De Ligt komt met transferupdate: 'Ga deze week praten over mijn toekomst'

De Ligt komt met transferupdate: 'Ga deze week praten over mijn toekomst'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 12:13ma 25-03-2019 om 12:13

Matthijs de Ligt lijkt snel duidelijkheid te kunnen geven over zijn toekomst. De negentienjarige verdediger van Ajax en het Nederlands elftal wordt nadrukkelijk in verband gebracht met FC Barcelona, maar zegt zelf de knoop nog te moeten doorhakken.

De Ligt werd zondag na afloop van Oranje – Duitsland (2-3) naar de interesse van de Catalanen gevraagd. "Ik ga volgende week praten over mijn toekomst. Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt", aldus de aanvoerder van de Amsterdammers in gesprek met Cadena COPE.

De Spaanse radiozender maakt de vergelijking met Eder Militão, die onlangs door Real Madrid werd gepresenteerd. De Braziliaanse verdediger komt komende zomer voor vijftig miljoen euro over van FC Porto, maar de deal werd al in een vroeg stadium aangekondigd. "Waarom zou je mij met Militão vergelijken?", is het enige dat De Ligt kwijt wil.

Spaanse media lijken er niet aan te twijfelen dat De Ligt de overstap maakt naar Camp Nou. Ajax zou hopen dat Jean-Clair Todibo als ruilmiddel kan dienen.

Poll

Is Barça de beste club voor De Ligt?

(11900 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 12:19
Onze topper! Waar je ook gaat, eerst even 85M tot 90M aftikken
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:24
Frenkie is te goedkoop verkocht en Matthijs zal eerder 100 kosten dan 85 en toch denk ik dat hij beter past bij Bayern of City dan bij Barcelona.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 12:28
Te goedkoop verkocht.. 86 miljoen. Ga jij daar even 120 miljoen voor krijgen voor een speler eerste jaar basis in Ajax 1. Zo makkelijk altijd
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:31
Heeft met die gekleurde bril te maken denk ik ;)
Vind ik leuk
pico323 +7789
maandag 25 maart 2019 om 12:39
jaloers jongen???
Vind ik leuk
frhoi +2226
maandag 25 maart 2019 om 12:46
als je zijn reactie niet begrijpt moet je denk ik even een bril zonder kleur kopen ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:47
Basisspeler zijn is geen maatstaf voor kwaliteit die een jonge speler. Mbappe speelde niet eens een vol seizoen en kostte 180 miljoen, en dan nog Spaanse clubs betalen 100 miljoen voor 17 jarige talenten.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 12:49
Welke 17 jarige is 100 miljoen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:04
Real betaalde 102 miljoen voor een nieuwe Braziliaanse middenvelder van 17, ben zijn even kwijt was iets met een M
Vind ik leuk
Vowtar +7032
maandag 25 maart 2019 om 13:13
Real heeft 2 jonge, talentvolle Brazilianen gehaald voor een flinke zak geld. Vinicius (zit er nu al) en Rodrygo (komt komende zomer), beiden voor 45 miljoen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:15
Ben de naam vergeten maar zal straks even zoeken.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 13:25
Dat is dus gewoon onzin. De bedragen zijn groot tegenwoordig maar dan zijn er altijd weer types als jij
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:27]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:29
Wat is onzin.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 13:31
100 miljoen voor een 17 jarige. Volg gewoon de tekst van ons
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:05
Die speelde gewoon 60 wedstrijden voor Monaco , dat is gewoon een vol seizoen .
Verder is mBappe een aanvaller , en daar word altijd meer voor betaald als voor een verdediger .
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Iemand die Kante, Modric (2x), Thiago, Mueller uit de wedstrijd speelt is meer dan 100 miljoen waard
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 15:04
86 miljoen was op het moment van verkoop een groot bedrag voor Frenkie
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 13:31
Deze opmerking van jou is te goedkoop.

Niemand anders in nederland haalt zulke bedragen binnen, denk jij het soms beter te kunnen ?

#OvermarsHeld
Vind ik leuk
Guust +6739
maandag 25 maart 2019 om 15:33
Denk juist dat hij goed naast Ramos past.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Binnen een week? Kan je je niet beter richten op dit seizoen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Het lijkt mij ook geen goed plan, je moet alles richten op de wedstrijd tegen PSV om het verschil weer terug te brengen tot 2 punten.
Het leidt af, dat is gewoon niet uit te schakelen in je hoofd.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:15
Het kan ook zijn dat de knoop doorhakken deze week , rust in zijn hoofd geeft .
Vind ik leuk
Ehv-er +1570
maandag 25 maart 2019 om 12:34
Rotterdamse Ajacied 🤣🤣🤣onze topper 🤣🤣🤣🤣 je woont in Rotterdam dus een echte Ajacied ben je niet! Kuddedier of meeloper past beter bij jou
Vind ik leuk
klaasre1974 +1163
maandag 25 maart 2019 om 12:35
Slimme rotterdammer...
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 25 maart 2019 om 13:15
Super slimme Rotterdammer.....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:21]
Vind ik leuk
G.Kopf +5687
maandag 25 maart 2019 om 12:36
Nou kuddedier iig niet, als je IPV 1 van de Rotterdamse clubs juist de club uit de hoofdstad support.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2655
maandag 25 maart 2019 om 12:37
En alleen Eindhovenaren mogen echt voor PSV zijn?
Kan je een ring van je stadionnetje afhalen, boertje.
Vind ik leuk
frhoi +2226
maandag 25 maart 2019 om 12:47
Spartaan*
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:58
Oké aparte manier van denken heb jij. Dus jouw medesupports van je club die in de buurt van Amsterdam wonen of zelf in Amsterdam, draai je de hoofd naar om?
Vind ik leuk
Ehv-er +1570
maandag 25 maart 2019 om 16:43
Ik respecteer iedere PSV-er maar ook Ajacieden uit Amsterdam kan ik gewoon mee praten! Maar Eindhovenaren of Rotterdammers die voor Ajax zijn 🥴 ik praat er wel mee maar ik weet het niet 😔
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Grapjas aan?
Vind ik leuk
Brammie +40
maandag 25 maart 2019 om 12:19
Waarom gaat hij praten over zijn toekomst terwijl er voor Ajax zo'n beetje de belangrijkste wedstrijd van het seizoen op de planning staat? Kan dat niet nog even wachten??
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 12:29
Boeiend. Als hij maar presteert
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:40
Jaa hij was geweldig tegen duitsland...
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Waren er wel meer niet top dacht je ook niet.. ben benieuwd naar welke clubs ze allemaal van plan zijn te vertrekken
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:48
Het ging over de ligt, en jouw stelling dat hij presteert. Je mag best zeggen dat hij gewoon erg matig was hoor. Hij speelde echt als een jonge speler, wat ook logisch is
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 14:58
Komende zondag ging het over. Daarop zeg ik maakt niet uit als hij maar presteert.

Daarna kwam jij nog langs met je logica dat zn mindere prestatie tegen Duitsland kwam doordat hij met een transfer bezig was. Waarop ik reageerde met dat er dan wel erg veel in het Nederlands elftal blijkbaar bezig zijn met een transfer
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:12
Ooooh sorry verkeerd begrepen. Zn slechte prestatie heeft niets te maken met transfer gedoe, de duitsers deden het gewoon slim. Overigens vond ik van dijk en de jong de errste helft ook matig
Vind ik leuk
Romo +1605
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Wat n drama! heh
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Eens, ik vind dit ook een rare gewaarwording. Vraag me af of het waar is. Hij geeft denk ik niet eerst een stand van zaken tegenover een onbekend buitenlands radiostation dan tegenover Ajax. Ajax moet daar ook een stokje voor steken.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 12:33
Maakt het nou uit als hij weggaat kan je het beter nu al weten. Net of hij er daarna met de pet naar gaat gooien. De duidelijkheid zal hem waarschijnlijk alleen maar beter laten spelen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:55]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:34
Dan is hij met randzaken bezig. Je ziet hoe slecht De Jobg speelde nadat hij getekend had voor Barca. Moet hij daar weer interviews geven. Dat is niet optimaal.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 12:38
Net of onduidelijkheid over waar hij volgend jaar speelt zo lekker bevrijdend werkt. Of het nu in Amsterdam is of er buiten, duidelijkheid is in alle gevallen het beste
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:40
Na het seizoen is gewoon het beste... Als club moet je dat gewoon aan speler en clubs laten weten.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 12:41
Dan mist hij een deel van de voorbereiding als hij wel vertrekt en weet Overmars ook niet waar hij aan toe is
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 12:20
Dat is nu al 100 keer gevraagd wat de beste club voor hem is..het feit is dat hij weggaat en dat is zonde..waar hij heengaat dat zien we vanzelf wel
Vind ik leuk
zwollie +9870
maandag 25 maart 2019 om 12:20
Matthijs eerst je gedachten bij Ajax nu. Die transfer komt wel.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:21
De keuze was al gemaakt, de Brabantse Spanjaard stratumseind wist 2 weken geleden met de scoop te komen dat De Ligt naar Bayern München gaat, hij had het uit betrouwbare bron!

De Ligt had namelijk een akkoord bereikt met Uli Hoeness!

Oftewel die ouwe wilde even interessant doen en net doen of ie contacten in de voetballerij heeft!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 12:22
Over de toekomst praten in de aanloop naar komende zondag. Lekker bezig. Not. Verkeerde prioriteiten.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:22
Die zit volgend weekend met zijn hoofd dus ergens anders.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 12:22
Nou ga maar gewoon dan zijn we van al die artikelen af ;) Nee even serieus deze jongen moet gewoon naar Barca voor 60/70 miljoen. Zou toch prachtig zijn voor ons land!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:22
Lekker jaartje bij Ajax blijven
Er is nog zat te leren voor hem👌
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 25 maart 2019 om 12:25
Na zondagmiddag komt het grote Matthijs de Ligt nieuws eruit, hij gaat voor vijf jaar naar Barca!!!!!
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 12:26
De Ligt wil en gaat!. Naar Barca. Even de centjes regelen en klaar. Dat gezanik over hoeveel hij waard is... Maakt niet uit, dat regelt onze Marc wel. Focus op Zondag!
Vind ik leuk
Werner1913 +11104
maandag 25 maart 2019 om 12:29
Lijkt me prima om daar deze week uitvoerig over te babbelen. Contract ondertekenen op zondagmiddag in Barcelona. ;-)
Vind ik leuk
3-0achter +1529
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Van de week komt er witte rook en gaat de Ligt naar Barcelona.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:35
Goed gewoon even een kort antwoord geven aan die Spaanse pers want die liegen alles aan elkaar, ik denk dat hij helemaal niet bezig daarmee maar Raiola en Ajax wel.

Als Ajax vandaag een akkoord krijgen met Barca, zal Raiola gaan praten met hun en dan komt De Ligt pas aanbod.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2655
maandag 25 maart 2019 om 12:35
Ah, net als Frenkie. Vlak voor cruciale wedstrijd. Top. Bedankt.
Even de toto aanpassen.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 12:45
De ligt en de jong klunnen het niveau van Barça helemaal niet aan, dat is gisteren wel heel pijnlijk duidelijk geworden
Vind ik leuk
karnisse +605
maandag 25 maart 2019 om 12:53
Een wedstrijd joh. Maak je niet zo druk joh tokie
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:54]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:48
de beste club is die het meest betaald goed voor Ajax en de ligt!
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 25 maart 2019 om 12:52
als je na je transferperikelen maar niet zo in elkaar zakt als Frenkie nu laat zien
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:54
OPROEP AAN drh. M. de LIGT

Jongen, ik hoop zo van harte dat je wijs genoeg bent om langer bij Ajax te blijven want ja, gisteren werden jouw tekortkomingen wel pijnlijk onderstreept en bij Barca ligt het tempo 3 keer zo hoog. Daarom heeft Coutinho het niet gered. Wees verstandig jongen en blijf nog even bij Ajax.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Focus op zondag!!!
Vind ik leuk
Gerro +9576
maandag 25 maart 2019 om 13:00
Barca wil de prijs drukken door Tobido te verhuren aan Ajax, ik mag hopen dat Marc daar niet instinkt dan ben je namelijk aan het opleiden zonder winst als resultaat. Dus alleen kopen lijkt me optie en anders dan rotten ze maar op.
Vind ik leuk
Smithsonian +45139
maandag 25 maart 2019 om 13:08
Naar barca dus.
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 13:10
Mooi, fijne timing, deze week. Ha ha, ligt het komende maandag aan Barca, Juve of München dat de Ligt het liet liggen tegen PSV. aldus Sjaak.

Gefeliciteerd Ajax met de transfer, ik had hem binnengehouden en een contract voor 6 jaar geregeld.

Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 13:21
Mss moet te licht eens goed nadenken over een tussenstap na zijn dramatisch optreden van gisteren
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:23
Misschien gaat hij wel maar Liverpool
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:32
Zou je maar focussen op psv ipv je toekomst dat kan je in juni ook
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 15:16
. . praten over de toekomst, of voetballen in het heden ??
Vind ik leuk
ajaxdev +681
maandag 25 maart 2019 om 17:04
Nee gewoon nog jaar bij ajax blijven
Vind ik leuk
Wesley Ewa +417
maandag 25 maart 2019 om 17:05
Wat deze week over praten ga lekker op de eredivisie focussen . Al onze spelers zijn al gone met hun gedachten zelf onze eigen jeugd wat the hell is dit . Waar krijgen ze betaald voor ga gvd keer voetballen inplaats in je ..... barca pyjama te slapen eeerst facking frenkie en nu de ligtt pffff
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 25 maart 2019 om 17:45
Ga eerst maar eens nadenken hoe je beter gaat voetballen. Tegen Duitsland was je, ondanks je doelpunt, een drama.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws