Brood onthult op eerste werkdag afspraak met NAC: 'Moeten ze niet willen'

Brood onthult op eerste werkdag afspraak met NAC: 'Moeten ze niet willen'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 15:27ma 25-03-2019 om 15:27

Ruud Brood wil nog geen uitspraken doen over komend seizoen. De kersvers trainer van NAC Breda stond maandag voor de eerste keer op het trainingsveld. 

Brood, opvolger van Mitchell van der Gaag, signeerde afgelopen week een contract tot het einde van het seizoen bij de hekkensluiter van de Eredivisie. Dat deed hij bewust. "Mijn focus ligt op de korte termijn, daar wil ik invloed op hebben", zegt de voormalig assistent-trainer van PSV in gesprek met BN DeStem

"Straks komen er met een technisch manager en algemeen directeur nieuwe mensen bij. Dan hebben we evaluatiegesprekken en zien we verder. Die afspraak is er. Het is niet gezegd dat ik volgend seizoen trainer van NAC ben. De club moet dat ook niet willen. Eerst dit seizoen."

Assistenten
De technische staf van Brood is in de afgelopen week compleet op de schop gegaan: Rob Penders en Maurice Verberne vertrokken, Willem Weijs en Regillio Vrede kwamen voor de twee in de plaats. "Willem komt van de O19, daar zit een gedachte achter. In zijn gedrevenheid en ambitie is hij natuurlijk wel een mannetje, maar ik denk zeker dat hij iets kan toevoegen", legt Brood uit.

"Regillio kan verbinden, heeft empathisch vermogen. Hij is bijna twee meter groot, een soort bodyguard. Als er lastige supporters zijn, kan je hem altijd naar voren schuiven", besluit hij met een knipoog.

Met nog acht wedstrijden te gaan in de Eredivisie heeft NAC een achterstand van acht punten op FC Emmen. De Parel van het Zuiden speelt zondag in eigen huis tegen VVV-Venlo. 

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Gaat het Brood lukken om NAC in de Eredivisie te houden?

(2367 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 15:32
Ik kan me niet voorstellen dat hij er veel brood in ziet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:33
.....bedankt, je maait iedereen het gras voor zijn voeten weg met deze opmerking, was dat nou zo broodnodig om te doen???
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:36
wat ik wel weet is dat nac de punten broodnodig heeft
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 16:12
Haha goeie woordgrap op een goeie woordgrap
Vind ik leuk
Blindsy +20422
maandag 25 maart 2019 om 18:50
Alsof ze haar brood verdient met grappen maken... ;-)
Vind ik leuk
Il Gordo +21085
maandag 25 maart 2019 om 16:26
Ach, Ruud bakt ieder geval geen zoete broodjes met deze uitspraken.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 25 maart 2019 om 18:20
Zijn er nog wat kruimels over voor andere lolbroeken?
Broodbelegt persconferentie lijkt me wel leuk
Vind ik leuk
Blindsy +20422
maandag 25 maart 2019 om 18:59
Tis maar goed dat hij tot het eind van het seizoen heeft getekend. Als ze degraderen, krijgt Ruud het natuurlijk op zijn brood.
Dan zal er her en der flink het brood uit de mond gespaard moeten worden, om de begroting rond te krijgen.
Maar wellicht laten Ruud en de mannen zich niet het kaas van het brood eten, in de nacompetitie.
Mochten ze toch het vege lijf redden? Mag Ruud zeker blijven, en zullen de seizoenskaarten weer als warme broodjes over de toonbank vliegen.
Het is alleen jammer dat een Vreede de bij de achterban goed liggende assistent Penders, het brood uit de mond heeft genomen.
Ruud zal zich in de pers zeer positief uiten over NAC en de spelersgroep, want wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Maar er moet gepresteerd worden, want de supporters zijn van mening, dat zoete broodjes niet worden gebakken. Niet lullen dus maar poetsen.
Vind ik leuk
Il Gordo +21085
maandag 25 maart 2019 om 19:19
Het is te hopen voor Ruud dat het goed uit pakt. Ook bij hem moet er tenslotte brood op de plank komen.
Vind ik leuk
Blindsy +20422
maandag 25 maart 2019 om 19:29
Heh, tóch nog een vergeten! :-)
Vind ik leuk
Il Gordo +21085
maandag 25 maart 2019 om 19:50
Ik wens Ruud alle succes want NAC moet bij een degradatie echt droog brood eten. En ik zag kersvers assistent Regilio Vrede net lopen. Maar die is niet bepaald broodmager.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 25 maart 2019 om 19:58
Als je die dikke kop van Ruud ziet dan zou een water en brood dieet niet verkeerd voor hem zijn.
Vind ik leuk
Cookee +12956
woensdag 27 maart 2019 om 15:52
Zet Brood op diëet...
hoe meer die-eet
mager als een plank
breng Brood er op
dan zegt ie dank
en knapt meteen op
Zal je er op wijzen
wie verbanden legden
die zal hij prijzen
naar zijn spreuken en gezegden
Komt Hoogma voor de val
hadden we Broodnuchter al?
[Reactie gewijzigd op woensdag 27 maart 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
woensdag 27 maart 2019 om 17:30
Mag ik rond 5 December contact met je opnemen 👌
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 28 maart 2019 om 12:49
Hah.
Dan krijg je; Ik heb lang lopen denken
over nuttige tips en wenken
wat ik jou zou moeten geven...
dus gun ik je dat Grun mag overleven. :)
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 28 maart 2019 om 15:46
Ha ha, je bent een topper 👌
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 28 maart 2019 om 16:09
Kan makkelijk zeggen toch, want dit team gaat dat wel lukken, er zit bij jullie ineens weer wat schwung in, hoe is het in de stad, leeft de club weer wat meer?
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 28 maart 2019 om 16:21
Ach je weet hoe dat gaat. Als het goed gaat wil iedereen bij de club Horn en is het onze FCG en als het minder gaat spreekt men ineens van hun. De komende tijd wordt heel belangrijk. Ik denk dat de club op een kruispunt staat. De prestaties van Gudde en Fledderus worden heel belangrijk voor de toekomst van de club. Voor dit seizoen zie ik ze PO’s ook nog wel halen. Verdedigend zit het potdicht. Als we zelf scoren kan het slot erop en worden de punten over de streep getrokken. Kwaliteit op de bank nu ook dik in orde.
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 28 maart 2019 om 16:37
Haha, ja een collega van mij zei altijd als hij binnenkwam 'smaandags; ZE hebben verloren. En na winst; WE hebben gewonnen. :)

Fledderus gaat wel erg snel, vraag me af hoeveel invloed hij op aankopen had bij Heracles, hij zal toch niet in 1 week een netwerk gehad hebben? Hoeveel had Hoogma voorbereid, want die had een netwerk in Dld.

Ja, verdedigend let ik helaas nooit zo op, dat is mijn afwijking zegt dokter. Controleurs zie ik ook nooit spelen.
Maar aanvallend gaat er weer iets vanuit bij jullie, is er veel gehuurd of zitten ze een tijdje vast? Die jongen van Ajax zit een goede kop op lijkt me, maar Mahi gaat weg. Heeft Fledderus al gezegd hoe hij wil gaan spelen? Wie bewaakt de cultuur nu?
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 28 maart 2019 om 20:08
Danny had laatst de meest verstandige opmerking voor een trainer. Je moet spelen naar het materiaal dat je hebt. Kijk daar kun je iets mee. Als Fledderus dat ook snapt zijn we al op de helft.
Ik ben eerlijk gezegt blij dat Mahi weggaat. Die man is een huichelaar. Meer dan een jaar roepen dat hij niet weg wil gaan zonder dat de club iets aan hem verdient. En nog veel langer roept hij al aan een stap naar de top toe te zijn en als er geen mooie club komt dan wilde hij bijtekenen. Nou het resultaat kennen we. Die topclub kwam niet en zal ook niet gaan komen. Veel te vaak geblesseerd. Die man speelt hooguit een half seizoen. En bijtekenen? Nijland vroeg hem om de bespreking samen met zijn zaakwaarnemer te voeren. Mahi kwam niet opdagen. En dan de topclub waar hij transfervrij heen gaat? Wel dat is de wereldbefaamde club FC Zürich geworden...... Dus Mahi heeft voor mij helemaal afgedaan. Speelt ook al maanden bagger en te veel voor eigen glorie. Ik gun hem een plekke op de bank. Ik zeg laat die El Hankouri er maar lekker in staan. hele leuke speler om te zien spelen.
Die jongen van Ajax huren we nog een seizoen met optie tot koop. Prima speler en goed karakter. Goed match. El Hankouri kan alleen nog maar beter worden. publiekspeler. Onze linksback wordt ook steeds beter maar gehuurd van Koln zonder optie tot koop. Bruns ook gehuurd zonder optie tot koop.
Jij let niet op controleurs geef je aan maar ik wil je graag de tip geven eens te letten op Ludovit Reis. Slechts 18 jaar maar als controleur al een vaste plek. Dat wordt echt een grote speler en ik denk werkelijk dat die meer op gaat leveren dan onze Doan.
En je laatste punt de clubcultuur? Die bewaken de fans wel ha ha. Als het echt uit de klauwen loopt staan we voor de poort🤪
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 28 maart 2019 om 20:51
Mja, dat van Mahi valt mij dan ook tegen, moet wel tegenspreken dat hij al die jaren dat het slecht ging wel vaak verschil maakte en bleef.
Ik had hem wel bij Feijenoord willen zien.

Hankouri verbaast me dan weer dat Feijenoord die laat gaan, ze zitten niet zo dik in goede spelers, maar goed dat deden ze eerder ook met P.Houtman en dat pakte leuk uit.

Zal op Reis letten voortaan.

Waar is jullie scandinavische controleur gebleven? Kan niet op zijn naam komen, die speelde in 14/15 volgens mij nog. Was wel een goede, (google) was dat Simon Tibbling?
Dus de kans zit er in dat dit redelijk bijeen blijft, dan hoef je niet veel te doen dan.
Bij ons ging dat bewaken ook niet zo goed, maar misschien moet je ook niet heel star aan cultuur vasthouden. Maar herkenbaar moet het wel zijn en dat was bij ons niet en jullie ook niet zo.
[Reactie gewijzigd op donderdag 28 maart 2019 om 20:54]
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 1 april 2019 om 18:29
Mahi is vooral gebleven omdat er geen betere optie voorbij kwam op Fulham na maar die kwamen vlak voor sluiting van een transferperiode dus vervanger halen was niet meer mogelijk. Het grote manco van Mahi is zijn fysieke gestel. Veel en veel te vaak geblesseerd en dat zien de geïnteresseerde clubs natuurlijk ook waardoor alleen een modale club in Zwitserland overbleef.
Tsja Simon Tibbling, prachtig ventje was dat. Echt helemaal balverliefd. Ik denk dat hij nog een bal in bed had liggen. Kon er ook werkelijk alles mee. Was in het begin geweldig en speelde in een van zijn eerste wedstrijden het hele middenveld van Ajax overhoop. Nijland hoorde de kassa al rinkelen maar het liep heel anders. Hij speelde constant door voor ons en allerlei Zweedse nationale teams en het olympische team. Nam nooit rust en sloopte zichzelf daardoor. Ging hierdoor minder goed spelen en Faber misbruikte hem daarna door hem op plekken neer te zetten waar hij niet hoorde te spelen. Die jongen werd met de week ongelukkiger, liep met zijn hoofd naar beneden en is uiteindelijk voor een habbekrats vertrokken naar Brøndby. Heel jammer.
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 2 april 2019 om 17:01
Tsjoonge.. zonde man.
Ik weet dat Cambuur hem gescout had en toen Feldballe haalden maar Henk wilde meteen Tibling erbij... maar 't geld was op.
Er gaan ook best veel spelers weer teleurgesteld terug naar Scandinavie dan he?
Heerenveen haalde jarenlang elk jaar 12, en dan brak er 1 door en dan deden ze alsof zij zo veel verstand van voetbal hadden maar 11 zaten dan een jaar op een flatje in dat dorp en sommigen stopten met voetbal of gingen terug.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 2 april 2019 om 17:03]
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 2 april 2019 om 20:28
Die Tibbling geeft nog best wat gekost en onder de streep misschien nog wel een klein verlies opgeleverd. Had echt heel anders kunnen lopen. Maar wat lees ik nu van jou, een flat in Heerenveen 😂
Je schreef dit niet op 1 maar op 2 April. Geen grap dus.
Vind ik leuk
Cookee +12956
woensdag 3 april 2019 om 20:46
Haha, weet niet eens of ze een flat hebben in H"veen.
Nee, ik bedoelde die talenten uit het mooie Scandinavie die dan op een flatje in H'veen zitten.

Maar waarom was er geen belangsteling voor Tibling dan? Jij gaf ook al aan dat hij erg goed was.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 4 april 2019 om 16:47
Laatste half jaar is die jongen kapot gemaakt door Faber. Liep alleen nog maar met het hoofd naar beneden. Was het plezier helemaal kwijt. Faber heeft niet begrepen wat voor goud hij in handen had. Daar had Nijland, dominant als hij altijd is in moeten grijpen. Maar hij liet dat na en dat was het einde van Tibbeling. Ik baal daarvoor steeds van want wat die gozer met een bal kon was ongekend.
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 4 april 2019 om 18:15
Ja, dat is kloten. Je bent als supporter in een klotepositie... je hebt nauwelijks invloed maar je hele week is verpest als je club verliest.
En de trainers bij jullie waren ook ongelukkig gekozen... had niet de indruk dat die bij de cultuur pasten, al jaren niet.

Mogelijk dat het nu beter wordt.
Soms zie je ook een geweldige speler in een team die bijvoorbeeld een geweldige voorzet heeft, maar dan is er niemand die kopsterk is bijvoorbeeld... dan past het niet bijelkaar... als je de vleugels haalt maar die spits is dan niet haalbaar bijvoorbeeld... en dan zijn wij als volgers boos, maar ik denk dan ook wel eens, je moet ook geluk hebben dat iedereen wil komen en kan komen.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 4 april 2019 om 19:03
En heb je eindelijk de juiste samenstelling dan komt er weer een club met dikke buidel en kun je opnieuw beginnen. Je zou maar voetbalsupporter van een kleine club zijn 🤪
Vind ik leuk
Cookee +12956
vrijdag 5 april 2019 om 14:19
Haha, ja precies dan heb je een rot leven.
En het zure is... het is nog eigen keus ook.

Ik wacht even af wie kampioen wordt en dan kies ik daar 1 jaar voor... of nee toch maar trouw aan de kleintjes. :p
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
zondag 7 april 2019 om 10:34
De mooiste supporters vind ik die van de kleine clubs die nooit een echte prijs zullen winnen. Een Dordrecht bijvoorbeeld, of TOP Oss. Of Excelsior waar een prachtig spandoek hangt waarmee ze anderen de wind uit de zeilen halen. Few but Loyal. Dat zijn de echten.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 8 april 2019 om 20:58
Ja, is ook waar ja.
Ik zei ook wel eens tegen maten, als we dan op een woensdag bij Excelsior uit waren... herinner je dit als we ooit de CL winnen. :)
Alsof dat ooit kan gebeuren.

Ja maar ik geef 't je te doen, elke week het gezeik van top-3 supporters als jouw club weer verliest. Er zit meer karakter in een een supporter van een kleine club. En daarom is die emotie ook zo onovertroffen als het weer eens meezit dan hè?
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 8 april 2019 om 21:03
Zo is dat. Voetbalhumor wordt geboren op de tribunes van de kleine clubs.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 8 april 2019 om 21:09
En, met een broodje warme worst.
Als je pech hebt is de mosterd op... geeft niks jong. :)
Vind ik leuk
Blindsy +20422
maandag 25 maart 2019 om 21:19
Maak me gek!
Vind ik leuk
Cookee +12956
woensdag 27 maart 2019 om 15:43
Ik weet niet of Ruud er kaas van gegeten heeft hoe hij succes moet hebben.
Je stuk kan gebruikt worden zowel voor de sportpagina als de culinaire afdeling. :) Beiden zien er wel Brood in.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 15:36
Als deze man Nac in de eredivisie houd koop ik volgend jaar een seizoenskaart
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:37
en bezoek je ook iedere wedstrijd dan of ?
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 15:38
Hahaha gaan ik proberen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:43
maar 99% dat ze het niet redden, dus kleine kans ;)
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 25 maart 2019 om 15:55
Als hij NaC erin houdt dan verdiend hij een standbeeld in het centrum van Breda. Korte termijn is daar geen eer te behalen.
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 16:02
Lange termijn ook niet, tenzij men eens met goede bestuurders gaat komen.
Bizar, dat iemand voor een paar weken een hele staf mag samenstellen, terwijl er gewoon mensen in dienst waren die dat ook hadden kunnen invullen.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 25 maart 2019 om 16:33
Dat zegt alles over het wanbeleid bij NAC.
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 16:13
Altijd weer die succes supporters
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 16:16
Ik noem het humor
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 25 maart 2019 om 15:36
Ik geloof er heilig in zeg ik als ajacied!! Weg met Emmen en ander kunstgras clubs!!!!
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 16:14
Daar heb je een punt
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:41
.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
maandag 25 maart 2019 om 15:37
Vooraf zeg je; Nee natuurlijk gaat het niet meer lukken. Je staat 8 punten achter op De Graafschap en Emmen.

Aan de andere kant....stel dat het shock effect werkt en je wint zondag thuis van VVV en Emmen verliest uit bij PEC, dan zijn het nog maar 5 punten. Zou je dan ook nog thuis winnen van Emmen, dan zijn het er nog maar 2. En dus heeft NAC dan nog de wedstrijden tegen Excelsior, Heracles, Fortuna en Heerenveen uit, en Feyenoord en PEC thuis om ergens 2 of 3 punten meer te halen dan Emmen.

De wedstrijd tegen VVV is dus cruciaal om überhaupt nog te mogen denken aan na competitie.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:39]
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 16:20
Breda83. Een telmachine, ook wel calculator genoemd, heeft nog nooit een wedstrijd gewonnen of een plaats in de eredivisie afgedwongen. Natuurlijk hopen we allemaal op een goede afloop voor NAC, maar het team zal verrekte goed moeten gaan voetballen nu en vooral: karakter tonen. Zo niet, dan zal het ook Brood niet lukken, met alle assistente uit de hele wereld desnoods, om NAC in de eredivisie te houden. Laten we vast hopen op een nacompetitieplaats voor NAC, dat is al heel wat. Daarna gaan we verder kijken. Voor jou hoop ik een gelukkig eredivisieseizoen met je nieuwe seizoenskaart, want reken maar dat het dan weer gezellig wordt, dat avondje NAC wordt dan in ere hersteld.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
maandag 25 maart 2019 om 16:34
Ow, schat de kans ook nog steeds maar 5% in dat we het halen. Maar die kans wordt een stuk groter als je wint van VVV.

Waar wij vooral op hopen is dat de nieuwe trainer spelers die te lang de hand boven het hoofd is gehouden nu eruit zet. Dus van Leer eruit, en Koch. Brood is ook iemand die al weken op de tribune heeft gezeten en dus weet wat er speelt, en sowieso meer feeling met het NAC publiek heeft dan van der Gaag ooit zal hebben. Dus die zal een publiekslieveling als Leigh altijd opstellen in een thuiswedstrijd. Krijgen ze het publiek mee, dan is alles weer mogelijk in Breda. En inderdaad, spelers die verzaken zullen eruit gezet worden. Het gekke is, dat dit seizoen de beste spelers niet altijd gespeeld hebben.....nu is het aan Brood om de ideale samenstelling neer te zetten.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:47]
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 16:46
Ik hoop dat Brood dat ook inziet, want je hebt hier wel een punt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:49
Ben benieuwd idd. Gooi Leigh er in, haal Loshi er maar eens bij en zet alle spelers die niet volledig met NAC bezig zijn op de bank. 100% NOAD, slecht voetbal, maakt niet uit. Winnen is winnen.

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:40
Als deze vent NAC erin houdt incl. eventuele nacompetitie, dan vreet ik m'n bamischijf op.

Win-win voor alle partijen ;)
Vind ik leuk
CPP +1120
maandag 25 maart 2019 om 15:53
M.i. Strategisch een grote fout. De enige manier waarbij je nog een kleine kans hebt om degradatie te ontlopen is het totaal wegnemen van de druk en verwachting. De fans hebben zich al neergelegd bij degradatie en het enige dat zij nu willen is een toekomstperspectief met ‘eigen’ jongens. Als je nu dat uitdraagt en spelers als van Hooijdonk, Damen e.d. De kans geeft gaan zij de komende maanden er weer achter staan. Nu benadrukken dat het om dit jaar gaat en de korte termijn keuzes maken geeft druk en geen resultaat.
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 16:02
Als hij na de degradatie blijft hebben ze een prima trainer die hun weer de weg omhoog kan leiden.
Vind ik leuk
G.Kopf +5718
maandag 25 maart 2019 om 18:08
Focus op korte termijn, klinkt leuk alleen wat valt er naast degradatie nog meer te behalen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws