Duidelijkheid op komst in Heerenveen: We gaan met elkaar in gesprek

Duidelijkheid op komst in Heerenveen: "We gaan met elkaar in gesprek"

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 11:55ma 25-03-2019 om 11:55

Yuki Kobayashi staat voor een beslissende week. De 26-jarige middenvelder van sc Heerenveen weet voor 1 april of zijn aflopende contract wordt verlengd bij de nummer tien van de Eredivisie.

"Mijn relatie met de club is goed", zei Kobayashi tegen Voetbal International voordat hij vertrok naar Japan om in actie te komen met de nationale ploeg. "We gaan met elkaar in gesprek om te kijken wat iedereen wil en wat er mogelijk is."

De Japanner heeft een aflopend contract in Friesland. De club beschikt over een optie om het contract van Kobayashi te verlengen met twee jaar. Of dit gaat gebeuren, is nog maar de vraag. De middenvelder kost de club namelijk veel geld omdat hij een speler van buiten de EU is. 

Kobayashi speelde tot dusver 22 wedstrijden in de Eredivisie dit seizoen. Deze week moet blijken of hij langer onderdeel blijft van de selectie van trainer Jan Olde Riekerink. Kobayashi speelde afgelopen vrijdag voor het eerst in twee jaar een interland. Hij viel in tegen Colombia, dat met 0-1 te sterk was voor Japan. 

Lees ook: Transfervrij vertrek bij Heerenveen hangt in de lucht: "Ik heb nog niets gehoord"

Poll

Moet Heerenveen Kobayashi behouden?

(440 stemmen)

Plaats een reactie

El Cazador +9344
maandag 25 maart 2019 om 12:02
Heerenveen zou voor de eigen jeugd moeten kiezen. Flap (Vlap) is daar een mooi voorbeeld van!!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:57]
Vind ik leuk
GGbrammyGG +271
maandag 25 maart 2019 om 12:04
Eens!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:05
Er is geen club op de wereld die ff een heel basiselftal met jeugdspelers kan vol stampen. Vlap is een fantastisch talent, maar je kunt ze niet zomaar uit de hoge hoed trekken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:08
Dat kan geen club. Je zou het kunnen proberen, maar dan moet je een paar jaar niks verwachten op sportief gebied
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 12:16
En natuurlijk een goochelcursus volgen ;—/))
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:53
Dat kan altijd van pas komen 😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:18
Zoals Ajax het doet zo werkt het gewoon het beste blijkt wel .
Eigen jeugd aanvullen met goede gerichte aankopen .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:20
En zolang er geen mensen met ervaring in het bestuur zitten bij Heerenveen stevenen ze af op een faillissement, Heerveen heeft schulden die met een half miljoen per maand oplopen.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 12:51
Lul niet zo dom.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:02
Wat klopt er niet volgens jou? Dat van het half miljoen per maand tekort staat gewoon in de notulen van de club net zo als de schuldenlast en dat Heerenveen geld moet lenen om de lonen te betalen...

Dat een buitenstander meer weet dan een Heerenveen supporter zegt feitelijk al voldoende.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 16:04
Jij weet helemaal niks, je hebt t alleen uit de media. Feiten ken je niet dus lul niet zo dom buitenstaander.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 12:50
Vlap.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:05
Te hoog salaris voor zijn bijdrage aan het elftal.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:07
Jammer dat ze zo ver af zijn gezakt. Ik kan me nog herinneren dat het een opkomende club was die keihard aan het groeien was. Er zijn toppers geweest die daar gespeeld hebben zoals van Nistelrooy en Huntelaar.. Ik hoop dat ze snel weer de stap omhoog kunnen maken
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 12:07
Speelt zeker leuke wedstrijden zo nu en dan. Maar als hij echt zoveel geld kost lekker laten gaan en kijken wat je bij je eigen jeugd kan vandaan halen. En anders iets kopen/huren wat goedkoper is dan deze man.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:08]
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
maandag 25 maart 2019 om 12:19
Aan de andere kant kun je ook niks meer voor hem vangen als je zijn contract niet verlengt. Is een lastige afweging die ze moeten maken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:23
Waarom niet verlengen, en dan alsnog verkopen? Zodat ze er nog wat aan over houden? Of zeg ik nu iets geks?
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 12:24
Omdat er misschien geen belangstelling voor hem is. Ook gaat er niemand betalen voor een speler die ze daarvoor gratis konden oppikken.
Vind ik leuk
mason +2417
maandag 25 maart 2019 om 15:41
Klopt de belangstelling was de laatste 2 jaar minimaal. Anders was hij al lang verkocht geweest.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:08
Het is voor Heerenveen een aanwinst op het middenveld! Een contractaanbieding lijkt mij wel voor de hand, anderzijds het kost ook Heerenveen een duitje in het zakje. Misschien met een sponsor zou het wel kunnen lukken. We zullen zien waar het schip strand!
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 12:52
Ga weg man. Een aanwinst op t middenveld? Wat heeft ie laten zien dan?
Vind ik leuk
Brammie +40
maandag 25 maart 2019 om 12:09
Een loon van minimaal 422.000 voor zo'n beperkte voetballer vind ik vrij veel. Dit geld kun je idd beter investeren in contracten van je eigen talenten.
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 12:21
Dit is voor de club als voor de speler een behoorlijk dilemma. Hij speelde maar 22 wedstrijden tegen een inderdaad vorstelijk salaris. In toenemende waarde laat hij zien wat hij kan, anderzijds willen jongeren ook hun kans. Een goede afweging tussen wat er in de jeugd nu al goed genoeg zou kunnen zijn (in juni) en de omslagkosten volgend jaar voor wat betreft Kobayashi’s salaris. De inschatting met welke winst hij daarna verkocht zou kunnen worden zou inzicht kunnen geven, maar wat kan je daar nu over zeggen?
Vind ik leuk
HanV +5714
maandag 25 maart 2019 om 13:37
22 wedstrijden dit seizoen in de competitie is toch behoorlijk wat.
Er zijn er maar 6 die bij Heerenveen meer gespeeld hebben.
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 14:25
Ja, ik zeg ook nergens dat je dit als te weinig moet zien, het is best in te schatten wat hij nu echt waard kan zijn. Het gaat nu om verkoopwaarde, want je moet voor april de keuze maken: houden of verkopen. Pas dan weet je of je daar een jaar, twee jaren of later voor kunt krijgen en of hij dan dat salris nu waard is. Kijk ook even naar zijn leeftijd, die gaat ook meespelen natuurlijk.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 12:50
Mooi laten gaan, voegt niks toe.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:59
Echt compleet nutteloos, Jordy Bruijn kan hem makkelijk opvangen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12990
maandag 25 maart 2019 om 13:10
Geweldig ventje maar niet goed genoeg voor die 4 ton...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws