad hij natuurlijk net op tijd fit om profvoetbal te spelen. Idd zeer verantwoordelijk van onze donis en je hebt gelijk dat het belachelijk is dat Willem II daar moeilijk over doet.....

Nog diepere zucht.........
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:16
Er staat nergens dat hij dronken was, ook niet dat hij zijn roes moest uitslapen. Waarschijnlijk drinkt hij niet eens.

Het is drie uur rijden. Idd beter om dan zelf niet te rijden maar met een chauffeur.
Bij een gastvrije club, eigenlijk bij elke club bedank je dan die chauffeur en bied je wat te eten aan.

Hij is ontslagen omdat het uiterlijk van de chauffeur Willem ll niet aan stond.
Dát staat er en dát is de kop van dit artikel.

[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:16]
Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 15:22
ZUCHT 🤣🤣🤣🤣😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:42
Zegt iemand wiens club geleid wordt door Georgische roebels.Bij ons is tenminste alles van ons zelf.Onze club is niet te koop.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Avdijaj is een goede voetballer. Als hij niet presteert, dan verleng je zijn contract niet. Zo gaat dat overal.
Iemand ontslaan omdat zijn vrienden, die hem nota bene vriendelijk komen brengen, je niet aanstaan, dat vind ik dubieus.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5991
maandag 25 maart 2019 om 15:22
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:02
Volgens mij is het stadion niet eens van Willem ll maar van de gemeente.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1496
maandag 25 maart 2019 om 20:51
Ga nou niet in op die Bossche knook. Die is al ff teleurgesteld dat de magie met regionaal talent voorbij is. Moeten ze weer 30 jaar aanmodderen in de debielendivisie. Dat doet ff pijn. En dat moet hij even ventileren.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:53]
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Jammer van het talent, zo zie je dat je echt veel meer nodig hebt om te slagen dan alleen talent.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:00
Zo VP ook gearriveerd met je eieren na Pasen? Dit stond vorige week donderdag al in het BD en was al sinds januari bekend via Tilbo.com. Jullie lijken net Willem II News, alleen die zijn zodanig actueel, dat ze dezelfde dag een bericht van een ander overtypen. Of je komt met echt nieuws (primeur) of helemaal met niks. Dat laatste is wel het niveau hier, want een bericht nagenoeg één op één kan trouwens iedere 4-jarige.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:55
Mooiste beroep van de hele wereld en het zo verneuken. Wat een grote ezel
Vind ik leuk